Het is vrij standaard dat je bij stages in moet lezen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:01 schreef francis997 het volgende:
ik ben ook bezig met stage..in de ict..
opzich leuke collega's..maar eerste dagen zijn kut...kom ik maandag aan..staan er 4 van die grote mappen..die ik allemaal moet doorleze...... wel weer wennen aan om 7 uur t bed uit te kruipen..
maja ...wel leuke vergoeding...![]()
ow...dit is de eerste keer dat k me moet inlezen..heb het wel gelukkig al achter de rug..quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:42 schreef gday het volgende:
[..]
Het is vrij standaard dat je bij stages in moet lezen.Bij mijn twee stages moest ik respectievelijk 1,5 week en 3 weken inlezen in de materie. En dat viel nog enigszins mee volgens mij.
Nja, het zal wellicht ook afhangen van wat voor soort stage je doet, denk ik.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:48 schreef francis997 het volgende:
[..]
ow...dit is de eerste keer dat k me moet inlezen..heb het wel gelukkig al achter de rug..![]()
Gelukkig weet je al hoe de zaken lopen in dat bedrijf, want ik ben zelf altijd huiverig geweest voor bedrijven die meer dan 10% 'draaien' op stagiaires.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:05 schreef ijsmeis het volgende:
Zo, nu even een uitgebreide post.
Ik doe MBO Multimedia Vormgeving (niveau 4) en zit in mijn laatste jaar. Ik heb al een stage achter de rug, bij hetzelfde bedrijf. Waarom is dit? Nou, er zijn echt plekken tekort, dus we mochten als het kon bij hetzelfde bedrijf terecht, graag zelfs. Zo zit bijna iedereen gebakken.
Ik loop nu dus weer stage bij een "klein" (5 man, en daarnaast nu 2 stagiaires inclusief mijzelf) webdesignbureau. Ik moet er in totaal 800 uur stage lopen.
Ik ben wel jammer genoeg een dikke week ziek geweest, dus ik heb er pas 4 dagen gewerkt.
Morgen ga ik weer aan de slag.
En hallo dus.
Ik vind het een van de fijnste bedrijfjes om stage te lopenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:05 schreef gday het volgende:
[..]
Gelukkig weet je al hoe de zaken lopen in dat bedrijf, want ik ben zelf altijd huiverig geweest voor bedrijven die meer dan 10% 'draaien' op stagiaires.Ik heb altijd gekozen voor grote bedrijven zoals Philips Research vanwege de horrorverhalen.
Maar zoals gezegd, je hebt er al een stage gelopen dus zal het bedrijf gelukkig wel koosjer zijn.
Dat is mooi! Gezelligheid is heel belangrijk.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik vind het een van de fijnste bedrijfjes om stage te lopen.
Ze doen nergens moeilijk over. Ik kan vrij krijgen wanneer ik dat wil.
Ze zijn niet zo oud en saai maar zijn dus ook heel modern en doen nooit moeilijk.
Het is gewoon gezellig wel.
Ja, ik wel. Wat ik overigens niet echt tof vind. Ik kan niet de hele dag achter een computer zitten. Deze baan zou dan ook niks voor mij zijnquote:Op woensdag 6 september 2006 09:28 schreef Robin__ het volgende:en dan te bedenken dat we hier alleen cup a soup uit een automaat die zo stinkt dat niemand het hoeft, en koffie hebben (wat ik dan weer niet lust)
Ik begin al om 5 voor half 8 (die 5 voor is omdat de klok hier 5 min voor staat) tot 5 voor half 5 (en dan vrijdag tot 1 uur ofzo)
Zitten jullie allemaal fulltime achter een pc?
Ik ook.. op de fiets that is, 11km.. maar met de fiets is minstens 20 min sneller dan het OV..quote:Op woensdag 6 september 2006 09:30 schreef Erik_84 het volgende:
ik vertrek dus om 6.45 en ben terug, iets na 17.00
zo'n stage heb ik nu ook, zolang ik maar resultaat kan laten zien maakt de tijd niet uit. maandag m'n ideen gepresenteerd en deze werden goed ontvangen, nu weer even een weekje rustig aan doenquote:Op woensdag 6 september 2006 11:01 schreef gday het volgende:
Damn, op zich zou stage niet verkeerd zijn. Mijn beide stages waren op plekken waar ik zelf mocht weten hoe laat ik begon en hoe laat ik weer naar huis zou gaan, zo lang de resultaten van het werk bevredigend waren en bleven. Ik kwam dan ook meer dan eens na 10 uur binnen kakken, al was ik liever rond half 10 binnen.
Waarom krijg je zoveel reiskostenvergoeding dan eigenlijk? Ik heb nooit reiskostenvergoeding gekregen ivm m'n OV.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:32 schreef Erik_84 het volgende:
Als ik minder zou krijgen, kan ik mijn huur niet eens betalen
Ik ook niet, zijn we nu zieligquote:Op woensdag 6 september 2006 12:31 schreef ijsmeis het volgende:
Het kan erger. Ik krijg helemaal niks.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:41 schreef NrSiX het volgende:
[..]
Ik ook niet, zijn we nu zielig... een beetje vergoeding kan toch geen kwaad, als ik hier weg ga nemen ze iemand aan
![]()
Ik krijg 250 euro als stagevergoeding + 19 cent per km reiskostenvergoedingquote:Op woensdag 6 september 2006 16:59 schreef Erik_84 het volgende:
ach, voor mij is het elke dag 200 km
Ik ook niet.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:31 schreef ijsmeis het volgende:
Het kan erger. Ik krijg helemaal niks.
nu blijkt t van niet..ze hebben gisteren weer wat mappen opgezocht met procedures en processen..quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef gday het volgende:
[..]
Nja, het zal wellicht ook afhangen van wat voor soort stage je doet, denk ik.
Ach ja, op zich wel logisch dat ze dat doen tochquote:Op woensdag 6 september 2006 18:09 schreef SvenM het volgende:
Mjah soms heb je wel het idee dat je een beetje gebruikt word, lekker handig iemand die al een half jaar ervaring bij je heeft. Die kan goed meedraaien en vergt over het algemeen weinig aandacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |