Duidelijk kaas.. Boerenkaas uiteraard, bij voorkeur niet heel jong..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Boter laten smelten, ei erin flikkeren, ei bakken, wat gesnipperde uitjes erbij en wat spek erop.
Dan keertje omdraaien en klaar is kees. Misschien nog wat kaas er op het laatst op.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:22 schreef SterkStaaltje het volgende:
Dan wil ik wel eens weten hoe de Cninees dat eitje maakt! Heb wel eens gehoord dat je dat in kokend water moet mikken waarin je een draaikolkje hebt gemaakt, maar dat werd me een zooitje.
Pocheren heet dat.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:22 schreef SterkStaaltje het volgende:
Dan wil ik wel eens weten hoe de Cninees dat eitje maakt! Heb wel eens gehoord dat je dat in kokend water moet mikken waarin je een draaikolkje hebt gemaakt, maar dat werd me een zooitje.
AH, NOG EEN UI-FANATIC.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Boter, laten smelten, uitjes in kleine stukjes snijden, erbij gooien, ketchup erbij, roeren, ei erover, laten bakken, klaar.
Mijn tip ookquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:19 schreef SterkStaaltje het volgende:
Deksel erop om de bovenkant ook lekker gaar te krijgen, hoef je hem niet eens om te draaien, en houd je het vocht een beetje in de pan ipv van je afzuigkap
zag ik laatst toevallig bij food & fit ofzo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:26 schreef Elroyb het volgende:
[..]
Pocheren heet dat.
En nee, dat is mij ook nog niet gelukt
moet je een klein beetje azijn in het water doen, wordt het niet zo'n kliederboel...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:26 schreef Elroyb het volgende:
[..]
Pocheren heet dat.
En nee, dat is mij ook nog niet gelukt
Gaan we het zo eens proberen, maar volgens mij doen die chinezen het anders want om dat bij elk eitje te doen wat daar de deur uit gaat lijkt me onbegonnen werk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:33 schreef faberic het volgende:
[..]
zag ik laatst toevallig bij food & fit ofzo.
Azijn in water, dan stolt het ei sneller, water moet net van de kook af zijn, anders vliegt het alle kanten op. Ei in een schaaltje (dooier heel houden!!!), draaikolk maken, daarin het ei gieten, snel 2 lepels pakken en de boel een beetje bij elkaar houden, maar al vrij snel moet je het ei eruit halen met de lepels, de sliertjes eraf snijden en dan de dooier als geheel serveren => smullen van een heerlijk zacht eitje in een gestold eiwit omhulseltje.
Dat is wel erg 1337.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:33 schreef faberic het volgende:
[..]
Azijn in water, dan stolt het ei sneller, water moet net van de kook af zijn, anders vliegt het alle kanten op. Ei in een schaaltje (dooier heel houden!!!), draaikolk maken, daarin het ei gieten, snel 2 lepels pakken en de boel een beetje bij elkaar houden, maar al vrij snel moet je het ei eruit halen met de lepels, de sliertjes eraf snijden en dan de dooier als geheel serveren => smullen van een heerlijk zacht eitje in een gestold eiwit omhulseltje.
Dat is echt gaaf, misschien probeer ik het straks wel ff, heb toch niet veel te doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:33 schreef faberic het volgende:
[..]
Met hetzelfde water zou je in principe redelijk snel achter elkaar die eitjes kunnen maken. Dat stollen ging op tv echt razendsnel, ik denk nog geen 20 seconden.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:35 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Gaan we het zo eens proberen, maar volgens mij doen die chinezen het anders want om dat bij elk eitje te doen wat daar de deur uit gaat lijkt me onbegonnen werk.![]()
ik ga het hier ff vragen, Nl chinezen op fok?![]()
hij laadt wel erg langzaam. Heel nederland wil een ei leren bakken vandaag...quote:
Ik ga he NU proberen, post straks mijn bevindingen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is echt gaaf, misschien probeer ik het straks wel ff, heb toch niet veel te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |