Ik blader net zo'n beetje in een oude Flair (je moet toch wat op een woensdagavond) en kom een interview met ons aller Leco tegen. Oh joy.
![]()
Maar zoals gezegd, je moet toch wat op een woensdagavond, dus ik lees het artikel. Dat had ik niet moeten doen. Ik heb er nog hoofdpijn van. En ik zal het jullie uitleggen.
Ik citeer:
quote:
Mijn vriend heeft namelijk een kindje gekregen met de vriendin van zijn zus.
Ten eerste: Wat stoppen die ouders van vriendje-Leco in het eten?
Ten tweede: De ogenschijnlijk eenvoudige zin gaan we eens ontleden.
Om het overzichtelijk te houden, een overzicht van de personages:
1: Leco (Leco dus)
2: Vriendje-Leco (de vriend van Leco dus)
3: Zus Vriendje-Leco (de zus van de vriend van Leco dus)
4: Vriendin-Zus Vriendje-Leco (de vriendin van de zus van de vriend van Leco dus. U volgt het nog? Mooi.)
We laten Leco even buiten beschouwing en concentreren ons op Vriendje-Leco. Die heeft (hoogstwaarschijnlijk medisch) het bed gedeeld met Vriendin-Zus Vriendje-Leco. Dat betekent dat Vriendje-Leco vader is. Tot zover is het te volgen. Vriendin-Zus Vriendje-Leco is moeder. Ook duidelijk.
Maar nu komt het. Omdat Vriendin-Zus Vriendje-Leco een relatie heeft, is haar vriendin (Zus Vriendje-Leco dus) een tweede mama. Nu weet ik niet hoe ze dat in die kringen noemen (Mama 1 en mama 2 ofzo?), maar voor het gemak noemen we haar stiefmama. Ook nog te volgen, lijkt me.
Maar nu komt het echt. Omdat Vriendje-Leco de broer is van stiefmama is hij stiefoom! En vader niet te vergeten. Dat betekent dat de ouders van Vriendje-Leco en Zus Vriendje-Leco zowel grootouders zijn (Vriendje-Leco is papa), stiefgrootouders (Zus Vriendje-Leco is stiefmama) als stiefoudoom en -tante (Vriendje-Leco is stiefoom).
En het zou me niets verbazen als ik nu nog drie dwarsverbanden mis.
Oh, het kind heet trouwens Robbie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.