abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:43:45 #151
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44474229
Sommige mensen worden er zelfs blij van.

[ Bericht 34% gewijzigd door Pracissor op 16-12-2006 01:21:53 ]
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_44483948
ja nja dikke prima laat dan maar als jullie over het woordje gay willen discussieren
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
pi_44487569
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:27 schreef Tali-banaan het volgende:
ey euh techno of wie dan ook !

laatste tijd wordt het patroon steeds duidelijker een patroon. en ja, ik wil het dus binnenkort kaal proberen. waar moet ik beginnen?

en oja, ik wil niet dat mn hoofd glimt. dat is echt gay

en euh, ten tweede, is het verstandig dit in dit seizoen te doen? ik bedoel hoe lang duurt het vorodat het bijkleurt anders ziet het er zo ziekig uit he
Gaaf, je zult merken dat je na een tijdje denkt: waarom heb ik dat in vredesnaam niet eerder gedaan...
De enige tips die ik je (de eerste keer) kan geven is..vooral goed inzepen met scheerschuim of scheerolie en neem vooral jetijd en een megascherp (dus nieuw) scheermesje. Als je na het scheren je hoofd onder de koude (tja je moet er wat voor over hebben) kraan houdt, gaan je porien snel dicht en gaat je hoofd minder glimmen... ik gebruik daarna altijd nivea after shave balm en dan voelt het heerlijk en volgens mij heb ik niet echt een glimmend koppie...

Ik vind het trouwens wel cool als je kan zien dat iemand zich "vers" heeft geschoren, trouwens als je je zomers (voor 't eerst) scheert is dat effect natuurlijk wel veel groter...

Oja en daarna, meteen foto maken en hier plaatsen en dan na een dag of 2,3 weer opnieuw scheren...

[ Bericht 7% gewijzigd door TeChNo2 op 17-12-2006 21:33:23 (plaatje kon wel weer weg...) ]
Gelukkig zonder haar
pi_44490594
bedankt techno. ik weet nog niet wanneer ik het ga doen hoor maar binnenkort maar s spullen er voor aanschaffen, zodat als ik s in zo'n bui ben ook daadwerkelijk aan de slag kan

wat zijn goede scheermesjes? hoe duur zijn die? hoe lang gaan die mee?
en hetzelfde wil ik vragen voor scheerschuim

heb geen ervaring met die dingen. die paar haartjes die ik op mijn bovenlip heb die haalt een apparaat er wel af
pi_44491814
Zo kort?

Waarom niet gewoon op stand 1 van de tondeuse?

Dat doe ik om de 2 weken bij mijn vriend, vind ik beter uitzien dan helemaal glad
pi_44492013
smaken verschillen...dat geldt ook voor dit soort spullen...
Ik gebruik meestal gewoon de normaalste scheerschuim van gilette of scheerolie (ik geloof dat het merk williamson is) en ik gebruik gilette mach3 power scheermesjes (die van de reclame die trillen) en die zijn idioot duur maar werken wel het prettigst en veiligst, vind ik. Belangsrijkste is dat je er gewoon de tijd voor neemt (zeker de eerste keer/keren) en zelf merk ik altijd dat het eigenlijk nooit fout gaat behalve als ik het inzepen te haastig heb gedaan, effe snel...da's niet goed. het gaat trouwens steeds sneller en makkelijker, en gladder naarmate je het vaker doet.

Nah..als ik het zo teruglees, lijtk het opeens erg ingewikkeld, maar dat is het natuurlijk niet, uiteindelijk is het natuurlijk het simpelste kapsel dat er is .... je zult merken dat het echt anders voelt als wanneer je "gewoon" gemillimeterd bent... succes...
Gelukkig zonder haar
  woensdag 20 december 2006 @ 14:59:18 #157
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_44599164
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:29 schreef Maeksy het volgende:
Gister mn haar laten trimmen. Nog niet kaal, maar wel korter dan ooit.
Littekens zijn wel te zien volgens de mensen die 't gezien hebben, maar 't valt niet enorm op.
Ben zelf vrij tevreden over het resultaat en ben eigenlijk wel van plan om et er es een keer allemaal af te halen.
Ben alleen benieuwd hoe ze op het werk gaan reageren

[afbeelding]
Even een vraag:

Welke stand op de tondeuse is dit bijvoorbeeld? Ik ga het vrijdag laten milimeteren maar ik heb geen idee wat ik tegen mijn Mocro kapper moet zeggen qua lengte /stand tondeuse.
En ja, de eerste keer laat ik het gewoon door een kapper doen
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  woensdag 20 december 2006 @ 15:10:00 #158
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44599481
Sja, wat noem je millimeteren? De eerste keer vond ik 6mm al vreselijk kort, maar dit voorjaar ga ik zeker voor 3 a 4.

Écht millimeteren is nog korter natuurlijk, gewoon zo kort als lukt met een tondeuse.
Als je 'glad' wilt zal je aan de gang moeten met een scheermesje.

(na op 12 september voor t laatst met de tondeuse (@ 6mm) bewerkt te zijn, ben ik vanochtend weer eens 'gewoon' naar de kapper geweest om er een model in de laten knippen. Zoals het nu zit heeft ook wel weer wat, maar het ziet er ook wel ontzettend 13 in een dozijn uit )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44600250
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
.... maar het ziet er ook wel ontzettend 13 in een dozijn uit )
kortom...? doe weer eens iets bijzonders !
Gelukkig zonder haar
  woensdag 20 december 2006 @ 16:09:32 #160
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44601170
Komend voorjaar weer

Remington HC600

Is dit wat trouwens?
5.000 Airmiles, we hebben er toch 20.000
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_44601315
in het voorjaar pas..sjee hoe hou je dat vol...
Gelukkig zonder haar
  donderdag 21 december 2006 @ 16:13:01 #162
148655 Robocock
pi_44630914
Check, heb het vandaag maar meteen laten doen

Geen idee hoeveel mm het is. Standje 2 zei die snuiter gelooof ik.
Best relaxed! Dit ga ik de komende tijd zo houden, morgen maar eens een tondeusekrengding kaufen
pi_44634547
Dat zou 6mm zijn.
  donderdag 21 december 2006 @ 18:33:15 #164
148655 Robocock
pi_44634781
Dat zou heel goed mogelijk zijn ja. Is dat gewoon een ongeschreven regel bij elk merk tondeuse? Standje 2 6mm, standje 1 3 mm ofzo?
pi_44635356
Volgens mij wel.
Standaard: 3 - 6 - 9 - 12 mm
En op die van mij nog verder: 15 - 18 - 21 - 24 -27 - 30 - 35 - 40 mm
Vind ik wel handig, zo lang.

Voor- en na-foto? .
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:41:45 #166
148655 Robocock
pi_44658432
Meteen maar een tondeuse gekocht net, ook al doe ik het 1x per jaar is het nog rendabel

En neuh, geen foto's van mij op het www
pi_44661791
Ik ga binnenkiort ook maar eens een tondeuse kopen. Het probeersel om mijn kop kaal te scheren is nu toch wel blijvend. Steeds naar pa of ma om het te doen is ook niet echt handig.

Standje 2 (6mm) staat het beste, maar het groeit zo hard dat ik altijd standje 1 doe, anders blijf ik aan de gang.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_44662220
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:54 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik ga binnenkiort ook maar eens een tondeuse kopen. Het probeersel om mijn kop kaal te scheren is nu toch wel blijvend. Steeds naar pa of ma om het te doen is ook niet echt handig.

Standje 2 (6mm) staat het beste, maar het groeit zo hard dat ik altijd standje 1 doe, anders blijf ik aan de gang.
Pas maar op, zo begon het bij mij ook...
Gelukkig zonder haar
pi_44717377
Mijn vriend heeft die Head Blade geprobeerd en het beviel hem erg slecht, hij kreeg heel veel wondjes.

Nu gebruikt hij vaak Gilette Mach 3 Turbo / Wilkinson Quatro. Dat bevalt hem veel beter en z`n hoofd wordt helemaal glad.
  zondag 24 december 2006 @ 21:00:02 #170
37887 Dauthi
Progressive
pi_44718082
ik milimeter mijn kop altijd, ik merk wel dat mensen een bang zijn om de een of andere reden, maar krijgt om diezelfde reden dus meteen meer respect, en wordt meestal vriendelijker behandeld op de uni door de baliemedewerksters

maar ik ben nu op zoek naar een goede tondeuse, ik heb gezien dat headblade met een tondeuse komt, en gehoord dat wahl de beste zijn? iemand met aanraders? hij moet zowiezo draadloos zijn, en een krachtige motor hebben om gewoon goed in een keer een baan te trekken.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_44718862
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:00 schreef Dauthi het volgende:
ik milimeter mijn kop altijd, ik merk wel dat mensen een bang zijn om de een of andere reden, maar krijgt om diezelfde reden dus meteen meer respect, en wordt meestal vriendelijker behandeld op de uni door de baliemedewerksters
Euh krijg je nou respect of zijn ze bang?
Volgens mij zijn ze gewoon onder de indruk dat er nooit 1 haar bij je verkeerd zit...

Ik kan niets zeggen over tondeuses, ik gebruik ze nooit...

[ Bericht 5% gewijzigd door TeChNo2 op 24-12-2006 22:57:42 ]
Gelukkig zonder haar
  zondag 24 december 2006 @ 22:05:17 #172
37887 Dauthi
Progressive
pi_44719442
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:39 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Euh krijg je nou respect of zijn ze bang?
Volgens mij zijn ze gewoon onder de indruk dat er nooit 1 haar bij je verkeerd zit...
ik denk zelf dat mensen denken dat je extreem rechts bent... om die reden zijn bang, maar respecteren ze je ook. gedeeltelijk uit angst, maar ook puur omdat ruim 50% van nederland gewoon racist is, zowel in maastricht waar ik studeer als in den haag waar ik vandaan kom. Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dak redelijk groot en breed ben. ja het is een raar verhaal. Maar ja, om de een of andere reden wordt je vriendelijker behandeld door nederlanders, en durven allochtonen je niet meer vies aan te kijken, je kent wel de standaad toffertjes die in de stad rondlopen doen plotseling een stuk minder tof. althans dat is mijn ervaring...

Verder, associeren de duitsers het meteen met extreemrechts en vinden ze het raar, maar ja duitsers snappen het concept studentenvereniging niet eens verder alleen maar positieve reacties, van vrienden en familie.
Ben dus ook niet van plan om het nog lang te laten groeien
maar het belangrijkste was zeg maar de tondeuse grootste belang van mijn eerste post.

(p.s. ben trouwens niet extreemrecht, maar liberaal rechts met een vrij grote lading allochtone vrienden. )
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_44763719
Ik ben niet groot en breed, wel hartstikke kaal en ben echt nog nooit voor extreem rechts uitgemaakt, hangt denk ik ook wel af van je gedrag, kleding en dergelijke. En ook: sommige mensen zien er nou eenmaal wat , tja hoe zeg je dat, aggresiever uit als ze geschoren zijn, dan anderen; sommigen zien er zelfs onschuldig uit zonder haar... ik krijg tegenwoordig eigenlijk alleen commentaar als ik een paar dagen niet ben geschoren kortom: geloof wel dat iedereen er bij mij aan gewend is, zelfs mijn moeder zegt er niets meer over

[ Bericht 0% gewijzigd door TeChNo2 op 28-12-2006 21:41:53 ]
Gelukkig zonder haar
pi_44803978
moeders zijn moeilijk he wat dat betreft
  donderdag 28 december 2006 @ 20:30:02 #175
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44804621
Je wordt idd minder vaak vuil aangekeken door allochtonen, mensen respecteren je ook meer vooral wanneer je kale hoofd combineert met nette kleding. Het straalt toch iets uit. Ik word overigens net zo vaak juist (extreem) links ingeschat, als (extreem)rechts, dit denk ik omdat in het studentenwereldje rechtsere types juist dat halflange haar hebben en linkse vaker gemilimetert.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_44807162
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:12 schreef Tali-banaan het volgende:
moeders zijn moeilijk he wat dat betreft
Inderdaad... maar zelfs zij is er nu aan gewend...
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:05:38 #177
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_44836160
20 januari is de grote dag, dan mag ook mijn haar er af.

Zie er nu al tegen op, volgens mij ga ik er echt als een boefje uit zien.
Maargoed, ik zie het allemaal wel.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_44836454
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:05 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

Dat schreeuwt natuurlijk om de vraag:
Waarom 20 januari ? en waarom (sowieso) ?
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:28:21 #179
149781 diepmiep
lang leve het leven
pi_44836990
ik scheer regelmatig mijn vriends haartjes (die nog over zijn in elk geval op zijn kalende knar) nooit problemen mee snap niet wat er zo moeilijk aan is insmeren en scheren die hap, nog geen slechte reacties gehoord alleen dat die kale kop hem beter staat dan dat plukkie haar die er anders op staat
pi_45022240
Ik scheer mij al een aantal jaar kaal.
Is gewoon een keer als geintje begonnen op mijn werk, maar sinds dien doe ik het zo'n 2 keer per week. Ik gebruik nu een Mach3, maar ik ga morgen de nieuwe Gillette Fusion proberen.
Na het scheren gebruik ik een after shave balsem.
- NAC Breda -
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:17:35 #181
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_45025690
Ik moet niet denken aan een kale knikker nu ik t lang laat groeien ^^
Era Vulgaris
pi_45030469
tja.. ieder zijn ding natuurlijk..

Nog even terugkomen op die Fusion, ik zie dat dat ding ook een mesje heeft aan de achterkant.
Dan moet ik echt uitkijken dat ik mijn polsen niet doorsnij met het scheren
- NAC Breda -
pi_45031524
Op de website van Gilette staat trouwens een handleiding hoe je je hoofd kan kaalscheren, dat weten we natuurlijk allang maar wel grappig dat zo'n fabrikant dat op zijn website zet... en het nut van dat mesje aan de achterkant snap ik ook niet helemaal...
Gelukkig zonder haar
pi_45031757
haha, wat een tips
Ik heb overigens nog nooit een spiegel gebruikt, doe het gewoon op gevoel tijdens het douchen.
Leuk als je je dan snijdt, heel de douche rood
- NAC Breda -
pi_45031967
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:24 schreef Ritchie het volgende:
haha, wat een tips
Ik heb overigens nog nooit een spiegel gebruikt, doe het gewoon op gevoel tijdens het douchen.
Leuk als je je dan snijdt, heel de douche rood
Ik heb inmiddels ook geen spiegel meer nodig maar doe het niet onder douche... dan ben je toch in 2 seconden je scheerolie/gel/schuim/whatever kwijt...

Trouwens (puur uit nieuwsgierigheid): wat was de reden dat je ooit bent begonnen met je hoofd te scheren?
Gelukkig zonder haar
pi_45032144
Als ik mijn scheerschuim heb opgesmeerd ff onder de stralen vandaan natuurlijk!

Een ( intussen ex-) collega van mij gebruikte altijd een tondeuze voor hemzelf. Ik heb toen een keer gevraagd ofdat ie mij ook wilde scheren. Zo geschiedde.. Diezelfde avond nog met een mes overheen gegaan, en sindsdien altijd zo gehouden.
Het kost wel geld voor de mesjes, scheerschuim en after shave, maar het is alsnog goedkoper dan 1x per maand naar de kapper.
- NAC Breda -
  maandag 8 januari 2007 @ 15:14:43 #187
37887 Dauthi
Progressive
pi_45143951
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:11 schreef TeChNo2 het volgende:
Op de website van Gilette staat trouwens een handleiding hoe je je hoofd kan kaalscheren, dat weten we natuurlijk allang maar wel grappig dat zo'n fabrikant dat op zijn website zet... en het nut van dat mesje aan de achterkant snap ik ook niet helemaal...
mesje op de achterkant is voor rond de neus. zodat je niet in je neus snijdt met de 5 mesjes
pi_45210073
Vandaag mijn eigen tondeuse gekocht. Babyliss for men, bij de kijkshop. Werd wel tijd want steeds naar pa of ma fietsen schoot niet op.
Wel een leuk pakket opzich, zit alles in wat je nodig hebt. Tondeuse zelf is ook oké, mijn ma heeft dezelfde en die werkt prima op mijn hoofd.

En dat alles maar voor 29,99 euro.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:27:31 #189
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45211469
hm, ik wou dat ik eerder die beslissing had gemaakt.
Nu heb ik een aardig zichtbaar hoefijzer als ik zou milimeteren.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_45212361
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef BertV het volgende:
Nah dan heb je nog een reden om het niet te millimeteren maar een goeie gilette te kopen (en te gebruiken)
Gelukkig zonder haar
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:58:47 #191
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45212507
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:53 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Nah dan heb je nog een reden om het niet te millimeteren maar een goeie gilette te kopen (en te gebruiken)
millimeteren zou een mooie tussenstap zijn geweest.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_45220463
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef BertV het volgende:
wel prettig voor op de motor (helmhaar)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_45220911
Leuk om hier ook ns te posten omdat ik juist in het haargroeitopic te vinden ben. Maar het lijkt me zo'n gedoe als je echt een kaal hoofd wil hebben. Met een beetje pech krijg je dat op latere leeftijd misschien vanzelf en om nu constant met scheermesjes over je hele hoofd te moeten? Natuurlijk staat het sommigen best goed, maar dan nog vind ik gemilimeterd dan een stuk mooier. Heel veel mensen zal een kaal hoofd ook niet staan ben ik bang. Niet iedereen heeft een mooi rond/ovaal bolletje en als je een lichte huid hebt ziet het er veelal uit alsof je iets onder de leden hebt Bij donkere types vind ik het veelal beter staan.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_45221067
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:54 schreef Samson het volgende:
Leuk om hier ook ns te posten omdat ik juist in het haargroeitopic te vinden ben. Maar het lijkt me zo'n gedoe als je echt een kaal hoofd wil hebben. Met een beetje pech krijg je dat op latere leeftijd misschien vanzelf en om nu constant met scheermesjes over je hele hoofd te moeten?
jep, da's best een gedoe (daarentegen win je weer tijd als anderen hun haren wassen, gel-gedoe, kammen enz.) en (in mijn geval) om de dag valt best wel mee...
quote:
Natuurlijk staat het sommigen best goed, maar dan nog vind ik gemilimeterd dan een stuk mooier. Heel veel mensen zal een kaal hoofd ook niet staan ben ik bang.
Tja smaken verschillen he (gelukkig maar)
quote:
Niet iedereen heeft een mooi rond/ovaal bolletje en als je een lichte huid hebt ziet het er veelal uit alsof je iets onder de leden hebt Bij donkere types vind ik het veelal beter staan.
Ik ook, maar ja ben nou eenmaal niet donker, heb wel een mooi rond bolletje, dat dan weer wel.

mag ik nu ook in het haargroeitopic ?
maar ja wat moet ik daar kwijt ?

[ Bericht 1% gewijzigd door TeChNo2 op 10-01-2007 22:07:56 ]
Gelukkig zonder haar
pi_45222911
Front Anti Haargroei!

Made possible by Gillette Fushion
- NAC Breda -
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:16:23 #196
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_45229671
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:05 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

Vreselijk trage reactie, excuses.
die datum begint de trainingsperiode en het is dan traditie om kaal te gaan met het hele team.

Dus ik kan niet echt weigeren, stiekem ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat worden
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_45229936
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:16 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

Vreselijk trage reactie, excuses.
die datum begint de trainingsperiode en het is dan traditie om kaal te gaan met het hele team.

Dus ik kan niet echt weigeren, stiekem ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat worden
en dat terwijl Schotse Hooglanders juist langharig zijn, toch
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:37:11 #198
37887 Dauthi
Progressive
pi_45287505
Krijg Zondag mijn Panasonic ER 149A hij schijnt top te zijn
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:08:17 #199
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45301070

Ook weer is helemaal kort.
pi_45301632
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:08 schreef Pracissor het volgende:
[afbeelding]

Ook weer is helemaal kort.
Ja, mooi koppie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')