abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41426012
Op werk kwam deze week het gespreksonderwerp 'fraude' aan bod. Ik wil jullie 1 fragment niet onthouden, want ik vond het behoorlijk vuil:

een collega kende een paar mensen die fraudeerden met scheidingen. Een stel vroeg dan een scheiding aan. De vrouw vroeg vervolgens om sociale hulp om een eigen huis te krijgen (urgentie, slachtoffer van geweld en dat soort zooi). Gevolg is dat zowel man als vrouw een eigen uitkering krijgen. De som hiervan schijnt hoger te liggen dan een gezamelijke uitkering. Ik heb geen ervaring met uitkeringen dus geen idee of dat klopt.
Ze waren overigens alleen op papier gescheiden, want het huis wat de vrouw vervolgens kreeg aangeboden werd vrolijk illegaal onderverhuurd aan derden. De vrouw bleef gewoon ongeregistreerd bij manlief wonen.

Ik vraag me af in welke schaal dit voor zou komen in NL. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is natuurlijk niet alleen een klotestreek voor de belastingbetaler, maar ook voor de woningzoekenden onder ons.
pi_41426119
Dat komt in Nederland ook best vaak voor. Mensen die zeggen dat ze een latrelatie hebben maar stiekem toch gewoon samenwonen en beiden een uitkering voor alleenstaanden krijgen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_41426872
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:44 schreef Homdeck het volgende:
Dat komt in Nederland ook best vaak voor. Mensen die zeggen dat ze een latrelatie hebben maar stiekem toch gewoon samenwonen en beiden een uitkering voor alleenstaanden krijgen.
Beide een uitkering, ik bedoel je kan toch ook gewoon allebei parttime gaan werken? Of 1 van hen fulltime? Die mensen missen iets in hun hoofd ergens
pi_41426991
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:14 schreef DFDuo het volgende:
Beide een uitkering, ik bedoel je kan toch ook gewoon allebei parttime gaan werken? Of 1 van hen fulltime? Die mensen missen iets in hun hoofd ergens
Ze maken dus gewoon misbruik van het systeem en zijn liever lui dan moe, dat lijkt me de enige reden om zoiets te doen. Ik snap het ook niet, zou me de neten vervelen zonder werk.
pi_41427761
waren het medelanders of vrienden van maaikuuul
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_41432856
Eh ja het waren medelanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')