Dat ook, enquote:
1 |
1 |
Om er zeker van te zijn dat het al niet ergens anders gebruikt word?quote:Op donderdag 7 september 2006 00:05 schreef Tuvai.net het volgende:
Overigens, zoals een paar posts terug al werd gezegd, gebruik niet 'date' en 'name', dus namen die hoogst mogelijk al gereserveerd zijn. Maak er dan gewoon date_x van of zo, als 't maar niet zo'n voor de hand liggende naam is.
woei!quote:Op donderdag 7 september 2006 00:05 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat ook, en
[ code verwijderd ]
moet
[ code verwijderd ]
zijn.
Overigens, zoals een paar posts terug al werd gezegd, gebruik niet 'date' en 'name', dus namen die hoogst mogelijk al gereserveerd zijn. Maak er dan gewoon date_x van of zo, als 't maar niet zo'n voor de hand liggende naam is.
Woorden als 'name' en 'type' hebben in bijvoorbeeld MySQL queries een functie, en die kun je dus niet gaan gebruiken als benaming van een veld of iets dergelijks.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:13 schreef super-muffin het volgende:
bedankt, stom dat ik het niet zag
[..]
Om er zeker van te zijn dat het al niet ergens anders gebruikt word?
Kan gerust hoor, alleen moet je er dan wel ` en ` omheen zettenquote:Op donderdag 7 september 2006 00:23 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Woorden als 'name' en 'type' hebben in bijvoorbeeld MySQL queries een functie, en die kun je dus niet gaan gebruiken als benaming van een veld of iets dergelijks.
Een goed alternatief is het quoten van elke database-, tabel- en kolomnaam door gebruik te maken van backticks (links van je '1' op je toetsenbord):quote:Op donderdag 7 september 2006 00:05 schreef Tuvai.net het volgende:
1 |
Kijk eens in de access en error logs van Apache wat hij erover denktquote:Op donderdag 7 september 2006 10:50 schreef Nevermind het volgende:
Ik wil mod_rewrite url's gebruiken op mijn thuiscomputer, maar dat lijkt niet te werken.
Op mijn Mac werkte het ook niet.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:50 schreef Nevermind het volgende:
Ik wil mod_rewrite url's gebruiken op mijn thuiscomputer, maar dat lijkt niet te werken. Werkt dat niet onder windows ofzo?
quote:Op donderdag 7 september 2006 17:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Kijk eens in de access en error logs van Apache wat hij erover denktaan 'het lijkt niet te werken' kun je weinig afleiden
1 2 3 4 5 6 7 | RewriteEngine On RewriteBase /cms RewriteRule ^([A-Za-z-]+)/([0-9]+)$ /index.php?sub=$1&snid=$2 RewriteRule ^([A-Za-z-]+)$ index.php?sub=$1 RewriteRule ^([0-9]+)$ index.php?nid=$1 |
1 |
Dat komt door de manier waarop strings gedefiniëerd zijn in MySQL, door middel van apostrofes of aanhalingstekens dusquote:Op donderdag 7 september 2006 20:36 schreef De_Hertog het volgende:
Simpel vraagje: hoe voeg je een stukje tekst met haakjes toe aan een mysql database? MySQL geeft een error waar de haakjes in staan, accepteert het geen haakjes?
Bedankt voor je tip, maar het was stiekem iets anders. Ik dacht, aangezien hij dat stuk als foutmelding gaf, dat het om de haakjes ging. Maar ik was vergeten de aanhalingstekens rond de variabelen te zetten:quote:Op donderdag 7 september 2006 20:41 schreef JeRa het volgende:
Dit is trouwens één manier om SQL injection uit te voeren, dus let goed op hoe je je queries samenstelt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | if (isset($var)) { $var = trim($var); if (empty($var)) { return false; } return true; } return false; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | empty($var); // geeft true isset($var); // geeft true $var = 'bla'; empty($var); // geeft false isset($var); // geeft true |
Dit kan sowieso een stuk korter lijkt me:quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:37 schreef SkaterSam het volgende:
Zoiets dus. Dat lijkt mij dubbel controleren op hetzelfde, of zie ik dat verkeerd ? Dan kan je beter gewoon trimmen, en dan controleren of die empty() is of niet.
1 2 3 4 5 | return true; } else { return false; } |
Maar dat zou alleen zo kunnen zijn, als iemand niet de form heeft gebruikt om de pagina te bereiken ? (uitgaande van 2 pagina's: form en verwerking). Iemand die direct de verwerkingspagina aanspreekt dus. Of zou je zelfs vanuit de form pagina kunnen hebben dat er geen $_POST vars worden meegestuurd ?quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:45 schreef the_disheaver het volgende:
Nee, want mocht $var niet bestaan, en je wilt hem trimmen krig je een foutmelding. (warning).
Ik ga opera gebruiken, bekijk de broncode, en verwijder een voor mij stom input veld. Herlaad de form uit de cache (met de aangepaste broncode), en verstuur hem op.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:50 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Maar dat zou alleen zo kunnen zijn, als iemand niet de form heeft gebruikt om de pagina te bereiken ? (uitgaande van 2 pagina's: form en verwerking). Iemand die direct de verwerkingspagina aanspreekt dus. Of zou je zelfs vanuit de form pagina kunnen hebben dat er geen $_POST vars worden meegestuurd ?
Nee, want mocht $var niet bestaan krijg je een warning bij de laatste statement in de eerste if-functiequote:Op vrijdag 8 september 2006 16:48 schreef CraZaay het volgende:
Dit kan sowieso een stuk korter lijkt me:
[ code verwijderd ]
Hmm ok, er zit nog een andere check voor, maar "better be safe than sorry" he, dank voor de infoquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:53 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ga opera gebruiken, bekijk de broncode, en verwijder een voor mij stom input veld. Herlaad de form uit de cache (met de aangepaste broncode), en verstuur hem op.
Het zal niet snel gebeuren, maar het kan.
Je hebt gelijk, ik dacht inderdaad aan het verkeerdequote:Op donderdag 7 september 2006 20:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip, maar het was stiekem iets anders. Ik dacht, aangezien hij dat stuk als foutmelding gaf, dat het om de haakjes ging. Maar ik was vergeten de aanhalingstekens rond de variabelen te zetten:
$query = "INSERT INTO tabel (Naam, Land) VALUES ($een, $twee)";
Waarbij dus in $een een zin met haakjes stond. Ik bedoelde ook echt ( ) trouwens, geen aanhalingstekens. Maar toch bedankt
ehhh, fok?quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:55 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
edit: weet iemand hoe die site heet, waar iedereen gewoon code kon invoeren en anderen er naar konden kijken, een soort kladblok als het ware...
Nog niet, maar het is nu ook weer niet zo'n risicovol systeem (lees: het is een vervanging van een kladblokje-bestandje waarin ik eerst een verzameling bij hield.) Maar ik ga nog wel naar de security kijken hoor, puur als leerervaring. Alleen ik wilde het eerst werkend krijgen. En alle 680 bierdopjes die aan de muur bij mij hangen staan er inmiddels inquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik dacht inderdaad aan het verkeerdemaar let op met de aanhalingstekens, weet je zeker dat in $een en $twee de aanhalingstekens geëscapet worden?
http://codedump.mastercode.nl/quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:55 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Hmm ok, er zit nog een andere check voor, maar "better be safe than sorry" he, dank voor de info![]()
edit: weet iemand hoe die site heet, waar iedereen gewoon code kon invoeren en anderen er naar konden kijken, een soort kladblok als het ware...
Nee, die was het ook niet, ik kan me herinneren dat het een site was waarin de code in een groenomrande, vaalgeele box werd getoond. Het zou http://www.bigbold.com/snippets/ kunnen zijn, maar die ziet er anders uit...quote:
1 |
Nee, na de eerste stopt 'ie, en dit is absoluut een geaccepteerde en in iedere programmeer- en scripttaal waarin deze constructie mogelijk is een zeer gangbare en nette manier om dit op te lossenquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, want mocht $var niet bestaan krijg je een warning bij de laatste statement in de eerste if-functie
edit: tenminste, denk ik. Misschien stopt php ook wel als hij aan de eerste statement niet voldoet. maar lijkt me niet. in elk geval is het imo niet erg netjes
Je wilt checken of deze string voorkomt in de ingevoerde string? Waarom dan niet gewoon strstr()? Da's sneller en afdoende als je alleen die string wilt matchen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:33 schreef SkaterSam het volgende:
[ code verwijderd ]
Is dit genoeg om email injection te voorkomen? Aangezien dingen als BCC: en CC: op nieuwe lijnen moeten. De code moet je natuurlijk in een if() statement denken.
Als ik kan controleren op carriage returns en newlines met strstr() zal ik dat wel doen, ik wilde alleen weten of wat ik neer had gezet email injection voorkomt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:29 schreef CraZaay het volgende:
Je wilt checken of deze string voorkomt in de ingevoerde string? Waarom dan niet gewoon strstr()? Da's sneller en afdoende als je alleen die string wilt matchen.
zover ik weet wel (doe het zelf ook zoquote:Op vrijdag 8 september 2006 23:13 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Als ik kan controleren op carriage returns en newlines met strstr() zal ik dat wel doen, ik wilde alleen weten of wat ik neer had gezet email injection voorkomt.
http://rafb.net/paste/quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:55 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Hmm ok, er zit nog een andere check voor, maar "better be safe than sorry" he, dank voor de info![]()
Nope, ik heb in ieder geval genoeg alternatieven gezien om die te gebruiken. Maar ik dacht dat het wel handig zou zijn om bijvoorbeeld lange stukjes code te posten, zonder de layout te verneuken...quote:
[BUG] Fouten na de update? Deel 2quote:Op zondag 10 september 2006 15:53 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb een niet-php vraag maar ik heb geen zin om er een nieuw topic voor te openen
Ik heb net de devbar voor FF opnieuw geinstalleerd en nu krijg ik steeds een foutmelding tijdens het fokken dat de uitvoering van een script te lang duurt. Hoe krijg ik die melding uit?
Ik zag het net jaquote:Op zondag 10 september 2006 16:57 schreef Nevermind het volgende:
[..]
[BUG] Fouten na de update? Deel 2
Variabelen in functies komen alleen in die functie voor.quote:Op maandag 11 september 2006 10:22 schreef Desdinova het volgende:
ik heb een vraagje over een te maken functie. in mijn ervaring doen functies altijd een beetje raar met variabelen enzodus voor ik mijn hersenpan breek wil ik even wat hints.
Het idee is dat in een functie een variabele gecreeerd wordt, bijv. $text. Elke keer als ik de functie aanroep stuur ik iets mee;
creeervar('hoi<br>');
creeervar('hoestnou?');
nou is het de bedoeling dat in de functie creeervar de variabele $text elke keer aangevuld wordt, dus aan het einde van de parsing zou ik dan een variabele $text in de functie moeten hebben, met het hele verhaaltje erin. Vervolgens wil ik die uitlezen, en echoeen.
Nee, dan is hij beschikbaar in 'the global scope' dus in het volledige scriptquote:Op maandag 11 september 2006 11:20 schreef Desdinova het volgende:
aaah dus dat zijn globals.
en als het een global is hoef ik hem zeker niet te returnen? topthanks.
1 2 3 4 | $frikandel=1234*5678; return $frikandel; } |
1 2 3 4 5 6 | { $text =& $GLOBALS['text']; $text .= $bla; // of: $GLOBALS['text'] .= $bla; } |
1 2 3 | $txtwenskaart = "SELECT Bericht FROM kaart WHERE Naam = $bnaam"; echo ($txtwenskaart); |
1 2 3 | $txtwenskaart = mysql_query ("SELECT Bericht FROM kaart WHERE Naam = $bnaam"); echo ($txtwenskaart); |
quote:Op maandag 11 september 2006 16:04 schreef the_disheaver het volgende:
mysql_query(). Kijk op dezelfde pagina hoe je de resultaten kunt echo'en.
1 2 3 4 5 6 7 8 | $bnaam = "Piet"; $query = "SELECT Bericht FROM kaart WHERE naam = ". $bnaam; $result= mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_assoc($result)){ echo $row['bericht']; } ?> |
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | $bnaam = "Piet"; $query = "SELECT Bericht FROM kaart WHERE naam = '". $bnaam."' LIMIT 0,1"; $result= mysql_query($query); $row = mysql_fetch_assoc($result); echo $row['bericht']; ?> |
Totdat hij meer dan 1 record heeft en weer komt vragen hoe dat dan moet.quote:Op maandag 11 september 2006 17:19 schreef Desdinova het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
naar mijn idee logischerwijs gezien minder intensief
1 |
1 2 | $object->verwijder(); |
in php5 heb je destructors, waarbij je gewoon unset($object) kunt doen, hierbij wordt de standaard destructor member, bijv CClass->__destruct() aangeroepen.quote:Op maandag 11 september 2006 17:48 schreef nonzz het volgende:
Wat is netter/beter?:
[ code verwijderd ]
of
[ code verwijderd ]
Inderdaad! Het gaat over het verwijderen van één attribuut van een objectquote:Op maandag 11 september 2006 20:28 schreef SuperRembo het volgende:
Volgens mij gaat dit over het verwijderen van een regel it een database en niet over het verwijderen van het object zelf.
ow, ok. in dat geval zou ik voor numero 1 gaanquote:Op maandag 11 september 2006 20:38 schreef nonzz het volgende:
[..]
Inderdaad! Het gaat over het verwijderen van één attribuut van een object
Maar dan wel $object->remove($id) of object->delete($id).quote:Op maandag 11 september 2006 21:00 schreef ralfie het volgende:
[..]
ow, ok. in dat geval zou ik voor numero 1 gaan![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $output = ""; $output .= "<div id="private_menu_top">n"; $output .= "<table width="100%">n<tr>n<td width="200">n"; $output .= "<a href="../logout.php">Logout</a>n"; $output .= "</td>n<td>n"; $output .= "<P ALIGN="CENTER">Backoffice Webpagina</P>n"; $output .= "</td>n<td width="200" align="right">n"; $output .= "Ingelogd als: " . $login_name . "n"; $output .= "</td>n</tr>n</table>n"; $output .= "</div>n"; print $output; ?> |
Dit zal je probleem niet zijn, maar moeten die n-en geen n-en zijn?quote:Op maandag 11 september 2006 22:58 schreef beerten het volgende:
De code is als volgt
[ code verwijderd ]
Ah, de nieuwe forumsoftware ondersteund geen slash. Quote dit bericht maar eens, en je ziet dat hij er wel staatquote:Op maandag 11 september 2006 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit zal je probleem niet zijn, maar moeten die n-en geen n-en zijn?
dubbel slash dan maarquote:Op maandag 11 september 2006 23:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, de nieuwe forumsoftware ondersteund geen slash.
Klopt. De backslash wordt niet correct weergegeven. als ik \n invoer, dus een dubbele backsalsh dan werkt het weer wel. Wijzig ik het bericht dan is de dubbele backslash weer verdwenen in het tekst-edit-venstertje... Heb bug al gepost. Zo te zien dus niet onbekend.quote:Op maandag 11 september 2006 23:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, de nieuwe forumsoftware ondersteund geen slash. Quote dit bericht maar eens, en je ziet dat hij er wel staat
Dat kende ik al, van die nummertjesquote:Op maandag 11 september 2006 23:09 schreef beerten het volgende:
[..]
Klopt. De backslash wordt niet correct weergegeven. als ik \n invoer, dus een dubbele backsalsh dan werkt het weer wel. Wijzig ik het bericht dan is de dubbele backslash weer verdwenen in het tekst-edit-venstertje... Heb bug al gepost. Zo te zien dus niet onbekend.
Overigens, de nummertjes: dat zijn de regelnummertjes welke automatisch gegenereerd worden door de forumsoftware. is niet van invloed op de code zelf. Is erg handig om een regel aan te duiden!
Damn het werkt stiekem niet...quote:Op maandag 11 september 2006 23:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat kende ik al, van die nummertjesOverigens, jouw probleem heeft in feite weinig met PHP of MySQL te maken. Het gaat om de HTML, die toevallig door PHP wordt geschreven, maar dat doet er niet toe. Als ik jou was zou ik dus in het HTML topic (als dat bestaat
) deze vraag stellen. Voor de zekerheid kun je nog even testen wat er gebeurd als je de PHP weg haalt, en dus gewoon een HTML pagina aanbied.
bedankt deze werktquote:Op maandag 11 september 2006 17:19 schreef Desdinova het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
naar mijn idee logischerwijs gezien minder intensief
is produkt niet met een C?quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:22 schreef beerten het volgende:
Ik wil in een query alles selecteren dat niet aan mijn slectie criteria voldoet.
SELECT * FROM table WHERE NOT ID=$id AND NOT produktid=$produktid
Wat is de juiste SQL syntax hiervoor?
1 2 3 | [*]twee [*]drie[/list] |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 | { $list = '<ul>'; $content = preg_replace( "'\[\*\](.*?)((\[\*\])|\n)'", "<li>\\1</li>", $content ); $list .= $content . '</ul>'; return $list; } |
Roonaan heeft mij hier eens mee geholpen en ik heb die ergens gebruikt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:37 schreef Nevermind het volgende:
Ik ben bezig met een bbtagparser, en ik wil dit:
[ code verwijderd ]
omzetten in dit:een twee drie
Nu wil ik in tegenstelling tot Fok! wel de [list]-tag gebruiken, om meerdere lijsten in elkaar te kunnen krijgen. Met deze regexp vang ik de [list]-tag af:
[ code verwijderd ]
En wordt deze functie aangeroepen:
[ code verwijderd ]
Ik wil geen sluittag voor de [ *] hoeven in te voeren en dus matchen op newline of een andere [ *]. Dit werkt wel enigzins, maar bij exact het eerste voorbeeld wordt het laatste punt niet geparsed, omdat er geen newline of sluittag zit. Hoe doe ik dit?
leuk met al die parsefoutjes in de nieuwe forumsoftware btw, ik hoop dat ik alles goed heb ge-escaped in het voorbeeld
-edit-
Leuk, paar minuten uittrekken om de vraag op Fok! te posten en dan na een paar seconde er achter komen dat ik gewoon een newline aan $content kan toevoegen
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | // Hier moet het emailadres ingevuld worden van de ontvanger van het mail $to = "ABC@DEF.com"; $onderwerp ="contactformulier"; //rest van het bericht opstellen zo komt het in de mail terecht $inhoud_mail = "*********************************************************n"; $inhoud_mail .= "Ingevulde contact formuliern"; $inhoud_mail .= "******************************************************nn"; $inhoud_mail .= "Naam: " . $_POST['naam'] . "n"; $inhoud_mail .= "leeftijd: " . $_POST['leeftijd'] . "n"; $inhoud_mail .= "Woonplaats: " . $_POST['woonplaats'] . "n"; $inhoud_mail .= "textvlak: " . $_POST['text'] . "n"; $inhoud_mail .= "favoriete coureur: " . $_POST['favorietecoureur'] . "n"; $inhoud_mail .= "voetbalclub: " .$_POST['voetbalclub'] ."nn"; $inhoud_mail .= "===================================================nn"; // document die getoond wordt na het versturen van het bericht $urlbedankt = "bedankt.html"; ?> |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | <table width="557" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0"> <tr> <td width="46%">Naam</td> <td width="100%"><input type="text" name="naam" size="24" /></td> </tr> <tr> <td width="46%">Leeftijd</td> <td width="100%"><input type="text" name="leeftijd" size="24" /></td> </tr> <tr> <td width="46%">Woonplaats</td> <td width="100%"><input type="text" name="woonplaats" size="24" /></td> </tr> <tr> <td width="46%">textvlak</td> <td width="100%"><textarea name="text" rows="4" cols="40"></textarea></td> </tr> <tr> <td width="46%">favoriete coureur?</td> <td width="100%"><input type="radio" name="favorietecoureur" value="Albers"> Albers</td> </tr> <tr> <td width="46%"></td> <td width="100%"><input type="radio" name="favorietecoureur" value="Doornbos"> Doornbos</td> </tr> <tr> <td width="46%"></td> <td width="100%"><input type="radio" name="favorietecoureur" value="anders" /> Iemand Anders</td> </tr> <tr> <td width="46%"></td> <td width="100%"></td> </tr> <tr> <td width="46%">favoriete voetbalclub?</td> <td width="100%"><select name="voetbalclub" size="1"> <option value="ajax">Ajax</option> <option value="feyennoord">Feyennoord</option> <option value="PSV">PSV</option> <option value="AZ">AZ</option> <option value="RKC">RKC</option> <option value="FCzwolle">FC Zwolle</option> <option value="DESZ4">DESZ4</option> </select></td> </tr> <tr> <td width="46%"></td> <td width="100%"></td> </tr> </table> <input type="submit" name="submit" value="Versturen"><input type="reset" value="leegmaken"> </form> |
Dan zou je OF door middel van een onclick een venster of pagina aan kunnen roepen/aan doorverwijzen, OF je met het door middel van AJAX doen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:15 schreef IceHeat het volgende:
Ey beginnersvraagje.
Ik heb een een lijst(<table>) met gegevens dat hij uit de MySQL database haalt. Nu heb ik een vinkje(checkbox) "betaald" gemaakt, dat aan gaat als de waarde van betaald op 1 staat.
Nu wil ik als ik klik op het vinkje DIRECT dat hij in MySQL het betaald veld op 1 of 0 zet. Dus zonder het gebruik van een submit button? Iets met JavaScript Onclick="" ??
Ik heb me rot gezocht op google, niks kunnen vinden.
Een onclick zou gewoon een submit zijn. Alleen wordt de button door een onclick vervangen. De page wordt hoe dan ook refreshed.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:28 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dan zou je OF door middel van een onclick een venster of pagina aan kunnen roepen/aan doorverwijzen, OF je met het door middel van AJAX doen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $handle=opendir('.'); while (false!==($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { echo "<a href=http://www.domeinnaam.nl/$file>$file</a><br>"; } } closedir($handle); ?> |
Je kunt met Ajax gewoon paginas maken in de trand van http://mysite.com/putsomethingindatabase?field=bla&table=mine&value=yournamequote:Op dinsdag 12 september 2006 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij gaat dit ook niet met ajax. Met ajax kan ik wel realtime data uit de database halen, maar kan ik ook schrijven??
Hmz ja dat is waar natuurlijk. Ik kan ook gewoon wat naar een verwerkingspagina sturen via een xmlhttprequest.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:55 schreef ralfie het volgende:
ORDER BY ? Het is geen mysql
je zult inplaats van de filenames the echoen een array moeten aanmaken en deze met array-sorteer functies als sort() sorteren
[..]
Je kunt met Ajax gewoon paginas maken in de trand van http://mysite.com/putsomethingindatabase?field=bla&table=mine&value=yourname
het enige waar je mee moet oppasen is als de url te lang wordt. Ik heb xmlrequests via POST nooit aan de gang gekregen, maar een alternatief voor GET is natuurlijk ook gewoon een cookie meesturen![]()
EDIT: en natuurlijk beveiliging, maar dat spreekt voor zich lijkt me
je stopt de waarden in een array. Die array moet je sorteren. sort() Vervolgens afdrukken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:48 schreef ruud_fr het volgende:
[ code verwijderd ]
dit is een script voor een opendir
hij geeft nu de bestanden weer als links, alleen niet gesorteerd
weet iemand waar ik ORDER BY toe moet voegen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | $file_arr = array(); $handle=opendir('.'); while (false!==($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { $file_arr.= "<a href="http://www.domeinnaam.nl/". $file . "">" . $file . "</a><br>"; } } closedir($handle); sort($file_arr); print $file_arr; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $res = mysql_query($sql); if (mysql_num_rows($res) >= 1) { while ($row = mysql_fetch_array($res)) { ?> Naam: <?php echo $row['naam'] . "<br>"; ?> Datum: <?php echo $row['datum'] . "<p>"; echo $row['bericht'] . "<br>"; ... |
quote:Op woensdag 13 september 2006 02:52 schreef woutabest het volgende:
Hoe maak ik zo'n pagina-systeem? Voor een n00b als ik ben ik al redelijk ver, al zeg ik het zelf, maar nergens kan ik iets vinden over links die naar de volgende 10 records gaan in de database.
Nu heb ik dit:
[ code verwijderd ]
Maar ik zit nu dus echt vast :'(
Help? :P
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | if(!isset($_GET['pos'])) { $pos = 0; } else { $pos = $_GET['pos']; } // De query $query = "SELECT * FROM guestbook ORDER BY date DESC LIMIT $pos,$count"; //navigatie-elementen voor onderaan het gastenboek $new_pos_prev = $pos - $count; $new_pos_next = $pos + $count; if($new_pos_prev < 0) { $link_prev = ""; } else { $link_prev="<a href=guestbook.php?pos=" . $new_pos_prev . "><< vorige</a>"; } if($new_pos_next >= $num_rows) { $link_next = ""; } else { $link_next="<a href=guestbook.php?pos=" . $new_pos_next . ">volgende >></a>"; } |
Ik heb nu al een hoop veranderd aan je variabelen, maar wat ik ook doe, er komt geen link? Ik heb nu 16 rijen in m'n database staan.quote:Op woensdag 13 september 2006 06:42 schreef beerten het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Dat zou het moeten doen.
Stomme vraag, maar je doet wel een echo ergens?quote:Op woensdag 13 september 2006 07:24 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ik heb nu al een hoop veranderd aan je variabelen, maar wat ik ook doe, er komt geen link?
Ja dat welquote:Op woensdag 13 september 2006 08:32 schreef JeRa het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar je doet wel een echo ergens?
1 |
Die moet je dus eerst zelf zien te bepalenquote:Op woensdag 13 september 2006 08:32 schreef woutabest het volgende:
[..]
die num_rows, hoe ziet die waar die moet kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |