abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:36:13 #1
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_41522878
Pfffft... ik moet even mijn ei kwijt. Dit jaar leerjaar loop ik stage op een basisschool met speciaal onderwijs. Heel leuk, lieve kinderen en noem maar op. Alleen sommige ouders, vreselijk hoe die met hun kinderen omgaan. Ze worden behandeld als stront, verwaarloosd en mishandeld... Gatver, te kleine kleding, stinken, je kinderen vergeten op te halen uit school (of vergeten te brengen), geen eten meegeven. Etc. Je wilt gewoon niet weten hoe die thuis met hun kinderen omgaan... Sommige kinderen zitten op school vanwege een gedragsstoornis, maar het zijn echt de ouders die gestoord zijn.
Waarom mogen sommige mensen toch kinderen krijgen...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_41523046
Inderdaad, het moet eens afgelopen zijn met die kinderrage. Op naar de 10 miljoen mensen in Nederland!
Ich bin der Führer.
pi_41523119
Te triest voor woorden inderdaad.
En doordat kinderen zoiets niet inzien, zijn die 'vieze' kinderen ook nog eens het mikpunt van potentiële pestkoppen.

º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_41523125
kinderen
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_41523151
Ach ja, voor zwemmen heb je een diploma nodig.
Om auto te mogen rijden heb je een rijbewijs nodig.
Om te varen een vaarbewijs.
Maar ouders, tja dat kan iedereen (nou ja niet iedereen) worden.
Geen papiertje voor nodig.

Zo is het nu eenmaal.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:46:56 #6
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_41523214
Ik weet ook dat ik als stagiare vrijweinig mag en kan doen. Jeugdzorg is bij de meeste van hen al ingelicht etc.. Alleen het is zo hart brekend (zelfs voor deze ijskoning ja).
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:50:20 #7
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41523295
Ben je maatschappelijk niet verplicht (of de leraren/leraressen) om bij een instantie aan de bel te trekken?
Kinderbescherming ofzo. GGD of hoe het heten mag.
Het RIAGG mischien?
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:51:30 #8
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_41523328
Jawel, de docenten wel. Maar goed, een pabostudent niet. En dat gebeurt ook wel, maar deze maatschappij heeft oogkleppen.
pi_41523415
ach jeugdzorg is ook niet alles....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:56:11 #10
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41523454
Kun je niet de adressen opzoeken van die betreffende kinderen, en dit anoniem doorgeven aan jeugdzorg ofzo.
pi_41523646
jeugdzorg is zeker ook niet alles, die stopte een vriend van mijn dochter in de volwassenopvang tussen de verslaafde en dat met kerst . die heb ik er toen maar uitgevist tot er betere opvang was. en kinderen die zonder eten en met vieze kleren naar schoolgestuurd worden heb ik op alle soorten scholen gezien. de zogenaamde witte en zwarte scholen. het enigste wat je kan doen is de ouders aanspreken op een subtiele manier en inderdaad jeugdzorg of een andere bevoegde instantie inschakelen.
pi_41523772
quote:
je kinderen vergeten op te halen uit school (of vergeten te brengen),
Das wel heel zielig en sneu
pi_41524008
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:36 schreef boekenworm het volgende:
Pfffft... ik moet even mijn ei kwijt. Dit jaar leerjaar loop ik stage op een basisschool met speciaal onderwijs. Heel leuk, lieve kinderen en noem maar op. Alleen sommige ouders, vreselijk hoe die met hun kinderen omgaan. Ze worden behandeld als stront, verwaarloosd en mishandeld... Gatver, te kleine kleding, stinken, je kinderen vergeten op te halen uit school (of vergeten te brengen), geen eten meegeven. Etc. Je wilt gewoon niet weten hoe die thuis met hun kinderen omgaan... Sommige kinderen zitten op school vanwege een gedragsstoornis, maar het zijn echt de ouders die gestoord zijn.
Jeuzus.
Mijn kind zit op een dagcentrum -dat zijn de zwaardere gevallen die niet kunnen leren (nog)- maar het valt mij op dat de meeste ouders juist extra verzorging in hun kind steken zodat het er juist niet uitziet als een ondergekwijlde gehandicapte.
Toen hij op het medisch kinderdagverblijf zat -waarop in de regel hoger niveau zit- viel me de parallel ook al op tussen de geestelijke toestand van sommige ouders en hun kinderen idd. Als je daar te lang tussen staat word je al niet goed, zeg maar.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:23:59 #14
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_41524192
Van die ouders die alleen naar de ouderavond komen als ze een brief krijgen waarin staat dat er gratis taart en koffie is
Tranquillo
pi_41524488
Oh ja, er was een paar maanden terug een driedelige docu over speciaal onderwijs, was ook zo'n jochie ("Remi" heette het ook nog ) dat dus duidelijk verwaarloosd werd: tanden poetsen deden ze op school maar, op een gegeven moment gingen ze m ook maar douchen want hij stonk.
Kwam die moeder in beeld. Kreeg te horen dat haar 11-jarige op het niveau van een 4-jarige functioneerde. Gut, dat had ze nooit doorgehad. Ja, omdat ze zelf ook ruimschoots onder het randje zat, imo
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41524873
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:51 schreef boekenworm het volgende:
Jawel, de docenten wel. Maar goed, een pabostudent niet. En dat gebeurt ook wel, maar deze maatschappij heeft oogkleppen.
Je mag het wel altijd bespreken met je begeleidster!
En die kan dan aan de bel trekken

Ik zit ook op een opleiding voor het onderwijs (onderwijsassistent), en daar wordt ons geleerd bij vermoeden het iig met de begeleidster te bespreken
pi_41549923
het gebeurt niet alleen op speciaal onderwijs. Er zijn helaas ouders op deze wereld die verdienen het gewoon niet om ouders te zijn. Wanneer je het fatsoen niet kan opbrengen om je kind te voorzien van een boterham, schone passende kleding en om de dag een douche verdien je het niet eens om een kind te mogen verzorgen.

Ik heb het dan wel over ouders die wel het geld hebben om dit te kunnen bieden, maar gewoon geen zin hebben om hun kind te verzorgen. Ik weet ook heel goed dat er behoorlijk arme gezinnen zijn die vreselijk veel moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen. Maar dat zijn wel meestal de gezinnen waar de kinderen eerst komen.

Bij ons is te kleine kleding echt "not done". Ook al is het een lievelingsbroek of trui. Te klein is te klein. De school heeft nu ook ingesteld dat korte truitjes niet meer mogen, en terecht! Kinderen horen er gewoon fatsoenlijk bij te lopen!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_41555098
Ik heb in een volksbuurt gewoond. Mijn lieftallige buuf studeerde voor stadswacht, zoals ze dat zelf noemde. Om even aan te geven wat haar niveau was (ze heeft het namelijk niet gehaald). Ze was een alleenstaande moeder. Haar drie kindjes gingen alledrie naar speciaal onderwijs en werden door een busje opgehaald.
De kinderen werden niet verwaarloosd, maar opvoeden lukte moeders gewoon niet. regelmatig gehad dat 's avonds de stereo op 10 stond, waarna ik kon gaan aanbellen om te vertellen dat haar kind al een uur lag te bleren op d'r kamertje. "o ja, nu hoor ik het ook". Of dat ze haar tandenloze moeder naar me toestuurde om te vragen of ze wat geld konden lenen, want haar kindjes hadden honger. Ten eerste moet ze dat zelf komen vragen, ten tweede moet ze dan niet de week ervoor trots vertellen dat ze een nieuwe stereo had gekocht, terwijl die oude ook hard zat ging (ik heb overigens geen geld gegeven, maar een brood en een stuk kaas).

Ik vind het zo triest dat kinderen gewoon de rest van hun leven een achterstand blijven houden doordat de ouders niet kunnen opvoeden.

woensdag 6 september 2006 @ 17:41:15 #19
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41555119
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:43 schreef Nosh het volgende:
Te triest voor woorden inderdaad.
En doordat kinderen zoiets niet inzien, zijn die 'vieze' kinderen ook nog eens het mikpunt van potentiële pestkoppen.

maar je hebt helemaal gelijk.
  woensdag 6 september 2006 @ 17:54:06 #20
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_41555533
Tja... sommige mensen gewoon de kinderen afnemen, maar dat is natuurlijk weer onethisch
pi_41557762
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:23 schreef icebliss het volgende:
Van die ouders die alleen naar de ouderavond komen als ze een brief krijgen waarin staat dat er gratis taart en koffie is
pi_41558872
Heel zielig inderdaad.
In de straat waar ik woon wonen ook van die mensen.
1 van hun dochters zit op speciaal onderwijs omdat ze een enorme achterstand heeft, ze oogt ook als geestelijk niet 100% en hun andere dochter is gewoon 'normaal'.
Die normale dochter wordt behandeld alsof ze het prinsesje is (voor zover dat daar kan, die mensen zijn gewoon al vies van zichzelf) en het meisje op speciaal onderwijs die wordt als een slaaf behandeld. Ze krijgt vieze oude afgedankte kleren aan die of veel te groot zijn of veel te klein. Ze heeft een bril en als die kapot is geven de ouders liever het prinsesje nieuwe kleding ipv aan nieuwe bril voor dat kind te kopen. Zij moet alles doen, boodschappen, honduitlaten en die andere niks.
Ze behandelen haar echt alsof ze niet gewenst is, zo zielig.
pi_41573980
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:36 schreef boekenworm het volgende:
Het is inderdaad waar dat negen van de tien keer de problemen bij kinderen zijn ontstaan door gebrek aan opvoeding of verkeerd met een kind omgaan. Geen eten meegeven is wel erg zeg! In de bus zat ik laatst naast een vrouw met een heel druk zoontje, het kind zag er slecht uit, en was ontzettend beweegelijk. Vertelde die vrouw aan het kind dat ze voor de lunch boterhammen met hagelslag in zijn tas had gedaan en voor 10 uur een Mars! Vinden ze het gek dat zo'n kind tegen de muur vliegt van de drukte.
Ook erg als je als kind door je ouders wordt vergeten als je bij school staat te wachten. Sterkte met je stageplek, het leven is niet altijd leuk dat zie je maar weer.
pi_41574502
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:40 schreef sop het volgende:
Ik heb in een volksbuurt gewoond. Mijn lieftallige buuf studeerde voor stadswacht, zoals ze dat zelf noemde. Om even aan te geven wat haar niveau was (ze heeft het namelijk niet gehaald). Ze was een alleenstaande moeder. Haar drie kindjes gingen alledrie naar speciaal onderwijs en werden door een busje opgehaald.
De kinderen werden niet verwaarloosd, maar opvoeden lukte moeders gewoon niet. regelmatig gehad dat 's avonds de stereo op 10 stond, waarna ik kon gaan aanbellen om te vertellen dat haar kind al een uur lag te bleren op d'r kamertje. "o ja, nu hoor ik het ook". Of dat ze haar tandenloze moeder naar me toestuurde om te vragen of ze wat geld konden lenen, want haar kindjes hadden honger. Ten eerste moet ze dat zelf komen vragen, ten tweede moet ze dan niet de week ervoor trots vertellen dat ze een nieuwe stereo had gekocht, terwijl die oude ook hard zat ging (ik heb overigens geen geld gegeven, maar een brood en een stuk kaas).

Ik vind het zo triest dat kinderen gewoon de rest van hun leven een achterstand blijven houden doordat de ouders niet kunnen opvoeden.

[afbeelding]
Ik kwam laatst een rapport tegen over de volksbuurt waar ik heb gewoond. Ging over opvoedingsprogramma's via de school...voor de ouders.
Eerst de probleemstelling: kinderen kregen van huis geen brood mee, niet de gewoonte tanden te poetsen, dingen op te ruimen, te douchen, werden nooit voorgelezen, dat soort dingen.
De voorgestelde oplossing was dus die mensen van de nodige materialen te voorzien (tandenborstels, boekjes, infantiele posters over hygiëne etc.) plus een bedrag om dat zelf in de toekomst te kunnen kopen.
Ik wou echt opbellen van: "Ja hallo, hoor es, die mensen zijn niet arm!" Ze kopen niet eens bij de Aldi, rijden vette wagentjes, hebben idd geld voor een vette stereo om Jantje Smit tot 3 uur 's nachts door de hele buurt te knallen en hebben elke week een BBQ/zuipfeest.
En een groot deel van die kinderen kwam ik idd tegen bij het speciaal onderwijs vlak bij dat van mijn zoontje. Daar liepen ze heen, want voor 12:00 waren de ouders echt niet uit hun nest. Dat was dus langs twee enorme kruispunten van grote wegen (o.a. de Ceintuurbaan, de ringweg Zwolle zeg maar). Echt gruwelijk.
  donderdag 7 september 2006 @ 08:57:34 #25
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41574613
Is dat de WIndroos? Mwatanabu?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')