Jij ook al...quote:Op vrijdag 8 september 2006 04:38 schreef Isabeau het volgende:
Het aantal doden is nog steeds niet zeker(en ik was de dinsdag voordat ze instortten nog in het WTC
)
Omdat ze haar moesten helpen met het naar beneden gaan, anders waren ze verder naar boven gegaan en omgekomen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 04:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik gooi er nog een lekker vervelend vervolgvraagje in...
Een groep brandweerlui is een zekere Josephine heel dankbaar voor haar aanwezigheid in de noordelijke toren. Waarom?
Zelfs dat heb ik niet. Wel heeft m'n zusje een mooie Russische pet voor me meegebracht. Die me helaas niet past. Ik heb maar twee stukken steen uit bouwwerken hier liggen; beiden zijn ze van fabrieksschoorstenen die ik hoogstpersoonlijk heb mogen opblazen. Met dynamiet, natuurlijkquote:Op vrijdag 8 september 2006 04:41 schreef MaJo het volgende:
Ik ben ook bij de Berlijnse muur geweest toen ie nog stond, en toen ze bezig waren met afbrekenHeb zelfs een stukje Berlijnse muur hier ergens liggen
Ik heb dat trouwens een fascinerend verhaal gevonden waar ik pas een jaar geleden of zo achterkwam. Nooit geweten dat er een grote groep mensen levend uit de Noord Toren was gekomen nadat het was ingestort. Haar verhaal is ook ijzingwekkend. Haar beschrijving van wat er gebeurde....bizar gewoon.quote:Op vrijdag 8 september 2006 04:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik gooi er nog een lekker vervelend vervolgvraagje in...
Een groep brandweerlui is een zekere Josephine heel dankbaar voor haar aanwezigheid in de noordelijke toren. Waarom?
Serieus? Dat wist ik ook niet. Weet wel van twee brandweermannen die er nog levend uitgevist zijn, daar is nu een film over. Ik ga het eens opzoekenquote:Op vrijdag 8 september 2006 04:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb dat trouwens een fascinerend verhaal gevonden waar ik pas een jaar geleden of zo achterkwam. Nooit geweten dat er een grote groep mensen levend uit de Noord Toren was gekomen nadat het was ingestort. Haar verhaal is ook ijzingwekkend. Haar beschrijving van wat er gebeurde....bizar gewoon.
Ongeveer. Om je even op het juiste spoor te zetten: Ze waren op de (even graven in m'n geheugen van vanavond) 29ste verdieping toen ze de zuidelijke toren zagen instorten en daarop zijn ze naar beneden gegaan. Onderweg kwamen ze Josephine tegen, die last van haar been had. Ze hebben haar naar beneden gedragen tot op de (ik meen) de vierde verdieping. Toen schreeuwde Josephine te hard van de pijn en ging de commandant een stoel zoeken. Helaas was die verdieping geen kantoorverdieping en waren er geen stoelen. De noordelijke toren is toen ingestort, met hen er nog in. Ze zijn er een aantal uren later uitgehaald. Waren ze lager dan die verdieping gegaan, waren ze vermoedelijk gestikt in het puin, hadden ze hoger gezeten, waren ze waarschijnlijk verpletterd. De kinetische energie van het gebouw schijnt juist op tijd "op" geweest te zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2006 04:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat ze haar moesten helpen met het naar beneden gaan, anders waren ze verder naar boven gegaan en omgekomen.
Het waren er 13 die hun leven te danken hebben aan Josephine! Ze zaten tussen de 1e en 6e verdieping in het WTC. Zonder Josephine hadden een paar van hun waarschijnlijk hoger gezeten en waren ze omgekomen. Ze moesten haar naar beneden tillen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 04:48 schreef MaJo het volgende:
Serieus? Dat wist ik ook niet. Weet wel van twee brandweermannen die er nog levend uitgevist zijn, daar is nu een film over. Ik ga het eens opzoeken
Ik zit er nu dingen over te lezen ja, echt bizarquote:Op vrijdag 8 september 2006 04:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het waren er 13 die hun leven te danken hebben aan Josephine! Ze zaten tussen de 1e en 6e verdieping in het WTC. Zonder Josephine hadden een paar van hun waarschijnlijk hoger gezeten en waren ze omgekomen. Ze moesten haar naar beneden tillen.
Ik was dus onderweg naar huis toen ik 't op de radio hoorde. Thuis wisten m'n vriendin en haar moeder van niets. Toen ik de TV aanzette stortte juist de zuidelijke toren in. De vraag van m'n vriendin was welke film ik nu weer ging kijken....quote:Op vrijdag 8 september 2006 04:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat alweer 5 jaar geleden is...
Ik heb live het tweede vliegtuig erin zien vliegen, heel onwerkelijk, kon het echt niet bevattenquote:Op vrijdag 8 september 2006 04:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik was dus onderweg naar huis toen ik 't op de radio hoorde. Thuis wisten m'n vriendin en haar moeder van niets. Toen ik de TV aanzette stortte juist de zuidelijke toren in. De vraag van m'n vriendin was welke film ik nu weer ging kijken....
Hou op, schei uit. Ik moest - om thuis te komen - door een wijk in een andere gemeente, waar een hoog percentage moslim is. Wat je misschien op TV zag, van die juichende mensen op straat, is bepaald geen leugen...quote:Op vrijdag 8 september 2006 05:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb live het tweede vliegtuig erin zien vliegen, heel onwerkelijk, kon het echt niet bevattenNog steeds als ik het zie lopen de koude rillingen over mijn lichaam
![]()
Serieus? Ik snap niet hoe mensen daar blij om kunnen zijnquote:Op vrijdag 8 september 2006 05:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hou op, schei uit. Ik moest - om thuis te komen - door een wijk in een andere gemeente, waar een hoog percentage moslim is. Wat je misschien op TV zag, van die juichende mensen op straat, is bepaald geen leugen...![]()
Isabeau, vraag alsjeblieft in bold. Dank je wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |