Okay, ik heb die mensen dus vorige week al gebeld, toen zeiden ze dat het geld overgemaakt hadden op het moment dat ik weg was gegaan, ze zouden het nakijken omdat ik nog steeds niks had gehad. Ze zouden me nog terug bellen, maar ik heb nog steeds niks gehoort. Stelletje apelippen. Ik schrijf ze idd ook een brief dat ze een advocaat kunnen verwachten. Bedankt voor jullie reacties, ik laat nog wel weten of het gelukt is!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:17 schreef wouterwashere het volgende:
Ik heb precies dezelfde situatie gehad. Toen heb ik een brief geschreven naar het betreffende bedrijf met daarin heel vriendelijk de mededeling dat er nog onbetaalde uren open staan. Tevens het verzoek het openstaande bedrag binnen 5 werkdagen naar betreffende (mijn) rekening over te maken.
Hier werd (zoals te verwachten) geen gehoor op gegeven. Direct nadat de termijn verstreken was, weer een brief geschreven met de mededeling dat ik begin volgende week deze zaak aan mijn advocaat voor zou gaan leggen. Toen kwam er ineens een telefoontje en mocht ik mijn centjes per direct op komen halen.
In hoeverre je werkelijk je geld krijgt, als het hard tegen hard gespeeld wordt, weet ik niet. Wel is het duidelijk dat het bedrijf in mijn geval weinig zin had in gezeur en veel papierwerk en er voor koos om toch te betalen.
Inderdaad, bannen die userquote:Op woensdag 6 september 2006 15:18 schreef wouterwashere het volgende:
[..]
Dat kutplaatje ben ik nu al strontbeuje kan geen topic openen, of hij komt naar voren.
![]()
Nouja, die 5 werkdagen zijn nu dus al dik om en ik heb nog steeds niks van ze gehoord of geld ontvangen.quote:Naar aanleiding van ons vorig telefoon gesprek het volgende; Op 24 Augustus heb ik u aan de lijn gehad betreft mijn salaris. Deze heb ik nog steeds niet ontvangen, ondanks dat u het zou nakijken, en mij daarover zou terug bellen.
Nu, 2 weken later, heeft u nog steeds niets laten weten en begint mijn geduld behoorlijk op te raken.
Daarom wil ik u erop attenderen dat u een brief van mijn advocaat kunt verwachten, mits mijn verdiende salaris binnen 5 werkdagen wordt overgemaakt.
Waarom denk jij dan dat ik een rechtsbijstandsverzekering wilquote:Op maandag 18 september 2006 21:29 schreef piepster het volgende:
Ik zou dat "geduld behoorlijk opraken" wat zakelijker beschrijven.
In de laatste zin schrijf je dat je een advokaat een brief laat sturen als ze je loon binnen 5 dagen overmaken. Mits moet tenzij zijn. Niet met woorden smijten die je niet kent.
Als ik werkgever was, zou ik jouw advokatendreigement niet serieus nemen na zo'n brief.
ben je wel mooi te laat voorquote:Op maandag 18 september 2006 21:51 schreef hardie het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat ik een rechtsbijstandsverzekering wil![]()
Als jij dan op je woordkeuze let de volgende keer; een advokaat is geen beroep met pinguinachtig kledij, maar een vieze gele eierdrank.quote:Op maandag 18 september 2006 21:29 schreef piepster het volgende:
Ik zou dat "geduld behoorlijk opraken" wat zakelijker beschrijven.
In de laatste zin schrijf je dat je een advokaat een brief laat sturen als ze je loon binnen 5 dagen overmaken. Mits moet tenzij zijn. Niet met woorden smijten die je niet kent.
Als ik werkgever was, zou ik jouw advokatendreigement niet serieus nemen na zo'n brief.
Vrij logisch idd nu je het zegt, wat dom van mijquote:Op maandag 18 september 2006 22:12 schreef Serinde het volgende:
[..]
ben je wel mooi te laat voor
lopende zaken worden niet in behandeling genomen
Je kunt ook geen brandverzekering afsluiten als je huis al in de fik staat..
Je wist het zelf ook niet en toen heb je maar gegoogled? http://www.google.nl/search?hl=nl&q=advokaat&meta=quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:31 schreef hardie het volgende:
[..]
Als jij dan op je woordkeuze let de volgende keer; een advokaat is geen beroep met pinguinachtig kledij, maar een vieze gele eierdrank.
[..]
Vrij logisch idd nu je het zegt, wat dom van mijDan kan ik wel fluiten naar mijn centen.. ik ga ook niet een advocaat in huren met mijn verhaal. Volgens mij liggen mn kansen dat ik mijn geld krijg zo laag dat ik alleen maar meer geld verlies...
Doorzetten is moeilijk ja.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:49 schreef hardie het volgende:
nog ff een berichtje om te laten weten dat ik mijn salaris 2 weken wel gehad heb. dus is die brief niet voor niets geweest![]()
En voor de post hierboven; als je eens wist hoe het daar aan toe gaat, dan zul je het zeer waarschijnlijk wel begrijpen
He er zijn best wel veel kutwerkgevers hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik snap niet dat je binnen 1 week de werksfeer weet te verkloten.
Dan zal het vast wel aan mij liggen maar als ik ergens ga werken dan zet ik mij ook 100% in. Werk hoeft niet altijd leuk te zijn. Zeker werk voor korte duur niet. Maar binnen 1 week ruzie krijgen met de bedrijfsleider..... Dan doe je iets echt niet goed.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
He er zijn best wel veel kutwerkgevers hoor.
Doe je dan werkelijk iets niet goed? Zomaar een voorbeeldje: de bedrijfsleider zegt je op je tweede werkdag dat er overgewerkt moet worden. Jij zegt dat je geen principiele bezwaren hebt tegen overwerk, maar dat je al een andere afspraak hebt staan na het werk, dus dat je deze keer niet kan. De bedrijfsleider begint te schreeuwen dat als je je niet voor 110% inzet bij dit bedrijf je net zo goed kan opdonderen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan zal het vast wel aan mij liggen maar als ik ergens ga werken dan zet ik mij ook 100% in. Werk hoeft niet altijd leuk te zijn. Zeker werk voor korte duur niet. Maar binnen 1 week ruzie krijgen met de bedrijfsleider..... Dan doe je iets echt niet goed.
Ik zou me in zo'n geval aan het contract houden en als overwerken daar niet in staat dan ga ik mooi naar huis en kom de volgende dag weer gewoon om te werken. Maar je hebt een punt, met een baas die zoiets zegt valt niet te werken.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Doe je dan werkelijk iets niet goed? Zomaar een voorbeeldje: de bedrijfsleider zegt je op je tweede werkdag dat er overgewerkt moet worden. Jij zegt dat je geen principiele bezwaren hebt tegen overwerk, maar dat je al een andere afspraak hebt staan na het werk, dus dat je deze keer niet kan. De bedrijfsleider begint te schreeuwen dat als je je niet voor 110% inzet bij dit bedrijf je net zo goed kan opdonderen.
Lopende zaken worden wél in behandeling genomen. Alleen kan er dan (afhankelijk van de zaak) een vergoeding voor gevraagd worden. Deze wordt vaak verhaald op de beklaagde partij.quote:Op maandag 18 september 2006 22:12 schreef Serinde het volgende:
[..]
ben je wel mooi te laat voor
lopende zaken worden niet in behandeling genomen
Je kunt ook geen brandverzekering afsluiten als je huis al in de fik staat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |