abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41447383
altijd als ik een ei bak loopt dat hele ei over de hele pan.
dan heb je zeg maar 2 eitjes die je hele koekenpan bedekken en echt dun zijn.
ik wil graag dat als je het ei bakt er zo'n sis geluid komt en je ei zo heel compact blijft.
nu heb ik hoog vuur geprobeert, dan brand hij in no time aan, zacht vuur dan gebeurt er niks.
veel boter dan spetterd (en knetterd) dan ei en weinig boter brand hij weer aan.

hoe krijg ik een mooi ei
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_41447407
Ik zal het even aan mijn kok vragen.
  zondag 3 september 2006 @ 12:00:23 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_41447420
Zoekt dan zellluf es

Hoe een ei te bakken?
pi_41447445
Ik denk andere eieren kopen. Ik heb dat nl. de laatste tijd ook heel erg en ik koop dus de meest goedkope variant ei (Lidl ofzo). Denk ook dat het helpt als ze heel vers zijn, dan zijn ze wat compacter.

Ga volgende week duurdere eieren proberen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_41447463
dankje.
  zondag 3 september 2006 @ 12:04:39 #6
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_41447511
Kleiner koekenpannetje gebruiken.

Problem solved.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_41447523
Wil je soms je ei zoals de chinees hebben (die ze bij de bami/nasi doen)?
Of à la uitsmijter?
pi_41447613
Owww, das niet zo moeilijk. Er zijn twee methodes die je kunt gebruiken. Of je gebruikt heel veel olie, zodat je ei vrij snel dichtschroeit en dus niet uitloopt. Of je stopt de ei eerst een dag in de koelkast, dan wordt het eigeel en eiwit vrij hard en loopt het ook niet uit. Bakken gewoon pan op hoog vuur, wanneer pan vrij heet is, doe je vuur op een lage stand, olie erin, 5 seconden wachten en dan eitje erin.
pi_41447729
ja het moet een uitsmijter worden.
en me eieren komen altijd uit de koelkast.

de olie tip ga ik ff uitproberen.
pi_41448070
Heeel makkelijk:

Koop HEEL, HEEL verse eieren.
Plaats genoemde eieren een dag in de koelkast.
Neem een koekenpan.
Beetje boter en ongeveer twee theelepels zonnebloemolie.
Als de boter goudbruin is, eieren nemen en erin doen.
Beetje zout en peper, en wachten tot alle eiwit gestold is.

Eet smakelijk!
games.fok.nl
Voor mensen met een grote piemel.
pi_41451335
sinds ik op kamers ben ben ik volleerd ei bakker, dus:
als je ervoor zorgt dat de olie (hoeft niet heel veel te zijn, gewoon evenveel olie als dat je het eitje breed wil hebben zeg maar) goed heet is (niet te heet want dan gaat het ei bubbelen, waardoor hij niet mooi egaal wordt) moet het lukken
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
  zondag 3 september 2006 @ 15:09:50 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_41451787
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:04 schreef AlohaXa het volgende:
Wil je soms je ei zoals de chinees hebben (die ze bij de bami/nasi doen)?
Of à la uitsmijter?
Eieren bij de chinees worden toch gepocheerd inplaats van gebakken?
  zondag 3 september 2006 @ 15:27:02 #13
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_41452226
Zo een cirkeltje of een kleine pan
veni vidi gebanned
pi_41452325
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Eieren bij de chinees worden toch gepocheerd inplaats van gebakken?
Ehm best of both worlds eerder. Ze pocheren het dan in hete olie
pi_41453257
Wat ik altijd doe, ik doe een likje Bertolli boter in de koekenpan en draai de pan een beetje rond zodat het de hele pan bedekt. Als de boter goudbruin is tik ik het eitje stuk op de rand en gooi het ei erin. Eigeel stukmaken met de spatel en een beetje mixen, vind het persoonlijk niet zo lekker als dat later uitvloeit op je eten. Als het ei gaat uitlopen werk ik het vloeibare spul terug met de spatel. Zo kun je het desnoods vierkant vormen zodat je hele boterham o.i.d. bedekt is. Na goed 10 seconden is dit uitlopen afgelopen omdat het geheel begint te stollen/bakken. Beetje verse zout en peper uit de molen erop, eventjes flippen en aan beide kanten netjes goudbruin aanbakken. Sliced augurkje erbij en het kan zo op brood worden genuttigd.
pi_41459587
Of je gebruikt zo'n metalen ring die je in je pan zet en daar het eitje in open tikt.
  maandag 4 september 2006 @ 05:33:52 #17
269 vats
Live life to the max!
pi_41473073
Je eieren zijn niet vers dat is het hele probleem!
  maandag 4 september 2006 @ 09:41:01 #18
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_41474851
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:11 schreef realbase het volgende:
Of je gebruikt zo'n metalen ring die je in je pan zet en daar het eitje in open tikt.
Wat hij zegt. Of een kleinere koekenpan, komt op hetzelfde neer.
Ik heb al een boek.
  maandag 4 september 2006 @ 19:14:31 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41489194
quote:
Op maandag 4 september 2006 05:33 schreef vats het volgende:
Je eieren zijn niet vers dat is het hele probleem!
Of je koekenpan te groot Heb het namelijk ook met hele verse eieren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 4 september 2006 @ 21:22:31 #20
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_41494103
Klein pannetje nemen, op hoog voor beetje croma vloeibaar erin bruin laten worden, ei erin, als het een beetje stolt voor laag zetten, plak kaas erop, peper en zout toevoegen en een deksel op de pan doen tot de kaas helemaal gesmolten is.
evt kan je ipv boter ook bacon in het pannetje uitbakken voor je het ei erin doet.
pi_41510511
Je hebt van die kleine plastic rondjes kan je kopen zodat je ei erin blijft en je van die dikke kleine gebakken eieren hebt. Hoe het heet beats me though.
JOHNNY HEITINGA
pi_41514344
Neem een plastick bakje met deksel die open kan.
zorg ervoor dat bakje in de magnetron kan,
een klein laagje water in het bakje,
eitje erin en 20 seconden vol vermogen.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_41523095
Het probleem is dat bij het bakken van een spiegeleitje het eiwit uitloopt? Ik warm het pannetje op tot gebruikstemperatuur, boter erbij, eitje breken en het eiwit dat uitloopt met een spatel omvouwen. Niks an. De hitte zit ook al in het eiwit, dus het stolt dan al snel en je hebt een mooie compact spiegeleitje met een vloeibare dooier als je dat wilt.
pi_41565334
Mijn spiegeleitjes mislukken eigenlijk nooit en ik doe toch echt niets bijzonders. Gewoon koekenpan, beetje vloeibare boter, ei erin en hoppa.
Soms valt het mee, soms valt het tegen...
pi_41567240
Nog 0,02 centen.

Beetje boter in de pan, beslist niet te heet. Breek de eieren en gooi ze voorzichtig in de pan. Wacht tot het ei begint te stollen en zet het vuur lager. Plaats een deksel over de pan, kijk af en toe. Als je de dooiers heel laat stollen die op een gegeven moment ook en heb je een mooi gebakken eitje. Zonder uitloop.

---
Recept voor Eitje Wazig (c)1988 Mike & friends

- Spek
- Kaas
- Ham
- Eieren
- Peper en zout
- Boter, liefst een krul koude roomboter
- Brood
- Selectie van wat je aan kruiden in de kast aantreft, 3 soorten max.

Bak het spek aan, gooi de eieren erbij, gooi peper, zout en een snufje kruiden naar keuze erbij. Vuur laag, eventueel deksel erover. Als het ei goed gestold is een plak kaas eroverheen totdat het begint te smelten, niet meebakken. Dit gooi je op met roomboter bestreken en met ham belegde boterhammen. Een stevige mok zwarte koffie erbij doet katers verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Zelfs overgebleven gebakken aardappelschijfjes kun je gebruiken. Kervel en bieslook zijn wat mij betreft dé kruiden bij uitstek, alhoewel paprikapoeder ook verrassend kan zijn. Verhoudingen zijn belangrijk. Verstegen heeft overigens een speciale kruidenmix voor eieren, dit wordt nogal eens in restaurants gebruikt. Beslist een aanrader om je eitje op smaak te brengen.

Nog wat tips. Probeer te experimenteren. Een ei breken in een kokende soep bijvoorbeeld, niet origineel, maar het kan erg lekker zijn. Ook in soepen waar je niet direct aan ei denkt. Of breek eens wat eieren in een pruttelende Bolognesesaus en roer stevig door. Ei heeft zelf een karakteristieke smaak, maar het heeft ook de eigenschap om als een soort kathalisator te dienen voor andere smaken. Net als vet en room en in sommige gevallen kaas.

Eidooiers en eiwit scheiden en apart gebruiken kan ook verrassend zijn. Als je nasi maakt bijvoorbeeld: eiwit bij de rijst en andere kruiden, het eigeel bij het sausje wat je maakt. Zoetzure sausjes doen het goed, iets scherps als satehsaus is snel te overweldigend. Wil je echt serieus aan de gang, laat je niet tegenhouden door de verhoudingen die de natuur geeft. Wie heeft er wel eens een gebakken ei gegeten met veel eigeel en weinig eiwit? Bijvoorbeeld. Natuurlijk in combinatie met kruiden en andere ingredienten.

Nog serieuzer, je kunt ook truffel gebruiken bij bereiding. Neem wel echte truffel en geen surrogaat. Truffel en ei gaan perfect samen. Truffel is prijzig, maar je hebt slechts een snufje nodig voor een heerlijk gerecht. Wel oppassen met kruiden, truffel is de smaakbepaler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')