abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41418841
Er waren grote plannen voor dit topic.... Helaas is het door omstandigheden lastiger te realiseren, maar de overgebleven liefhebbers van C..... Kom op, maak er nog wat van!

Vandaag trappen de 14 teams af:

Berkum - ACV
DOS Kampen - Harkemase Boys
HHC Hardenberg - Flevo Boys
ONS Sneek - Go Ahead Kampen
Oranje Nassau - Excelsior '31
Urk - SC Genemuiden
WHC - Be Quick '28
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41429840
De uitslagen:

Berkum - ACV 0-2
DOS Kampen - Harkemase Boys 0-4
HHC Hardenberg - Flevo Boys 2-2
ONS Sneek - Go Ahead Kampen 2-1
Oranje Nassau - Excelsior '31 0-1
Urk - SC Genemuiden 0-3
WHC - Be Quick '28 2-2
www.thuisuiteten.nl
pi_41483021
Gelukkig toch wel een topic..maar niet zo bijzoder als de vorige jaren
  maandag 4 september 2006 @ 17:42:42 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41486304
AJ, zonder Vaduz.
Maargoed, Excelsior goed van start. HHC matig begin en het verwachte verlies van Berkum.
pi_41520565
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:42 schreef hayder het volgende:
Gelukkig toch wel een topic..maar niet zo bijzoder als de vorige jaren
Tja, wat belet je hier aan gehoor te geven:
quote:
Er waren grote plannen voor dit topic.... Helaas is het door omstandigheden lastiger te realiseren, maar de overgebleven liefhebbers van C..... Kom op, maak er nog wat van!
Dus kom op hayder! Schrijf, post foto's, geef een voorbeschouwing, wat dan ook!
www.thuisuiteten.nl
pi_41521378
Ja idd, ik vond het trouwens een hele knappe prestatie van Genemuiden, om op Urk te winnen met 3-0.. Paar jaar geleden won Nunspeet er met 5-0 maar dat jaar degradeerden ze ook, hoe wrang
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_41521528
Heeft Baantjer daar niet nog een boek over geschreven?
www.thuisuiteten.nl
pi_41524175
Nope, hij zat toevallig net in het cafe
pi_41541299
Heb Dos-Harkema gezien, moet zeggen dat de uitslag ietwat geflatteerd was. Harkema mistte heel duidelijk het gogme, het inzicht en de slimheid van Jongsma. Dos speelde op 20 minuten na heel behoorlijk, met 2 nieuwelingen (eerste jaars a junioren) uit de jeugd die opvielen. Als je op je 17e mee kunt komen in de hoofdklasse belooft dat veel voor de rest van het seizoen. Voetballend gezien is Dos door de trainers (die daar op hameren) op vooruit gegaan, verdedigend moet ik het nog maar zien.

Go ahead viel mij niet tegen, volgens een plaastelijke krant hadden ze zelfs een punt verdiend.

Eigenlijk geen onverwachte uitslagen dit weekeinde. Be Quick is voor de favoriet voor de titel. Wat een spelersgroep!
pi_41553586
Alleen de trainer zou wel eens een probleem kunnen zijn toch?
www.thuisuiteten.nl
pi_41575038
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:50 schreef methodmich het volgende:
Alleen de trainer zou wel eens een probleem kunnen zijn toch?
Lijkt mij niet. Ook de terreinknecht kan met zulke spelers kampioen worden.
pi_41584101
Ja een wereldeltal hebben ze, het chelsea van de hoofdklasse C. Misschien dat ze nu eindelijk meer publiek gaan trekken dan het gemiddelde van 250 per thuiswedstrijd, dooie boel daar altijd
pi_41592431
Nou ken ik niet alle spelers in C, dus wie zijn dan die onbekendere toppers daar?

Ik ken Flier, Lijzen, Vellinga, Buitenhuis, Hup, Starke, Heskamp, Kok, Promes, Stel en Witteveen.
www.thuisuiteten.nl
pi_41592718
Georgie Huisman bijvoorbeeld, speelt er nu, schoot vorig jaar Berkum naar de hoofdklasse tegen Dovo. Michel Hup een talentje op het middenveld, ex-Nunspeet en FC Zwolle.

Met Floris Buitenhuis als aanvallende middenvelder hebben ze een speler met inzicht die het verschil kan maken..
Maarja een kenner als jij bent MM hoef ik dat niet uit te leggen!!
pi_41592762
Die Huisman kende ik niet. Hup kwam toch van VVOG of was dat een ander? Volgens mij speelde die vorig jaar nog mee tegen ASWH.
www.thuisuiteten.nl
pi_41592915
Klopt ja hij heeft ook nog bij de haddewiekers gevoetbald.
pi_41592950
Okee, vandaar. En Flier was de keeper van Genemuiden in de wedstrijd die ik van Hayder niet meer mag memoreren.
www.thuisuiteten.nl
pi_41593621
Cees Dorgelo is ook een topper in de verdeding. Komt van Dos, heeft in de jeugd van SC Heerenveen gespeeld, een jongen die je 3 keer voorbij moet. Kan niet opbouwen, maar als je vorig jaar zag dat Looms door hem onzichtbaar werd gemaakt dan weet je genoeg. Beste verdediger in de hoofdklasse C.
pi_41593657
Klinkt wel goed allemaal. Ik vond die dikke winst op TONEGIDO in de beker wat dat betreft al wel opvallend, begrijp ik nu wat beter.
www.thuisuiteten.nl
pi_41622383
Twee derby's deze week.
Harkemase Boys - ONS Sneek
SC Genemuiden - DOS Kampen

Denk dat ik wel ga kijken bij genemuiden-Dos.
De eerste genoemde partij heeft niet echt een favoriet, bij de tweede is Genemuiden de ploeg die zou moeten winnen. Ben benieuwd hoe de jonkies van 17 en 18 zich houden bij Dos in een derby met veel publiek.
pi_41625658
Jij hebt niet echt een favoriete ploeg waar je elke week gaat kijken Georg?
www.thuisuiteten.nl
pi_41625935
Hup ONS! Die hebben mij aangenaam verrast vorig seizoen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41641369
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:20 schreef methodmich het volgende:
Jij hebt niet echt een favoriete ploeg waar je elke week gaat kijken Georg?
DOS is mijn favoriete ploeg, zie praktisch alle thuiswedstrijden en soms uitwedstrijden. Go Ahead kampen daar ga ik alleen bij thuiswedstrijden wel eens naar toe.
pi_41642748
Come on Urk 1..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_41643377
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 08:51 schreef GeorgKacher het volgende:

[..]

DOS is mijn favoriete ploeg, zie praktisch alle thuiswedstrijden en soms uitwedstrijden. Go Ahead kampen daar ga ik alleen bij thuiswedstrijden wel eens naar toe.
Okee. Logisch dan dat je naar Genemuiden gaat!

Programma vandaag:

ACV - WHC
Be Quick '28 - Urk
Excelsior '31 - Berkum
Flevo Boys - Oranje Nassau
Go Ahead Kampen - HHC Hardenberg
Harkemase Boys - ONS Sneek
SC Genemuiden - DOS Kampen
www.thuisuiteten.nl
pi_41649541
potver genemuiden 0-4 achter
pi_41649721
1-5 verloren
pi_41650622
Dos heeft idd met 5-1 gewonnen en dat ondanks een scheids die dos 4 of 5 gele kaarten gaf en de trainer van Dos een rode kaart gaf. Gennemuiden kreeg 1 of 2 kaarten. Was Dos echt veel gemener???. Wat een thuisfluiter!!!! (De penalty die Dos kreeg was versierd, eerlijk is eerlijk, verder floot hij constant tegen Dos)

Dos speelde echt prima voetbal, er werd over de grond gespeeld i.p.v. door de lucht en vooral met veel inzet en vechtlust. Uitblinker natuurlijk Danny Pruim die 3 keer scoorde en Joshua van Marle (17 jaar pas) speelde ook erg goed, schuwde de duels niet en een prima overzicht!

Genemuiden had zeker in het begin dotten van kansen, maar toen Dos scoorde en vervolgens er vrij gemakkelijk meer inlegde gingen de koppies hangen. Nog nooit heeft Dos zo dik van Genemuiden gewonnen

[ Bericht 3% gewijzigd door GeorgKacher op 09-09-2006 17:21:17 ]
pi_41654563
Netjes Georg!!

Uitslagen:

ACV - WHC 3-0
Be Quick '28 - Urk 3-2
Excelsior '31 - Berkum 3-1
Flevo Boys - Oranje Nassau 6-0
Go Ahead K. - HHC Hardenberg 3-4
Harkemase Boys - ONS Sneek moet nog beginnen denk ik
SC Genemuiden - DOS Kampen 1-5

Stand:

1. ACV 2-6
2. Excelsior '31 2-6
3. Flevo Boys 2-4
4. HHC Hardenberg 2-4
5. Be Quick '28 2-4
6. Harkemase Boys 1-3
7. ONS Sneek 1-3
8. DOS Kampen 2-3
9. SC Genemuiden 2-3
10. WHC 2-1
11. Go Ahead Kampen 2-0
12. Urk 2-0
13. Berkum 2-0
14. Oranje Nassau 2-0
www.thuisuiteten.nl
pi_41655994
Harkemase Boys - ONS Sneek is begonnen om 18:00 uur en geeindigd in de stand waarin het begon 0-0 dus.
pi_41783655
Kom op jongens na 2 speeldagen kun je nog niet zoveel zeggen over de vorm van bepaalde ploegen. Sportclub was tegen Urk heel slim en maakte na balverlies van de tegenstander snelle goals. Maar zaterdag tegen DOS was het dramatisch. Alleen als bij DOS iemand uit de verdediging wegvalt door schorsing of blessure betwijfel ik of de bankzitters dat goed opvangen. Daar komt bij dat Genemuiden zaterdag liefst 4 verdedigende spelers op de bank had en niet 1 echte spits. En daar lag nou net het probleem.
pi_41795953
Alleen als bij DOS iemand uit de verdediging wegvalt door schorsing of blessure betwijfel ik of de bankzitters dat goed opvangen.

Dan wordt Dos kwetsbaar, er zijn er vier verdedigers weggegaan en 2 gekomen zo simpel is het. Ben benieuwd naar Dos tegen Be quick, vorig jaar won Dos met 5-1 dat zal dit jaar niet gaan lukken Of gaat Dos weer stunten?
pi_41837484
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:35 schreef gnmer het volgende:
Kom op jongens na 2 speeldagen kun je nog niet zoveel zeggen over de vorm van bepaalde ploegen. Sportclub was tegen Urk heel slim en maakte na balverlies van de tegenstander snelle goals. Maar zaterdag tegen DOS was het dramatisch. Alleen als bij DOS iemand uit de verdediging wegvalt door schorsing of blessure betwijfel ik of de bankzitters dat goed opvangen. Daar komt bij dat Genemuiden zaterdag liefst 4 verdedigende spelers op de bank had en niet 1 echte spits. En daar lag nou net het probleem.
hoe heet jij in het echt..want ik ben ook gereld op het voetbalveld..wil wel weten wie jij bent.
pi_41855806
Omniworld bvo begint langzaam aan te groeien bij mij!
Maar Harkemase Boys zal altijd nr UNO blijven!!

Berkum - Flevo Boys
DOS Kampen - Be Quick '28
Excelsior '31 - ACV
HHC Hardenberg - Harkemase Boys
ONS Sneek - SC Genemuiden
Oranje Nassau - Go Ahead Kampen
Urk - WHC
www.thuisuiteten.nl
pi_41861284
Mijn voorspellingen:

Berkum - Flevo Boys 2
DOS Kampen - Be Quick '28 2
Excelsior '31 - ACV 1
HHC Hardenberg - Harkemase Boys 3
ONS Sneek - SC Genemuiden 1
Oranje Nassau - Go Ahead Kampen 2
Urk - WHC 3
pi_41865748
Dos- Be Quick 0-7!!! gezien Georg??
pi_41867390
Wat een enorme uitslag is dat zeg! En ook HHC een dikke 5-2 tegen Harkema.

En Excelsior '31 laat zich thuis verrassen door ACV.
www.thuisuiteten.nl
pi_41867557
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:46 schreef HPayne het volgende:
Dos- Be Quick 0-7!!! gezien Georg??
ja maar niet de hele wedstrijd, toen ik kwam stond het 3-0 en dat was ook de ruststand.

Samengevat: Dos werd gewoon compleet weggespeeld. Geen pass lukte, er was geen zelfvertrouwen (logisch als je met 4,5,6 etc-0 achterstaat) geen beleving en de verdediging was een vreselijke gatenkaas.
Rotman (FC Zwolle) en Cees Dorgelo (jawel Be Quick) worden daar enorm gemist.
Dit werd op een zwakke manier afgereageerd op de scheids, gelukkig werden daar geen kaarten voor gegeven.

Hoogtepunt was dat ik één van de Drostjes (weet nooit precies wie ik gok Jeroen) rond zag lopen, dat zegt genoeg.

De gezichten van Valk en Alleman (trainers) stonden op onweer, ik denk dat er nu al wisselingen plaats zullen vinden in de basis elf. Of krijgen de basisspelers toch nog het vertrouwen?
pi_41872427
Het programma voor 23-9

ACV - Urk
Be Quick '28 - ONS Sneek
Flevo Boys - Excelsior '31
Go Ahead Kampen - Berkum
Harkemase Boys - Oranje Nassau
SC Genemuiden - HHC Hardenberg
WHC - DOS Kampen

Met als belangrijkste wedstrijd onderin Go-Ahead tegen Berkum omdat beide ploegen 0 punten hebben in 3 wedstrijden dus voor beiden een heel belangrijke wedstrijd!

Dos kan vol aan de bak in de streekderby tegen WHC, een moeilijke ploeg. Be Quick zal winnen van ONS-Sneek, wat een elftal hebben zij!! ACV moet ook kunnen winnen van sv Urk, mocht dit gebeuren dan krijgt Urk het heel moeilijk in de strijd tegen degradatie. Verder is Genemuiden-Hardenberg natuurlijk ook interessant, kon wel eens een gelijkspel worden.
pi_41892397
Doe je ook gelijk even de uitslagen, stand en topscorers Georg, als jij dat wilt?

Of Hayder. Beetje zoals in A en B.
www.thuisuiteten.nl
pi_41906017
niet zo lui. Kijk zelf op VopZ
Nou ik weet niet wie op die site de samenvattingen maakt maar die van ONS - Sportclub was niet erg objectief! Genemuiden wordt afgeschildert als de provocerende ploeg, maar de schrijver vergeet te melden dat ONS net zo hard mee deed. Grote fysiek sterke spelers hebben ze maar het hoeft nog geen boxwedstrijd te worden... En daar leek het bij Sandor vd Heide soms wel op!! Goede voetballer maar laat dat dan ook zien, en niet de hele tijd in iemand kruis lopen grijpen en dergelijke. En dan vervolgens de gemaakte onschuld spelen!! Verder was het een pittige wedstrijd die de scheids absoluut niet aan kon getuige zijn staking van 15 min. Erg jammer want men weet van de te voren dat dit hete wedstrijden zijn met 2 ploegen die om elke meter strijden.
pi_41927772
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:19 schreef bbgt het volgende:

niet zo lui. Kijk zelf op VopZ
Ik probeer de volgers hier alleen maar te prikkelen er iets van te maken. Zonder Vaduz is het helemaal doodgebloed.
www.thuisuiteten.nl
pi_41938151
http://www.12forum.nl/forum/?ID=1205
is ook waar het allemaal gebeurt.

'Buitenlanders' en eigen kweek

Een boeiende discussie die niet alleen binnen mijn club speelt, maar ook bij veel andere clubs die willen presteren op hoog niveau. Het levert emotionele en soms felle gesprekken op, waar voor- en tegenstanders allemaal een eigen mening hebben.

De ontwikkelingen in de top van het amateurvoetbal gaan snel en een aantal zaken zijn daarbij onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld. Presteren vraagt om kwaliteit. Kwaliteit vergt de nodige financiële middelen en deze middelen zijn gelinkt aan sponsors. Sponsors willen weer resultaten en een goede publiciteit. En deze laatste elementen krijg je alleen als je presteert. En zo is de cirkel weer rond.

Natuurlijk vindt elke club, elk bestuur en elke trainer het schitterend wanneer talenten uit de eigen jeugd doorbreken en het in de hoofdklasse spelende eerste team van de vereniging bereiken. Het zijn echter uitzonderingen en een team van louter eigen kweek is een utopie en speelt in ieder geval geen hoofdklasse.

Om maar de hand in eigen boezem te steken. Mijn club heeft de afgelopen jaren onvoldoende geïnvesteerd in een kwalitatief goede jeugdopleiding. De inhaalslag is in volle gang, maar het vergt vele, vele jaren voordat er een lichting talent aan de poort rammelt.

En als je dan als bestuur nadrukkelijk hebt uitgesproken om naast een goede recreatieve ook een duidelijke prestatieve koers te willen varen, dan zul je iets extra's moeten doen om toch in het linker rijtje van de hoofdklasse te kunnen spelen. Je trekt spelers van buiten aan. Zo regionaal mogelijk en passend bij de clubcultuur. Bovendien met de bedoeling om hen meerdere jaren aan de club te binden en een team te kunnen bouwen.

In een stad als Zwolle, met vijftien amateurvoetbalclubs, was Be Quick '28 tot voor kort de enige hoofdklasser. De status van hoofdklasser heeft o.a. tot gevolg dat talentvolle spelers uit de lager spelende Zwolse clubs zich graag willen bewijzen op het hoogste niveau en contact zoeken of gehaald worden. Daarmee wordt de hoofdklasser niet populair bij de buren. Maar voetballers willen ook simpelweg hun plafond bereiken.

In de regio Zwolle spelen de nodige hoofdklassers. Allen met een zogenaamd 'buitenlandersbeleid'. Bij WHC mogen maximaal vijf buitenlanders spelen, bij Go Ahead Kampen ook, maar daar ben je na één seizoen geen buitenlander meer. Larie om een getal als uitgangspunt te nemen. Natuurlijk kijk ik met veel respect naar ploegen als Genemuiden en DOS Kampen, waarin veel eigen jeugd speelt, maar ik durf de stelling aan dat zodra het water aan de lippen komt te staan, en de financiële middelen beschikbaar zijn, het roer omgaat en het behoud van het hoofdklasserschap en het aantrekken van voetballers van buiten tot beleid verheven wordt.

Be Quick '28 is zes jaar geleden kampioen geworden in de hoofdklasse C met een team waarvan acht à negen spelers bijna zes jaren samengespeeld hebben. Dan bouw je iets op. De afgelopen jaren moest een noodzakelijke verjonging plaats vinden en bij het ontbreken van eigen aanstormende jeugd, is een goed scoutingsapparaat een absolute noodzaak. Daar moet je ook duidelijk over willen zijn.

In de bestuurskamers van collega-clubs word ik regelmatig geconfronteerd met dappere uitspraken, waarin met verve wordt aangegeven dat de grens van het aantal buitenlanders bereikt is. Maar tien minuten later onderstreept diezelfde spreker dat het spelen in de hoofdklasse met alle aandacht van schrijvende pers en regionale radio en TV een dergelijk grote meerwaarde heeft, dat men dat niet graag zou willen missen en er alles aan zal doen om op dit niveau te blijven. Dat de eigen sponsorgroep druk uitoefent op het bestuur om toch maar vooral geen risico's te nemen en niet te star vast te houden aan een rem op goede voetballers van buiten.

Laten we dus maar duidelijk zijn. We willen allemaal hetzelfde en zullen binnen de mogelijkheden die we hebben er alles aan doen om in de top te blijven.

En daar hoort een gezonde rivaliteit ook bij. Heerlijk!
pi_42111647
ACV - Urk 2-2
Be Quick '28 - ONS Sneek 1-2
Flevo Boys - Excelsior '31 0-4
Go Ahead K. - Berkum 2-1
Harkemase Boys - Oranje Nassau 2-1
SC Genemuiden - HHC Hardenberg 1-2
WHC - DOS Kampen 1-1

Uitslagen van afgelopen weekend.
Nog mensen die zijn wezen kijken?

Trouwens verrassend aan kop HHC Hardenberg en ACV assen!!
  maandag 25 september 2006 @ 18:47:23 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_42134521
Ja ben wezen kijken bij WHC-Dos. Was een saaie wedstrijd, waarbij WHC moe was van de bekerwedstrijd en Dos aanvallend door een gebrek aan kwaliteit weinig kon brengen. 1-1 werd het en daar mochten beiden vrede mee hebben. Opvallend was vooral van Marle bij dos, 17 jaar pas, scoorde en speelde goed. Mag hopen dat dos hem kan behouden.
pi_42148180
En die gekke Looms al weer zes keer scorend dit seizoen. Doet ie toch netjes.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')