abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 19:42:30 #241
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41430827
Zo, Milica wordt even de les gelezen door Semih.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_41430847
Semih is in een relstemming geloof ik...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:43:44 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_41430849
Ik baal er wel van, waarom nou geen stream op Sjaan en Ethen?!

En als er al een stream op is dan met prut geluid.
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:44:54 #244
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_41430886
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:42 schreef Gert het volgende:
Zo, Milica wordt even de les gelezen door Semih.
En terecht, ben die Milica meer dan zat met d'r domme opmerkingen.
pi_41430887
Ik hoorde Semih net ook zeggen "Vol is Vol" Volgens mij zit het hem nog dwars....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
pi_41430896
woef
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:46:23 #247
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41430935
quote:
* twee ferme schouderklopjes uitdeelt
_ De mens is de maat van alle dingen _
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 19:47:54 #248
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41430982
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

Semih had volkomen gelijk, maar hij zei het wel érg vinnig.

Geeft niet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_41431019
Janine is weer eens pissed of op Semih.
pi_41431068
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik zie toch liever Milica als Janine
Probeer toch elke keer weer van mijn werk afscheid te nemen, alleen lukt het zo niet
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
pi_41431101
Fijn. De kampers zitten weer bij elkaar
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:51:35 #252
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_41431105
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:47 schreef Gert het volgende:

[..]

Semih had volkomen gelijk, maar hij zei het wel érg vinnig.

Geeft niet.
Wellicht dat het akkefietje van laatst nog net zo in zijn geheugen zat als in het mijne. Dat ze hem ging vertellen dat ze de yoghurt hadden opgegeten en nadat ze het had gezegd, dat ze met een misplaatste triomf zei: zo ik heb het gezegd!

zaterdag 2 september 2006 @ 19:51:47 #253
691 luciano
ondertitelloos
pi_41431112
Ga zo door mensen ........... er waren al zo weinig streamverslagen hier , en nu is er WEER een nieuw topic bij waar de mensen zitten te ouwehoeren i.p.v. te streamen , ook al is er niets te melden misschien ..........COS / FB / SC / VOER VOOR PSYCHOS .......... whats next .........en het dan gek vinden toen ik tijdens BB5 reeds aangaf dat het totaal de verkeerde kant uitgaat met FOk .... ik hoorde net voor het eerst van v-o-l , en ben daar ook maar eens wezen lurken ..... en ik kan het heel goed begrijpen dat men het bijna wekelijks wisselende beleid van FOK niet meer begrijpt ........ GO GOEROE GO ................ DANNY ROELEERT
pi_41431115

woef
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 19:52:33 #255
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41431142
De moeilijke discussie

Het is een terugkerend onderwerp in het Huis: integratieproblematiek. Vooral Etiënne heeft hier een sterke mening over, en steekt die niet onder stoelen of banken.

In de Loungeruimte woedt een felle discussie over de integratieproblematiek in Nederland. Etiënne doet een aantal pittige uitspraken: “Hoe haal je het in je hoofd om in Nederland te komen wonen en je niet te houden aan de Nederlandse normen en waarden.” “Iedereen heeft zijn eigen cultuur,” vindt Janine en voegt daar aan toe dat je best je eigen cultuur kunt houden en toch integreren in Nederland.

Marcel, Etiënne en Jeroen vinden dat nieuwkomers in Nederland zo snel mogelijk de taal moeten beheersen. “Hoeveel Nederlanders wonen er wel niet in Marbella zonder een woord Spaans te spreken”, is Rik’s antwoord hierop. Maar dat maakt geen indruk op de heren, die zeggen dat zij in Spanje ook zo snel mogelijk de taal zouden willen leren.
“Amsterdam is Amsterdam niet meer, omdat er geen Amsterdammer meer woont”, vindt Marcel. Weer komt Rik met een weerwoord; hij beaamt dat er bijna geen Amsterdammers meer in de stad wonen, maar zegt dat de nieuwe Amsterdammers vooral Brabanders zijn. Hilde vertelt dat ze in Amsterdam altijd last had van buitenspelende allochtone kinderen laat op de avond.

“Eigen volk gaat wel voor andere volken”, zegt Etiënne. “Je spreekt jezelf tegen, want je bent zelf half, schat!” Daar heeft Janine gelijk in, want Etiënne’s oma is uit Indonesie gekomen. Toch vindt hij dat dit niet telt. Het enige wat zijn oma nog doet is Indonesisch koken, maar verder is zijn familie volledig Nederlands.

“Je kan niet alleen met je eigen volk bezig zijn, want dat bestaat niet meer”, vindt Janine. Ze vertelt hoe haar moeder vroeger op school in Suriname de topografie van Nederland moest leren: “Wat een kolder!” Rik vindt dat Nederlands zijn maar relatief is: “Als wij de Nederlandse inburgeringscursus zouden moeten doen zou de helft het niet halen.” Marcel zegt dat de inburgeringscursus gewoon niet goed is.

Etiënne vindt dat de Indonesische bevolking in Nederland erg goed geïntegreerd is. Zijn argument hiervoor is het feit dat er in Nederland bijna geen boeddhistische tempels zijn.

Uiteindelijk zijn het vooral Etiënne en Tijn die fel tegen elkaar in gaan. Tijn vindt dat Etiënne niet in een positie is om harde uitspraken te doen over allochtonen en integratie. Hoe weet hij dat allemaal? Maar daar is Etiënne het niet mee eens. Hij vindt dat hij, gebaseerd op kranten, televisie en zijn eigen inzicht best een mening kan hebben. “Ik zeg niet dat alle allochtonen hier zijn om van ons te profiteren, maar een gedeelte doet dat wel.” (talpa.tv)
pi_41431161
Waar is de container?

I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:54:36 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_41431202
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:51 schreef luciano het volgende:
Ga zo door mensen ........... er waren al zo weinig streamverslagen hier , en nu is er WEER een nieuw topic bij waar de mensen zitten te ouwehoeren i.p.v. te streamen , ook al is er niets te melden misschien ..........COS / FB / SC / VOER VOOR PSYCHOS .......... whats next .........en het dan gek vinden toen ik tijdens BB5 reeds aangaf dat het totaal de verkeerde kant uitgaat met FOk .... ik hoorde net voor het eerst van v-o-l , en ben daar ook maar eens wezen lurken ..... en ik kan het heel goed begrijpen dat men het bijna wekelijks wisselende beleid van FOK niet meer begrijpt ........ GO GOEROE GO ................ DANNY ROELEERT
Is v-o-l niet het forum waar ik een "waarschuwing" kreeg omdat ik domme Belg had gezegd?
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:54:41 #258
65846 Bocaj
47th President.
pi_41431206
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:51 schreef luciano het volgende:
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:56:51 #259
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_41431260
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:54 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja inderdaad, weg met dat off topic geneuzel
pi_41431280
[quote

Etiënne vindt dat de Indonesische bevolking in Nederland erg goed geïntegreerd is. Zijn argument hiervoor is het feit dat er in Nederland bijna geen boeddhistische tempels zijn.

[/quote]

Hahaha en het grootste deel van de mensen in Indonesie is moslim!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')