abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:46:30 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41735179
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:35 schreef Rnej het volgende:

[..]

weet ik...

ik heb shimano (!!) bindingen, flows, flux, tech9, salomon.. en ga zo maar door afgesteld en dat ging allemaal met 3 graden...

dus ging er vanuit dat t altijd zo was?

edit: gradenstanden : eerste getal is je voorste voet, 2e getal is je achterste voet... allebei vanaf dezelfde richting gezien..

dus -5/5 betekent dat je voorste voet naar achter wijst en je achterste voet naar voor... (not cool )

andersom zou beter kloppen zegmaar
daarnaast is 5 / 355 gewoon lastig als je ook 5 / -5 kunt zeggen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:37:13 #152
71115 Rnej
I walk the line
pi_41736403
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 13:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

`

Ik heb alles van Therapy?
ik vind trouwens wel een paar andere nummers van Therapy? relaxter dan Screamager.
Stop It, Your Killing me en Nowhere
Daarnaast nog wat andere liedjes. Voornamelijk van High Anxiety. Die heeft lekker veel punkinvloeden.
Maar als je echt hard wilt gaan moet je gewoon Lost Prophets - Ride opzetten. Volgens mij is dat het nummer waar ik het hardste ooit op geboard heb. 7 bochten over een rode piste waarvoor je 10min in een sleeplift moet staan
#$^%^&*&* ik ging hard

ik vind Papa nog wel ok. Het is wel toegankelijk maar net niet zo erg dat het irritant wordt
ik reed met losing my religion van REM een rode piste... en toen heb ik 1/3e vanaf de onderkant gestreept omdat t zo lekker ging.... was "maar" iets van 5 minuten in de lift ofzo maar toch ook wel zo van: "goh? ga ik hard? " .. was onderaan een hobbeltje van 50 cm hoog ofzo.. airde iets van 5 meter ver
pi_41737622
waarom zouden we hier dan moeten komen als jullie zelf zo fantastisch zijn
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:29:33 #154
71115 Rnej
I walk the line
pi_41737714
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:25 schreef mitt het volgende:
waarom doe je t dan?

beetje traag trouwens hoor... meer dan een dag
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:48:32 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41738190
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

waarom doe je t dan?

beetje traag trouwens hoor... meer dan een dag
Ja hallo, jij gaat met Komakie leuke restaurantjes in R&P reviewen en dat verwijderen de mods daar. Vervolgens kom je hier klagen dat er hier nooit een mod komt, dan komt er toch wel een mod en dan ga je weer klagen? Wat wil je nu?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41738391
De Burton Catalogus is binnen
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:01:55 #157
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41738631
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:54 schreef Kentaro het volgende:
* XL wandelt even naar de brievenbus
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41739419
quote:
Waar te bestellen/aan te vragen?
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:01:24 #159
71115 Rnej
I walk the line
pi_41740612
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:27 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Waar te bestellen/aan te vragen?
http://www.burton.com .... duh?
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:01:55 #160
71115 Rnej
I walk the line
pi_41740637
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:48 schreef XL het volgende:

[..]

Ja hallo, jij gaat met Komakie leuke restaurantjes in R&P reviewen en dat verwijderen de mods daar. Vervolgens kom je hier klagen dat er hier nooit een mod komt, dan komt er toch wel een mod en dan ga je weer klagen? Wat wil je nu?
is dat een serieuze reply?
pi_41741447
quote:
Wanneer besteld? Ik heb hem ongeveer 2 weken geleden geloof ik aangevraagd, zal ook wel komen binnenkort dan !

!
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:48:58 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41742138
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:01 schreef Rnej het volgende:

[..]

is dat een serieuze reply?
De restaurantje probeerde ik er natuurlijk voor de lol in te bouwen, ik heb jullie verhaal in R&P niet gelezen. We hadden het al een paar dagen niet over het restaurant gehad
De rest was serieus.
pi_41754666
Ik heb dus vannavond op zo'n tapijt dat onder je door glijd geboard en het was dik gaar man !

Kreeg les van kerel die afgelopen seizoen anwarter gehaald had, niks mis mee, toffe gast. Maar ik moest echt mega duck staan (denk wel 45 | -45, echt huuge). Het is heel apart als je op dat ding staat en je moet dus zo'n buis vasthouden voorop. Het voelt heel onrealistisch aan en ze proberen je een hele andere techniek aan te leren dan die ik al had. Wanneer je met je kanten ook maar iets inzet ga je meteen op je bek omdat je dan te stijl gaat en zo veel grip hebtdat je niks anders meer kunt. Je valt vaak maar hebt wel bescherming om, de baan is nat (tof dat ze bij het inschrijven meldde dat ik me snowboardbroek mee moest nemen...not) dus ik had een mega natte kont. Ook het gebrek aan airco heeft mijn shirt doorweekt doen staan van het zweet.

Die kerel van daar vertelde al dat ik er niet van moet verwachten dat ik het meteen kan, want dat kan niemand. Er kwamen genoeg mensen die zeiden dat ze allang konden boarden en dat ze geen hulp op bescherming nodig hadden. En die gingen dus finaal onderuit.

Voor skiën is het een ander verhaal, daarvoor is het vele malen makkelijker en imo leerzamer.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat ik weet dat ik daar niet nog een keer naartoe hoef (voor ¤23 de uur, waarvan je 30 minuten board, oké dat is dan ook wel genoeg want het is gigantisch zwaar). Het voelt niet realistisch en je hebt geen gevoel erbij wat je doet, ook mis je het snelheid element en gewoon de kick die het echte boarden met zich meegeeft. En dat je voor het rijden hiervoor een hele andere techniek moet hebben en niet je eigen gear kunt gebruiken is ook vervelend. Althans, wanneer hij mij gaat vertellen dat ik mijn lichaam niet recht boven mijn board moet hebben dan heb ik geen zin om daar mijn geld aan te spenderen. Kan ik beter een keertje op en neer naar een SW ofzo.
Fingerspitzgefühl
  woensdag 13 september 2006 @ 00:03:21 #164
71115 Rnej
I walk the line
pi_41756172
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:20 schreef ForumGek het volgende:
heel verhaal
klopt

maar tis meer rutschen wat je moet doen anders ga je op je plaat...

en het niet in weze andere techniek die je aanleert... maar je moet gewoon supercorrect boarden anders ga je op je plaat

pi_41760318
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:01 schreef Rnej het volgende:

[..]

http://www.burton.com .... duh?
Ah, dacht dat jullie misschien een EU adres hadden oid.
pi_41761098
quote:
Op woensdag 13 september 2006 00:03 schreef Rnej het volgende:

[..]

klopt

maar tis meer rutschen wat je moet doen anders ga je op je plaat...

en het niet in weze andere techniek die je aanleert... maar je moet gewoon supercorrect boarden anders ga je op je plaat

Wanneer ik mijn achterste been moet gaan schoppen en ik met beide knieën naar voren moet leunen (alpin leek het wel) terwijl je mega duck staat is voor mij niet bevorderend voor mijn techniek.

Maar het voelt gewoon stom , je mist gewoon het leuke van echt boarden, het vooruit gaan, lekker de wind langs je horen/voelen , dus voor mij was dit een enkeltje !

Het is wel iedereen aan te raden om een keertje te doen !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 13 september 2006 @ 11:54:23 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41765691
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:25 schreef mitt het volgende:
Ff kijken of jullie ook nog wel eens controleren of we het wel over snowboarden hebben
quote:
Bij Cellblock zijn de items al binnen. Ik morgen kijken hoe het zit met Audexjassen en de nieuwe boards enzo
quote:
Op woensdag 13 september 2006 08:59 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Wanneer ik mijn achterste been moet gaan schoppen en ik met beide knieën naar voren moet leunen (alpin leek het wel) terwijl je mega duck staat is voor mij niet bevorderend voor mijn techniek.

Maar het voelt gewoon stom , je mist gewoon het leuke van echt boarden, het vooruit gaan, lekker de wind langs je horen/voelen , dus voor mij was dit een enkeltje !

Het is wel iedereen aan te raden om een keertje te doen !

Wat een verschrikking. Ech typisch nederlands. Dat deden ze 10 jaar geleden zo. Tegenwoordig wordt die techniek helemaal niet meer gebruikt in Oostenrijk.
Ik kan me echt druk maken om dat soort dingen. Straks krijg ik weer leerlingen die echt een verschrikkelijke techniek hebben en dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 13 september 2006 @ 12:22:30 #168
71115 Rnej
I walk the line
pi_41766407
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ff kijken of jullie ook nog wel eens controleren of we het wel over snowboarden hebben
[..]

Bij Cellblock zijn de items al binnen. Ik morgen kijken hoe het zit met Audexjassen en de nieuwe boards enzo
[..]

Wat een verschrikking. Ech typisch nederlands. Dat deden ze 10 jaar geleden zo. Tegenwoordig wordt die techniek helemaal niet meer gebruikt in Oostenrijk.
Ik kan me echt druk maken om dat soort dingen. Straks krijg ik weer leerlingen die echt een verschrikkelijke techniek hebben en dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen
mja, de rollerbaan waar ik ga werken is duckstance en parallel rijden.. zoals t hoort

maar duck en je knieen naar voren douwen is fucking slecht voor je... t hele idee van duck is juist je dat niet doet :S
pi_41766619
Dat bedoel ik, mooi dat jij bij een goede zit, maar deze was echt niet relaxt.

Ik heb ook overal last nu, maar dat is logisch als je je ineens zoveel inspant. Ohja, tof dat er geen airco was, dan is het verrekte heet met zo'n plat dak. Mijn hele shirt was doorweekt
Fingerspitzgefühl
  woensdag 13 september 2006 @ 12:34:23 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41766702
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:22 schreef Rnej het volgende:

[..]

mja, de rollerbaan waar ik ga werken is duckstance en parallel rijden.. zoals t hoort

maar duck en je knieen naar voren douwen is fucking slecht voor je... t hele idee van duck is juist je dat niet doet :S
Het hele idee van freeride snowboarden is dat je het niet doet.
Ook niet als je 0 staat ofzo. Ingedraaid staan is gewoon slecht. Als je dat wilt moet je hardboots gaan rijden.
Als je ingedraaid staat snap ik ook niet wat je op softboots te zoeken hebt. Het voordeel is dan te verwaarlozen. Je hebt niet de voordelen van softboots maar wel de nadelen (je kunt niet zo diep carven als met hardboots bedoel ik)

Je gaat wel bij het ingaan van de bocht met je gewicht naar voren waardoor je automatisch op je voorste been komt te staan. Maar je blijft wel met je benen uit elkaar staan. Je drukt je knieën niet in elkaar zeg maar.
Dit is ook maar een kort moment om het ingaan van de bocht simpeler te maken. Ik gebruik het trouwens nooit. Maar je leert het wel op de Anwarter
  woensdag 13 september 2006 @ 12:38:11 #171
71115 Rnej
I walk the line
pi_41766813
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het hele idee van freeride snowboarden is dat je het niet doet.
Ook niet als je 0 staat ofzo. Ingedraaid staan is gewoon slecht. Als je dat wilt moet je hardboots gaan rijden.
Als je ingedraaid staat snap ik ook niet wat je op softboots te zoeken hebt. Het voordeel is dan te verwaarlozen. Je hebt niet de voordelen van softboots maar wel de nadelen (je kunt niet zo diep carven als met hardboots bedoel ik)

Je gaat wel bij het ingaan van de bocht met je gewicht naar voren waardoor je automatisch op je voorste been komt te staan. Maar je blijft wel met je benen uit elkaar staan. Je drukt je knieën niet in elkaar zeg maar.
Dit is ook maar een kort moment om het ingaan van de bocht simpeler te maken. Ik gebruik het trouwens nooit. Maar je leert het wel op de Anwarter
nja in alpinestand staan heeft zijn voordelen, maar die wegen niet op tegen de nadelen als je op softboots staat... t hele idee van een twintip board is ook switch kunnen rijden en kunnen freestylen...

anyway heb ik een hekel aan ingedraaid staan... ik heb gelijk geleerd duck te staan en lekkah wijd
  woensdag 13 september 2006 @ 13:18:47 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41767925
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

nja in alpinestand staan heeft zijn voordelen, maar die wegen niet op tegen de nadelen als je op softboots staat... t hele idee van een twintip board is ook switch kunnen rijden en kunnen freestylen...

anyway heb ik een hekel aan ingedraaid staan... ik heb gelijk geleerd duck te staan en lekkah wijd
te wijd staan vind ik niet fijn.
ik zet altijd mijn board aan elke kant 1 naar buiten tov de Burton standaard. Dat is dus de 1 na wijdste stand aan beide kanten van Burton. Perfecte stand voor mijn lengte.
Als ik wijder ga staan geeft dat de nodige nadelen. Terwijl het niet echt veel voordelen heeft. Met een ES super wijd gaan staan heeft weinig meerwaarde.

Vertel mij maar eens wat de voordelen van een alpinestand zijn op een freeride board? Als je het puur voor het carven doet kun je net zo goed op een alpineboard gaan staan. Dan kun je nog beter carven
  woensdag 13 september 2006 @ 13:23:54 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41768057
Ff een opmerking tussendoor:

Fuck wat heb ik een zin om f poeder te gaan rijden. En het duurt nog zo lang
  woensdag 13 september 2006 @ 13:30:06 #174
71115 Rnej
I walk the line
pi_41768250
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

te wijd staan vind ik niet fijn.
ik zet altijd mijn board aan elke kant 1 naar buiten tov de Burton standaard. Dat is dus de 1 na wijdste stand aan beide kanten van Burton. Perfecte stand voor mijn lengte.
Als ik wijder ga staan geeft dat de nodige nadelen. Terwijl het niet echt veel voordelen heeft. Met een ES super wijd gaan staan heeft weinig meerwaarde.

Vertel mij maar eens wat de voordelen van een alpinestand zijn op een freeride board? Als je het puur voor het carven doet kun je net zo goed op een alpineboard gaan staan. Dan kun je nog beter carven
poeder...

maat van me heeft een supermodel 182, staat heulemaal naar achter in alpinestand werkt best okay...

maar hey, ik ben ook anti hoor
(Don't shoot the messenger ))

anyway... over precies 1 maand sta ik op de berg... BENIJD MIJ!
  woensdag 13 september 2006 @ 14:09:07 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41769362
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

poeder...

maat van me heeft een supermodel 182, staat heulemaal naar achter in alpinestand werkt best okay...

maar hey, ik ben ook anti hoor
(Don't shoot the messenger ))

anyway... over precies 1 maand sta ik op de berg... BENIJD MIJ!
duurt bij mij nog iets langer
Maar ja, ik sta daarna langer dan jij. Dus BENIJD MIJ!!!

Ik ken een gast die met zijn alpineboard poeder gaat rijden en dat ging ook prima.
Tenminste... het gaat wel. Hij was een hele lange (reuzeslalomboard) dus dat helpt wel.

Maar korte bochten draaien met een 182cm
Dat is zo ongeveer onmogelijk. Ik heb het wel eens geprobeerd maar werkt echt niet
Doe mij maar een Malolo/Fish voor poeder (* Komakie kijkt XL ff aan)
  woensdag 13 september 2006 @ 14:17:58 #176
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41769673
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:09 schreef Komakie het volgende:

Dat is zo ongeveer onmogelijk. Ik heb het wel eens geprobeerd maar werkt echt niet
Wat een lekkere zwoele blik Komakie
  woensdag 13 september 2006 @ 14:18:34 #177
71115 Rnej
I walk the line
pi_41769697
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

duurt bij mij nog iets langer
Maar ja, ik sta daarna langer dan jij. Dus BENIJD MIJ!!!

Ik ken een gast die met zijn alpineboard poeder gaat rijden en dat ging ook prima.
Tenminste... het gaat wel. Hij was een hele lange (reuzeslalomboard) dus dat helpt wel.

Maar korte bochten draaien met een 182cm
poeder doe ik liever fullspeed .. en trouwens, korte bochten met een 182 lukt bestwel hoor

ik heb wel eens een 171 wide in de poeder gereden (supermodel is vrij smal) ..en dat lukte ook best.. dus die 9 cm extra? mwoh (kijk, dat het niet van harte gaat.. okay)
  woensdag 13 september 2006 @ 15:49:05 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41772137
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:17 schreef XL het volgende:

[..]

Wat een lekkere zwoele blik Komakie
Dat kan ik alleen bij jou XL
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:18 schreef Rnej het volgende:

[..]

poeder doe ik liever fullspeed .. en trouwens, korte bochten met een 182 lukt bestwel hoor

ik heb wel eens een 171 wide in de poeder gereden (supermodel is vrij smal) ..en dat lukte ook best.. dus die 9 cm extra? mwoh (kijk, dat het niet van harte gaat.. okay)
Met een Malolo kun je ook fullspeed poederen. Maar voor de mooiste velden moet je meestal eerst ff langs een stelletje bomen en dan is het toch handig als je fatsoenlijk bochten kunt draaien
  woensdag 13 september 2006 @ 16:17:49 #179
71115 Rnej
I walk the line
pi_41773010
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat kan ik alleen bij jou XL
[..]

Met een Malolo kun je ook fullspeed poederen. Maar voor de mooiste velden moet je meestal eerst ff langs een stelletje bomen en dan is het toch handig als je fatsoenlijk bochten kunt draaien
true true...

een supermodel kan dan wel weer op de piste kenkerhard
  woensdag 13 september 2006 @ 16:31:05 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41773434
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:17 schreef Rnej het volgende:

[..]

true true...

een supermodel kan dan wel weer op de piste kenkerhard
Dan heb je aan de Malolo idd niet echt super veel nee.
Tenminste, je kunt er prima mee piste rijden maar echt planken doe ik er niet graag mee.

Maar ja, ik heb wel een Malolo voor de poeder en dat is prima
Tenzij iemand een Malolo wil kopen in prima staat voor 250 euro. Dan koop ik een fish
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')