Haha, jij ook niet!quote:
quote:Op donderdag 14 september 2006 17:45 schreef Poison het volgende:
Het uiterlijk kan je ook uren over doorgaan.
Heb je een schuine lippiercing ben je emo, heb je een zwart dik bril montuurtje, ben je emo. Heb je een wild achtig kapsel met lange lok, ben je emo.
Ik vind jouw kapsel op de foto's in je FB juist heel leuk staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:54 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
![]()
Anyway ik vind de hele emo stijl er wel leuk uit zien. Zelf draag ik ook skinny jeans en all stars etc.
Ik ben nog nooit een "stereotype" emo tegengekomen trouwens. Zoals al eerder gezegd is, hier is de stijl wel hip enzo maar echte jankkinders zijn er niet zoveel. Niet zoals in de US en UK bijvoorbeeld. En dan nog, ik kan me er niet druk over maken. Als iemand lekker miserabel wil gaan zitten wezen op zijn of haar zolderkamertje dan moeten ze dat zelf weten.
'Echte' emoties of niet, het is toch wel een positieve ontwikkeling dat het weer toegestaan is om te laten zien dat je überhaupt emoties hebt. Jeuj.
maarja wat is die muziek? tegenwoordig worden zoveel uiteenlopende bandjes emo genoemd, omdat ze op een paar punten wat overeenkomen.. een hoop heeft niets meer te maken met wat 'vroegah' emo was..quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:05 schreef SaferSephy het volgende:
. Bovendien is de meeste muziek wel goed.
True, het feit dat Dashboard Confessional als EMO staat bestempeld zegt al genoegquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef Yorrit het volgende:
[..]
maarja wat is die muziek? tegenwoordig worden zoveel uiteenlopende bandjes emo genoemd, omdat ze op een paar punten wat overeenkomen.. een hoop heeft niets meer te maken met wat 'vroegah' emo was..
Haat en verachting zijn ook hele sterke emoties.quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:54 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
![]()
Anyway ik vind de hele emo stijl er wel leuk uit zien. Zelf draag ik ook skinny jeans en all stars etc.
Ik ben nog nooit een "stereotype" emo tegengekomen trouwens. Zoals al eerder gezegd is, hier is de stijl wel hip enzo maar echte jankkinders zijn er niet zoveel. Niet zoals in de US en UK bijvoorbeeld. En dan nog, ik kan me er niet druk over maken. Als iemand lekker miserabel wil gaan zitten wezen op zijn of haar zolderkamertje dan moeten ze dat zelf weten.
'Echte' emoties of niet, het is toch wel een positieve ontwikkeling dat het weer toegestaan is om te laten zien dat je überhaupt emoties hebt. Jeuj.
Ik haal de toortsen alvast.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Haat en verachting zijn ook hele sterke emoties.
Toortsen en Tondeuses, daar zit een albumtitel inquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik heb de tondeuse al.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Toortsen en Tondeuses, daar zit een albumtitel in
Wat een heerlijk belachelijke post!quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:05 schreef SaferSephy het volgende:
Uhm voor ieders informatie is de Emo stroming hier amper aanwezig. Je kunt het hier niet eens een aparte stroming noemen. Hier is het gewoon opgegaan in de mix van de mild alternatieve stroming. Iemand uit nederland die zichzelf als emo bestempeld is een mafkees. En iemand die emo's bashed is helemaal mongeaul want ze bestaan simpelweg hier niet in de vorm zoals in de VS.
Verder houd ik wel van de kledingstijl en in milde uitvoering ook wel het haar. Bovendien is de meeste muziek wel goed. Het stereotype emo is non existant in nederland en als ze er wel zijn, dan proberen ze gewoon de amerikaanse counterpart te imiteren.
Daarnaast is er op elke sub cultuur wel iets aan te merken. Vaak wordt het bij bashen vaak gegooit op het pretentieuze karakter van een bepaalde stroming, maar wordt vergeten dat elke uitgesproken stroming pretentieus is, dus is dit snel een gevalletje pot en ketel.
Of je nu in lacoste polootjes loopt, Karl Kani broeken, Aussies van 12 jaar oud, hanekam hebt of je gezicht sminkt. Laat iedereen zijn eigen identiteit hebben, ook al sluit diegene zich daarmee bewust aan bij een bepaalde cultuur.
Ik loop zelf ook in checkerboard vans, skin tight jeans en t-shirts maatje S. Ik vind het mooi maar zal mezelf nooit als emo willen bestempelen![]()
Buiten alles: EMO![]()
Ik heb er ook wel even om kunnen lachen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:49 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Wat een heerlijk belachelijke post!
Ik zeg alleen dat iedereen die zichzelf emo noemt een mafkees is.." Hallo ik ben x en ben emo" wtf ik heb daar altijd moeite mee gehad "hoi ik ben alto/gabber/whatever". En daarnaast is de emo "haat" zoals te zien hier op fok voornamelijk overgenomen van Amerikaanse fora en communities, inclusief al het beeld materiaal. Dat terwijl de stroming helemaal niet in zulkse hoedanigheid voorkomt. Het feit dat mensen emo als "zoiets als gothics" bestempelen zegt immers genoeg.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:49 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Wat een heerlijk belachelijke post!
Wat ben je voor een vaag persoon als je zogenaamd niet mag zeggen dat je iets bent, dat je alleen maar echt emo kan zijn als je in de USA woont.
Wat voor authoriteit op het gebied van stijlen en genres heb jij over de rest van de mensen die gewoon hun ding willen doen??
Dat jij jezelf nou zo elitair voelt en zo alto, dat je absoluut niet wilt zeggen dat je emo bent, moet je lekker voor jezelf houden, maar zit nie zo te zeuren dat iedereen die zich een bepaald iets noemt, het per definitie niet is.
Emo..
Kijk, zo zie ik je punt. Aan de ene kant heb je best wel gelijk, het klinkt misschien vreemd, maar goed, tis toch lekker makkelijk dan? Iemand noemt zich zo, prima, dan is dat meteen duidelijk.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:47 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat iedereen die zichzelf emo noemt een mafkees is.." Hallo ik ben x en ben emo" wtf ik heb daar altijd moeite mee gehad "hoi ik ben alto/gabber/whatever". En daarnaast is de emo "haat" zoals te zien hier op fok voornamelijk overgenomen van Amerikaanse fora en communities, inclusief al het beeld materiaal. Dat terwijl de stroming helemaal niet in zulkse hoedanigheid voorkomt. Het feit dat mensen emo als "zoiets als gothics" bestempelen zegt immers genoeg.
Verkeerde interpretatie enzo...
ja klopt, haat is een beetje overdrevenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:25 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Kijk, zo zie ik je punt. Aan de ene kant heb je best wel gelijk, het klinkt misschien vreemd, maar goed, tis toch lekker makkelijk dan? Iemand noemt zich zo, prima, dan is dat meteen duidelijk.
De EMO haat is volgens mij niets meer dan de standaard "zin om te bashen" haat die iedereen wel s heeft tegen iets. Kan me nauwelijks voorstellen dat t echte haat is, waarom zou je iets haten dat je inderdaad niet eens echt kent. Maar tis leuk om afentoe s tegenaan te schoppen.
En dat zou zijn omdat 'emo' hier niet zou bestaan. Aldus jouw post. En dat is onzin. En dat het niet exact gelijk is aan emo in de V.S. tsja, dat lijkt me met elke 'scene' het geval. Misschien nieuw voor je, maar Amerikanen en Nederlanders zijn sowieso niet hetzelfde.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:47 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat iedereen die zichzelf emo noemt een mafkees is..
Goth bestaat al sinds +/- 1978 johquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:52 schreef CasB het volgende:
Wat in de jaren 90 alto was, begin 2000 gothic, is nu emo.
Je weet wel, de groep met individuen met een eigen mening, eigen smaak (en er allemaal hetzelfde uitzien).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |