abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41517847
Ik vraag me af of er ook een politieke partij is die tegen gratis kinderopvang is, want ze lijken allemaal als hondjes achter mekaar aan te huppelen met die gratis kinderopvang.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wie kinderen wil, prima, maar lusten kennen nou ook eenmaal lasten.
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:56:36 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41521704
zou me niks verbazen als straks blijkt dat de overheid heeft meegedragen aan een zeer vervelende generatie koters.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41524452
Jij hebt zeker geen kinderen.....

Op zich zou dat prima kunnen, en is ook eerlijker dan het huidige systeem wat
inkomens afhankelijk is gemaakt.

Wat je wel moet overwegen is dat de kinder opvang van 1 kind voor 5 dagen in de week
al snel zo'n 1000 - 1200 euro per maand kost, wat je van je netto salaris moet betalen.

Voor veel mensen is dat niet te betalen, laat staan als je twee kinderen hebt, en als gevolg zullen veel mensen (helaas in veel gevallen vrouwen) kiezen om te stoppen met werken. Herintreden na jaren is vaak moeilijk. Risico is dat een grote groep mensen van rond de dertig, nooit meer aan het werk gaan. Dat is zonde!!

En met de huidige vergrijzing is dat een probleem, een gevolg van jou idee zou kunnen zijn dat
je nog langere werk weken gaat krijgen ( langer dan 40) en nog langer moet werken tot je pensioen.
A handfull of patience is worth a bushel of brains
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:44:27 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41524820
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:32 schreef PolderBoy het volgende:

Wat je wel moet overwegen is dat de kinder opvang van 1 kind voor 5 dagen in de week
al snel zo'n 1000 - 1200 euro per maand kost, wat je van je netto salaris moet betalen.

Voor veel mensen is dat niet te betalen, laat staan als je twee kinderen hebt, en als gevolg zullen veel mensen (helaas in veel gevallen vrouwen) kiezen om te stoppen met werken. Herintreden na jaren is vaak moeilijk. Risico is dat een grote groep mensen van rond de dertig, nooit meer aan het werk gaan. Dat is zonde!!

En met de huidige vergrijzing is dat een probleem, een gevolg van jou idee zou kunnen zijn dat
je nog langere werk weken gaat krijgen ( langer dan 40) en nog langer moet werken tot je pensioen.
volgens mijn visie 'neem' je kinderen om deze schepsels enigzins te kunnen opvoeden en er bij te zijn als ze weer eens iets leuks uitvinden of uithalen. ik vind het schandalig dat beide ouders kinderen moeten hebben en ze soms zelfs 5 (vijf!) dagen overdag opvang bezorgen, omdat ze zo graag willen werken. neem dan geen kinderen for god sake. of wie dan ook.
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:57:24 #5
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_41525210
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mijn visie 'neem' je kinderen om deze schepsels enigzins te kunnen opvoeden en er bij te zijn als ze weer eens iets leuks uitvinden of uithalen. ik vind het schandalig dat beide ouders kinderen moeten hebben en ze soms zelfs 5 (vijf!) dagen overdag opvang bezorgen, omdat ze zo graag willen werken. neem dan geen kinderen for god sake. of wie dan ook.
Wat is dan je alternatief?

geen kinderen -> geen volgende generatie die Nederland vooruit moet helpen
geen werk -> geen bijdrage aan de economie dus minder geld dus meer armoede

Ik weet het niet hoor, maar denk je wel uberhaupt na over de consequenties van wat je zegt? Bovendien is het een natuurlijke behoefte om je voort te planten!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:05:12 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41525456
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:57 schreef Andromache het volgende:

[..]

Wat is dan je alternatief?

geen kinderen -> geen volgende generatie die Nederland vooruit moet helpen
geen werk -> geen bijdrage aan de economie dus minder geld dus meer armoede

Ik weet het niet hoor, maar denk je wel uberhaupt na over de consequenties van wat je zegt? Bovendien is het een natuurlijke behoefte om je voort te planten!
nee ik zeg wat minder plasmaschermen kopen als je nog een breedbeeld hebt. geen hollandia bier drinken als het alternatief is dat je je kind(eren) zonder ontbijt naar school stuurt. geen kinderen 'nemen' als je alleen maar denkt aan een kuddegedrag en verder nauwelijks het echt opgroeien en de echte opvoeding meemaakt. maw je moet keuzes maken. ik vind dat het kind nooit moet lijden onder de óf óf-situiatie. daar zijn de ouder geheel verantwoordelijk voor.

is kinderopvang wel het beste alternatief, metname voor het kind? ik pleit al jaren voor een oplossing in de vergrijzing en dat heet 3-generatie gezinnen. oma en opa zijn toch nog vaak absoluut de beste kinderopvangers als je met je baas niet kan praten over de opvoeding van je kind en het part-time thuiswerken, met die kleine bij je.
pi_41526655
Goh, een prekende dominee,

joh als dat jouw opvatting is, prima, dan moet je zo jouw leven inrichten en zul je gelukkig zijn.
Er anderen die dit op een andere manier willen doen.

De topic starter begon over gratis kinder opvang, niet of het wel zinnig / goed is
om je kinderen naar de opvang te sturen.
A handfull of patience is worth a bushel of brains
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:39:28 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_41526692
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:32 schreef PolderBoy het volgende:

5 dagen per week kinderopvang kost misschien in theorie 1200 euro per maand, in de praktijk kan je een derde tot bijna alles terugkrijgen via je werkgever en de belastingdienst en betaal je dus veel minder dan dit. Gelukkig want anders was het voor niemand te betalen.
pi_41530678
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:57 schreef Andromache het volgende:
Bovendien is het een natuurlijke behoefte om je voort te planten!
Gelul; het is een natuurlijke behoefte om te neuken...Da's héél wat anders dan voortplanten.
pi_41539398
Waarom zou die behoefte er zijn??.........Misschien toch voortplanting ??????
  woensdag 6 september 2006 @ 04:56:34 #11
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41539521
Moet één van de ouders maar thuis blijven. Lukte vroeger toch ook perfect?

* ThinkTank zoekt geëmancipeerde vrouw die hem wil onderhouden.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  woensdag 6 september 2006 @ 08:47:49 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41540566
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:38 schreef PolderBoy het volgende:
Goh, een prekende dominee,

joh als dat jouw opvatting is, prima, dan moet je zo jouw leven inrichten en zul je gelukkig zijn.
Er anderen die dit op een andere manier willen doen.

De topic starter begon over gratis kinder opvang, niet of het wel zinnig / goed is
om je kinderen naar de opvang te sturen.
is zie een causuaal verband. gratis kinderopvang vind ik onnodig en unfair.
pi_41541382
Als beide ouders carriere willen maken neem je geen kinderen. Als het te duur wordt neem je geen kinderen, echt belachelijk dat ouders en carriere kunnen maken en een soort van subsidie krijgen om hun koters te laten opvangen omdat er zelf niet voor willen/kunnen zorgen. Of omdat het een mogelijke carriere in de weg staat.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  woensdag 6 september 2006 @ 09:36:42 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41541416
Beetje moeite doen: Gratis Kinderopvang

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 september 2006 @ 09:37:38 #15
86305 Markman
Grappig hier.
pi_41541433
quote:

[..]

helemaal mee eens...
  woensdag 6 september 2006 @ 10:27:04 #16
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41542594
quote:

[..]
ik vind het schandalig dat beide ouders kinderen moeten hebben
[..]
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  woensdag 6 september 2006 @ 10:43:39 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41543004
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:27 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

MET DE NADRUK OP 'MOETEN' MISSSCHIEN SNAP JE HET DAN BETER.
pi_41543008
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:36 schreef Verbal het volgende:
Gratis Kinderopvang

V.
Daar verders aub. Deze gaat iig op slot.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')