idd, no offense maar ik ben geen fan van de top van de darkstarquote:
Dat weet ik, Kentaroquote:Op donderdag 14 september 2006 19:05 schreef Kentaro het volgende:
leuk boardje XL! Maar k verwacht niet dat je er een jibplank bij hebt gekocht want hij is vrij stijf. Ik druf het wel aan om te zeggen dat dit je carvplank voor de piste word![]()
Neemt niet weg dat dit een mooie aanvuling is op je Malolo. Wat zet je er voor bindingen op?quote:Op donderdag 14 september 2006 19:09 schreef XL het volgende:
[..]
Dat weet ik, Kentaro
Van de jibplank zie ik nog even af.
Weet ik nog niet. Beetje rondkijken, als ik niks tegenkom gewoon mijn eigen flows.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:24 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat dit een mooie aanvuling is op je Malolo. Wat zet je er voor bindingen op?
nee, hij vroeg of je er bindingen op ging zettenquote:Op donderdag 14 september 2006 19:26 schreef XL het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Beetje rondkijken, als ik niks tegenkom gewoon mijn eigen flows.
Een paar Cartels zou super passen maar om die voor een leuk prijsje te vinden wordt een lastig verhaal denk ik.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:26 schreef XL het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Beetje rondkijken, als ik niks tegenkom gewoon mijn eigen flows.
ik vind cartels voor de winkelprijs al best goed eigenlijk...quote:Op donderdag 14 september 2006 19:30 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Een paar Cartels zou super passen maar om die voor een leuk prijsje te vinden wordt een lastig verhaal denk ik.
Ik heb vh weekend een nieuwe jas gekocht voor bij mijn Lemonhead AK pants. Een zwarte AK 2L jacket. Laat de winter maar komen
http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=166
Dat is waar, voor het geld is er geen betere binding te vinden en voor meer geld wordt het ook nog moeilijk. CO's zijn meteen een stuk duurderquote:Op donderdag 14 september 2006 19:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik vind cartels voor de winkelprijs al best goed eigenlijk...
qua straps vind je niet gauw zoiets voor minder (je hebt wel veel vergelijkbare bindingen voor ook oa 210/220 eu)
vind het daarom ook niet gek dat de halve wereld cartel rijdt ondertussen![]()
Nette jas. Zwart-geel is een mooie combinatie.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:30 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Een paar Cartels zou super passen maar om die voor een leuk prijsje te vinden wordt een lastig verhaal denk ik.
Ik heb vh weekend een nieuwe jas gekocht voor bij mijn Lemonhead AK pants. Een zwarte AK 2L jacket. Laat de winter maar komen
http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=166
CO2s zijn ook beetje overkillquote:Op donderdag 14 september 2006 19:38 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat is waar, voor het geld is er geen betere binding te vinden en voor meer geld wordt het ook nog moeilijk. CO's zijn meteen een stuk duurder
Heb je op CO2's geboard?quote:Op donderdag 14 september 2006 19:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
CO2s zijn ook beetje overkill
cartels zijn heerlijke allround bindingen
(jammer dat de mijne gejat zijn)
nee, mijn cartels zijn gejatquote:
sorry hoor maar ik vind dit echt gelul. ik heb geeneens zin om dit te gaan weerleggen.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
nee, mijn cartels zijn gejat
co2s zijn qua eigenschappen t geld niet waard.. net als dat c60s dat ook niet zijn....
cartel is netjes stijf en degelijk gebouwd voor een nog normaal bedrag..
80 euro extra betalen voor iets stijvere binding vind ik teveel... overkill aan geld voor een binding die niet veel beter isquote:Op donderdag 14 september 2006 20:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
sorry hoor maar ik vind dit echt gelul. ik heb geeneens zin om dit te gaan weerleggen.
Waarop baseer je die 5% verbetering? Wat zou bijvoorbeeld 80% verbetering zijn?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:47 schreef Rnej het volgende:
[..]
80 euro extra betalen voor iets stijvere binding vind ik teveel... overkill aan geld voor een binding die niet veel beter is
wat is daar gelul aan? .. tis bijna 50% extra geld voor... 5% verbetering?
baseplate = identiekquote:Op donderdag 14 september 2006 20:50 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Waarop baseer je die 5% verbetering? Wat zou bijvoorbeeld 80% verbetering zijn?
quote:Op donderdag 14 september 2006 20:52 schreef Rnej het volgende:
[..]
baseplate = identiek
straps = identiek
highback = even hoog en "canted" .dus nja, iets stijver, maar het verschil is nou niet echt merkbaar (oke, mening)
hij is lichter (nounou, wel... 30 gram?)
daar ga ik geen 80 euro voor neerleggen...
verschil mission - cartel = andere baseplate, hogere highback, flink gereduceerd gewicht, veel lekkerdere straps... en das 30 euro verschil...
burton zet overal NEW voor ...quote:Op donderdag 14 september 2006 21:08 schreef Kentaro het volgende:
[..]
baseplate = identiek
straps = identiek
highback = even hoog en "canted" .dus nja, iets stijver, maar het verschil is nou niet echt merkbaar (oke, mening)
Allemaal onzin. Zorg voor je hier vanalles neerkwakt dat je de feiten kent. Straks geloven mensen je nog.
De baseplate is compleet nieuw en van ander materiaal dan die van de Cartel
NEW Ultra-Lightweight, Ultra-Responsive Long-Glass Fiber / Nylon Composite Baseplate with Gapless Baseplate Padding™, B3 Gel Heel Cushioning and Tool-Free Adjustable Gas Pedal™
De straps en buckels zijn ook anders dan van de Cartel
De highback is niet even hoog. Daarnaast is die ook compleet anders van vorm, anders verstelbaar en door 'mesh' VEEL lichter maar toch stijver. Dat dit volgens jou weinig verschil uitmaakt noem je je mening maar die 'mening' is nergens op gebaseerd, je lult maar wat. Je hebt nog nooit op die bindingen geboard.
Die 30 gram verzin je zomaar. Je hebt geen idee en daarom zet je er maar een vraagteken achter
Alleen nog nooit zo'n binding uit elkaar gehaald/ontleed. Prima ze zijn duurder, ze zijn ook beter. Waarschijnlijk is de prijs/prestatie-verhouding minder gunstig, pakt burton er meer marge op. Als je echter een brede portemonnee hebt is de c60 de betere binding voor dat geld. Je kunt het niet hier neerleggen als feit. Dat is het niet en daar verandert industrieel ontwerpen niets aan. Verder ben ik het met Kentaro eens dat jij hier de minste ervaring hebt, maar het hoogste woord. Erg vervelend voor mensen die de reeks niet kennen en dingen van je aannemen. Ik ben het namelijk uiterest zelden met je eens en heb het gevoel dat ik daar niet alleen in sta.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:02 schreef Rnej het volgende:
[..]
burton zet overal NEW voor ...
de baseplate van de cartel, co2 en de c60 van vorig jaar zijn allemaal tzelfde, alleen t schuimlaagje wat erop zit is iets anders.. dat noem ik niet nieuw maar gewoon een beetje anders gemarket
ik word er altijd van beticht dat ik een burton fanboy ben maar goddamn in marketingtrucjes trappen is wel erg makkelijk
daarnaast is het gewichtsverschil (gok ik) iets van 30 gram... per binding... een highback van nylon weegt al geen fuck dus die mesh maakt ook echt weinig uit hoor.. net als dat carbon uit zou maken in het gewicht .. (cartel en C60 wegen vrijwel tzelfde)
en de straps en buckles zijn anders? wat is er anders aan dan? t stofje .. er zit gel in en de buckles zijn bij burton allemaal tzelfde, maar alleen t clipje zelf heeft een ander vormpje...
(ohja en tis niet ongebaseerd, k studeer industrieel ontwerpen dus k heb wel wat materiaalkennis in huis)
Zo kun je overal wel een draai aangeven. Zoals ik al eerder zei, je lult maar wat. Dit is een zinloze discussie. Ik ga lekker een hapje etenquote:Op donderdag 14 september 2006 22:02 schreef Rnej het volgende:
[..]
burton zet overal NEW voor ...
de baseplate van de cartel, co2 en de c60 van vorig jaar zijn allemaal tzelfde, alleen t schuimlaagje wat erop zit is iets anders.. dat noem ik niet nieuw maar gewoon een beetje anders gemarket
ik word er altijd van beticht dat ik een burton fanboy ben maar goddamn in marketingtrucjes trappen is wel erg makkelijk
daarnaast is het gewichtsverschil (gok ik) iets van 30 gram... per binding... een highback van nylon weegt al geen fuck dus die mesh maakt ook echt weinig uit hoor.. net als dat carbon uit zou maken in het gewicht .. (cartel en C60 wegen vrijwel tzelfde)
en de straps en buckles zijn anders? wat is er anders aan dan? t stofje .. er zit gel in en de buckles zijn bij burton allemaal tzelfde, maar alleen t clipje zelf heeft een ander vormpje...
(ohja en tis niet ongebaseerd, k studeer industrieel ontwerpen dus k heb wel wat materiaalkennis in huis)
ervaring heeft er niets mee te maken...quote:Op donderdag 14 september 2006 22:55 schreef XL het volgende:
[..]
Alleen nog nooit zo'n binding uit elkaar gehaald/ontleed. Prima ze zijn duurder, ze zijn ook beter. Waarschijnlijk is de prijs/prestatie-verhouding minder gunstig, pakt burton er meer marge op. Als je echter een brede portemonnee hebt is de c60 de betere binding voor dat geld. Je kunt het niet hier neerleggen als feit. Dat is het niet en daar verandert industrieel ontwerpen niets aan. Verder ben ik het met Kentaro eens dat jij hier de minste ervaring hebt, maar het hoogste woord. Erg vervelend voor mensen die de reeks niet kennen en dingen van je aannemen. Ik ben het namelijk uiterest zelden met je eens en heb het gevoel dat ik daar niet alleen in sta.
Ach op 120 kg maakt het gewicht inderdaad weinig verschil en voor een beginner maakt het ook allemaal niet zo veel uit. Als ik in een formule 1 auto stap maakt het echt niet zo veel uit of dat een Toyota of een Ferrari is, ze gaan allebei hard, en dan kan ik op een Formule 1 forum gaan roepen dat het onzin is dat de F1 wagen van Ferrari zo duur is want ze zijn precies hetzelfde. Ook als ik helemaal nog nooit in die Ferrari heb gereden zeg dat ik echt wel waar ik het over heb want ik vroeg aan de meneer van de garage of ik hem uit elkaar mocht schroeven.quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:08 schreef Rnej het volgende:
[..]
ervaring heeft er niets mee te maken...
en mij best, weeg eens een co2 en een cartel binding, zal je zien dat het weinig scheelt...
k mocht idd de binding niet uit mekaar schroeven van de meneer in de winkel maar k weer serieus wel waar ik t over heb![]()
dude, ik was niet serieus... een binding analyseren of ie anders is dan een cartel kan je ZIENquote:Op vrijdag 15 september 2006 08:51 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ach op 120 kg maakt het gewicht inderdaad weinig verschil en voor een beginner maakt het ook allemaal niet zo veel uit. Als ik in een formule 1 auto stap maakt het echt niet zo veel uit of dat een Toyota of een Ferrari is, ze gaan allebei hard, en dan kan ik op een Formule 1 forum gaan roepen dat het onzin is dat de F1 wagen van Ferrari zo duur is want ze zijn precies hetzelfde. Ook als ik helemaal nog nooit in die Ferrari heb gereden zeg dat ik echt wel waar ik het over heb want ik vroeg aan de meneer van de garage of ik hem uit elkaar mocht schroeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |