Dat is gewoon een stnadaard texture van Sketchup daar zitten geen roze handvorm steen waalformaat is. Heb wel 10cm dikte aan gehouden in de tekening.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:41 schreef Solingjan het volgende:
Als een dak niet lekt. Afblijven. Veel mensen laten een dak wat niet lekt vernieuwen. Waarom weten zel zelf niet.
Maar gewis daarna gaat het lekken.
Trouwens je gebruikt in jouw tekening wel mijn Veldbrandstenen Handgemaakt 26 x13 x6![]()
Heb je trouwens mijn mail nog ontvangen met de foto's?
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:41 schreef Solingjan het volgende:
Als een dak niet lekt. Afblijven. Veel mensen laten een dak wat niet lekt vernieuwen. Waarom weten zel zelf niet.
Maar gewis daarna gaat het lekken.
Solingjan zal in jouw geval ook wel gelijk hebben, maar dit geldt dan toch niet voor alle gevallen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:16 schreef tnimble het volgende:
Even voor de goede orde, mijn dak is nog geen 3 jaar oud.
ga je nou je hele achter-bouw slopen en opnieuw opbouwen? kolere wat een werkquote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:23 schreef tnimble het volgende:
Nee dat dak wordt niet gerepareerd, het lekt NU nog niet zover zichtbaar is. Lekt het toch dan pecht want deze hele achterbouw (die nieuw is) moet gesloopt worden omdat de fundering niet goed is (te smal) de muren ongeisoleerd en halfsteens zijn en niet op de koppenmaat is gemeteld, 1 grote koude burg is omdat de muren op de vloer staan en deze ongeisoleerd weer op de fundering steekt.
[afbeelding]
In laten slapen die hap.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ga je nou je hele achter-bouw slopen en opnieuw opbouwen? kolere wat een werkIk neem aan dat je die aannemer die het gebouwd heeft flink de balletjes uit zn broek schopt zodra je em ziet.... da's toch niet normaal meer dat je alles tot op de grond toe moet afbreken. die mafklapper heeft daadwerkelijk NIETS goed gedaan als ik het zo lees...
vanaf de euromast aan een touw naar beneden gooien?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:20 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
nog suggesties voor hoe in te laten slapen???
Zo gaat het wel lijkt het.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:15 schreef sanger het volgende:
Ik snap die hele juridische gang van zaken ook niet helemaal. Het lijtk wel alsof ze die aannemen in bescherming nemen of intepreteer ik jouw verhaal verkeert?
Wat voor actie neemt je advocaat daar dan op?quote:
Het zijn 2 advocaten, de ene die wordt daar heel erg kwaad over en heeft dit nog nooit mee gemaakt, de andere vind het een erg lastige zaak en is bang dat het nog zeker 5 jaar gaat duren omdat rechters er geen enkel verstand van hebben, afbouwen is dan nog de makkelijkste optiequote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat voor actie neemt je advocaat daar dan op?
Dat lijkt me lastig als de advocaten er allebei anders over denken!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:09 schreef tnimble het volgende:
[..]
Het zijn 2 advocaten, de ene die wordt daar heel erg kwaad over en heeft dit nog nooit mee gemaakt, de andere vind het een erg lastige zaak en is bang dat het nog zeker 5 jaar gaat duren omdat rechters er geen enkel verstand van hebben, afbouwen is dan nog de makkelijkste optie
Ja iderdaad zo'n raport is er waain bijna 100 gebreken staan die zonder te slopen direct zichtbaar zijn. Daar ziijn inmiddels (ook na noodzakelijk slopen) veel meer punten bijgekomen en er is een 2de raport. Wat het lastig maakt is dat er in Nerderland van uit gegaan wordt dat er fouten zijn gemaakt, maar dat omdat er garantie bestaat dat de eerste (en uit gewoonte zoongeveer de enige) oplossing is. Immers het gaat meestal om een normaal bedrijf waar 1 of meeerdere personeel een fout hebben gemaakt, het kan dan over nieuw gedaan worden door b.v. de andere timmerman. Ook is dit geval zo dermate extreem dat eigenlijk niemand dit nog zo heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig als de advocaten er allebei anders over denken!
Maar je hebt toch een rapport van een onafhankelijk bouwbedrijf waarin de schade wordt weergegeven? Eventueel kun je de rechtbank een expert laten aanwijzen die het dan ook beoordeeld. De uitkomst hiervan zou je dan in de rechtbank kunnen gebruiken? Of is dat al gebeurt?
Twijfelen is niet het goede woord, andere kijk door meer ervaring.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:21 schreef gronk het volgende:
Precies. 't eerste wat ik zou doen is de twijfelende advocat vervangen door een advocaat die er voor gaat.
Niet om op de stoel van op je advocaat te gaan zitten (d'r zitten in WGR mensen die dat veeeel beter kunnen, onder andere omdat ze zelf in die sector werken): Ik geloof dat dat enigszins een non-argument is. Als ik me goed herinner heb je die prutser behoorlijk veel mogelijkheden gegeven om dingen te herstellen. Op een gegeven moment houdt 't 'n keer op. Zeker als je merkt dat die prutser helemaal niet in staat is om dingen goed te doen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:46 schreef tnimble het volgende:
Wat het lastig maakt is dat er in Nerderland van uit gegaan wordt dat er fouten zijn gemaakt, maar dat omdat er garantie bestaat dat de eerste (en uit gewoonte zoongeveer de enige) oplossing is.
Als je d'r rotsvast van overtuigd bent dat je een tweetal goede jongens (m/v) in de arm hebt genomen, dan zou ik me niet druk maken. Maar ik wil je wel op 't hart drukken dat de dienstensector minstens net zo verrot is als de bouwsector, en dat daar ook de nodige beunen en prutsers in rond lopen. Je kunt geluk hebben dat je tegen een goede jurist aanloopt, maar 't kan zeker geen kwaad om ze kritisch te volgen, en niet alles voor zoete koek te slikken.quote:Twijfelen is niet het goede woord, andere kijk door meer ervaring.
Ik zal niet zeggen dat je vraag dom is, maar je advies neigt daar wel naar.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:09 schreef arnold-d het volgende:
heb je huur of koop huis?
en als je huur hebt gewoon de gemeente inlichten..
slechte contructie van het dak dan..
Koop of huur lijkt me wel duidelijk, als je een huis huurt ga je natuurlijk hele dure verbouwingen aan, als je koopt natuurlijk nietquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:39 schreef arnold-d het volgende:
ja... zal wel koop zijn..
maar is dit niet zoiets wat je bij de gemeente beter kan melden,,,.... of dat er een fout in het dak zit ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |