abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45083690
Berkum wilde Wieb Rodenhuis (dit seizoen opgestapt bij VVOG) als trainer binnenhalen, maar zijn gezondheid liet dit niet toe. Daarom is zijn overstap geannuleerd. Er is wel een vervanger: Gerrit Bredewold. Vast een bekende voor GeorgKacher?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_45084950
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:26 schreef methodmich het volgende:
Berkum wilde Wieb Rodenhuis (dit seizoen opgestapt bij VVOG) als trainer binnenhalen, maar zijn gezondheid liet dit niet toe. Daarom is zijn overstap geannuleerd. Er is wel een vervanger: Gerrit Bredewold. Vast een bekende voor GeorgKacher?
Hij komt idd van Dos. Lid van de tc van Dos, veel voetbal kennis, hamert op discipline. Er zijn Urkers die hem opnieuw willen hebben voor volgend seizoen, heeft Urk jaren geleden naar de Hoofdklasse gebracht. Het verrast mij wel, Dos strijd tegen degradatie en je vertrekt als lid van de tc naar een club die er ook tegen strijd, okay de pet is anders.
pi_45253046
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:06 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

Hij hield bij WHC vooral zijn kontje warm op de bank.
Oh, ik dacht dat hij vaak in een vrije rol om Jochem heen speelde. Dan zit ik dus mis.

Excelsior'31 keeper Vicente Fernandez Hesselink heeft afgelopen dinsdag in een oefenduel in Apeldoorn tegen de amateurs van AGOVV (0-2 winst) z'n tweede treffer van het seizoen gemaakt. In de 70e minuut kwam wisselkeeper Maassen vd Brink erin en schoof Vicente door naar de rechtsbuitenplek en scoorde dus.
That's all folks!
pi_45255252
Peter Opdam (idd het broertje van Barry) vertrekt bij Go Ahead. Zijn besluit legt hij uitgebreid uit in de Brug. (huis-aan-huis blad) Ik heb het zelf nog niet kunnen lezen maar opvallend is het wel. Hij stond niet voor niets in het De Stentor elftal vorig jaar, gekozen door de coaches. Het schijnt erop neer te komen dat de speelstijl hem niet ligt, go-ahead te afhankelijk is van hem en Zandbergen en hij het meeverdedigen zat is. Hij zal volgend jaar uit gaan komen in een veel lagere klasse in Zwolle.
pi_45255280
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:22 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat hij vaak in een vrije rol om Jochem heen speelde. Dan zit ik dus mis.

Excelsior'31 keeper Vicente Fernandez Hesselink heeft afgelopen dinsdag in een oefenduel in Apeldoorn tegen de amateurs van AGOVV (0-2 winst) z'n tweede treffer van het seizoen gemaakt. In de 70e minuut kwam wisselkeeper Maassen vd Brink erin en schoof Vicente door naar de rechtsbuitenplek en scoorde dus.
haha geweldige kerel is dat ook
pi_45277271
We zijn halverwege tijd voor een prognose van de eindstand

1. Be Quick '28
Individueel de meeste kwaliteiten, als het minder wisselvallig wordt zie ik hun nog boven HHC eindigen. Mocht dat niet lukken dan wordt HHC kampioen. Peter Boeve heeft kwalitatief veruit de beste selectie van de hoofdklasse C. Starke is wat mij betreft de beste speler, niet zo opvallend als Buitenhuis of Promes maar een winnaar en breker die op het middenveld het verschil maakt, jammer dat hij niet in Kampen voetbalt. Kan zo mee bij FC Zwolle waar hij ook vandaan komt. Jammer dat er ongeveer 200 mensen per wedstrijd komen kijken.

2. HHC Hardenberg
Zouden ook eerste kunnen worden maar ik verwacht een terugslag. Een goed collectief en zeer sfeervolle supporters.

3. ACV
Vorig seizoen was het helemaal niets, nu lijkt men de weg omhoog weer te vinden. De ploeg kreeg de meest onterecht kaart van het afgelopen seizoen tegen Go-Ahead Kampen die onterecht won van de Assenaren. Zelden zo'n thuisfluiter gezien. Jalving is natuurlijk de meest opvallende speler, de beste linksbuiten van de hoofdklasse C, tegen Go-Ahead liet hij zien waarom.

4. Excelsior '31
Looms is en blijft een fenomeen. Verder vind ik de ploeg tekort komen voor een top 3 plaats. Teveel afhankelijk van Looms, als je zorgt voor de helft minder aanvoer heb je nog maar voor de helft een probleem zou Cruijff zeggen.

5. ONS Sneek
Zie excelsior. Teveel afhankelijk van Sandor. Dos speelde het goed, logisch natuurlijk met trainers die daar vandaan komen en beperkte de aanvoer met zeker 75%. Gevolg: Dos had zomaar kunnen winnen.

6 SC Genemuiden
Een irritante ploeg die goed is voor veel incidenten. Fysieker kun je eigenlijk niet spelen. Teveel spelers van Genemuiden zijn uit op incidenten, dat is toch tegen ze gaan werken bij het scheidsrechterskorps want die zijn natuurlijk niet gek. Moeilijk te bestrijden ploeg die hoger zou kunnen eindigen.

7. WHC
V/d Weerd is een erg mooie voetballer om naar te kijken, heb verder niet zoveel met deze club. Heeft samen met Go-Ahead het record als het om toeschouwers gaat bij een amateurwedstrijd: 13.000
WHC wil meer spelers uit de eigen jeugd laten doorstromen. Een mooi streven.

8 Harkemase Boys
Het Korbach effect lijkt nog niet te werken. De eerste wedstrijd werd gewonnen van Go-Ahead daarna volgde nederlaag op nederlaag. De ploeg mist Jongsma nog meer dan dat ik verwacht had. Herder lijkt het tot op heden niet waar te kunnen maken op die positie. Korbach krijgt hun wel aan het voetballen maar een top 5 plaats kan men vergeten. Jammer dat er geen enkele speler uit de eigen jeugd in speelt. Waar of niet: het gerucht gaat dat sponsors dat niet willen. Een club met een smalle selectie die met versterkingen bezig is.
.
9 Flevo Boys
Een club met de beste jeugdopleiding in de regio die zijn beste spelers natuurlijk zag vertrekken naar de Harkemase Boys. De club handhaaft zich moeiteloos maar speelt verder geen rol van betekenis.

10 Go Ahead K.
Opdam stopt bij Go-K. Zandbergen zal waarschijnlijk ook vertrekken. De toekomst ziet er dus niet goed uit voor de Kampenaren. Zandbergen heeft zich zo goed ontwikkeld dat hij een fenomeen aan het worden is. De club speelt waarschijnlijk het negatiefst van de hele hoofdklasse C. Men weet dat men op twee spitsen na eerste klasse voetballers heeft en speelt dus op het randje a lá Genemuiden. Hierdoor zullen de Kampenaren zich gaan handhaven.

11 Urk
Heel veel eigen jeugd die tactisch nog wel het een en ander geleerd zou moeten worden. Metname de omschakeling op het middenveld is iets waar in de prachtige Urker jeugdopleiding aandacht aan besteed mag worden. Moet strijden tegen degradatie en hopen op betere lichtingen.

12 Berkum
De promovendus met Schol als ex-prof opvallen doet Schol overigens niet bij Berkum. Meer dan een p/d wedstrijd zal er niet inzitten.

13 DOS Kampen
Het einde van de Kamper derby in de Hoofdklasse? Ik denk van wel. Men komt kwaliteit tekort. De trainers zijn top maar met het huidige elftal heb je in de hoofdklasse weinig te zoeken. Dos wil versterkingen gaan halen, niet in de winterstop zoals aangekondigd maar aan het einde van het seizoen.
Ik hoop dat men dan Oghuzan Türk weet over te halen om bij Dos te komen ballen. (nu het 2e van Heerenveen)
En Ozturk mag van mij per direct een basisplaats krijgen. Valk ziet nog mogelijkheden en heeft dan ook bijgetekend samen met zijn compaan. Ook spreekt men inmiddels over beloningen, daarvoor is een commissie ingesteld.
Mocht het op de laatste speeldag aankomen dan blijft Dos erin. Men moet dan spelen tegen go-ahead en wat er dan gaat gebeuren als zij veilig zijn laat zich raden.

14 Oranje Nassau Ken de ploeg nauwelijks, laat ik het erop houden dat men kwaliteit tekort komt. Speelt overigens verzorgd voetbal.
pi_45309743
Leuk gedaan Georg.

Ik kan me deels vinden in de analyse over seizoenshelft 1 van Excelsior. Looms moest het de eerste seizoenshelft vaak alleen doen. Dat kwam doordat Hoekstra, een sleutelspeler, door een blessure amper heeft gespeeld en omdat veel andere sterkhouders het lieten afweten. Scheppink heeft dit seizoen nog niet zijn normale niveau gehaald en dat kan van velen gezegd worden. Het combinatievoetbal dat Excelsior kan spelen, er is genoeg kwaliteit om bij de bovensten mee te doen (ben ik van overtuigd), werd amper gespeeld. Te vaak koos men voor de voorspelbare lange bal en dan lijkt en is het team al snel afhankelijk van Looms.
That's all folks!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:24:40 #183
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45311454
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 12:11 schreef -Vaduz- het volgende:
8 Harkemase Boys
Het Korbach effect lijkt nog niet te werken. De eerste wedstrijd werd gewonnen van Go-Ahead daarna volgde nederlaag op nederlaag. De ploeg mist Jongsma nog meer dan dat ik verwacht had. Herder lijkt het tot op heden niet waar te kunnen maken op die positie. Korbach krijgt hun wel aan het voetballen maar een top 5 plaats kan men vergeten. Jammer dat er geen enkele speler uit de eigen jeugd in speelt. Waar of niet: het gerucht gaat dat sponsors dat niet willen. Een club met een smalle selectie die met versterkingen bezig is.
Ik haak hier even op in, Harkemase Boys zou wel met jeugd willne voetballen maar er zijn gewoon geen voetballers in de omgeving.
Je hebt Drachtster boys in de omgeving en elk klein dorpje heeft ook z'n eigen voetbalclub.
Ze zijn wel aan het scouten maar er zijn gewoon te weinig voetballers in de omgeving.
Harkema is maar een klein dorpje.
pi_45316150
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:24 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ik haak hier even op in, Harkemase Boys zou wel met jeugd willne voetballen maar er zijn gewoon geen voetballers in de omgeving.
Je hebt Drachtster boys in de omgeving en elk klein dorpje heeft ook z'n eigen voetbalclub.
Ze zijn wel aan het scouten maar er zijn gewoon te weinig voetballers in de omgeving.
Harkema is maar een klein dorpje.
In de jaren zeventig (toen ik nog niet bestond ) had Harkema bijna alleen maar eigen jeugd rondlopen. Het kan dus wel en dat is een kwestie van beleid. Natuurlijk heeft Harkema iets van 1500 inwoners (correct me if i'm wrong) dus 11 jongens uit Harkema lukt niet, maar helemaal niemand is dan weer het andere uiterste.
pi_45316447
Ik heb vandaag Flevo Boys zien voetballen tegen Nunspeet. Geen bijzonder elftal verre van dat.
Natuurlijk is Pascal Cohen wel een topper. Alleen hij heeft geen goede spelers om zich heen, die hem bedienen.
Wedstrijd werd trouwens bij 2-0 voor Nunspeet gestaakt wegens een massale vechtpartij tussen spelers, en de bank en aanhang. En dat tijdens een oefenpotje.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_45316857
De post waar Grimm op reageert is niet die van mij, maar m'n naam staat er wel boven. Vreemd.

dat jullie het even weten
That's all folks!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:51:23 #187
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45318820
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:58 schreef -Vaduz- het volgende:
De post waar Grimm op reageert is niet die van mij, maar m'n naam staat er wel boven. Vreemd.

dat jullie het even weten
Hehe een trucje
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:56:32 #188
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45319006
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:32 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

In de jaren zeventig (toen ik nog niet bestond ) had Harkema bijna alleen maar eigen jeugd rondlopen. Het kan dus wel en dat is een kwestie van beleid. Natuurlijk heeft Harkema iets van 1500 inwoners (correct me if i'm wrong) dus 11 jongens uit Harkema lukt niet, maar helemaal niemand is dan weer het andere uiterste.
Vreemd dat Harkemase boys sinds 1997 hoofdklasse speelt dan?
Drachster boys heeft het wel geprobeerd met jongen uit de eigen jeugd, maar die bleken het nivo niet aan te kunnen.
Terwijl Drachten een dorp is met 60 tot 70 000 inwoners (dacht ik).
Hoe wil jij dan 2 of 3 spelers uit 1500 inwoners vinden?
Een goede hoofdklasse voetballer is moeilijk te vinden.
pi_45319206
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:56 schreef Grimm het volgende:

[..]

Vreemd dat Harkemase boys sinds 1997 hoofdklasse speelt dan?
In de jaren 70 speelden ze eerste klasse dat was toen het hoogste. In een lichting hoeft maar 1 witte raaf te zitten. Ik snap overigens heel goed wat je bedoelt, zolang de jeugd van de HB hoofdklasse speelt (wat helemaal niet slecht is voor zo'n dorp) wordt de overgang wel erg groot. Als ik hoor dat Korbach nauwelijks spelers op de bank heeft zitten dan denk ik: geef die jeugd een kans al is het er maar 1.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:15:16 #190
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45319704
http://www.harkemaseboys.nl/pages/pagina.aspx?p=26&sp=0

Er is wel een plan, en ze zijn ook wel aan het scouten maar clubs zoals Heerenveen, Groningen, Veendam, Cambuur moeten allemaal uit dezelfde vijver vissen.
En d'r hoeft maar eentje bij te zitten en dan klopt Heerenveen of groningen al aan de deur.
pi_45323758
SC Genemuiden nog altijd zo'n stelletje schoppers? Viel me bij WHC overigens ook al op, dat waren ook een stelletje viezeriken. Spelen er meer ploegen zo in C?

Excelsior '31 was destijds wel een team dat wilde voetballen. De andere ontmoetingen met teams uit C gaven altijd het beeld van kwalitatief beperkte schopteams. Maar kan dus zijn dat dit typisch is voor Genemuiden en WHC.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 13 januari 2007 @ 20:17:29 #192
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45324125
Genemuiden was of is toch altijd zo'n rijke club?
pi_45327436
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:17 schreef Grimm het volgende:
Genemuiden was of is toch altijd zo'n rijke club?
Nee bijv Be Quick, HHC en Harkema zijn veel rijker. Bij Genemuiden speelt veel eigen jeugd.

@ methodmich WHC vind ik geen schopploeg. Dan is Genemuiden toch echt andere koek, die zoeken naar incidenten. Vraag maar aan Anton Jongsma, nu FC Zwolle, eerst Harkemase Boys. Bij Go-Ahead lopen ook brekers rond. Je kunt er op afgeven maar je komt er vaak een heel eind mee.
Heel typerend vind ik het schoppen niet voor C, HB, Be Quick, ACV, HHC etc. zijn voetballende ploegen. Al wordt er in C vaak wat fysieker gespeeld dan in B en A.
pi_45335756
Enkele oefenwedstrijden van ploegen uit C:

Elburger SC - Urk 1-2
Excelsior 31 - CSV Apeldoorn 2-1
Nunspeet - Flevo Boys 2-0
ONS - VVOG 0-0
OZC Ommen - Go Ahead Kampen 1-3
ONT (Opeinde Friesland) - Dos Kampen 0-4
ACV - SJS Stadskanaal 3-0

Verder las ik dat Josja Bolks na dit seizoen weggaat bij WHC. Altijd 1 van de betere spitsen geweest van de Hoofdklasse.
pi_45336335
Josja Bolks heeft met 1 doelpunt dit seizoen natuurlijk niet veel laten zien voor een spits, al is hij natuurlijk lang geblesseerd geweest en dat heeft tijd nodig. Ben benieuwd naar welke club hij gaat, terug naar Nunspeet? En wie wordt zijn opvolger?

Van twee mensen die Go-Ahead hebben zien oefenen begreep ik dat het echt beschamend was. Met rust 1-0 achter tegen een tweede klasser. Zandbergen kwam erin na rust, die legde er twee in (1 penalty) en vervolgens werd het door Van Hierden (ook een penalty) 3-1.
pi_45342895
quote:
Op zondag 14 januari 2007 10:08 schreef GeorgKacher het volgende:
Ben benieuwd naar welke club hij gaat, terug naar Nunspeet? En wie wordt zijn opvolger?
Zou wel leuk zijn, maar ik denk het niet. Denk eerder terug naar Flevo Boys of Olympia'28. Toen hij nog bij ons speelde stond hij in de belangstelling van verschillende BVO's. Dat zal inmiddels wel niet meer het geval zijn.
WHC kennende zullen ze er wel een goede aanvaller voor terug halen, hoewel Kanyike natuurlijk ook weer terug is in Wezep.
pi_45346922
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:48 schreef GeorgKacher het volgende:

@ methodmich WHC vind ik geen schopploeg. Dan is Genemuiden toch echt andere koek, die zoeken naar incidenten. Vraag maar aan Anton Jongsma, nu FC Zwolle, eerst Harkemase Boys. Bij Go-Ahead lopen ook brekers rond. Je kunt er op afgeven maar je komt er vaak een heel eind mee.
Heel typerend vind ik het schoppen niet voor C, HB, Be Quick, ACV, HHC etc. zijn voetballende ploegen. Al wordt er in C vaak wat fysieker gespeeld dan in B en A.
Dan zal WHC wel een incident zijn geweest. In de halve finale van de beker vorig seizoen liepen ze alleen maar te schoppen, vandaar.

Genemuiden was ook vooral erg dom toen in de Supercup. Natrappen op de zijlijn voor de neus van de grensrechter, enzovoort.
www.thuisuiteten.nl
pi_45441366
Leuk artikel uit de Stentor:

Bolks op zoek naar nieuwe lies en club
door HERMAN NIJMAN

WEZEP - Lovend zijn de woorden van trainer Bert Ebbens van WHC over Josja Bolks, zijn puntspeler. ‘Als hij superfit is, is hij de beste spits in de hoofdklasse C.’ Maar Bolks is verre van superfit en daarom is zijn vijfde seizoen in Wezep tevens het laatste.
In het bekeronderonsje tegen vierdeklasser SVV’56 - het wordt probleemloos 2-0 - kan Bolks in het laatste half uur meedoen. Een zeldzaam feit in dit seizoen. Bolks (29) maakte doelpunten in het KNVB-bekerduel tegen Gemert (2-0) en de eerste competitiewedstrijd tegen Be Quick’28 (2-2). Alleen, de fitte man werd snel weer een balende sukkelaar, staande achter de afrastering. ‘Ik ben al in alle supermarkten geweest, maar nergens kun je nieuwe liezen kopen. Daar had ik er graag twee van gehad, want ik ben vrijwel chronisch geblesseerd’, klinkt het bedrukt.

De enorme blessuregevoeligheid van Bolks is de reden voor het aanstaande afscheid van de spits uit Wezep. Een moeilijke, maar te verdedigen beslissing in de ogen van Ebbens. ‘WHC heeft vijf spelers van buitenaf, die wat aan het team moeten toevoegen. Dat betekent ook, dat die jongens 24 van de 26 competitiewedstrijden moeten kunnen spelen. Een seizoen geleden stonden we voor dezelfde keuze, was Bolks ook niet helemaal fit. We hielden destijds vast aan hem, als een ingecalculeerd bedrijfsrisico. Nu is de beslissing anders uitgevallen.’

Geschrokken is Bolks niet van het besluit. ‘Het is niet rauw op mijn dak gevallen. Als ik niet fit ben, heb je niks aan me. Ik kan de club niks verwijten, heb altijd het vertrouwen gekregen. WHC is ook één van de mooiste clubs in de regio, het is geweldig om er te spelen. Maar ja, dan moet je wel fit zijn.’

‘De komende tijd wil ik gebruiken om na te denken’, mijmert Bolks. ‘Als ik helemaal fit word én blijf, kan ik misschien nog een tijdje in de hoofdklasse spelen. Bij Olympia’28 liggen mijn roots, maar misschien ben ik straks wel helemaal uitgespeeld. Alhoewel, ik ben 29 jaar, dat is toch nog wel jong.’

Ebbens geeft de spits in de bekerpot een kans om ritme op te doen. ‘Ik hoop dat we straks enorm balen van de beslissing die we nu hebben genomen’, zegt de trainer. ‘Dat zou namelijk betekenen dat we met Bolks een geweldige tweede competitiehelft hebben gespeeld.’

Beker Oost, vierde ronde: WHC - SVV’56 2-0 (2-0). 20. Jochem de Weerdt 1-0, 28. Stephan Rahantoknam 2-0. (WHC in achtste finale tegen winnaar WVF-Terborg).
pi_45513405
morgen de uitgestelde topper HHC - Excesior31

biede clubs zijn er voor om de wedstrijd (opnieuw) te verzetten. Excelsior vanwege de nog steeds geldende schorsing van looms en HHC vanwege de vele geblesseerden die het team heeft.

Morgen om 9:30 wordt bekend of de wedstrijden in de hoofdklasses door zullen gaan ivm de velden.
pi_45525697
Ik ben benieuwd of het door gaat, hangt van deze nacht af. De kans op een afgelasting bij ons is altijd groot normaalgesproken.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')