En oh ja: wat dacht je van dat het hier over sociale vaardigheden gaat. Als het zo simpel was had ik de vraag ook niet gesteld.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:17 schreef Echo99 het volgende:
En oh ja: wat dacht je van de 1e hit op google.
En oh ja: als ik in google de trefwoorden interventie, helpend en gesprek invoer krijg ik wat hele handige hits voor je denk ik. Maar goed als je t niet wil lezen mag dat natuurlijk ook.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:18 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
En oh ja: wat dacht je van dat het hier over sociale vaardigheden gaat. Als het zo simpel was had ik de vraag ook niet gesteld.
Juist, dat was het, dank je wel!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:28 schreef SaS21 het volgende:
De interventies zijn een soort van oplossingen die je bedenkt voor de cliënt, volgens mij...
Bij nader inzien en na wat opzoeken in mijn studieboeken nog wat aanvullingquote:Op woensdag 6 september 2006 15:32 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Juist, dat was het, dank je wel!
BoukeF, als ik je mening had gewild had ik daar wel om gevraagd hoor schat![]()
Ik heb een aantal jaren geleden SPH gedaan. Mee gestopt. Maar mijn nekharen gaan nog steeds recht overeind van zulk soort dingen...quote:Op woensdag 6 september 2006 15:28 schreef SaS21 het volgende:
Stap 1: Verkenning van het probleem van de cliënt.
Stap 2: Vaststellen van de behoeften of verwachtingen van de cliënt en daarbij actief luisteren.
Stap 3: Vaststellen van je eigen behoeften en bereidheid en mogelijkheden om te helpen.
(onthullende ik-boodschappen)
Stap 4: Verkennen van mogelijke oplossingen. (Brainstormen)
Stap 5: Beoordelen van mogelijke oplossingen en deze overleggen
Stap 6: Kiezen van een oplossing
Stap 7: Afspraak maken voor een follow-up gesprek
Een interventie in een gesprek kan bijv. zijn dat je als hulpverlener reageert op een teleurgestelde toon van de cliënt. Je geeft dan een korte reflectie van gevoel en vraagt meteen naar de feiten. enz. enz.
Juist ja, klopt. Hoef ik alleen nog maar de interventies te verklaren en dan ben ik klaarquote:Op woensdag 6 september 2006 15:33 schreef SaS21 het volgende:
[..]
Bij nader inzien en na wat opzoeken in mijn studieboeken nog wat aanvulling
Misschien heb je er wat aan!
Succes iig!
kij eens aan, wel sociaal vaardig,quote:Op woensdag 6 september 2006 15:32 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Juist, dat was het, dank je wel!
BoukeF, als ik je mening had gewild had ik daar wel om gevraagd hoor schat![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:36 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaren geleden SPH gedaan. Mee gestopt. Maar mijn nekharen gaan nog steeds recht overeind van zulk soort dingen...![]()
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:42 schreef SaS21 het volgende:
[..]Ach ja, ieder zo z'n ding!
In de hulpverlening kom je het overal tegen. Laatst was ik in het ziekenhuis en werd hetzelfde riedeltje als hierboven afgegaan. Erg...ehm.... verassend![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |