abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:37:52 #151
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41526627
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:43 schreef Maaark het volgende:
Vraagje, ik wil wat meer gaan opnemen enzo, ook met mics...
Mijn budget is erg klein, dus zat ik te denken aan deze http://www.tascam.com/Products/US-122.html

Tascam Us-122...

Mijn vraag is... zal dat de latency ook verlagen? Of moet ik dan nog steeds een andere audiokaart erin steken? Ik heb nu een ouwe Soundblaster Live runnen met ASIO4ALL... Maar nog steeds redelijk wat latency.
Er zijn verschillende manieren om op te nemen, maar ik begrijp dat je met een mic wil werken waarmee je je gitaarversterker opneemt? In dat geval kun je beter investeren in een goeie geluidskaart met een lage latency (bv de M-Audio Audiphile 2496), want zo'n audio-interface (waarmee je het signaal via USB in je pc laat lopen ipv via de line in) is niet noodzakelijk, al zal deze Tascam je ook zeker een lagere latency opleveren.
Met een goeie geluidskaart kun je je opnames realtime monitoren, da's het belangrijkste.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:00:53 #152
24054 search64
Avec le grande
pi_41527602
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:37 schreef Svyatagor het volgende:

[..]
In dat geval kun je beter investeren in een goeie geluidskaart met een lage latency (bv de M-Audio Audiphile 2496), want zo'n audio-interface (waarmee je het signaal via USB in je pc laat lopen ipv via de line in) is niet noodzakelijk, al zal deze Tascam je ook zeker een lagere latency opleveren.
Wat is het verschil volgens jou? Dit, die Tascam, is een geluidskaart die je aansluit met USB, een audiophile is een geluidskaart die je aansluit met PCI. Het een is niet beter of slechter dan het andere. Pas als je meer ingangen en uitgangen tegelijk gebruikt zal de grotere bandwidth van PCI voordeliger zijn.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_41527618
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:48 schreef imported_sphinx het volgende:
zolang je niet 'live' effecten toe wil voegen via de pc heb je van latency geen last.
Als je met een partij van jezelf mee wil spelen heb je al last van een te hoge latency, dus dat gaat niet helemaal op .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_41527718
Is dit een goede inleiding voor een beginner?
pi_41527961
ja, met dit, veel praktijkoefening (spelen en vooral luisteren) en geduld (ik heb ongeveer deze info in een jaar tijd gehad) kom je een heel eind
doe rustig aan zou ik zeggen, als het begint te duizelen, da's normaal
pi_41528202
oh en iemand in je buurt die er meer van weet is ook erg handig
pi_41528210
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:04 schreef Luutgaert het volgende:
Is dit een goede inleiding voor een beginner?
Ziet er goed uit. Het enige wat het echt beter zou maken is als je per hoofdstuk ook wat meer praktijkvoorbeelden zou hebben. Ik kan me voorstellen dat als dit in een keer op je afkomt het een beetje droog over kan komen, maar zeker om op de achtergrond te hebben om langzamerhand meer van de samenhang in muziek te leren lijkt het me prima .
pi_41528604
Achja theorie leer ik eigenlijk altijd snel, praktijk daarentegen...
pi_41528786
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:24 schreef Luutgaert het volgende:
Achja theorie leer ik eigenlijk altijd snel, praktijk daarentegen...
Ja, jij, maar er zijn voldoende gitaristen die denken dat bij elke noot die je leert lezen en elke "formele" theorie die je leert er iets meer ziel uit je spel gaat .
pi_41528798
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je met een partij van jezelf mee wil spelen heb je al last van een te hoge latency, dus dat gaat niet helemaal op .
op wat voor manier? heb ik namelijk geen last van?
pi_41528815
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:29 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja, jij, maar er zijn voldoende gitaristen die denken dat bij elke noot die je leert lezen en elke "formele" theorie die je leert er iets meer ziel uit je spel gaat .
Er zijn helaas ook genoeg gitaristen die die theorie onderschrijven...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_41528931
toen ik net een beetje basiskennis van theorie kreeg werd mn gitaarspel ook wat saaier/veiliger

daar groei je wel weer overheen
pi_41529105
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:29 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

op wat voor manier? heb ik namelijk geen last van?
Als je meespeelt met een eerdere (op HD opgenomen) partij heb je geen vertraging tussen het afspelen van de eerdere partij, zodat je de nieuwe partij eigenlijk te laat inspeelt? dat is uiteraard achteraf wel recht te trekken omdat de vertraging constant blijft, maar toch...
pi_41529285
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:37 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je meespeelt met een eerdere (op HD opgenomen) partij heb je geen vertraging tussen het afspelen van de eerdere partij, zodat je de nieuwe partij eigenlijk te laat inspeelt? dat is uiteraard achteraf wel recht te trekken omdat de vertraging constant blijft, maar toch...
precies, terwijl je speelt heb je er geen last van. maar het wordt iets later opgenomen, maar dat maakt niks uit.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:42:28 #165
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41529322
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:00 schreef search64 het volgende:

[..]

Wat is het verschil volgens jou? Dit, die Tascam, is een geluidskaart die je aansluit met USB, een audiophile is een geluidskaart die je aansluit met PCI. Het een is niet beter of slechter dan het andere. Pas als je meer ingangen en uitgangen tegelijk gebruikt zal de grotere bandwidth van PCI voordeliger zijn.
Volgens mij is USB langzamer dan PCI, maar ik kan er naast zitten. Mij is altijd PCI aangeraden, ook omdat dat dan meteen je geluidskaart voor andere dingen (films en games) is. Al kun je die natuurlijk ook prima aan zo'n extern apparaat hangen.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:45:52 #166
24054 search64
Avec le grande
pi_41529479
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:42 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Volgens mij is USB langzamer dan PCI, maar ik kan er naast zitten.
Dat is wel waar, maar 2* in en 2* uit is nooit genoeg om aan die doorvoergrens te komen. Bij zulke simpele interfaces is er dus geen verschil te merken. Natuurlijk zullen de drivers van de ene maatschappij beter zijn dan van de andere waardoor toch een verschilletje ontstaat maar goed.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:03:15 #167
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_41530250
Bedankt voor de tips, ik koop 'm gewoon!
Hij (lijkt) alles te hebben wat ik nodig heb, dus ik ga er gewoon voor.
Bedankt!

Nu, aangezien ik mijn UC33 midicontroller niet meer nodig heb... iemand intresse?

Ook nog iemand intresse in een Epiphone SG SE? Niet in enorm goeie staat... ik post 'm binnenkort nog wel es...
pi_41530895
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:03 schreef Maaark het volgende:
Bedankt voor de tips, ik koop 'm gewoon!
Hij (lijkt) alles te hebben wat ik nodig heb, dus ik ga er gewoon voor.
Bedankt!

Nu, aangezien ik mijn UC33 midicontroller niet meer nodig heb... iemand intresse?

Ook nog iemand intresse in een Epiphone SG SE? Niet in enorm goeie staat... ik post 'm binnenkort nog wel es...
toch geen rooie hoop ik?
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:52:52 #169
95512 Maaark
kaploink kaploink
  woensdag 6 september 2006 @ 08:09:15 #170
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_41540081
Goedemorgen beste gitaristen
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_41540251
Jawel Maaark. Info, foto's??
I will not mention Dean in this topic.
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
  woensdag 6 september 2006 @ 09:29:20 #172
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_41541281
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef Maaark het volgende:
zwarte
Epiphone SG Se heb ik echt nooit van gehoord, bedoel je niet gewoon een Special?
pi_41542545
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:36 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Niet om de discussie weer op te rakelen, maar hoe werkt de wet - in lagere stemming spelen = niet toonzuiver spelen? -
Komt dat doordat de snaren relatief slapper hangen en dus qua toonhoogte meer zwabberen?
Die wet werkt niet. Je kunt niet zomaar met elke gitaar in A, dropped A,C, B etc gaan spelen. Dit gaat meestal alleen goed, maar dan ook écht goed dus ook toonzuiver met een goede intonatie, als je een 7 snaar, een 6 snaar barritone, 7 snaar barritone of 8 snaar hebt. Daar let je dan ook op bij het aanschaffen van zo'n gitaar. Spelen in alternatieve stemmingen gaat goed, mits de afstelling goed is en je diverse sets snaren combineerd, maar dat is vanzelfsprekend.

overigens hangen de snaren niet slapper, maar zijn ze dikker waardoor ze in een lagere frequentie trillingen voortbrengen wat weer gepaard gaat met een lagere toon.
In The Presence Of Enemies!
  woensdag 6 september 2006 @ 10:41:14 #174
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41542947
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:24 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Die wet werkt niet. Je kunt niet zomaar met elke gitaar in A, dropped A,C, B etc gaan spelen. Dit gaat meestal alleen goed, maar dan ook écht goed dus ook toonzuiver met een goede intonatie, als je een 7 snaar, een 6 snaar barritone, 7 snaar barritone of 8 snaar hebt. Daar let je dan ook op bij het aanschaffen van zo'n gitaar. Spelen in alternatieve stemmingen gaat goed, mits de afstelling goed is en je diverse sets snaren combineerd, maar dat is vanzelfsprekend.

overigens hangen de snaren niet slapper, maar zijn ze dikker waardoor ze in een lagere frequentie trillingen voortbrengen wat weer gepaard gaat met een lagere toon.
Ok, maar het gaat er dus om: hoe lager je wil spelen, hoe langer je mensuur eigenlijk moet zijn? Want op het eerste gezicht lijkt de hals van een 7-snarige even lang als een gewone hals, alleen wat breder.

Oja, en nog een nieuwsgierig vraagje voor mensen die in alternatieve stemmingen spelen: weet je ook in welke toonsoort je speelt, of onthou je alleen de halspositie? Ik heb bv als ik in drop D speel, (wat het wildste is ik dat ik doe ), dat ik me dan nooit meer echt bewust ben van het akkoord dat ik speel, maar meer het patroon op de hals onthou. Terwijl ik in normale stemming altijd onthou welk akkoord volgt.
Check mijn band Glorybox
pi_41543013
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:41 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ok, maar het gaat er dus om: hoe lager je wil spelen, hoe langer je mensuur eigenlijk moet zijn? Want op het eerste gezicht lijkt de hals van een 7-snarige even lang als een gewone hals, alleen wat breder.
Dat komt omdat je normaal gesproken met een 7-snaar ook gewoon in Standaard stemming speelt, met een extra lage B snaar dus.
It has to mean something
  woensdag 6 september 2006 @ 10:45:45 #176
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41543045
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:44 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat komt omdat je normaal gesproken met een 7-snaar ook gewoon in Standaard stemming speelt, met een extra lage B snaar dus.
Ok, dus pas als alle snaren een paar stappen naar beneden gaan, is een langere hals noodzakelijk?
Check mijn band Glorybox
pi_41543149
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:41 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat is ie ook maar een hals van een 7 snaar is vaker voorzien van 2 ipv 1stalen pen waardoor ie een stuk stabieler en secuurder af te stellen is. Daarbij heb je 7 snaren ipv 6 waardoor je minder grote sprongen maakt tussen de snaarmaten die je combineert waardoor ook weer een stabieler geheel onstaat en de bespeelbaarheid prettig blijft. Je kunt op de 6 snaar wel deze;fde snaarmaten gebruiken als op 7 snaar -1 maar qua bespeelbaarheid lever je in. Ik heb ook een 6 snaar in dropped B staan. T.o.v de 7 snaar is deze gitaar een stuk minder strak. Nu moet ik wel bekennen dat ik een 7 snaar bezit die a fabriek in een A gestemd staat, die dus bedoeld is om in die lage regionen gestemd te worden.
pi_41543210
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:45 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ok, dus pas als alle snaren een paar stappen naar beneden gaan, is een langere hals noodzakelijk?
Dan sowieso. En ik denk dat een langere mensuur voor die lage B ook al wel goed zou zijn.
En uiteindelijk is ook de afstand tussen de fretten weer van invloed op de intonatie. Als je een langere mensuur hebt moet je ook een andere schaal nek hebben. Maar daar heb ik me verder nog niet zo heel erg in verdiept.
It has to mean something
pi_41543570
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:52 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dan sowieso. En ik denk dat een langere mensuur voor die lage B ook al wel goed zou zijn.
En uiteindelijk is ook de afstand tussen de fretten weer van invloed op de intonatie.
Als je een langere mensuur hebt moet je ook een andere schaal nek hebben. Maar daar heb ik me verder nog niet zo heel erg in verdiept.
Das hetzelfde. Standaard 22 en 25.5 " , alternatief 27.5" en barritone is 28"
pi_41543705
Klopt, maar het blijft uiteindelijk schipperen omdat je voor 6 of 7 snaren wel telkens dezelfde afstand hebt. Eigenlijk zou die per snaar moeten verschillen. Ik geloof dat ze ook wel gitaren hebben waar de fretten er daarom scheeft op zitten, maar dat lijkt me ook niet echt geweldig
It has to mean something
  woensdag 6 september 2006 @ 11:14:22 #181
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41543758
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:11 schreef Cynic het volgende:
Klopt, maar het blijft uiteindelijk schipperen omdat je voor 6 of 7 snaren wel telkens dezelfde afstand hebt. Eigenlijk zou die per snaar moeten verschillen. Ik geloof dat ze ook wel gitaren hebben waar de fretten er daarom scheeft op zitten, maar dat lijkt me ook niet echt geweldig
Een soort Fretwave, zeg maar?

Check mijn band Glorybox
pi_41543855
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Een soort Fretwave, zeg maar?

[afbeelding]
Precies, zoiets!
Ik heb eens een bas gezien waar het er nog veel extremer uitzag. Daar zat geen fret meer recht op. Was van een nederlandse bassisit, in de prog-hoek. Weet alleen niet meer wie (zo interessant klonk het niet geloof ik)
It has to mean something
pi_41544700
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:11 schreef Cynic het volgende:
vandaar de brug met verstelbare schoentjes...

pi_41544899

.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:54:59 #185
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41544912
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:54 schreef Hammet het volgende:
[afbeelding]

.
Niet te doen zeg.
Ik word al misselijk van ernaar kijken Wel benieuwd hoe het speelt.
Check mijn band Glorybox
pi_41544938
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:54 schreef Hammet het volgende:
[afbeelding]

.
Die ja!
It has to mean something
pi_41544953
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:47 schreef Ibanez het volgende:

[..]

vandaar de brug met verstelbare schoentjes...

[afbeelding]
Dat snap ik, maar ik bedoelde ook meer het fretboard
It has to mean something
pi_41545621
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:56 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik bedoelde ook meer het fretboard
Met frettafstanden kun je doen wat je wilt naar mijn idee, indien de brugschoentjes ver genoeg in te stellen zijn.Bij mijn zevensnaar is de fretafstand groter tussen de eerste 7 fretten als op de 6 snaar.
pi_41545700
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:19 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Met frettafstanden kun je doen wat je wilt naar mijn idee, indien de brugschoentjes ver genoeg in te stellen zijn.
Nou ja, de verhoudingen tussen opeenvolgende frets (voor dezelfde snaar) maken natuurlijk ook nog wel het een en ander uit .
  woensdag 6 september 2006 @ 12:23:45 #190
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_41545764
Weten jullie nog leuke nummers/bands met 2 leuke gitaarpartijen zoals foo fighters bijvoorbeeld ? Niet te moeilijk maar het moet ook niet alleen powerchords zijn ofzo
pi_41546198
Weer een nieuwe gekocht. Het is een fender highway:

"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 6 september 2006 @ 12:41:21 #192
98135 TeleluvR
pi_41546271
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:38 schreef ssebass het volgende:
Weer een nieuwe gekocht. Het is een fender highway:

[afbeelding]
Goede keus!
Mooi gitaartje!
pi_41546373
Ik wil eigenlijk graag een 7 snarige Schecter erbij kopen. Als backup...
Maar eigenlijk is dat helememaal niet nodig
It has to mean something
  woensdag 6 september 2006 @ 12:54:16 #194
98135 TeleluvR
pi_41546575
Een vraag voor degenen die er meer van weten:
Mijn 100 Watt Fender voldoet qua geluid prima aan mijn eisen. Echter, voor thuis is dit complete overkill, voordat het geluid 'op stoom' is, moet de volumeknop zover open, dat wil ik mijn buren niet aandoen.
Is een volumepedaal tussen de gitaar en de versterker een optie, of verlies ik dan veel van mijn klank(-kleur)? Goede volumepedalen, anyone?
Andere opties?
pi_41546640
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:41 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Goede keus!
Mooi gitaartje!
Ja best aparte keus voor mij. Ik wilde altijd een bijzondere niet veel voorkomende gitaar. Nu heb ik een les paul, een strat en een martin western staan . Ik heb ook de tele nog geprobeerd en werd aangenaam verrast. Dat maakte de keuze nog moeilijker.

Ik wilde eerst de standaard kopen maar de highway was zo afgeprijst dat ik maar hiervoor ging. Er is bezuinigd op lak (vind ik niet erg ik houd wel van relic), op de elementen (die gaan er uit voor kinmans) en koffer (ik gebruik toch altijd een gigbag en heb nog een koffer staan). Dus de keus was toen snel gemaakt
pi_41546681
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:54 schreef TeleluvR het volgende:
Een vraag voor degenen die er meer van weten:
Mijn 100 Watt Fender voldoet qua geluid prima aan mijn eisen. Echter, voor thuis is dit complete overkill, voordat het geluid 'op stoom' is, moet de volumeknop zover open, dat wil ik mijn buren niet aandoen.
Is een volumepedaal tussen de gitaar en de versterker een optie, of verlies ik dan veel van mijn klank(-kleur)? Goede volumepedalen, anyone?
Andere opties?
Er is een boxje waarmee je het volume kan beperken maar dat kost wel aardig wat. In mijn koch twintone zit een power soak ingebouwd dus kan ik hem op half vermogen zetten.

Even een linke erbij guitar attenuator info

[ Bericht 7% gewijzigd door ssebass op 06-09-2006 13:05:57 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 12:59:15 #197
98135 TeleluvR
pi_41546717
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik wilde eerst de standaard kopen maar de highway was zo afgeprijst dat ik maar hiervoor ging. Er is bezuinigd op lak (vind ik niet erg ik houd wel van relic), op de elementen (die gaan er uit voor kinmans) en koffer (ik gebruik toch altijd een gigbag en heb nog een koffer staan). Dus de keus was toen snel gemaakt
Goede deal, al was ik zelf wel voor een toffe tele gegaan, als ik die nog niet had gehad.
Overigens, is er ook op de elementen bezuinigd? Ik dacht dat het verschil was de lak en de (vintage) brug...
pi_41546824
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:45 schreef Cynic het volgende:
Ik wil eigenlijk graag een 7 snarige Schecter erbij kopen. Als backup...
Maar eigenlijk is dat helememaal niet nodig
Ik weet misschien iemand die zo'n ding wegdoet. Is een barritone.... Geweldige gitaren trouwens, scheckter: is hier zo langzaam aan een trend aan het worden, in Zuid Limburg! De andere gitarist van mijn band heeft er ook een, wel een 6 snaar...
pi_41546974
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:59 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Goede deal, al was ik zelf wel voor een toffe tele gegaan, als ik die nog niet had gehad.
Overigens, is er ook op de elementen bezuinigd? Ik dacht dat het verschil was de lak en de (vintage) brug...
Die elementen missen wat laag en mid. Maar in de standard had ik ze ook vervangen, dus dat maakt geen verschil. Tja over die tele, ik vind die iets te beperkt. Het heeft een geweldig geluid maar iets te specifiek voor mij. Ik wilde de mogelijkheden wat breder houden en ik heb het gevoel dat ik met een strat meer opties heb. De tele komt er zeker nog wel een keer
pi_41547102
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:08 schreef ssebass het volgende:
ik heb het gevoel dat ik met een strat meer opties heb.
Terecht. Een Strat is de meest veelzijdige gitaar die er is. Zelfs als het geluid wat je wil hebben net anders is (en je daar dus een specifieke gitaar voor hebt die voornamelijk dat geluid écht goed doet) is een Strat dé tweede gitaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')