quote:
Op maandag 4 september 2006 06:01 schreef klara12 het volgende:Er van uit gaand dat het spoeltje goed zit. Dan is de spanning van de draad belangrijk. Dat dus uitproberen, en opschrijven bij welke spanning het werkt. Heel belangrijk bij elastische stoffen is een flauwe (kleine) zigzagsteek. Dan is de naad net zo elastisch als de stof. En de grootte van de steek. Ik stel zelf meestal steekgrootte 4 in en een kleine zigzag. Allemaal eerst op een proeflapje uitproberen voor het beste resultaat. Het is laat, maar volgens mij is er boven en onderdraadspanning. Uitproberen op proeflapje en standen opschrijven die het beste werken en bij naaimachine opbergen.
En jersey-naald is al heel goed!!!
Als je nog meer wil weten. Vraagt u maar.
Succes ermee.
Ok dan ga ik dat vandaag nog eens proberen met de zigzagsteek en de instellingen die je voorschrijft. Tot nu toe had ik een rechte steek gedaan, want die zat oorspronkelijk ook in de broek die ik wou innemen bij de zoom.
Maar ben blijk dat er iemand met wat meer verstand van zaken is, indien nodig kom ik bij je terug( en ja als het gelukt is, dan post ik natuurlijk ook nog ff...