Dat denk ik inderdaad ook. Iedere keer denk je dat het wel anders zal worden en soms heb je van die momenten dat het goed gaat, maar ja, op dergelijke momenten kun je niet teren.quote:Op woensdag 6 september 2006 04:10 schreef dvr het volgende:
Het klinkt niet erg alsof die situatie zal verbeteren he?
Je kunt altijd nog voor jezelf beginnenquote:Op woensdag 6 september 2006 04:41 schreef fhqwhgads het volgende:
Ik heb dat ook wel eens bij mijn baas. Na een overname dus.
Ik vind hem een vreselijke, irritante, incompetente bemoeial, en ik zou hem zo op zijn bureau willen schijten en afscheid nemen. Alleen heb je tegenwoordig niet zo snel een nieuwe baas. Zeker zonder diploma's.
Dan staat je dus tot je pensioen, of dat van je baas, weinig arbeidsvreugde te wachten.quote:
Nee, het ironische is: ik ben totaal niet afhankelijk van mijn baas. Ik heb inmiddels al drie aanbiedingen gehad van andere bedrijven en zonder een baan is het direct ook geen probleem (veel spaargeld, lage lasten). Nog ironischer is het dat mijn baas wel afhankelijk is van mij. Niet voor niets is voor mij een enorme verzekering afgesloten voor het geval dat ik bijvoorbeeld ziek word, dan dekt de verzekeraar alles voor mijn werkgever. Maar als het mij van de één op de andere dag tot hier zit, dan krijgt hij grote financiële problemen en niet alleen zakelijk, maar ook privé (persoonlijke aansprakelijkheid). Hij kan namelijk nooit zo snel iemand vinden die in korte tijd de zaak oppakt, dat heeft hij zelf al aangegeven. Punt is: ik zit dus in een zeer machtige positie. Ik vind het onprettig. Er wordt op mij gezeken. Ik kan zo de deur uitlopen en mijn wraak zal zoet zijn, maar ik doe het niet en wel omdat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgenquote:Op woensdag 6 september 2006 04:54 schreef Ridocar het volgende:
Ben je dan zoveel afhankelijk van je baas?
Ga ander werk zoeken ofzo. Je baas zal er weinig mee zitten, terwijl jij jezelf op zit te vreten.
Medelijden? Tja, lijkt me ook een goede reden om je leven buiten je werk te laten verpesten. (niet)quote:Op woensdag 6 september 2006 05:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, het ironische is: ik ben totaal niet afhankelijk van mijn baas. Ik heb inmiddels al drie aanbiedingen gehad van andere bedrijven en zonder een baan is het direct ook geen probleem (veel spaargeld, lage lasten). Nog ironischer is het dat mijn baas wel afhankelijk is van mij. Niet voor niets is voor mij een enorme verzekering afgesloten voor het geval dat ik bijvoorbeeld ziek word, dan dekt de verzekeraar alles voor mijn werkgever. Maar als het mij van de één op de andere dag tot hier zit, dan krijgt hij grote financiële problemen en niet alleen zakelijk, maar ook privé (persoonlijke aansprakelijkheid). Hij kan namelijk nooit zo snel iemand vinden die in korte tijd de zaak oppakt, dat heeft hij zelf al aangegeven. Punt is: ik zit dus in een zeer machtige positie. Ik vind het onprettig. Er wordt op mij gezeken. Ik kan zo de deur uitlopen en mijn wraak zal zoet zijn, maar ik doe het niet en wel omdat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen. Niet uit angst, niet uit onzekerheid, maar gewoonweg uit medelijden. Ongelofelijk, nietwaar?
Je hebt volkomen gelijk, maar ja, een gevoel is een gevoel, hoe rationeel je er ook over na kunt denken.quote:Op woensdag 6 september 2006 06:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Medelijden? Tja, lijkt me ook een goede reden om je leven buiten je werk te laten verpesten. (niet)
Nee, geen familie, geen vriend, geen persoon met wie ik op de één of andere manier een afhankelijkheidsrelatie heb anders dan dat hij mijn inkomen verstrekt (en die afhankelijkheid is niet zo heel groot momenteel, zoals ik al heb aangegeven). Hoe meer ik erover nadenk en schrijf, hoe meer ik tot de conclusie kom: wegwezen.quote:Op woensdag 6 september 2006 06:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
Alles bij elkaar genomen klinkt het me niet echt gezond. Dat je baas zich in deze ongezonde positie heeft gewerkt is zijn eigen verantwoordelijkheid, niet die van jou. Misschien kun je het aankaarten maar anders zou ik pleiten gaan, zeker als je jezelf er allemaal over opwind. Werk is een deel van je leven maar dit... Is je baas familie of zo?![]()
Als je in een machtige positie zit en je durft die niet te gebruiken, of je wilt dat niet, dan zit je niet in een machtige positie.quote:Op woensdag 6 september 2006 05:55 schreef FuifDuif het volgende:
Punt is: ik zit dus in een zeer machtige positie. Ik vind het onprettig. Er wordt op mij gezeken. Ik kan zo de deur uitlopen en mijn wraak zal zoet zijn, maar ik doe het niet en wel omdat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen.
Hier ben ik het pertinent mee oneens, maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:29 schreef wijsneus het volgende:
je eigen geluk is uiteindelijk de maat van alles.
je zult er iets mee moeten doen op een constructieve manier. je kunt weggaan, maar ja er zijn overal bazen die irritant zijn, zelfingenomen en aan vriendjespolitiek doen. dus dit is een zwaktebod om mee te beginnen.quote:Op woensdag 6 september 2006 04:02 schreef FuifDuif het volgende:
Als je werkt in een klein bedrijf waarbij je zeer dicht bovenop de baas zit in de zin van dat je er veel mee te maken hebt, wat is dan de beste oplossing in de volgende situatie?
Regelmatig fantaseren over hoe je de baas in elkaar slaat of op een ander wijze fysiek en geestelijk ruineert? Van tijd tot tijd ook een dergelijk agressief gevoel voelen opkomen wanneer je daadwerkelijk in de buurt bent van je baas en zelfs zo erg dat je soms gewoonweg even weg moet lopen naar het toilet om af te koelen (ik maak mij dus zorgen dat er eens iets gaat knappen en ik mij niet meer in de hand kan houden)? Het niet eens zijn met het beleid dat de baas voert en daar voortdurend actief een strijd met de baas over voeren, waarbij de baas uiteraard zijn ongelijk weigert toe te geven, waardoor de gemoederen alleen maar oplopen.
Dit is een serieuze vraag en ik vraag dus ook serieuze antwoorden. Zijn dit zaken die normaal zijn in een houding ten opzichte van de baas (die er een beetje bijhoren), of wordt het tijd om op te stappen? Soms slaap ik er gewoon niet van en lig ik super opgefokt in bed boos te zijn. Ik word duizelig op de zaak van ergenis. Kortom: ik ga ergens heen waar ik het liefst zo ver mogelijk vandaan zou zijn en ik begin er onderhand dus ook fysiek last van te krijgen (hartkloppingen, misselijkheid enzovoort).
Ik begrijp het, maar om eerlijk te zijn, Aarde, heb ik er simpelweg geen zin meer inquote:Op donderdag 7 september 2006 07:20 schreef Aarde het volgende:
[..]
je zult er iets mee moeten doen op een constructieve manier. je kunt weggaan, maar ja er zijn overal bazen die irritant zijn, zelfingenomen en aan vriendjespolitiek doen. dus dit is een zwaktebod om mee te beginnen.
je kunt direct een lichte sneer teruggeven bij de volgende opmerking die je echt niet bevalt. zo leert je baas dat bij bepaalde opmerkingen hij zelf net zoiets terugkrijgt. ofwel, conditioneer je baas.
helpt dit na een paar keer niet, dan kun je hier beter mee stoppen anders ga je een grotere wig tussen jullie 2 indrijven. de enige optie die ik dan nog ken is er inhoudelijk over praten. ff vragen of hij tijd heeft voor een 1:1 gesprek. geef hierin geen waardeoordelen, maar heb het over concrete gedragingen. geef vervolgens aan hoe jij je hierbij voelt. let wel; zeg niet, dit doe je fout, of andere uitleggingen van zijn gedrag. hou het plain op zijn - zonder emotie omschreven - gedragingen, en hoe jij je hierbij voelt.
helpt dit ook niet, dan heb je misschien een pr-functionaris of vertrouwenspersoon waar je bij terecht kan? als deze laatste optie niet werkt, dan zul je het of moeten slikken, of je gaat stilaan op zoek naar je volgende job.
my 2 cents![]()
Je baas heeft al nagedacht om jou te vervangen.quote:Op woensdag 6 september 2006 05:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, het ironische is: ik ben totaal niet afhankelijk van mijn baas. Ik heb inmiddels al drie aanbiedingen gehad van andere bedrijven en zonder een baan is het direct ook geen probleem (veel spaargeld, lage lasten). Nog ironischer is het dat mijn baas wel afhankelijk is van mij. Niet voor niets is voor mij een enorme verzekering afgesloten voor het geval dat ik bijvoorbeeld ziek word, dan dekt de verzekeraar alles voor mijn werkgever. Maar als het mij van de één op de andere dag tot hier zit, dan krijgt hij grote financiële problemen en niet alleen zakelijk, maar ook privé (persoonlijke aansprakelijkheid). Hij kan namelijk nooit zo snel iemand vinden die in korte tijd de zaak oppakt, dat heeft hij zelf al aangegeven. Punt is: ik zit dus in een zeer machtige positie. Ik vind het onprettig. Er wordt op mij gezeken. Ik kan zo de deur uitlopen en mijn wraak zal zoet zijn, maar ik doe het niet en wel omdat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen. Niet uit angst, niet uit onzekerheid, maar gewoonweg uit medelijden. Ongelofelijk, nietwaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |