Fout, dat is Wish you were herequote:
Fout, dat is ............. ieder heeft zo z'n smaakquote:Op donderdag 21 september 2006 19:55 schreef Relayer het volgende:
[..]
Fout, dat is Wish you were here
klopt! jammer dat ze dat niet of maar zeer zelden openlijk toegeven..quote:Op donderdag 21 september 2006 18:48 schreef highway101 het volgende:
Ach al dat gedoe over David en Roger. Beiden zijn cruciaal geweest voor de sound en succes van Pink Floyd!
Bedankt voor de site, ik zit nu alleen sterk te twijfelen of ik m cancel bij NLstore.quote:Op donderdag 21 september 2006 19:17 schreef Pudy het volgende:
[..]
Ik heb ook wel een leuke versie van Animals.
http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=DSC00028.e05.JPG
http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=DSC00029.33e.JPG
Ik heb Animals ook 4 keer op vinyl ofzo, 4 verschillende perssingen. (Een met roze vinyl) Jaja ik ben een showoff![]()
Hier heb je echoes op vinyl trouwens, erg goede site!
http://www.recordfriend.n(...)p?products_id=219074
Gisteren toevallig weer eens The Madcap Laughs opgezet, en dan kom je erachter dat Syd toch ook wel heel cruciaal geweest is voor het geluid van Pink Floyd. Ook in het latere werk hoor je zijn invloed nog doorwerken, mooi is datquote:Op donderdag 21 september 2006 18:48 schreef highway101 het volgende:
Ach al dat gedoe over David en Roger. Beiden zijn cruciaal geweest voor de sound en succes van Pink Floyd!
Hij heeft er niet echt wat tegen hoor. Op de laatste toer, aldus "Inside Out" van Nick Mason, is ook overwogen om een nummer van Animals te spelen. Ook is Gilmour van mening dat Animals te veel als een Waters-plaat wordt gezien, terwijl de toonzetting van de plaat mede wordt bepaald door de accoorden en riffs van Gilmour, en hij deze ook zelf bedacht heeft. Zoals de prachtige, unieke accoordensequentie waar Dogs mee opent, en de spectaculaire eindriff van Sheep.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:31 schreef DrDurden het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat Gilmour tegen Animals heeft? Zowel op de live dvd's als bijv. op Echoes staat geen enkel nummer van dat album.
gehuchtje had anders wel de grootste groenteveiling van nederlandquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:49 schreef Raphaelo29 het volgende:
in de buurt van Den Haag / Delft... een gehuchtje![]()
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:21 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
gehuchtje had anders wel de grootste groenteveiling van nederland
Vind ik niet om eerlijk te zijnquote:
SOS spelen we idd zoals jij het zegt ja. het is de laatste keer dat ik meespeel. en er komen wel genoeg mensen...PF blijft toch trekken he.....we heten trouwens on the Moon.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:49 schreef Relayer het volgende:
Interessante setlist. Spelen jullie "A saucerful of secrets" compleet, of alleen het "Celestial voices"-gedeelte?
Ik woon helaas niet in de burt, maar als jullie eens in de buurt van Den Bosch/Eindhoven spelen...
Edit: anders leer ik ff lezen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:21 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
gehuchtje had anders wel de grootste groenteveiling van nederland
Des te schrijnender is het dat Roger Waters Rick Wright uit de band zette tijdens de opnamen van The Wall toen Rick dezelfde problemen had.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Trouwens: ook een deel van de baspartij op Sheep is door Gilmour ingespeeld, omdat Waters toen wegens privé-problemen geen tijd had om naar de studio te komen.
Verschil is wel dat Waters alle teksten + een groot deel van de muziek al geschreven had voor Animals, en slechts een enkele baspartij moest laten schieten. Dat is wat anders dan wat Rick Wright deed: nadat Waters+Gilmour maanden aan het ploereren waren geweest in de studio, was het eindelijk tijd voor de keyboard-partijen. Maar e..e.a. was uitgelopen en Rick had net een lange vakantie gepland (hoewel hij niet veel meer had gedaan dan coke snuiven daar in Frankrijk tijdens de opnames). Dus het hele project moest nog maar wat verder uitgesteld worden zodat meneer Wright op vakantie kon.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:04 schreef Relayer het volgende:
[..]
Des te schrijnender is het dat Roger Waters Rick Wright uit de band zette tijdens de opnamen van The Wall toen Rick dezelfde problemen had.
Bron ???quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Waters alle teksten + een groot deel van de muziek al geschreven had voor Animals, en slechts een enkele baspartij moest laten schieten. Dat is wat anders dan wat Rick Wright deed: nadat Waters+Gilmour maanden aan het ploereren waren geweest in de studio, was het eindelijk tijd voor de keyboard-partijen. Maar e..e.a. was uitgelopen en Rick had net een lange vakantie gepland (hoewel hij niet veel meer had gedaan dan coke snuiven daar in Frankrijk tijdens de opnames). Dus het hele project moest nog maar wat verder uitgesteld worden zodat meneer Wright op vakantie kon.
OK, toegegeven: als Waters destijds niet zo'n zelfingenomen arrogante eikel was geweest, had de aldus ontstane ruzie waarschijnlijk best gesust kunnen worden.![]()
Maar het zegt veel dat zowel Waters als Mason geen onoverkomelijke problemen hadden met het uit de band kicken van Wright.
Daar hebben we het Waters-hatertje weer hoor.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:58 schreef Relayer het volgende:
In plaats van automatisch de kant van 'genietje' Waters te kiezen, lijkt het mij logischer de waarheid te zoeken [etc]
Ik zeg nergens dat jij dat doet, ik zeg alleen dat ik dat niet doe.quote:Op zondag 15 oktober 2006 13:47 schreef Gert het volgende:
[..]
hoezo kies ik dan automatisch de 'kant van genietje Waters'.
quote:Op donderdag 2 november 2006 11:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Onvoorstelbaar. Die man begint enorm seniel te worden.
Roger? Je bent al twee keer in ons land geweest!
O?
Ja, met dezelfde show zelfs.
A, vast iets over mijn vader he? Die is namelijk...
Gestorven in de oorlog ik weet het ja.
Ja, daar heb ik...
Een aantal platen mee vol zitten janken inderdaad, maar het punt is Roger...
David wil geld zien?
Wil je effe je muil houden, ik probeer je wat duidelijk te maken opoe.
Ok....i go insaaaaaaaane
Ja straks, eerst het volgende Roger en ik zeg het maar één keer. Kom terug als je weer iets NIEUWS hebt. Die eeuwige dark side kennen we nu zo langzamerhand. Gij artistieke ellendeling. Lamme zak.
Weet je trouwens dat ik veel platen heb gemaakt over mijn vader? Die is namelijk gestorven in de oorlog.
Zucht...laat maar Roger...doe de groeten aan Syd. Je zit niet ver meer van hem af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |