abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42024581
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:29 schreef Hankster het volgende:
en toch is het hun beste album
Fout, dat is Wish you were here
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_42024785
quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:55 schreef Relayer het volgende:

[..]

Fout, dat is Wish you were here
Fout, dat is ............. ieder heeft zo z'n smaak
Al dat geneuzel van dat is hun beste album.....
wie kan nu oordelen wat hun beste album is.....het is nog steeds een kwestie van smaak...

enjoy the music
Iedereen is uniek, behalve ik
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:02:49 #53
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_42043210
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:48 schreef highway101 het volgende:
Ach al dat gedoe over David en Roger. Beiden zijn cruciaal geweest voor de sound en succes van Pink Floyd!
klopt! jammer dat ze dat niet of maar zeer zelden openlijk toegeven..
  vrijdag 22 september 2006 @ 15:01:38 #54
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_42048118
quote:
Op donderdag 21 september 2006 19:17 schreef Pudy het volgende:

[..]

Ik heb ook wel een leuke versie van Animals.

http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=DSC00028.e05.JPG
http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=DSC00029.33e.JPG

Ik heb Animals ook 4 keer op vinyl ofzo, 4 verschillende perssingen. (Een met roze vinyl) Jaja ik ben een showoff

Hier heb je echoes op vinyl trouwens, erg goede site!
http://www.recordfriend.n(...)p?products_id=219074
Bedankt voor de site, ik zit nu alleen sterk te twijfelen of ik m cancel bij NLstore.
Edit: Laat maar, inmiddels al bestelt .

[ Bericht 6% gewijzigd door DrDurden op 22-09-2006 16:00:07 ]
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_42243956
Komt er binnenkort nog eens een dvd uit van één van beide heren?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42280478
Afgelopen vrijdag ben ik naar een Pink Floyd Tribute Concert geweest van 'Wag the Dog'. Kan ik iedereen zeker aanraden!

Via bovenstaande link zijn ook wat mp3tjes te downloaden van ze. Ik vond ze erg goed, alleen Wish You Were Here speelden ze wat te vrolijk naar mijn smaak...
pi_42281216
Gister in bed gaan liggen met "Wish you Were Here" op....
Ik lag daar gewoon een uur in trance
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42479925
Ook een fan hier
Weet iemand of het nummer "Not now John" ook live is uitgevoerd?
(1983 The Final Cut)
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:31:05 #59
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_42480475
@ Ranja_Ranja

de final cut is nooit live gedaan door pink floyd. Waters doet wel eens een paar nummers in concerten, maar volgens mij is not now john nooit live gedaan.

Er is wel een final cut video (EP) die is te zien op pinkfloyd.com en dan even naar the final cut doorklikken.
pi_42480600
Ok thx, ik ga even kijken.
pi_42502811
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:48 schreef highway101 het volgende:
Ach al dat gedoe over David en Roger. Beiden zijn cruciaal geweest voor de sound en succes van Pink Floyd!
Gisteren toevallig weer eens The Madcap Laughs opgezet, en dan kom je erachter dat Syd toch ook wel heel cruciaal geweest is voor het geluid van Pink Floyd. Ook in het latere werk hoor je zijn invloed nog doorwerken, mooi is dat
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 11:09:17 #62
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42505139
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:31 schreef DrDurden het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat Gilmour tegen Animals heeft? Zowel op de live dvd's als bijv. op Echoes staat geen enkel nummer van dat album.
Hij heeft er niet echt wat tegen hoor. Op de laatste toer, aldus "Inside Out" van Nick Mason, is ook overwogen om een nummer van Animals te spelen. Ook is Gilmour van mening dat Animals te veel als een Waters-plaat wordt gezien, terwijl de toonzetting van de plaat mede wordt bepaald door de accoorden en riffs van Gilmour, en hij deze ook zelf bedacht heeft. Zoals de prachtige, unieke accoordensequentie waar Dogs mee opent, en de spectaculaire eindriff van Sheep.
Trouwens: ook een deel van de baspartij op Sheep is door Gilmour ingespeeld, omdat Waters toen wegens privé-problemen geen tijd had om naar de studio te komen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_42591801
Alan Parsons - Return to Tunguska, van het album A Valid Path (2004).

Daar speelt David Gilmour op mee. Het nummer begint ook behoorlijk psychedelisch.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42592239
Kwam er ook laatst achter dat Gilmour ook bij "Brother Where You Bound" van Supertramp een stukje gitaar staat te spelen. Dat vond ik wel mooi want na Pink Floyd is Supertramp toch wel mijn favoriete band
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_42596467
@ Norrage: ben vorige week nog naar een goede Supertramp tribute band geweest (CannonBall) in Heemskerk, was behoorlijk goed!

voor iedereen in Den Haag en omstreken:
zaterdag spelen we met onze PF-tribute band (laatste keer voor mij) in Poeldijk www.cafedeluifel.nl ( de volgende nummers:

SET: 1
Dogs of war
When you’re in
Speak to me
Breathe
On the run
Hey you
Echoes
Fearless
Echoes 2
Young lust
A saucerful of secrets
Is there any body out there?
Mother
One of these days
Happiest days of our lives
Another brick in the wall

SET: 2
In the flesh
Nobody home
Time – breathe
The great gig in the sky
Wish you were here
Have a cigar
The pros and cons of hitchhiking
A great day for freedom
Us and them
Brain damage
Eclipse
Money

Toegift:
Shine on you crazy diamond
Comfortably numb
Run like hell

de setlist kan nog een beetje verschuiven daar zijn ze nog niet helemaal uit. maar we spelen het wel
iedereen = welkom, toegang gratis.
pi_42612471
jammer dat ik al een feestje hebt, zou anders wel langs zijn gekomen. Zijn jullie een beetje goed?
pi_42615900
ja, wel redelijk goed. incl. 2 achtergrondzangeressen en goede Saxofonist.
pi_42617041
Waar in godsnaam ligt Poeldijk?
pi_42617585
in de buurt van Den Haag / Delft... een gehuchtje
pi_42618622
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:49 schreef Raphaelo29 het volgende:
in de buurt van Den Haag / Delft... een gehuchtje
gehuchtje had anders wel de grootste groenteveiling van nederland
pi_42618753
Hoe heet jullie band? Ik ben wel eens naar een pf cover band geweest daar!
pi_42618803
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:21 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

pi_42621610
ik zit zelf in delft..voel er op zich wel voor om te komen...Weet alleen niet veel mensen mee te krijgen ben ik bang ik zie dus nog wel
pi_42623792
Interessante setlist. Spelen jullie "A saucerful of secrets" compleet, of alleen het "Celestial voices"-gedeelte?

Ik woon helaas niet in de burt, maar als jullie eens in de buurt van Den Bosch/Eindhoven spelen...
(Marillion - Neverland)
pi_42628750
quote:
Op donderdag 21 september 2006 18:29 schreef Hankster het volgende:
en toch is het hun beste album
Vind ik niet om eerlijk te zijn . Slechts een aantal nummers van het album, waaronder Comfortably Numb en Waiting for the Worms, vind ik goed, maar voor de rest niet zo. Maar misschien moet je vooral ook het verhaal erbij waarderen, maar voor mij persoonlijk gaat het puur om de muziek en dan heb ik sterkere voorkeuren.
pi_42628843
.

[ Bericht 98% gewijzigd door FuifDuif op 13-10-2006 00:16:20 ]
pi_42631249
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 21:49 schreef Relayer het volgende:
Interessante setlist. Spelen jullie "A saucerful of secrets" compleet, of alleen het "Celestial voices"-gedeelte?

Ik woon helaas niet in de burt, maar als jullie eens in de buurt van Den Bosch/Eindhoven spelen...
SOS spelen we idd zoals jij het zegt ja. het is de laatste keer dat ik meespeel. en er komen wel genoeg mensen...PF blijft toch trekken he.....we heten trouwens on the Moon.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:36:38 #78
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_42636762
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:21 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Edit: anders leer ik ff lezen.

In het gebouw van de groenteveiling zit nu het bedrijf waar m'n vader werkt, is echt een mooi gebouw

[ Bericht 15% gewijzigd door dubidub op 13-10-2006 12:03:03 ]
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:04:02 #79
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_42646737
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef Gert het volgende:

[..]

Trouwens: ook een deel van de baspartij op Sheep is door Gilmour ingespeeld, omdat Waters toen wegens privé-problemen geen tijd had om naar de studio te komen.
Des te schrijnender is het dat Roger Waters Rick Wright uit de band zette tijdens de opnamen van The Wall toen Rick dezelfde problemen had.
(Marillion - Neverland)
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:41:59 #80
152136 Pudy
pi_42649614
Je moet de wall ook zien als een geheel, en niet in losse nummers, het is namelijk een rock 'n roll opera. Ik zie het album als een geheel en imho een van de beste albums aller tijden.
pi_42653959
Heb ik sowieso met al de PF albums...Ik luister eigenlijk nooit aparte nummers, altijd de hele albums in de goede volgorde. Eigenlijk alleen de nieuwere albums (DB, AMLOR etc.) luister ik aparte nummers van (misschien wel omdat er ook slechte tussen zitten )

Elk album heeft gewoon wel een soort verhaal
  Moderator zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:18:54 #82
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42672763
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 17:04 schreef Relayer het volgende:

[..]

Des te schrijnender is het dat Roger Waters Rick Wright uit de band zette tijdens de opnamen van The Wall toen Rick dezelfde problemen had.
Verschil is wel dat Waters alle teksten + een groot deel van de muziek al geschreven had voor Animals, en slechts een enkele baspartij moest laten schieten. Dat is wat anders dan wat Rick Wright deed: nadat Waters+Gilmour maanden aan het ploereren waren geweest in de studio, was het eindelijk tijd voor de keyboard-partijen. Maar e..e.a. was uitgelopen en Rick had net een lange vakantie gepland (hoewel hij niet veel meer had gedaan dan coke snuiven daar in Frankrijk tijdens de opnames). Dus het hele project moest nog maar wat verder uitgesteld worden zodat meneer Wright op vakantie kon.

OK, toegegeven: als Waters destijds niet zo'n zelfingenomen arrogante eikel was geweest, had de aldus ontstane ruzie waarschijnlijk best gesust kunnen worden.
Maar het zegt veel dat zowel Waters als Mason geen onoverkomelijke problemen hadden met het uit de band kicken van Wright.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_42673798
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:18 schreef Gert het volgende:

[..]

Verschil is wel dat Waters alle teksten + een groot deel van de muziek al geschreven had voor Animals, en slechts een enkele baspartij moest laten schieten. Dat is wat anders dan wat Rick Wright deed: nadat Waters+Gilmour maanden aan het ploereren waren geweest in de studio, was het eindelijk tijd voor de keyboard-partijen. Maar e..e.a. was uitgelopen en Rick had net een lange vakantie gepland (hoewel hij niet veel meer had gedaan dan coke snuiven daar in Frankrijk tijdens de opnames). Dus het hele project moest nog maar wat verder uitgesteld worden zodat meneer Wright op vakantie kon.

OK, toegegeven: als Waters destijds niet zo'n zelfingenomen arrogante eikel was geweest, had de aldus ontstane ruzie waarschijnlijk best gesust kunnen worden.
Maar het zegt veel dat zowel Waters als Mason geen onoverkomelijke problemen hadden met het uit de band kicken van Wright.
Bron ???
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:03:33 #84
152136 Pudy
pi_42675352

Dit wilde ik even met jullie delen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:58:15 #85
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_42676599
Laat ik dan maar wat halen uit een bron genaamd Bob Ezrin: No matter what Rick did, it was never good enough for Roger. It was as if he wanted him to fail.

Rick Wright: I can happily say that it WASN'T a drugs problem.

En dan nog Nick Mason in zijn boek over het dreigement van Waters om de opnames van The Wall te vernietigen als Rick niet zou vertrekken: This sounded like a madman with a gun on his own head.

Dan ook nog tenslotte David Gilmour: If people weren't happy with the ways things were going it was their option to leave, I didn't think it was their option to throw people out.

In plaats van automatisch de kant van 'genietje' Waters te kiezen, lijkt het mij logischer de waarheid te zoeken bij hetgene wat de meerderheid zegt. En ook Waters heeft in een interview gezegd dat hij aan Bob Ezrin de instructie gegeven heeft dat hij eventueel met een andere keyboard-speler de studio in kon, als Rick 'de partijen niet aan zou kunnen'.
Bovendien was het niet zo dat de opnames moesten worden uitgeteld omdat Rick zonodig op vakantie moest, IEDEREEN had hun vakantie al gepland, en ineens bleek dat ze de deadline niet konden halen. Dus wat moest er gebeuren: de keyboards moesten maar tijdens de vakantie worden opgenomen (wel erg toevallig, juist DAT instrument!) En uiteraard had Rick meer zin om tijd met zijn kinderen door te brengen dan om verder te werken aan die megalomanische brok onzin (want dat is The Wall!)
Rockdictatortje Waters zag zijn kans schoon, en zette Rick uit de band.

Achteraf gezien was dat juist heel voordelig voor Rick, omdat de hele band verlies leed toen ze de show opvoerden. Maar Rick was toen in loondienst, en kreeg gewoon zijn salaris uitbetaald, en zodoende was hij de enige van de vier die winst maakte. Touché!

Bronnen: MOJO magazine Pink Floyd special, en Nick Mason: Inside out
(Marillion - Neverland)
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:13:26 #86
152136 Pudy
pi_42677001
Zullen we kappen met die vs die vs die? Wij weten de helft niet wat er allemaal t.d.t gebeurd is, het enige wat we kunnen doen is speculeren, en dat vind ik bullshit.

Alle leden van pink floyd zijn gewoon super goede muziekanten (ieder op zijn eigen manier) punt.
pi_42695501
Wat een irritant mannetje is die Waters.
  Moderator zondag 15 oktober 2006 @ 13:47:13 #88
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42696133
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:58 schreef Relayer het volgende:
In plaats van automatisch de kant van 'genietje' Waters te kiezen, lijkt het mij logischer de waarheid te zoeken [etc]
Daar hebben we het Waters-hatertje weer hoor.

Ik schrijf nota bene dat Waters een enorme arrogante eikel was, en dat ervoor gezorgd heeft dat de ruzie niet gesust kon worden, hoezo kies ik dan automatisch de 'kant van genietje Waters'.

En jij quote wel héél selectief. Ik heb nu geen zin om quotes die in míjn verhaal passen over te gaan typen uit het boek, maar die zijn natuurlijk niet zo moeilijk te vinden. Lees anders zelf even wat verder naar boven, waar Mason schrijft dat Waters al enorm veel werk had verzet en Rick nog niets had gedaan. Wel had Rick aangegeven graag mede-producer te willen zijn. Waters had dat prima gevonden, maar, aldus Mason, "Rick vatte zijn taak op als niet veel meer dan 's ochtends binnenkomen en op de producerstoel gaan zitten."

p.s.Ook lag er een flinke financiele bonus te wachten als het album voor het eind van het jaar af zou zijn. Rick benadeelde dus ook zijn bandleden.
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:14:15 #89
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_42703045
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 13:47 schreef Gert het volgende:

[..]

hoezo kies ik dan automatisch de 'kant van genietje Waters'.
Ik zeg nergens dat jij dat doet, ik zeg alleen dat ik dat niet doe.
(Marillion - Neverland)
pi_42708947
Ben een beetje bevangen geraakt van Meddle
Heb dat album in het verleden wat minder vaak geluisterd (was toch vooral de echt bekende albums) maar is op het moment erg bezig mijn favoriete te worden. Het is zo'n ontzettende toonzetter! One Of These Days en Fearless zijn gewoon te goed en dan met als afsluiter Echoes
En dan dat vrolijke nummer San Tropez
pi_42711397
helemaal mee eens. misschien wat ondergesneeuwd door de navolgende albums, maar is zeker ook een juweeltje!
pi_42722450
Meddle ...na the Wall mijn alltime favorite album van Pink Floyd.

Seamus...als m'n hond dat nummer hoort gaat tie ook mee blaffen/janken...

[ Bericht 3% gewijzigd door madcap op 16-10-2006 19:13:20 ]
pi_42723276
Wel een ebetje slecht dat ik Pillow of winds en Seamus niet in mijn post had verwerkt. Die zijn namelijk ook fantastisch
pi_42807807
Heb eens even wat dvdtjes gekocht Pulse had ik alleen nog maar gedownload (niet zo hele goede kwaliteit) dus die moest ik toch even halen. En Live at Pompeii was toch ook wel een must (zeker omdat het een koopje (5 E) was)

Pulse is in ieder geval geweldig. Live at Pompeii is gewoon speciaal
  Moderator donderdag 2 november 2006 @ 11:15:27 #95
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_43165405
De Mojo nieuwsbrief meldt het volgende:

Roger Waters tart zintuigen met The Dark Side of The Moon in Arnhem

Zijn twee recente optredens eerder dit jaar ontketenden een ware golf van enthousiaste reacties. Op diverse fora raakten fans niet uitgepraat over The Dark Side of the Moon. De hoogtijdagen van Pink Floyd tijdperk mogen dan al een tijd achter ons liggen, oprichter Roger Waters kan nog steeds rekenen op bijval van een hele hoop Pink Floyd-fans.

Wie beide keren deze tour de force heeft gemist: de eerste helft van het optreden staat in het teken van oude Pink Floyd hits. Ook solowerk van Roger Waters passeert de revue. In de tweede helft is het The Dark Side of the Moon wat de klok slaat. Van Speak to Me tot Eclipse: werkelijk alles komt voorbij. Uiteraard gaat dit huzarenstuk gepaard met veel audio-visueel geweld (gigantische videobeelden en spectaculair surround quadrofonisch geluid). Een oor- en oogstrelend avontuur dat alle zintuigen tart.

Zaterdag 5 mei 2007
Gelredome - Arnhem
Entree: E 55,-/E 53,-/E 51,-/E 49,- (exclusief servicekosten)
Aanvang: 19.30 uur (géén support act)

Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:23:28 #96
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43165605
Onvoorstelbaar. Die man begint enorm seniel te worden.

Roger? Je bent al twee keer in ons land geweest!

O?

Ja, met dezelfde show zelfs.

A, vast iets over mijn vader he? Die is namelijk...

Gestorven in de oorlog ik weet het ja.

Ja, daar heb ik...

Een aantal platen mee vol zitten janken inderdaad, maar het punt is Roger...

David wil geld zien?

Wil je effe je muil houden, ik probeer je wat duidelijk te maken opoe.

Ok....i go insaaaaaaaane

Ja straks, eerst het volgende Roger en ik zeg het maar één keer. Kom terug als je weer iets NIEUWS hebt. Die eeuwige dark side kennen we nu zo langzamerhand. Gij artistieke ellendeling. Lamme zak.

Weet je trouwens dat ik veel platen heb gemaakt over mijn vader? Die is namelijk gestorven in de oorlog.

Zucht...laat maar Roger...doe de groeten aan Syd. Je zit niet ver meer van hem af.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43165754
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Onvoorstelbaar. Die man begint enorm seniel te worden.

Roger? Je bent al twee keer in ons land geweest!

O?

Ja, met dezelfde show zelfs.

A, vast iets over mijn vader he? Die is namelijk...

Gestorven in de oorlog ik weet het ja.

Ja, daar heb ik...

Een aantal platen mee vol zitten janken inderdaad, maar het punt is Roger...

David wil geld zien?

Wil je effe je muil houden, ik probeer je wat duidelijk te maken opoe.

Ok....i go insaaaaaaaane

Ja straks, eerst het volgende Roger en ik zeg het maar één keer. Kom terug als je weer iets NIEUWS hebt. Die eeuwige dark side kennen we nu zo langzamerhand. Gij artistieke ellendeling. Lamme zak.

Weet je trouwens dat ik veel platen heb gemaakt over mijn vader? Die is namelijk gestorven in de oorlog.

Zucht...laat maar Roger...doe de groeten aan Syd. Je zit niet ver meer van hem af.
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:32:25 #98
95179 TheGrandWazoo
pi_43165828
Klopt ja, dat icoontje hoorde er nog eigenlijk bij. Zo kijkt Roger ook altijd als ie over z'n pa begint te brullen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 2 november 2006 @ 11:33:43 #99
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_43165855
Als je drie keer dezelfde show te veel van het goede vind dan ga je toch gewoon niet?
  Redactie Frontpage donderdag 2 november 2006 @ 11:34:21 #100
95179 TheGrandWazoo
pi_43165870
Daar gaat het niet om.

Ik ben een groot fan van Floyd, vergis je niet! Maar ik snap gewoon niet waarom hij zich er zo gemakkelijk vanaf maakt!
(Superworm)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')