abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 september 2006 @ 15:04:27 #1
72983 hardie
Mensen kinderen....
pi_41550236
Een goeie 2 maanden geleden heb ik voor een bedrijf gewerkt tijdens mijn zomer vakantie. Voordat ik er aan het werk kon had ik uiteraard een sollicitatie gesprek gehad, en we besloten dat ik 2 weken later kon beginnen met werken. Maar omdat ik na omstandigheden na 3 dagen al beschikbaar was, kon ik al eerder beginnen met werken, dus heb ik dat gedaan, zonder een contract getekent.

Ik had na een aantal dagen zoveel ruzies gehad met mijn baas dat ik besloot te vertrekken omdat het er geen uithouden was op de manier waarop zij met elkaar omgingen. Maar ik heb daar in totaal toch zo'n 7 dagen gewerkt, en ik heb daar geen geld van gezien.

Mijn vraag is of ik het op één of andere manier toch kan krijgen. Het gaat mij niet alleen om het geld, maar ook om het principe.
pi_41550476
Jij komt er wel!

The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_41550614
Heb je er al om gevraagd?
pi_41550632
Ik heb precies dezelfde situatie gehad. Toen heb ik een brief geschreven naar het betreffende bedrijf met daarin heel vriendelijk de mededeling dat er nog onbetaalde uren open staan. Tevens het verzoek het openstaande bedrag binnen 5 werkdagen naar betreffende (mijn) rekening over te maken.

Hier werd (zoals te verwachten) geen gehoor op gegeven. Direct nadat de termijn verstreken was, weer een brief geschreven met de mededeling dat ik begin volgende week deze zaak aan mijn advocaat voor zou gaan leggen. Toen kwam er ineens een telefoontje en mocht ik mijn centjes per direct op komen halen.

In hoeverre je werkelijk je geld krijgt, als het hard tegen hard gespeeld wordt, weet ik niet. Wel is het duidelijk dat het bedrijf in mijn geval weinig zin had in gezeur en veel papierwerk en er voor koos om toch te betalen.
pi_41550646
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:13 schreef KhaZ het volgende:
Jij komt er wel!

[afbeelding]
Dat kutplaatje ben ik nu al strontbeu je kan geen topic openen, of hij komt naar voren.
pi_41550663
d8 ut wel.

Mondelinge ovk is een overeenkomst.

Sja, zal wel minimumloon worden omdat het zijn woord tegen het jouwe is maar er moet wel iets vergoedt worden.

Een goeie zaak voor de rechtsbijstandverzekering zou ik zeggen
Dream as if you'll live 4ever, live as if you'll die today
  woensdag 6 september 2006 @ 15:26:24 #7
72983 hardie
Mensen kinderen....
pi_41550922
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:17 schreef wouterwashere het volgende:
Ik heb precies dezelfde situatie gehad. Toen heb ik een brief geschreven naar het betreffende bedrijf met daarin heel vriendelijk de mededeling dat er nog onbetaalde uren open staan. Tevens het verzoek het openstaande bedrag binnen 5 werkdagen naar betreffende (mijn) rekening over te maken.

Hier werd (zoals te verwachten) geen gehoor op gegeven. Direct nadat de termijn verstreken was, weer een brief geschreven met de mededeling dat ik begin volgende week deze zaak aan mijn advocaat voor zou gaan leggen. Toen kwam er ineens een telefoontje en mocht ik mijn centjes per direct op komen halen.

In hoeverre je werkelijk je geld krijgt, als het hard tegen hard gespeeld wordt, weet ik niet. Wel is het duidelijk dat het bedrijf in mijn geval weinig zin had in gezeur en veel papierwerk en er voor koos om toch te betalen.
Okay, ik heb die mensen dus vorige week al gebeld, toen zeiden ze dat het geld overgemaakt hadden op het moment dat ik weg was gegaan, ze zouden het nakijken omdat ik nog steeds niks had gehad. Ze zouden me nog terug bellen, maar ik heb nog steeds niks gehoort. Stelletje apelippen. Ik schrijf ze idd ook een brief dat ze een advocaat kunnen verwachten. Bedankt voor jullie reacties, ik laat nog wel weten of het gelukt is!
pi_41551009
Succes in ieder geval!
pi_41551064
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:18 schreef wouterwashere het volgende:

[..]

Dat kutplaatje ben ik nu al strontbeu je kan geen topic openen, of hij komt naar voren.
Inderdaad, bannen die user
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 18 september 2006 @ 21:00:39 #10
72983 hardie
Mensen kinderen....
pi_41931369
Ik heb het bedrijf de volgende brief gestuurd:
quote:
Naar aanleiding van ons vorig telefoon gesprek het volgende; Op 24 Augustus heb ik u aan de lijn gehad betreft mijn salaris. Deze heb ik nog steeds niet ontvangen, ondanks dat u het zou nakijken, en mij daarover zou terug bellen.

Nu, 2 weken later, heeft u nog steeds niets laten weten en begint mijn geduld behoorlijk op te raken.
Daarom wil ik u erop attenderen dat u een brief van mijn advocaat kunt verwachten, mits mijn verdiende salaris binnen 5 werkdagen wordt overgemaakt.
Nouja, die 5 werkdagen zijn nu dus al dik om en ik heb nog steeds niks van ze gehoord of geld ontvangen.
Ik heb alleen een beetje staan bluffen over een brief van een advocaat om er wat druk achter te zetten, maar ik ben daar niet voor verzekerd. Daarvoor moet ik me denk ik laten verzekeren door een rechtsbijstandsverzekering.

Mijn vraag is nu of hier bepaalde voorwaarden aanzitten zoals;
- Kun je direct gebruik maken van de verzekering na het afsluiten, ofwel dien je niet eerst wat op te bouwen bij een verzekering om er gebruik van te maken?
- Waar kan ik me het best laten verzekeren?

Bedankt!
pi_41932605
Ik zou dat "geduld behoorlijk opraken" wat zakelijker beschrijven.
In de laatste zin schrijf je dat je een advokaat een brief laat sturen als ze je loon binnen 5 dagen overmaken. Mits moet tenzij zijn. Niet met woorden smijten die je niet kent.
Als ik werkgever was, zou ik jouw advokatendreigement niet serieus nemen na zo'n brief.
  maandag 18 september 2006 @ 21:51:10 #12
72983 hardie
Mensen kinderen....
pi_41933633
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:29 schreef piepster het volgende:
In de laatste zin schrijf je dat je een advokaat een brief laat sturen als ze je loon binnen 5 dagen overmaken. Mits moet tenzij zijn. Niet met woorden smijten die je niet kent.
Als ik werkgever was, zou ik jouw advokatendreigement niet serieus nemen na zo'n brief.
Waarom denk jij dan dat ik een rechtsbijstandsverzekering wil
pi_41934339
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:51 schreef hardie het volgende:

[..]

Waarom denk jij dan dat ik een rechtsbijstandsverzekering wil
ben je wel mooi te laat voor
lopende zaken worden niet in behandeling genomen

Je kunt ook geen brandverzekering afsluiten als je huis al in de fik staat..
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:31:06 #14
72983 hardie
Mensen kinderen....
pi_41954654
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:29 schreef piepster het volgende:
Als jij dan op je woordkeuze let de volgende keer; een advokaat is geen beroep met pinguinachtig kledij, maar een vieze gele eierdrank.
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:12 schreef Serinde het volgende:

[..]

Vrij logisch idd nu je het zegt, wat dom van mij Dan kan ik wel fluiten naar mijn centen.. ik ga ook niet een advocaat in huren met mijn verhaal. Volgens mij liggen mn kansen dat ik mijn geld krijg zo laag dat ik alleen maar meer geld verlies...
pi_41955059
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:31 schreef hardie het volgende:

[..]

Als jij dan op je woordkeuze let de volgende keer; een advokaat is geen beroep met pinguinachtig kledij, maar een vieze gele eierdrank.
[..]

Vrij logisch idd nu je het zegt, wat dom van mij Dan kan ik wel fluiten naar mijn centen.. ik ga ook niet een advocaat in huren met mijn verhaal. Volgens mij liggen mn kansen dat ik mijn geld krijg zo laag dat ik alleen maar meer geld verlies...
Je wist het zelf ook niet en toen heb je maar gegoogled? http://www.google.nl/search?hl=nl&q=advokaat&meta=
Tweede hit. In Nederland is het trouwens pinguinachtige kledij. Of je even op je spelling let de volgende keer.

Ik probeer alleen maar te helpen, maar als je daar niet op zit te wachten moet je het maar zeggen hoor.
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 september 2006 @ 17:25:59 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_41956041
Ik snap niet dat je binnen 1 week de werksfeer weet te verkloten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:49:25 #17
72983 hardie
Mensen kinderen....
pi_42477926
nog ff een berichtje om te laten weten dat ik mijn salaris 2 weken wel gehad heb. dus is die brief niet voor niets geweest

En voor de post hierboven; als je eens wist hoe het daar aan toe gaat, dan zul je het zeer waarschijnlijk wel begrijpen
  PR/Manusje van alles zondag 8 oktober 2006 @ 13:53:46 #18
Toezicht is gezond!
pi_42478014
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:49 schreef hardie het volgende:
nog ff een berichtje om te laten weten dat ik mijn salaris 2 weken wel gehad heb. dus is die brief niet voor niets geweest

En voor de post hierboven; als je eens wist hoe het daar aan toe gaat, dan zul je het zeer waarschijnlijk wel begrijpen
Doorzetten is moeilijk ja.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:05:50 #19
72983 hardie
Mensen kinderen....
pi_42478302
lol, gelukkig sta ik je geen uitleg schuldig..
pi_42479469
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik snap niet dat je binnen 1 week de werksfeer weet te verkloten.
He er zijn best wel veel kutwerkgevers hoor.
  PR/Manusje van alles zondag 8 oktober 2006 @ 14:54:06 #21
Toezicht is gezond!
pi_42479524
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

He er zijn best wel veel kutwerkgevers hoor.
Dan zal het vast wel aan mij liggen maar als ik ergens ga werken dan zet ik mij ook 100% in. Werk hoeft niet altijd leuk te zijn. Zeker werk voor korte duur niet. Maar binnen 1 week ruzie krijgen met de bedrijfsleider..... Dan doe je iets echt niet goed.
pi_42479711
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan zal het vast wel aan mij liggen maar als ik ergens ga werken dan zet ik mij ook 100% in. Werk hoeft niet altijd leuk te zijn. Zeker werk voor korte duur niet. Maar binnen 1 week ruzie krijgen met de bedrijfsleider..... Dan doe je iets echt niet goed.
Doe je dan werkelijk iets niet goed? Zomaar een voorbeeldje: de bedrijfsleider zegt je op je tweede werkdag dat er overgewerkt moet worden. Jij zegt dat je geen principiele bezwaren hebt tegen overwerk, maar dat je al een andere afspraak hebt staan na het werk, dus dat je deze keer niet kan. De bedrijfsleider begint te schreeuwen dat als je je niet voor 110% inzet bij dit bedrijf je net zo goed kan opdonderen.
  PR/Manusje van alles zondag 8 oktober 2006 @ 15:06:36 #23
Toezicht is gezond!
pi_42479850
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Doe je dan werkelijk iets niet goed? Zomaar een voorbeeldje: de bedrijfsleider zegt je op je tweede werkdag dat er overgewerkt moet worden. Jij zegt dat je geen principiele bezwaren hebt tegen overwerk, maar dat je al een andere afspraak hebt staan na het werk, dus dat je deze keer niet kan. De bedrijfsleider begint te schreeuwen dat als je je niet voor 110% inzet bij dit bedrijf je net zo goed kan opdonderen.
Ik zou me in zo'n geval aan het contract houden en als overwerken daar niet in staat dan ga ik mooi naar huis en kom de volgende dag weer gewoon om te werken. Maar je hebt een punt, met een baas die zoiets zegt valt niet te werken.
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:16:57 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_42480138
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:12 schreef Serinde het volgende:

[..]

Lopende zaken worden wél in behandeling genomen. Alleen kan er dan (afhankelijk van de zaak) een vergoeding voor gevraagd worden. Deze wordt vaak verhaald op de beklaagde partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')