Ahhh zie wel. Dat was mijn reden om niet naar school te gaan die dag.. Of was ik de avond van te voren wezen stappen... Mmm weet het allemaal niet meer zo goed. Zal dus wel in de stad gestaan hebbenquote:
Haha, die Christine fijn hè die studieadviseurs? toen ik drie jaar geleden met het vrouwtje bij Wijsbegeerte ging praten, toen ik ietwat overspannen was, raadde ze me een orientatie jaar aan bij één of andere arty opleiding. En toen ik via haar eindelijk aan het eind van het jaar een afspraak met een studentpsycholoog had, vertelde hij me, dat ik geen hulp van uni hoefde te verwachten (extra studietijd etc) omdat het al het einde van het jaar was, en niemand me toch meer zou geloven dat ik ziek was.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:59 schreef Christine het volgende:
Jeej, het UU-topic. Die heeft een rotschop gehad zeg.
Mag ik hier dan even klagen over de studieadviseurs van de UU? Kom je daar met je 'ik ben ziek dus ik kan mogelijk niet aan alle aanwezigheidsplichten van de werkgroepen voldoen' zegt ze: 'is het een chronische ziekte? Nee? Dan kunnen wij niks voor je doen. Bespreek het maar met je docent'. Fijn, het hele verhaal aan al mijn docenten moeten uitleggen, terwijl mij van te voren was gezegd dat zij dit aan hun konden doorgeven, zodat je niet alles steeds hoeft uit te leggen..
eh, das kut. Heb je daar toevallig nog een bron van?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:28 schreef Suika het volgende:
[..]
Trouwens niemand klachten over de herkansingsregeling, waardoor je onder een 4 niet meer mag herkansen? Nog even en herkansingen worden helemaal afgeschaft.
Achja je zit ook op de universiteit en niet op de kleuterschool.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:28 schreef Suika het volgende:
Trouwens niemand klachten over de herkansingsregeling, waardoor je onder een 4 niet meer mag herkansen? Nog even en herkansingen worden helemaal afgeschaft.
Pff, bij Geschiedenis mag je alleen herkansen als je een 5 hebt. Dus ik zou zeggen, zeik niet.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:38 schreef CherryLips het volgende:
dat van dat niet herkansen onder de 4 ken ik ja, geldt hier al een paar jaar. gelukkig was het laagste cijfer wat ik ooit heb gehaald een 4 en kon ik hem dus herkansen, phew.
Ja, maar wie doet er dan ook geschiedenisquote:Op woensdag 6 december 2006 19:20 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Pff, bij Geschiedenis mag je alleen herkansen als je een 5 hebt. Dus ik zou zeggen, zeik niet.
Behoorlijk wat mensen. Dit jaar 280 eerste jaars in Utrecht.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:22 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ja, maar wie doet er dan ook geschiedenis
Zie de opleidingscommissie van je lokale studieverenigingquote:Op woensdag 6 december 2006 15:35 schreef Asmodean het volgende:
[..]
eh, das kut. Heb je daar toevallig nog een bron van?
De opleidingscommissie valt niet onder een studievereniging.quote:Op woensdag 6 december 2006 23:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zie de opleidingscommissie van je lokale studievereniging
Pardon, beetje domme vergissing (commissies = studieverenigingquote:Op donderdag 7 december 2006 11:02 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
De opleidingscommissie valt niet onder een studievereniging.
*o* justice at lastquote:Beste student(e),
Met de invoering van het bachelor-masterstelsel werd besloten dat indien je een cursus niet met een voldoende resultaat afrondt, je nog recht hebt op één herkansing, op voorwaarde dat er een eindresultaat behaald is tussen de 5 en 5,5.
Onlangs is door de Universiteitsraad besloten deze regeling te verruimen. Dat betekent dat je recht hebt op een herkansing als je minimaal een 4 als eindresultaat hebt behaald.
Facultair is afgesproken dat indien je minimaal een (niet afgeronde) 4 hebt behaald je binnen een maand de gelegenheid krijgt de eindtoets opnieuw te doen, zie hiervoor ook het opleidingsstatuut paragraaf 6.1.1. In verband hiermee is de afrondingsprocedure in Osiris gewijzigd, resultaten onder de 5 worden niet meer afgerond (zie 'Afronding eindcijfers' op www.let.uu.nl/studiepunt).
I know, ik heb daar ook vakken gevolgd, haalde gelukkig precies een 5quote:Op woensdag 6 december 2006 19:20 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Pff, bij Geschiedenis mag je alleen herkansen als je een 5 hebt. Dus ik zou zeggen, zeik niet.
Werkt bij mij inderdaad ook niet.quote:Op maandag 18 december 2006 19:01 schreef Burdie het volgende:
Klopt het dat solismail niet werkt?
Het was wel opeens echt paniek overal, in de UB was het om half 12 wel zo'n beetje bij iedereen bekend geloof ik, en er lopen echt alleeen maar mensen in rode helmpjes rond, die eigenlijk ook niet veel meer kunnen vertellen dan dat de slachtoffers nu hun eerste zorg zijn...quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef Asmodean het volgende:
ik had college in het Unnik gebouw, even voor de duidelijkheid, de hijskraan stond tussen het Ruppert en het van Unnikgebouw in. Je zag echt veel studenten sms'jes krijgen enzo, en op een gegeven moment wist iedereen dat die kraan omgevallen was, behalve de docent. Er werd vrij snel omgeroepen dat alle BHV's zich moesten melden enzo, en onze collegezaal werd ook na 20 minuten ontruimd. Verder ziet het gebouw er behoorlijk gehavend uit, en is alles afgezet. Hulpverleners reden sowieso echt af en aan... veel ambulances, politie en brandweer...
Hmm... klinkt wel redelijk extreem allemaal..quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef Asmodean het volgende:
ik had college in het Unnik gebouw, even voor de duidelijkheid, de hijskraan stond tussen het Ruppert en het van Unnikgebouw in. Je zag echt veel studenten sms'jes krijgen enzo, en op een gegeven moment wist iedereen dat die kraan omgevallen was, behalve de docent. Er werd vrij snel omgeroepen dat alle BHV's zich moesten melden enzo, en onze collegezaal werd ook na 20 minuten ontruimd. Verder ziet het gebouw er behoorlijk gehavend uit, en is alles afgezet. Hulpverleners reden sowieso echt af en aan... veel ambulances, politie en brandweer...
6 gewonden, 4 zijn er reeds uit het ziekenhuis ontslagen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:45 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik heb dat kreng zien vallen vanaf m'n kamer op de Bisschoppen. Fucking onwerkelijk en op het moment best eng. Ik stond daar te beven. Drie lokalen compleet verwoest, ik vind het nog een wonder dat er maar 4 gewonden zijn gevallen.
Bron: http://www.uu.nl/quote:Kraanongeval Universiteit Utrecht: 6 gewonden
Op donderdag 18 januari is om 11.10 uur een bouwkraan omgevallen op het Ruppertgebouw aan de Leuvenlaan 19 op universiteitscomplex De Uithof in Utrecht. Bij dit ongeval zijn zes mensen met verwondingen in het ziekenhuis opgenomen. Daarvan zijn er inmiddels vier huiswaarts gekeerd en twee voor behandeling in het ziekenhuis gebleven. Geen van de gewonden verkeert in levensgevaar.
Direct na het ongeval ging het crisisplan van de universiteit en gemeente in werking. Op het moment dat de kraan omviel, werd geen les gegeven in het bewuste deel van het pand. Wegens de bouw was eerder al besloten om geen les te geven gedurende de bouw om lawaai en overlast te voorkomen. Wel waren er medewerkers van de universiteit in het pand. Nader onderzoek zal moeten uitwijzen wat de oorzaak van het ongeval is. Het gebied rondom het Ruppertgebouw is afgezet voor nader onderzoek.
Omdat onbekend was of er nog meerdere slachtoffers in het pand aanwezig waren, werd door brandweer en politie het pand doorzocht en werden omstreeks 13.45 uur geen andere personen meer aangetroffen. Met de familie van de zes getroffenen is inmiddels contact gelegd.
Meer informatie
Het crisisnummer (030) 253 2800 is bereikbaar tot 17.00 uur.
Ah jij was ook degene die het eerste een foto het web op wist te slingeren.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:45 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik heb dat kreng zien vallen vanaf m'n kamer op de Bisschoppen. Fucking onwerkelijk en op het moment best eng. Ik stond daar te beven. Drie lokalen compleet verwoest, ik vind het nog een wonder dat er maar 4 gewonden zijn gevallen.
een half uur voor het gebeurde stond ik nog met wat mensen te grappen dat dat ding nog om zou vallen. stond aardig te wiebelen, maar dat het echt zou gebeurenquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:50 schreef Credence het volgende:
Was iemand hier er bij toen die kraan viel? Ik had eigenlijk in 't Ruppert een responsiecollege toen het gebeurde, dus ik ben wel blij dat ik niet gegaan ben.
[afbeelding]
Op een bepaalde manier vind ik het ook wel jammer dat ik niet gegaan ben vandaag...quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:19 schreef Christine het volgende:
Als rasechte ramptoerist...
Sorry mijn paper is eindelijk af, dus ik ben er een tijdje niet meer te vindenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:15 schreef Christine het volgende:
Ik zit in de UB. Iemand zin om koffie te leuten?.
werkt het nou lekker in de UB? misschien dat ik daar eens achter een pc ga zitten, word ik misschien minder snel afgeleidquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:15 schreef Christine het volgende:
Ik zit in de UB. Iemand zin om koffie te leuten?.
ja vooral als de hIJskraan van Bam is voor een project i.o.v. de SSH en de uni er niks mee te maken heeftquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:55 schreef fysicus het volgende:
Goeie reclame van Uni Utrecht zeg: dat geval van de heiskraan![]()
![]()
Het komt de uni volgens mij niet heel slecht uit, want volgens mij willen ze het liefst op de uithof alleen nog maar hoogstaand architectonische gebouwen hebben staan, dus dit was mss wel een geluk bij een ongelukquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
ja vooral als de hIJskraan van Bam is voor een project i.o.v. de SSH en de uni er niks mee te maken heeft![]()
verdachtquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:06 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Het komt de uni volgens mij niet heel slecht uit, want volgens mij willen ze het liefst op de uithof alleen nog maar hoogstaand architectonische gebouwen hebben staan, dus dit was mss wel een geluk bij een ongeluk
Het was wel mooi om te zien hoe iedereen van de trappen afkwam, dat het stiekem ZO vol zit in de UB, bizar!quote:Op maandag 22 januari 2007 23:43 schreef Sjoewe het volgende:
Het was een uit de hand gelopen sprinkler test
Volgens mij niet, helaas.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Zeg, weet iemand hier misschien of je als student aan de UU ook boeken mag lenen bij de Gemeentebibliotheek?
Neequote:Op maandag 29 januari 2007 12:31 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Damn.
Is er dan iemand met een pasje van de Gemeentebibliotheek hier?
Hmm.. dan denk ik dat ik toch maar zo'n IBL-account moet gaan openen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee. De vriendin die ik daarvoor misbruikte heeft haar abo daar na haar afstuderen stopgezet
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |