abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44434184
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:13 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Ik heb kaartjes.
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:32:49 #202
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_44458989
Vraagje: is het concert wat vannacht wordt uitgezonden op de BBC (Dark Side Of The Moon) dezelfde als op de Pulse-dvd? Het gaat om concert opnamen uit 1994.

Alvast bedankt.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:13:40 #203
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_44460391
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:32 schreef Juan Zueco het volgende:
Vraagje: is het concert wat vannacht wordt uitgezonden op de BBC (Dark Side Of The Moon) dezelfde als op de Pulse-dvd? Het gaat om concert opnamen uit 1994.

Alvast bedankt.

J.
Volgens de site van de BBC gaat het om het enige gefilmde live-uitvoering van "DSOTM", dus je mag aannemen dat het dezelfde is als op de DVD.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:25:09 #204
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_44460800
Dank U.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_44463469
Hmmm misschien dan maar opnemen of kijken, jammer genoeg heb ik geen mediacenter
pi_44471018
Hoe laat?
En de enige live opnames van DSOTM zijn die van Pulse dus het zal wel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_44471794
Wat hoort mijn oor voor iets verschrikkelijks...Een remix van Echoes? Oh mijn god wat een kutversie...

(Komt ineens voorbij op last.fm radio....)...Kent iemand deze versie? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een echte Echoes versie is...Alleen het welbekende piepje komt er in terug, en dat in een eigenaardig vervelend ritmetje

[edit] Nu in de 15e minuut komt er eindelijk iets normaals...

Kan het zo zijn dat dit de Echoes versie is (van de best of?)...schandalig dat ze niet de originele erop hebben gezet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:48:40 #208
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_44474309
Kan kloppen.

Er zijn verschillende cd's/bootlegs met tributes. Ik heb die ergens liggen. Electronic tribute ofzo Zelfde rijtje als:

Pink Floyd Tribute Band - Chilled Out Tribute To Pink Floyd
String Quartet Tribute to Pink Floyd's Dark Side of the Moon
The.Reggae.Tribute.To.Pink.Floyd
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:54:30 #209
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_44474426
Damn, ze maakten wel werk van hun shows.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  Moderator zaterdag 16 december 2006 @ 01:06:19 #210
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44474651
Dit vind ik dus typisch helemaal niks he, dat uitmelken van zo'n nummer als Money.

Maar OK, nu begint het onvolprezen Us And Them, zelfs mooi zonder Waters.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:14:21 #211
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44474800
Nu weet ik weer waarom ik dark side of the moon zo saai vind, alleen Breathe, the great gig en Us and Them kunnen me bekoren. Tis zo verschrikkelijk saaaaaaaaaaaaaai. Ik vind nog steeds hoe ouder hoe beter . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator zaterdag 16 december 2006 @ 01:21:28 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44474892
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:14 schreef One_conundrum het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik dark side of the moon zo saai vind, alleen Breathe, the great gig en Us and Them kunnen me bekoren. Tis zo verschrikkelijk saaaaaaaaaaaaaai. Ik vind nog steeds hoe ouder hoe beter . . .
Nou ik niet, maar dit is wel glad allemaal zeg, zonder Waters heeft het weinig diepte. Het klinkt muzikaal wel perfecter dan als Waters er met zijn wat krakerige valse stem bij was geweest, maar hij had zulke brave arrangementen als dit nooit toegestaan. Er zit geen greintje emotie in.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_44478560
Ik vind vooral Time en Money van dat concert erg goed gedaan.
pi_44478605
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:14 schreef One_conundrum het volgende:
Ik vind het wel typisch dat je de nummers eruit kiest die ik juist de saaiste van het stel vindt :/
PF is niet de meest actieve band qua composities (alhoewel het maar is hoe je er naar luistert) maar moeten het sowieso van andere dingen hebben. Dit concert was gewoon geweldig
Persoonlijk vind ik DSOTM absoluut niet het beste album trouwens...Vind het (ook met waters) veels te gelikt en glad...In de andere albums zit veel meer emotie vind ik persoonlijkj.
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:24:02 #215
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44479212
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:44 schreef Norrage het volgende:
Ik vind vooral Time en Money van dat concert erg goed gedaan.
je bedoelt Money van PULSE? Man..dat is zo'n vreselijk arrangement...bijna net zo erg als hoe ze het tijdens de 88/89 tour uitvoerden

DSOTM door Pink Floyd na Waters = muzikale perfectie
DSOTM door Waters = emotionele perfectie

en ik snap niet hoe je DSOTM saai kan vinden eerlijk gezegd; heel afwisselend maar toch een geweldig geheel; Time is imo zowiezo een van hun betere nummers (muzikaal en vooral tekstueel) en de overgang naar Breathe reprise is schitterend. Great Gig gaf me met name live echt kippevel. Money is gewoon een lekker nummer. Us and Them is een ondergewaardeerd nummer. Any Collor You Like kan mij idd niet zo boeien. Maar dan de afsluiter met Brain Damage en Eclipse
Heerlijke plaat..en ik vond de live-ervaring op Arrow echt heel erg bijzonder

Maar Money na Waters is imo echt een schande

Neen...Live8 bewees wel dat ze enkel de perfecte combi van emotie en muzikale kwaliteiten hebben wanneer ze samen op het podium staan
pi_44479356
Jammer genoeg heb ik dit gemist...
pi_44479688
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:24 schreef Hankster het volgende:

[..]

je bedoelt Money van PULSE? Man..dat is zo'n vreselijk arrangement...bijna net zo erg als hoe ze het tijdens de 88/89 tour uitvoerden

DSOTM door Pink Floyd na Waters = muzikale perfectie
DSOTM door Waters = emotionele perfectie

en ik snap niet hoe je DSOTM saai kan vinden eerlijk gezegd; heel afwisselend maar toch een geweldig geheel; Time is imo zowiezo een van hun betere nummers (muzikaal en vooral tekstueel) en de overgang naar Breathe reprise is schitterend. Great Gig gaf me met name live echt kippevel. Money is gewoon een lekker nummer. Us and Them is een ondergewaardeerd nummer. Any Collor You Like kan mij idd niet zo boeien. Maar dan de afsluiter met Brain Damage en Eclipse
Heerlijke plaat..en ik vond de live-ervaring op Arrow echt heel erg bijzonder

Maar Money na Waters is imo echt een schande

Neen...Live8 bewees wel dat ze enkel de perfecte combi van emotie en muzikale kwaliteiten hebben wanneer ze samen op het podium staan
Ik vind er een mooie gitaarsolo inzitten
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:58:00 #218
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44479806
ja...dat is waar Dat is volgens Waters ook het enige goede aan PF na hem..althans, dat was zijn mening. Hij is nu wel wat genuanceerder.

Maar het nummer is zo erg uit z'n verband gehaald; met name de achtergrondzangeressen zijn tenenkrommend...
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:58:56 #219
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44479824
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Jammer genoeg heb ik dit gemist...
koop PULSE dan gewoon
pi_44480332
Vooral Comfortably Numb van het concert vind ik echt een hoogtepunt...Echt het toppunt aan gitaarsolo's daar...Heb niet zo veel met dat nummer van het album zelf (en studioversie) maar die van Pulse

En ik vind PULSE in ieder geval een geweldig concert...Het is inderdaad wat gladder en wat commercieler dan je zou willen, maar de sfeer en de magie die het uitstraalt is echt adembenemend...Jammer dat ze zoveel Division Bell en AMLOR nummers erop hadden (DB wel goed, maar learning to fly )

Ik zou toch echt wel eens liveversies van WYWH, Animals en zo willen hebben..(ook al gaat dat zeker weten wat tegenvallen zonder waters....)

Welke complete concerten met Gilmour EN Waters zijn er eigenlijk uberhaupt beschikbaar? (CD of DVD)....Want behalve Pompeii heb ik er nog niet zoveel in mijn bezit...(En Pompeii is toch eigenlijk alleen de moeite waard vanwege Echoes..)
pi_44485409
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:24 schreef Norrage het volgende:
Welke complete concerten met Gilmour EN Waters zijn er eigenlijk uberhaupt beschikbaar? (CD of DVD)....Want behalve Pompeii heb ik er nog niet zoveel in mijn bezit...(En Pompeii is toch eigenlijk alleen de moeite waard vanwege Echoes..)
Waters:
The Wall (Berlin 1990)
In The Flesh
PF:
Pulse
A Delicate Sound Of Thunder
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 16 december 2006 @ 17:22:56 #222
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_44485691
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:11 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Waters:
The Wall (Berlin 1990)
In The Flesh
PF:
Pulse
Dat is meer Gilmour OF Waters ...

Samen kun je ze live horen op Ummagumma en Is There Anybody out There? The Wall Live 1980-81
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Moderator zaterdag 16 december 2006 @ 17:41:36 #223
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_44486219
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:58 schreef Hankster het volgende:
Maar het nummer is zo erg uit z'n verband gehaald; met name de achtergrondzangeressen zijn tenenkrommend...
Eens!

En van dat "jazz"-arrangementje op ongeveer driekwart van het nummer, krijg ik ook jeuk op verkeerde plaatsen.
Het is allemaal te braaf, te correct. Het is te Paul mc Cartney, te Toto, te Eric Clapton. Je mist een John Lennon of een Noel Gallagher. (om maar eens op een ingewikkeld metaforische manier uit te drukken dat PF zonder Waters toch echt een stuk minder is).
pi_44486751
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 17:11 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Waters:
The Wall (Berlin 1990)
In The Flesh
PF:
Pulse
Is er een DVD van Delicate Sound Of Thunder?
kHeb een DVD van David Gilmour live in London in The Meltdown. Erg mooi
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:10:46 #225
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_44487025
Er is wel een Delicate Sound Of Thunder video , maar nog steeds niet op DVD uit ...
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')