Als hij een minidump maakt, is dat altijd een bsod.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:35 schreef Quincy5 het volgende:
Ik weet niet of dat in dit geval wat uitmaakt (misschien geven jouw fouten wel geen BSOD), maar heb je wel aangegeven dat hij bij een fout niet reboot, maar het blauwe scherm laat staan.
Edit: Wat DennisQ dus zegt
Weer iets geleerdquote:Op donderdag 7 september 2006 16:37 schreef DennisQ het volgende:
[..]
Als hij een minidump maakt, is dat altijd een bsod.
been there done that. Als je de OP leest zie je dat ik geen BSOD krijgquote:Op donderdag 7 september 2006 16:32 schreef DennisQ het volgende:
Toch ergens conflicterende hardware. Je hebt last van een zgn. BSOD (Blue screen of death). Ga naar configuratiescherm---> systeem---->geavanceerd---->Opstart en herstel instellingen--->Bij systeemfouten vink je nu computer automatisch opnieuw opstarten uit. De eerst volgende keer dat je computer vast loopt, krijg je een blauw scherm te zien, ziet er ongeveer zo uit. [afbeelding] Hier staat altijd een hexadecimale code bij, noteer deze en post die hier maar eens. BSOD's lezen is zeer lastig, maar soms kom je een heel eind met wat google werk.
Ik kan er wel zonder. Das geen probleem aangezien ik een notebook heb. En nog een pc beneden. Maar ze moeten met hun poten van mn D schijf afblijvenquote:Op donderdag 7 september 2006 16:24 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Je hebt er dus ook een van NoRRoDik heb hetzelfde probleem. Jaar geleden gekocht. Ik heb hem wél teruggebracht naar ze, ze hebben hem helemaal nagelopen, getest e.d. (o.a. moederbord & processor vervangen). Volgens hun was hij ok. Maar thuis kreeg ik hetzelfde probleem weer. Windows opnieuw installeren hielp ook niet.
Ik werk er nu een jaar mee en ben het wel gewent (veel opslaan e.d.). Ik heb hem zo hard nodig dat ik hem niet weer terug kan brengen en even een week of twee zonder computer kan doen.
Die heb je wel, alleen zie je hem niet omdat die optie aangevinkt staat. Hij start dus onmiddelijk opnieuw op zonder dat je dat blauwe scherm te zien krijgt.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
been there done that. Als je de OP leest zie je dat ik geen BSOD krijg
Misschien dan de moeite om die zooi te backuppen voordat je het kwijtraakt? Dan is dat probleem ook opgelost, en heb je een backup van je backup voor als de schijf crasht ofzo.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:08 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Ik kan er wel zonder. Das geen probleem aangezien ik een notebook heb. En nog een pc beneden. Maar ze moeten met hun poten van mn D schijf afblijvenwant daar staat een hele boel back-up zooi op.
Dus dat mag er niet af
probleem is vaak dat tegenwoordig elke pc minimaal 50 GB aan data bevatquote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef GBCHEATER het volgende:
[..]
Misschien dan de moeite om die zooi te backuppen voordat je het kwijtraakt? Dan is dat probleem ook opgelost, en heb je een backup van je backup voor als de schijf crasht ofzo.
Mwah, dat zal niet alte snel gebeuren, maar backup maken kan nooit kwaad natuurlijk.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef GBCHEATER het volgende:
[..]
Misschien dan de moeite om die zooi te backuppen voordat je het kwijtraakt? Dan is dat probleem ook opgelost, en heb je een backup van je backup voor als de schijf crasht ofzo.
nogmaals,dat heb ik gedaan. Die vink staat uit. ik krijg geen BSODquote:Op donderdag 7 september 2006 17:10 schreef DennisQ het volgende:
[..]
Die heb je wel, alleen zie je hem niet omdat die optie aangevinkt staat. Hij start dus onmiddelijk opnieuw op zonder dat je dat blauwe scherm te zien krijgt.
Is ie al een keer gecrashed, nadat je dit hebt uitgevinkt?quote:Op donderdag 7 september 2006 17:23 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
nogmaals,dat heb ik gedaan. Die vink staat uit. ik krijg geen BSOD
26.2 GB bevat de mijnequote:Op donderdag 7 september 2006 17:21 schreef wobbel het volgende:
[..]
probleem is vaak dat tegenwoordig elke pc minimaal 50 GB aan data bevat
jup. Dit heb ik namelijk in het begin van de 1ste chrash al uitgezetquote:Op donderdag 7 september 2006 17:23 schreef DennisQ het volgende:
[..]
Is ie al een keer gecrashed, nadat je dit hebt uitgevinkt?
mag ik trouwens vragen welke pc je hebt? Ook de AMD sempron 3000+ ?quote:Op donderdag 7 september 2006 16:24 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Je hebt er dus ook een van NoRRoDik heb hetzelfde probleem. Jaar geleden gekocht. Ik heb hem wél teruggebracht naar ze, ze hebben hem helemaal nagelopen, getest e.d. (o.a. moederbord & processor vervangen). Volgens hun was hij ok. Maar thuis kreeg ik hetzelfde probleem weer. Windows opnieuw installeren hielp ook niet.
Ik werk er nu een jaar mee en ben het wel gewent (veel opslaan e.d.). Ik heb hem zo hard nodig dat ik hem niet weer terug kan brengen en even een week of twee zonder computer kan doen.
Wat voor een bios heb je? Versie? Merk?quote:Op donderdag 7 september 2006 17:24 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
jup. Dit heb ik namelijk in het begin van de 1ste chrash al uitgezet
Daarna issie nog een paar keer uitgeflikkerd en ik krijg echt geen bsod. Enkel een zwart scherm,net alsof mn monitor uit staat,en dan gaat ie rebooten
een ventilator van 1,6 watt jaquote:Op donderdag 7 september 2006 17:31 schreef bastardhost het volgende:
Ik gok dat de problemen toenemen naarmate je langer werkt en de componenten warmer worden. Warme componenten trekken meer van je voeding, bovendien heeft temperatuur de nare eigenschap ventilatoren te laten draaien.
Ik gok op een brakke voeding met als gevolg dat wanneer een van de koelfans aanslaat er een dip ontstaat een van de voedingslijnen waardoor je Sempron het ff niet meer weet
Ik
Bij mij is het soms ook al na een half uurtje surfen en soms kan hij 1,5 dag aan staan zonder uit te vallen.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:31 schreef bastardhost het volgende:
Ik gok dat de problemen toenemen naarmate je langer werkt en de componenten warmer worden. Warme componenten trekken meer van je voeding, bovendien heeft temperatuur de nare eigenschap ventilatoren te laten draaien.
Ik gok op een brakke voeding met als gevolg dat wanneer een van de koelfans aanslaat er een dip ontstaat een van de voedingslijnen waardoor je Sempron het ff niet meer weet
Ik
Geen idee moet ik in mn bios kijken,ga ik zo voor je doen momentquote:Op donderdag 7 september 2006 17:26 schreef DennisQ het volgende:
[..]
Wat voor een bios heb je? Versie? Merk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |