Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.quote:Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef alex4allofyou het volgende:
Met die opmerking wilde ik alleen maar een discussie op gang brengen waar dat extra stroomgebruik nou precies goed voor was. Kun jij me wellicht uitleggen waarom die zoveel meer gebruikt dan dat Cubemodel?
Er wordt meer stroom gebruikt dan de Gekko nodig zou hebben, namelijk 80 in plaats van 25 procent. Simpel gezegd gebruikt de Wii-chip ongeveer drie keer (80/25) zoveel stroom dan dat de Gekko nodig heeft met maximale optimalisatie. Logisch gevolg is dat de Wii-chip meer prestaties bied.quote:Op zondag 10 september 2006 18:47 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.
Wel dus maar laat maar zitten, als je niet mee kan gaan in een simpele gedachtengang dan LAAT MAAR.quote:Op zondag 10 september 2006 18:47 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dit is dus al een denk fout die je maakt. Er word geen extra stroom gebruikt. Er word 20% minder stroom gebruikt. Dus niemand kan je uitleggen waar de extra stroom voor is want er is geen extra stroom.
quote:I have been thinking after reading another thread about why Nintendo would want to refine a system and go for power efficiency instead of raw power like the other 2 consoles.
Lets face it, no one picks up a box and wants to read statistics about low power consumption. They want to read about how many polygons a machine can produce and what kind of lighting and effects it has.
So why would Nintendo stray from the norm to build an energy efficient machine? Because it will be on 24 hours a day. This is the only reason to build something that doesn't use alot of power, because it will be on all of the time.
I was wondering, what if the whole idea of Wii was built around Wii connect 24. It doesn't make a whole lot of sense to want a small cool and efficient machine because when it comes down to it no one really cares about that. They're worried about gameplay and graphics.This makes me beleive that the machine must have been built around the principal of Wii connect 24 above all else. i'm sure the thinking was something like "well if we want a console that is going to be on 24 hours a day, we can't have the console sucking so much power."
My point is, Nintendo is ignoring the cries of many gamers so this machine can be on all the time. So what can they do with Wii connect 24 that we're not thinking about? Maybe this machine will somehow be centered around online gaming? Maybe this is what they've been holding back? They basically haven't told us anything about connect 24 which i've always found odd because you would figure the plan would be similar to that of the other 2 companies. What may they be hiding?
Ik las lepraquote:Op zondag 10 september 2006 18:40 schreef Oksel het volgende:
En ík laat een lepel paella in mijn schoen vallen..
En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedanktquote:
Hehehe.quote:Op zondag 10 september 2006 19:19 schreef Chocobo het volgende:
[..]
En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedankt
Het is al gezegd door Iwata geloof ik dat je DS demo's via je Wii naar je DS kan sturenquote:Op zondag 10 september 2006 19:52 schreef DragonFire het volgende:
Heeft iemand er al aan gedacht dat de Wii misschien wel 24/7 aan moet blijven staan als een soort accesspoint voor de ds lite?
Best leuk hoor.quote:Op zondag 10 september 2006 19:19 schreef Chocobo het volgende:
En dan het Wii topic kunnen lezen.... nee bedankt
quote:Op zondag 10 september 2006 18:43 schreef Oksel het volgende:Lucky bastardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Ja dat wel maar ik wacht wel totdat de games, gameplay en screens weer gepost wordenquote:Op zondag 10 september 2006 20:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Best leuk hoor.
Uit psychosociologisch oogpunt.
Nee, je hele redenering is fout. Aan energie gebruik is op geen enkele manier de snelheid te schatten. Nou bv de p4 prescott en een p4 conroe. Conroe is veel zuiniger maar toch ook veel sneller. Ik snap sowieso al niet hoe je op die 3x krachtiger komt, ik zou niet weten hoe je met 20% efficienter stroomverbruik in hemelsnaam op 3x krachtiger moet uitkomen.quote:Op zondag 10 september 2006 18:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik zeg ook niet dat het een bewijs is dat ie drie keer krachtiger is, ik stel alleen dat ie drie keer zoveel energie gebruikt met die besparingen en dat het SIMPEL gesteld een goede indicatie geeft over dat drie keer krachtiger.
Als ik mijn P4 overclock dan gaat de clocksnelheid omhoog als ik m op zn flikker geef, meer energie meer clocksnelheid.
Met die opmerking wilde ik alleen maar een discussie op gang brengen waar dat extra stroomgebruik nou precies goed voor was. Kun jij me wellicht uitleggen waarom die zoveel meer gebruikt dan dat Cubemodel?
Jeetje, tis nog niet moeilijk. Ik vind het ook te kort door de bocht, maar het is simpel. Het gaat om de bewering dat als ze NU een gamecube zouden maken hij maar 25% van het energieverbruik zou hebben dan de echte gamecube. De wii gebruikt 80% van de echte gamecube, dus ruim 3 keer zoveel energieverbruik als de zogenaamde nintendoconsole die gemaakt zou kunnen worden met gamecubekracht. En als 3 keer zoveel energie hetzelfde is als 3 keer zo krachtig, is de wii dus ruim 3 keer zo krachtig.quote:Op zondag 10 september 2006 20:32 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nee, je hele redenering is fout. Aan energie gebruik is op geen enkele manier de snelheid te schatten. Nou bv de p4 prescott en een p4 conroe. Conroe is veel zuiniger maar toch ook veel sneller. Ik snap sowieso al niet hoe je op die 3x krachtiger komt, ik zou niet weten hoe je met 20% efficienter stroomverbruik in hemelsnaam op 3x krachtiger moet uitkomen.
Dan alsnog klopt er geen reet van omdat je niet persee 3x zoveel energie nodig hebt voor 3x zoveel rekenkracht. Het klopt gewoon niet, zelfs niet als simpele vergelijking of wat dan ook, het is gewoon totaal fout.quote:Op zondag 10 september 2006 22:36 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Jeetje, tis nog niet moeilijk. Ik vind het ook te kort door de bocht, maar het is simpel. Het gaat om de bewering dat als ze NU een gamecube zouden maken hij maar 25% van het energieverbruik zou hebben dan de echte gamecube. De wii gebruikt 80% van de echte gamecube, dus ruim 3 keer zoveel energieverbruik als de zogenaamde nintendoconsole die gemaakt zou kunnen worden met gamecubekracht. En als 3 keer zoveel energie hetzelfde is als 3 keer zo krachtig, is de wii dus ruim 3 keer zo krachtig.
Maar gaat er om hoe die games er uit zien! Dat wil ik weten. Voorlopig ben ik zeker niet onder indruk van de beelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |