Mooi.quote:Once again unveiling hidden treasures from his archive of tape loops, William Basinski releases three pieces made at his Brooklyn apartment during one night in 1982, adding a fourth composition (based on the same source material) made earlier this year. You can't help but wonder why this music, recorded so long ago, is only just surfacing. Was the world not ready for WIlliam Basinski in 1982, or was WIlliam Basinski simply not ready to hand himself over to an audience at that point? Whatever the reasoning, we're certainly reaping the benefits of the influential ambient composer's stockpile, and 92982 proves to be a real highlight in his output of recent years. Despite the minimalist essence of Basinski's oeuvre there's a pronounced sense of variety, diversity and depth at work in these four tracks, with each taking on its own specific persona. '92982.1' is outstanding, featuring lilting, gritty strings through the left of the stereo field while crumbling piano sonorities rule to the right. Far from exhibiting any signs of automation or impersonal repetition you can always hear a human hand shaping the music. The faded, rattling chord movements of '92982.2' take on an altogether more ghostly, dissolved quality, with echo-flecked machine jolts peppering the mixdown, underlining how fragile this whole process is. The third track, meanwhile, is an extended version of a piano-based piece that appeared in its original incarnation on the Variations: A Movement In Chrome Primitive album (surely one of the standout albums in Basinski's entire catalogue), here stretched and developed over the course of twenty minutes. It's a beautiful study in the interplay between an instrumental performance and the medium onto which it's recorded, full of ruptures and low frequency rumble as the tape itself interferes with the flow and consistency of the music. Finally, Basinski takes a fresh angle on his source loops with a composition recorded in February of this year. There's a markedly different character to this final entry; an unexpected cleanliness that somehow feels just right as a coda to the archival dust and dereliction of all that's come before. Its tacit stateliness serves as confirmation that all these years on, Basinski has lost none of his form, and that despite the richness of his work in the early eighties he's still a very active, utterly compelling creative force. Essential Purchase.
Melancholia ken ik niet, maar dit is dan ook mijn eerst kennismaking met deze artiest.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:27 schreef On het volgende:
Ik had er over gelezen ja, moet hem nog wel even zien te vinden. Ben benieuwd of het Melancholia gaat overtreffen.
Ik ken Von zo niet, maar hij schijnt iets weg te hebben van Agætis. Zo maar wat namen die je misschien interessant vindt: Belong, Under Byen, My Bloody Valentine, Tim Hecker en Fennesz.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:34 schreef Newde het volgende:
Hey mensen,
ik hen een klein vraagje: ik zoek muziek vergelijkbaar met Sigur Rós' Von album.
Ok bedankt, Agaetis Byrjun en alle andere albums heb ik al heel vaak geluisterd, maar ben pas recent Von gaan luisteren (kwam er nooit echt in).quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:00 schreef ehqo het volgende:
[..]
Ik ken Von zo niet, maar hij schijnt iets weg te hebben van Agætis. Zo maar wat namen die je misschien interessant vindt: Belong, Under Byen, My Bloody Valentine, Tim Hecker en Fennesz.
Wrijf het er maar in dat ik dit jaar niet kanquote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:07 schreef On het volgende:
Ik las net op een site dat William Basinski op het Urban Explorers Festival komt
Ik heb het gevonden, lag eigenlijk heel dicht bij Sigur Rós. Riceboy Sleeps, een project van de zanger van Sigur Rós en een vriend van hem.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:34 schreef Newde het volgende:
Hey mensen,
ik hen een klein vraagje: ik zoek muziek vergelijkbaar met Sigur Rós' Von album.
Deze reeds (illigaal) in bezit en de muziek is geweldig te noemenquote:Op woensdag 8 april 2009 23:08 schreef trebremmit het volgende:
Ken je Svarte Greiner ook, on? Is de helft van het duo van Deaf Center en heeft net een nieuwe plaat uit.
Allemaal nog wat donkerder en zwaarder als Deaf Center, zelfs angstaanjagend.
Svarte Greiner - Kappe
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:12 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Deze reeds (illigaal) in bezit en de muziek is geweldig te noemen
quote:David Tagg's long-awaited follow-up to last year's Fundamentals Of Orchid Biology has finally arrived. Wind Blown Guitar carries solemn white hymns of warped wooden harmonies through cobwebbed hallways and down porch steps, into the open air of a hot summer. The whir and hum of aged reel-to-reel tapes bathes David's guitar in a humid shroud, and pools of raw reverb steam his amp like a hot bath in a cavern. Musically similar to things like "A Kingdom Of Dusk" from the 21MG Series or even Skin Diagram at times, Wind Blown Guitar contains some of David's most straightforward guitar playing yet, presented over a stately backdrop of loops and drones and woven together like an old family scrapbook. This release also features the track "Nautical Dusk", which was originally featured on Attacknine's "13 Weeks Of Summer" compilation. The definitive summer album from us at SSR, and limited to 100 copies with beautiful photography and design by David.
Voor als je eens zin hebt in iets anders dus.quote:Er schijnt in Oost-Vlaanderen een vreemde sekte rond te spoken. Zonder vaste woon- of verblijfplaats struinen ze over velden en door bossen. 's Avonds dineren ze uit de tonnen met rottend dood vee die boeren op hun erf achterlaten. Ze besmeren zich met bloed en vissenschubben, masturberen luid brullend van de plaatselijke kinderboerderij gestolen geiten en declameren teksten als "De geur van koeienstront glijdt doorheen mijn lichaam." Af en toe staken ze hun grafschennispraktijken om de 'Ossezaaddans' uit te voeren.
Hun gedeelde krankzinnigheid botvieren ze muzikaal onder de naam Sylvester Anfang II. Er zijn vele adjectieven die bij hun muziek passen, maar de omschrijving 'wel heel erg psychedelische freefolk' moet afdoende zijn. Thematisch vinden ze aansluiting bij de blackmetalbeweging en bij oude (Vlaamse) sagen en legendes.
Het is een muzikale ratjetoe met veel improvisatie en chaos: het auditieve equivalent van een herfstig kraaienbos. Orgels loeien, psychedelisch gitaarspel klinkt en af en toe kreunt er een in lompen gehulde zatte zonderling. Er worden epistels voorgedragen die eerder werden geweigerd door alle parochiekranten van Vlaanderen.
Sylvester anfang II is bijzonder slecht geproduceerd: korrelig en mat. Het is een verschrikkelijke release. Het is drek, modder, troep en juist daarom gaat er een bijzondere aantrekkingskracht van uit.
ja sylvester anfang is vetquote:Op woensdag 2 september 2009 18:51 schreef On het volgende:
Ook een leuk album van dit jaar is de nieuwe Silvester Anfang, uit België. Niet alleen Ambient, meer een soort rare Folk/Drone/Ambient enzovoorts.
[ afbeelding ]
Sylvester Anfang - Sylvester Anfang 2
[..]
Voor als je eens zin hebt in iets anders dus.
Ultimae is altijd goedquote:Op donderdag 3 september 2009 21:38 schreef RipCore het volgende:
Biosphere heeft ook een nummer geleend aan het semi-briljante Osmos.. Sowieso is de muziek in dat spel heerlijk ambient.
Laatste ambient album wat ik veel luister is die van Ultimae Records (dus per definitie goeie shit mijns inziens), Leylines van Aes Dana.
http://www.ultimae.com/en/releases/354/index.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |