hmm serieus?quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Goingin het volgende:
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.
Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een...quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Goingin het volgende:
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.
Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
kijk hier heb ik wat aanquote:Op maandag 2 oktober 2006 00:25 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een...
En voor de rest, is het maar net wat je wilt. In tegenstelling tot wat anderen altijd lullen is dat 4x4 niet altijd beter hoeft te zijn. Met 4x4 verlies je veel meer vermogen op je aandrijving vanaf je krukas dan bij FWD of RWD. Stel, je hebt 2 dezelfde auto's, met hetzelfde vermogen. Alleen een heeft FWD en de ander 4x4. Dan zou die 4x4 sneller weg zijn, maar die FWD later voorbij komen zetten. Bij 200m sprints heb jij altijd voordeel, bij 400m sprints kan het je nadeel zijn. Maar het is natuurlijk niet alleen om het sprinten. Feit is dat 4x4 je bergen grip geeft natuurlijk. Zelfs met regen is het nog moeilijk buitenboord te gaan. 4x4 is cool, maar duurzaam en gevoelig. FWD is helemaal zo slecht nog niet. Gewoon rustig optrekken, zit je eenmaal in z'n 3, kun je de hele wereld aan!
Ik ben helemaal verliefd op mijn 4x4quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:13 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kijk hier heb ik wat aan
wat denk jij persoonlijk dat beter is?
niet alleen racen, maar ook dagelijks gebruik.
fwd of 4x4
Ah... Lezen is ook een vakquote:
jmmr van de kleine fotos maar tof joh!quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:12 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Ah... Lezen is ook een vak![]()
Maarre... VET man... Calibra hoort rood te zijn...!! Maarja, toch had ik persoonlijk liever een zwarte... Foto's van de mijne staan in mijn fotoboek btw... Calibra...
Mocht je willen tunen raad ik je aan om of naar Mathijssen Technics te gaan of naar DdV (Dennis de Vos: C20LET.nl). In Duitsland zit ook een hele goeie, daar kun je met een paar duizend Euro heeeeel veel leuke paarden naar voren toveren... Dat bedrijf heet V-Max
Vergeet trouwens niet de kleine details: Dashboard en boordcomputer (BC)! Je moet je klokken veranderen, met C20LET betekend dat dus klokkenwinkel uit de Calibra/Vectra Turbo moet komen... Die heb je in twee versies (260KM/u en 280KM/u) Uiteraard moet je die laatste nemenOf je neemt meteen een omgebouwd digidash (digitale klokken zijn echt vet...) uit een Kadett GSi
Luisterd dat echt zo nauw. Ik neem aan dat als met remmen je voorwielen blokkeren dat dan ook je centerdif niet aan diggelen ligt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
- Met 4x4 aktief: trek NOOIT, maar dan ook NOOIT aan de handrem tijdens het rijden... Dit kost je je 4x4 meteen
Met touchscreen LCD in je middenconsole?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:38 schreef Asmooh het volgende:
update begonnen met installeren van de carpc
LCD wel, touchscreen niet..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:49 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Met touchscreen LCD in je middenconsole?
Nu kan ik het interieur van een Calibra niet zo voor me krijgen. Maar is dat niet lastig? Voor een paar centjes meer heb je touchscreen. Dat is zo relaxed! (heb het zelf natuurlijk niet, maar vaak genoeg mee gespeeld in andere auto's)quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:19 schreef Asmooh het volgende:
[..]
LCD wel, touchscreen niet..
ik maak sowieso mousepad bij mn pook daaro
klopt, maar je kan vaak upgrade kopen..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:40 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Nu kan ik het interieur van een Calibra niet zo voor me krijgen. Maar is dat niet lastig? Voor een paar centjes meer heb je touchscreen. Dat is zo relaxed! (heb het zelf natuurlijk niet, maar vaak genoeg mee gespeeld in andere auto's)
mwa,, ik heb al bluetooth GPS liggenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:25 schreef Geckoo het volgende:
ik heb nog een usb gps module... interesse?
ik ga USB in het console maken waar ook je pook, handrem enz zit..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:37 schreef Maikalo het volgende:
Kun je niet zo'n USB-hub in je console (onder je LCD, of op de plaats van je autoradio als je toch je PC gaat gebruiken) doen?
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:40 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik ga USB in het console maken waar ook je pook, handrem enz zit..
maar ook 2 USB porten in de kofferbak.
geinigquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:43 schreef Maikalo het volgende:
[..]
![]()
Wat een bekende van mij deed: LCD touchscreen, usb-hub/all-in-one cardreader in zijn middenconsole, en dan in de kofferbak (hij deed geen woofers e.d.) een station waar hij zo zijn laptop in kon hangen. Overigens ook nog een extra bluetooth poort ergens bij zijn achterlicht gemaakt, zodat hij direct een verbinding kon maken als hij buiten de auto of thuis was.
Zo'n sharkfin?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
wat ik btw wel doe, radio/wifi antenne op het dak in 1 behuizing
dat is het idd..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:00 schreef Maikalo het volgende:
[afbeelding]
Dit is zeker je console (in originele staat dan)
Daar kan je best iets leuks van maken ja, niet zo vol en druk als sommige.
Daar komt je LCD zeker.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat is het idd..
die 2 gaten, radio en troep bakje gaan dan weg
kan ookquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:49 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Daar komt je LCD zeker.
Als je dan toch je middenconsole aan het aanpassen bent. Misschien is het ook een idee om boven je console drukmetertjes te maken. Ik neem tenminste aan dat je alles gaat maken met fiberglas, vloeibaar plastic, dan gaten zaten, vlak schuren en verven? Ook je woofers?
woofers: 4x JBL GTO1202D, 3x JBL GTO1002Dquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:00 schreef Maikalo het volgende:
Pas dat analoge klokje dan ook gelijk aan.
Je woofers zeker met houten frame, doek spannen, insmeren en zagen? Wat voor verterkers en boxen had je in gedachten? Merk etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |