quote:Babel maakt tevreden tussenbalans op
Amsterdam, 07 sep 2006
Ryan Babel is op de goede weg. Weer op de goede weg, kun je misschien beter zeggen. Na een seizoen waarin weinig speelminuten voor hem waren weggelegd, is de aanvaller inmiddels een vaste waarde in de Ajax-selectie.
Een oud spandoek, nog daterend van het in Nederland gespeelde WK voor landenteams tot 20 jaar, kan weer van zolder worden gehaald. 'Babelachtig' was de korte en bondige tekst op het doek dat ooit een tribune vol Oranje-fans sierde. Het Nederlandse publiek leerde de mannen van bondscoach Foppe de Haan tijdens het jeugd-WK goed kennen. Vooral de kennismaking met selectielid Ryan Babel zal veel voetbalvolgers zijn bijgebleven. De Amsterdammer speelde dat toernooi bij vlagen fenomenaal, of beter gezegd, 'babelachtig' voetbal.
Twee weken geleden keerde de Ajacied kort terug bij zijn oude leermeester. Met Jong Oranje speelde Babel vriendschappelijk gelijk (2-2) tegen Jong Duitsland. Na het jeugd-WK in eigen land en zeven interlands in het 'grote' Oranje debuteerde de Amsterdammer curieus genoeg in de nationale beloftenploeg. Afgelopen zomer maakte de A-international nog speelminuten op het WK in Duitsland.
,,Volgend jaar speelt Jong Oranje een EK, daar mag ik nog aan mee doen'', verklaart Babel zijn eerste optreden in Jong Oranje. ,,Misschien heeft Foppe me voor dat toernooi wel nodig als spits. Met Foppe is het altijd prettig werken. Net als bij Ajax wordt ook onder hem altijd scherp getraind.''
De ster van Babel is dit seizoen weer nadrukkelijk rijzende. De linksbuiten heeft het vertrouwen van zijn trainer en het publiek. Babel probeert het vertrouwen terug te betalen met verfijnd spel. Dat lukt dit seizoen tot nu toe aardig tot goed.
Met twee invalbeurten tijdens de twee EK-walificatiewedstrijden van het 'grote' Oranje op zak (tegen Luxemburg en Wit-Rusland) maakt Babel tevreden de tussenbalans op. De 19-jarige Ajacied is tot nu toe eerste keus als linksbuiten. ,,Ik ben voorlopig eerste keus'', nuanceert Babel. ,,Niets is zeker; elke training moet er weer worden gepresteerd.''
Ajax-trainer Ten Cate liet zich in de week voor Ajax - FC Kopenhagen nog zeer lovend over zijn pupil uit. Babel kan 'een grote' worden, oordeelde de oefenmeester eerlijk en in het openbaar. ,,Ik hoop mijn huidige vorm in elk geval vast te houden'', zegt Babel. Met plotseling oplevende beleving: ,,Als dat lukt, kan ik een leuke tijd tegemoet gaan. Het voelt allemaal goed. Hartstikke goed zelfs. Dat ik eerste keus ben heb ik vooral ook aan mijn trainingen te danken. Elke dag weer wordt gekeken hoe je traint en speelt. En met Kenneth Perez en Markus Rosenberg is in de selectie sprake van behoorlijke concurrentie.''
Bron: Ajax.nl
Dat kan niet, want de FIFA bepaalt de regels. Niet de UEFA.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:12 schreef koningdavid het volgende:
Dit soort zaken lopen bijna altijd met een sisser af. Die Portugezen zullen wel gematsd worden door de UEFA uiteindelijk.
Dan worden ze door de FIFA gematstquote:Op vrijdag 8 september 2006 12:43 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Dat kan niet, want de FIFA bepaalt de regels. Niet de UEFA.
Als FIFA zegt exit, dan is het exit.
Dan denk ik dat je de FIFA onderschat.quote:
\quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:56 schreef HeatWave het volgende:
De Fifa kan natuurlijk niet gaan terug krabbelen als ze doorzetten, dan zeg je feitelijk : we hebben geen macht.
Maar ik denk idd NIET dat Ajax er van gaat profiteren.
In principe zou dat ook niet helemaal eerlijk zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:56 schreef HeatWave het volgende:
De Fifa kan natuurlijk niet gaan terug krabbelen als ze doorzetten, dan zeg je feitelijk : we hebben geen macht.
Maar ik denk idd NIET dat Ajax er van gaat profiteren.
zullen we dat maar niet doenquote:Op vrijdag 8 september 2006 12:59 schreef Robar het volgende:
[..]
In principe zou dat ook niet helemaal eerlijk zijn.
Het zou HtC en Ajax dan ook sieren wanneer ze niet in zouden gaan op een uitnodiging voor de CL
En dan de CL winnen, terwijl je er niet eens bij hoort, dat wil toch niemandquote:
In 95/6 is het ook gebeurd met Dynamo Kiev, die hadden zelfs al 2 wedstrijden gespeeld.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Het kutte is dat de uitspraak pas na de 1e speelronde is. Dan wordt het erg lastig om Ajax er nog bij te voegen. Het is makkelijker om met drie poules verder te gaan en het resultaat te schrappen.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:14 schreef JaWi het volgende:
Van mij hoeft het niet, op zo'n manier naar de CL. Mooi Fuck een jaartje UEFA cup.
Niemand klampt zich vast, integendeel, iedereen gaat ervanuit dat het niet gaat gebeuren, maar het is nieuws, dus we hebben het eroverquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:54 schreef PLAE@ het volgende:
snap niet dat we er uberhaupt over praten. de kans is 0,001 procent ofzo. Echt weer je vastklampen aan helemaal niks.
Tuurlijk, I was trying to be funnyquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:54 schreef HeatWave het volgende:
Als je CL kan spelen moet je het gewoon doen hoor.
Dat is niet aan de orde maar een 100% zekerheid.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:54 schreef HeatWave het volgende:
Als je CL kan spelen moet je het gewoon doen hoor.
Heel mooi, lekker lang wegstoppen die luiquote:Het aanhouden van ruim 800 supporters na de wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax in De Kuip is terecht. Dat heeft het OM vrijdag verklaard. De politie arresteerde in april honderden supporters uit angst voor massale rellen rondom het stadion.
Bijna zestig personen worden vervolgd voor geweld of belediging. Zo'n 150 supporters kregen een straf opgelegd omdat ze zich niet konden identiferen.
De problemen ontstonden bij een viaduct nabij De Kuip. De politie ging over tot een arrestatiegolf nadat een groep supporters weigerde weg te gaan.
De politie had van tevoren gewaarschuwd mensen direct aan te houden als ze zich zouden misdragen. Agenten wilden rellen als bij dezelfde voetbalklassieker een jaar eerder voorkomen. Toen voelden zij zich tijdens de ongeregeldheden zo bedreigd dat ze bijna hun pistool trokken. De politie hield toen 180 supporters aan.
Het aantal aanhoudingen bij de wedstrijd in april lijkt een record. Medewerkers van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme konden zich geen wedstrijd heugen, met zo'n groot aantal arrestaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |