nog maar een duit in het zakje dan.. ik had schnauss in eerste instantie maar niet aangeraden omdat ik het nou niet echt ambient vindt, maar magistraal is het zeker.. vooral a strangely isolated place doet mij naar hogere sferen en minutenlange kippenvel-sessies brengen.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:18 schreef The_Martian het volgende:
[..]
Vooral het nummer monday paracetamol is echt zo verschrikkelijk goedPostford is ook wel een genie idd, al ben ik echt totaal niet van de psy.
die shit is over het algemeen om tequote:Op donderdag 21 september 2006 13:26 schreef RipCore het volgende:
En trouwens, het enige wat ik kan vinden in platenzaken, is chillout en lounge... Is leuk, maar het is geen ambient.![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 13:52 schreef Kiteless het volgende:
Aanrader : This Binary Universe van BT,
die luisterde ik gisteravond voor het eerst, erg goed !
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/This_Binary_Universe
vetquote:Often cited in reviews and interviews with the artist himself, this album makes extensive usage of a technique called circuit bending, often intentionally miswiring and short-circuiting keyboards, children's toys, and even furbys to achieve a completely random sequence of sounds that is then time-corrected to keep the rhythm and beat of the song.
ik vind het zo vaak.. hetzelfde. Heb je één cd gehoord, dan heb je ze allemaal gehoord en echt denderend vind ik het niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:50 schreef Yorrit het volgende:
[..]
die shit is over het algemeen om te
Noem es een zaakje in de buurt van Den haag danquote:Op donderdag 21 september 2006 13:51 schreef The_Martian het volgende:
Bezoek eens een popspeciaalzaak.
quote:OOR (www.oor.nl):
Soms vraag je je af hoe het zal voelen om het aardse leven te verruilen voor het hemelse. Hier is het antwoord. Gluid is een gepassioneerde klankenopnemer met oor voor pracht en praal (Timon Straatsma) en een muzikant met visie (Bram v/d Oever) met de genialiteit van The Future Sound of London (FSOL). En met de klank van die laatstgenoemde zielsverwant; wie al jaren zat te wachten op zo'n zalvende ambientervaring als op Lifeforms, wordt bij deze bediend. Bovennatuurlijke muziek met geromantiseerde glimpen van aarde: stromend water, spelende kinderen, straatmuzikanten en andere dagelijkse taferelen. De insteek van de twee is om slechts met microfoon opgenomen sfeergeluiden een plaat te maken, zonder ook maar iets van gebruikelijke instrumenten of elektronica te gebruiken. Heel vaak krijg je dan een kille click ‘n' cutplaat; de visie en ervaring van Van den Oever resulteren in iets anders. Feedback wordt in toonladders gezet, tikkende en kloppende geluiden omgetoverd in subtiele ritmesecties en alles wordt met muzikantenambacht gearrangeerd. Veel FSOL, paar accentjes Kraftwerk en een beetje vroege The Orb. Dit zwoele, zwevende, hypnotiserende, melancholische, dromerige, hartverwarmende, vervreemdende, emotionerende meesterwerk is het paradijs op aarde.
(Bas Verbeek)
klinkt interessant!quote:Op donderdag 21 september 2006 15:50 schreef RipCore het volgende:
Ambient topic - Selected works Deel 2
Uit dat topic: http://escrec.com/gluid/
Sinds kort in huis en echt wazig mooie nummers.
[..]
Rotterdam is roch redelijk in de buurt?quote:Op donderdag 21 september 2006 15:47 schreef RipCore het volgende:
[..]
[..]
Noem es een zaakje in de buurt van Den haag dan![]()
Daarom download ik altijd eerst alles wat uitkomt. Het bijzondere spul koop ik dan op vinyl.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:38 schreef RipCore het volgende:
Maar online kopen != vantevoren luisteren of het wel goed is. Dat maakt mij niet happig om zomaar wat cd's te kopen, ik ben en blijf student/arm/Nederlander.
Ook, ja.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:49 schreef Yorrit het volgende:
ja maar hij bedoelt natuurlijk de zakies
Oehquote:Op donderdag 21 september 2006 16:53 schreef Yorrit het volgende:
9 november staat machinefabriek met samen met oa Biosphere in lantaren/venster in rotterdam!
hebben die ook een cd winkel? Volgens mij zit dat vlak bij! het kaartje is alleen een beetje raar, daar zit toch het tramhuis?quote:Op donderdag 21 september 2006 16:00 schreef The_Martian het volgende:
[..]
Rotterdam is roch redelijk in de buurt?
http://www.clone.nl/
Ik zou gewoon platen online bestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |