abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41555043
ik heb sinds gister de Belinea 1925 S1W lcd montor
deze wil ik naast mijn Belinea 106055 (19" CRT) gebruiken
dual screen opstelling werkt opzich wel echter heb ik er enkele vraagjes over:
ik heb de volgende instellingen:
primaire monitor :Belinea 1925 S1W (op 1440x900 )
bij Belinea 106055 extend my windows desktop onto this monitor ingesteld (op 1280x1024)
nou wil ik, om te beginnen, 2 dingen weten:
1 hoe kan ik bepalen waar video's uit bijvoorbeeld media player classic standaard op worden af gespeeld (welke monitor?)
2 hoe kan ik de zwarte balken bij de Belinea 106055 weg krijgen, dit lijkt te komen omdat ik me bureablad extend maar die moet ik toch ook weg kunnen krijgen?

ik maak gebruik van een Nvidia 6800 videokaartje
pi_41555531
Volgens mij is het zo dat als je iets op monitor twee sluit het bij opstarten ook weer op monitor twee opstart..
pi_41555859
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:54 schreef Tarabass het volgende:
Volgens mij is het zo dat als je iets op monitor twee sluit het bij opstarten ook weer op monitor twee opstart..
Ik gebruik op mn werk ook 2 monitoren, en heb er inderdaad de ervaring mee dat als je het op een monitor afsluit het daar ook blijft. O.a. mn Outlook en Remote Desktop Connection doen dit netjes.
Hoezo loos onderschrift!?
pi_41555868
Ik weet dat bij de Quadro kaarten van nvidia de optie dualview geinstalleerd moet worden. Hierna kun je een primary monitor instellen. Alles wat dan geopend word gebeurt op de aangegeven primary monitor! Hoe dat bij andere kaarten van nvidia zit weet ik niet, maar misschien is het hetzelfde!
Dualview installeren gebeurt overigens onder de geavanceerde eigenschappen van beeldscherminstellingen.

Ik zie nu overigens dat mijn laptop ook de optie heeft om een primary monitor te selecteren, dit gaat om een radeon 9000 kaart. Overigens in te stellen bij het tabblad instellingen bij eigenschappen van beeldscherm.
Huh?
  woensdag 6 september 2006 @ 18:06:38 #5
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41555919
Inderdaad.
Alleen programma's die minder goed geprogrammeerd zijn, werken fullscreen standaard maar op 1 scherm. De truc daar is om de monitor waar je het programma op wilt zien Primairy display te maken. (Ik heb dat met PowerDVD)
pi_41555935
De gemiddelde videokaart kan max. 2560x2048 trekken dus ik denk dat je net iets teveel wilt. De videoplayer start gewoonlijk op monitor 1 maar die sleep je naar monitor 2 als je daar behoefte aan hebt. Die balken zijn een compensatie voor de max. resolutie als optelsom van beide monitoren. Wat je kunt proberen is om niet de extended mode (beeld verbreden naar monitor 2) maar de dual monitor setting te gebruiken waarbij je beide monitoren afzonderlijk in kunt stellen.
Eigen brokjes eerst.
pi_41556812
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:06 schreef wobbel het volgende:
ultramon mensen
Ultramon is een vervanger van de driver zoals die bij een nvidia zit, voor het geval je geen nvidia hebt of een brakke driver hebt. In dit geval dus al ultramon, genaamd nvidia-driver..
pi_41566525
zie hier een plaatje wattie doet:
http://fia181-83.dsl.hccnet.nl/fok/picWS.jpg (en ook instellings mogelijkheden, analog display is de crt)
pi_41607835
hmm ik kwam er gister achter dat simcity 4 niet met dual screen om kan gaan
en ik zit stiekem met een nander klein probleempje:
webdesign op een widescreen werkt niet lekker, je kan namelijk niet meer al je vensters full screen open gooien
iemand dit probleem met webdesign ook heeft?
pi_41607843
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:33 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ultramon is een vervanger van de driver zoals die bij een nvidia zit, voor het geval je geen nvidia hebt of een brakke driver hebt. In dit geval dus al ultramon, genaamd nvidia-driver..
Onzin, met de nvidia driver heb je geen smartbar en kan je ook niet één wallpaper over 2 schermen trekken. .
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
  vrijdag 8 september 2006 @ 08:47:50 #12
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_41608445
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 07:39 schreef mschol het volgende:
hmm ik kwam er gister achter dat simcity 4 niet met dual screen om kan gaan
en ik zit stiekem met een nander klein probleempje:
webdesign op een widescreen werkt niet lekker, je kan namelijk niet meer al je vensters full screen open gooien
iemand dit probleem met webdesign ook heeft?
Web development op een widescreen vind ik super werken. Je moet alleen leren/eraan wennen dat het geen verplichting is om een venster te maximaliseren, want dan werkt het inderdaad niet. Gebruik gewoon vensters die naast elkaar staan of elkaar overlappen. Voorheen werkte ik op een dual screen setup met op beide schermen een venster gemaximaliseerd, maar sinds ik een widescreen heb zou ik niet meer terug willen naar twee schermen.
pi_41608486
Zet die CRT eens heel gouw op 1280 * 960

Momenteel heb je de verkeerde breedte / hoogte verhouding, waardoor je scheve koppen krijgt
pi_41608492
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 08:47 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Web development op een widescreen vind ik super werken. Je moet alleen leren/eraan wennen dat het geen verplichting is om een venster te maximaliseren, want dan werkt het inderdaad niet. Gebruik gewoon vensters die naast elkaar staan of elkaar overlappen. Voorheen werkte ik op een dual screen setup met op beide schermen een venster gemaximaliseerd, maar sinds ik een widescreen heb zou ik niet meer terug willen naar twee schermen.
ik had eigenlijk de oplossing om dual screen te werken met me oude crt maar helaas gaat die vlieger niet op aangezien niet alle spellen dual screen kunnen hebben (simctiy 4 gaat, zoals gezegd, helemaal flippen)
ik bied me 19" monitor waarschijnlijk gewoon te koop aan. (voor 20 euro ofzo )
pi_41608509
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 08:50 schreef Geqxon het volgende:
Zet die CRT eens heel gouw op 1280 * 960

Momenteel heb je de verkeerde breedte / hoogte verhouding, waardoor je scheve koppen krijgt
heb altijd al gedraaid op 1280x1024, dus als ik em naar 1280x960 doe is juist alles uitverhouding voor mij
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:02:26 #16
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41611229
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 08:52 schreef mschol het volgende:

[..]

heb altijd al gedraaid op 1280x1024, dus als ik em naar 1280x960 doe is juist alles uitverhouding voor mij
1280x1024 is voor mij ook in verhouding idd, en x960 vind ik juist scheef lijken

Mijn dualmonitor setup is zelfs 2560x1024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')