Das wel heel zielig en sneuquote:je kinderen vergeten op te halen uit school (of vergeten te brengen),
Jeuzus.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:36 schreef boekenworm het volgende:
Pfffft... ik moet even mijn ei kwijt. Dit jaar leerjaar loop ik stage op een basisschool met speciaal onderwijs. Heel leuk, lieve kinderen en noem maar op. Alleen sommige ouders, vreselijk hoe die met hun kinderen omgaan. Ze worden behandeld als stront, verwaarloosd en mishandeld... Gatver, te kleine kleding, stinken, je kinderen vergeten op te halen uit school (of vergeten te brengen), geen eten meegeven. Etc. Je wilt gewoon niet weten hoe die thuis met hun kinderen omgaan... Sommige kinderen zitten op school vanwege een gedragsstoornis, maar het zijn echt de ouders die gestoord zijn.
Waarom mogen sommige mensen toch kinderen krijgen...
Je mag het wel altijd bespreken met je begeleidster!quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:51 schreef boekenworm het volgende:
Jawel, de docenten wel. Maar goed, een pabostudent niet. En dat gebeurt ook wel, maar deze maatschappij heeft oogkleppen.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:43 schreef Nosh het volgende:
Te triest voor woorden inderdaad.
En doordat kinderen zoiets niet inzien, zijn die 'vieze' kinderen ook nog eens het mikpunt van potentiële pestkoppen.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:23 schreef icebliss het volgende:
Van die ouders die alleen naar de ouderavond komen als ze een brief krijgen waarin staat dat er gratis taart en koffie is![]()
Het is inderdaad waar dat negen van de tien keer de problemen bij kinderen zijn ontstaan door gebrek aan opvoeding of verkeerd met een kind omgaan. Geen eten meegeven is wel erg zeg! In de bus zat ik laatst naast een vrouw met een heel druk zoontje, het kind zag er slecht uit, en was ontzettend beweegelijk. Vertelde die vrouw aan het kind dat ze voor de lunch boterhammen met hagelslag in zijn tas had gedaan en voor 10 uur een Mars! Vinden ze het gek dat zo'n kind tegen de muur vliegt van de drukte.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:36 schreef boekenworm het volgende:
Pfffft... ik moet even mijn ei kwijt. Dit jaar leerjaar loop ik stage op een basisschool met speciaal onderwijs. Heel leuk, lieve kinderen en noem maar op. Alleen sommige ouders, vreselijk hoe die met hun kinderen omgaan. Ze worden behandeld als stront, verwaarloosd en mishandeld... Gatver, te kleine kleding, stinken, je kinderen vergeten op te halen uit school (of vergeten te brengen), geen eten meegeven. Etc. Je wilt gewoon niet weten hoe die thuis met hun kinderen omgaan... Sommige kinderen zitten op school vanwege een gedragsstoornis, maar het zijn echt de ouders die gestoord zijn.
Waarom mogen sommige mensen toch kinderen krijgen...
Ik kwam laatst een rapport tegen over de volksbuurt waar ik heb gewoond. Ging over opvoedingsprogramma's via de school...voor de ouders.quote:Op woensdag 6 september 2006 17:40 schreef sop het volgende:
Ik heb in een volksbuurt gewoond. Mijn lieftallige buuf studeerde voor stadswacht, zoals ze dat zelf noemde. Om even aan te geven wat haar niveau was (ze heeft het namelijk niet gehaald). Ze was een alleenstaande moeder. Haar drie kindjes gingen alledrie naar speciaal onderwijs en werden door een busje opgehaald.
De kinderen werden niet verwaarloosd, maar opvoeden lukte moeders gewoon niet. regelmatig gehad dat 's avonds de stereo op 10 stond, waarna ik kon gaan aanbellen om te vertellen dat haar kind al een uur lag te bleren op d'r kamertje. "o ja, nu hoor ik het ook". Of dat ze haar tandenloze moeder naar me toestuurde om te vragen of ze wat geld konden lenen, want haar kindjes hadden honger. Ten eerste moet ze dat zelf komen vragen, ten tweede moet ze dan niet de week ervoor trots vertellen dat ze een nieuwe stereo had gekocht, terwijl die oude ook hard zat ging(ik heb overigens geen geld gegeven, maar een brood en een stuk kaas).
Ik vind het zo triest dat kinderen gewoon de rest van hun leven een achterstand blijven houden doordat de ouders niet kunnen opvoeden.
[afbeelding]
Nee, een dependance van de Ambelt, zit vlakbij het Ronald McDonald-huis.quote:Op donderdag 7 september 2006 08:57 schreef descendent1 het volgende:
Is dat de WIndroos? Mwatanabu?
Dat meen je toch niet serieus he?quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:23 schreef icebliss het volgende:
Van die ouders die alleen naar de ouderavond komen als ze een brief krijgen waarin staat dat er gratis taart en koffie is![]()
Velen komen zelfs niet als er inderdaad koffie en taart isquote:Op donderdag 7 september 2006 13:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet serieus he?![]()
Zo zou ik ook wel zijn denk ikquote:Op donderdag 7 september 2006 13:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet serieus he?![]()
Wat heeft dat met ambtenaren te maken? Dit gaat over ouderavonden op scholen..quote:Op donderdag 7 september 2006 14:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zo zou ik ook wel zijn denk ik
Heb zoiezo al wel een kut hekel aan ambtenaren, dus moet er wel koffie zijn wil ik mijn aandacht erbij houden. (gebak hoeft niet zo)
Leraren zijn in principe ambtenaren..want overheidsmedewerkers. Maar dan iets minder stoffig en bureau-georienteerd..quote:Op donderdag 7 september 2006 14:06 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Wat heeft dat met ambtenaren te maken? Dit gaat over ouderavonden op scholen..Dus als het al ergens over gaat gaat het over leraren..goed lezen
![]()
Tuurlijk wel! Hitler deed dat ook.quote:Op vrijdag 8 september 2006 08:54 schreef Hyperdude het volgende:
je kan nou eenmaal geen "voortplantingsvergunningen" gaan uitdelen.
Maar of het iets is om naar te streven?....quote:
In dit geval zie ik wel voordelen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:02 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Maar of het iets is om naar te streven?....![]()
Ik zie ook een 1984 scenario in het verschiet liggen...quote:
Je kind verwaarlozen, dat is menselijk zekerquote:
En dat vind jij een pro?quote:
als je ziet wat voor mensen soms kinderen hebben wel jaquote:
Soms, idd. De overgrote meerderheid zorgt gewoon goed voor hun kinderen. Het beleid zou er dus op toegspitst moeten zijn probleemgezinnen op te sporen en daar hulp te bieden, niet vantevoren op grond van arbitraire maatstaven een veel grotere "risico"-groep uit te sluiten van voortplanting. Waarom? Omdat het helemaal niet garandeert dat er buiten die groep geen mishandeling meer voorkomt en het dus een vals idee van "voor mekaar, hoeven we niet meer op te letten" kan geven.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
als je ziet wat voor mensen soms kinderen hebben wel ja
Helemaal mee eens, veel mensen roepen wel maar ondernemen geen stappen, uit angst voor de reactie van ouders en familieleden.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:20 schreef snoopy22 het volgende:
Ik werk zelf bij Jeugdzorg. Ik ben zo iemand die de kinderen en ouders begeleidt en eventueel uithuisplaatst. Ik zie dat jullie veel klagen, maar doen ho maar. Ook pabostudenten kunnen melden. Iedere burger kan melden, is gewoon een kwestie van wat lef hebben!!! Jeugdzorg kan niets doen als ze niets weten. Daarnaast is de overheid niet zo gul met geld dat maakt ook dat ze niet alles goed kunnen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |