Probeer gewoon iets over het topic zelf te schrijven, geef de topicstarter positieve feedback. Geef aan dat je het erg interresant vindt omdat je zelf binnenkort ook wat gaat doen, etc., etc. Dat vindt de topicstarter ook veel prettiger en leukerquote:Tvp's, ook wel terugvindposts
Het plaatsen van (verkapte) tvp's of fipo's is niet toegestaan. Deze zullen weggehaald worden.
Als je een topic graag makkelijk terug zou willen vinden kan je de bookmarkfunctiegebruiken.
Ik heb weleens begrepen dat als je veel caffeine drinkt je lichaam normaal reageert. De hoeveelheid op zich zegt niets, het zijn de schommelingen daarin die je vermoeidheid onderdrukken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:39 schreef Cybersijp het volgende:
Mwah, geen last van kan nog gewoon tien minuten voor ik naar mijn mandje ga een bakkie doen hoor. sterker nog maak nu ff een bakkie oplos cappucino .
De een heeft wat meer last van Cafeine dan de ander moeten we maar denken, mij beinvloed t in ieder geval niet veel meerZo'n godendrankje he koffie ?
Heej bioloog! Nu weet ik meteen waar dat aan ligtquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:47 schreef Marsepein het volgende:
Wat veel koffie drinkers wel herkennen is de 'weekend hoofdpijn'. Omdat je later opstaat daalt je caffeine spiegel behoorlijk en vul je te laat aan. Het gevolg is een zwaar hoofd dat pas na enige uren na het koffie drinken afzwakt.
Andere situatie:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:19 schreef Marsepein het volgende:
Tja, stel. Je bent de volgende dag vrij. Voor het eerst sinds lange tijd. Je denkt, ah fijn een paar koude biertjes wegtanken.
Je loopt naar beneden (Ja we wonen nog steeds alleen boven) doet de koelkast open en denkt, huh. Je begint ligt te trillen, zweetparels op je voorhoofd.
Loopt naar de bijkeuken, kijkt in de krat en denkt wederom, huh? Natte rug, licht in je hoofd.
Wat doe je dan. Dan zit je aan de spa blauw omdt zelfs de rode wijn op is![]()
Nope, dat was voor flesjes bier. De bitterballen (odf partysnacks) zijn altijd verplicht vrijwillig voor het thuisspelende team/kroeg.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 08:52 schreef Marsepein het volgende:
Maar bij die 24 euro zit toch zeker ook wel een portie bitterballen. Want zeg nou zelf. Darten, pijpjes bier en bitterballen hoort gewoon bij elkaar.
Ik kan mij herinneren dat jij voor 300 euro op één dag wegdrinkt, dus die 24 flesjes moeten voor jou een voorafje zijnquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 08:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Andere situatie:
Stel je moet darten in de kroeg. Ze verkopen flesjes bier voor ¤ 1,= per stuk. Je bent met vrienden. Het is gezellig. Het wordt laat. Het wordt heel laat. Het wordt ochtend.
Wat doe je dan om 7 uur op je werk?
Juist ja, koffie![]()
Ohja, de rekening was 24 euro pp![]()
Ik heb er geen moeite mee inderdaadquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 08:56 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat jij voor 300 euro op één dag wegdrinkt, dus die 24 flesjes moeten voor jou een voorafje zijn![]()
Ik weet niet hoe je het in glazen omrekent, maar we hebben er meestal een aardig tempo inzittenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik geloof veel, maar 24 flesjes heb ik toch wat moeite mee hoor. Dat zijn 36 glazen bier in 1 avond. 6 glazen per uur, dus elke 10 minuten een glas bier gedurende 6 uur! En dan ook nog darten tussen het drinken door.
Leuke berekening! Die moet ik zien te onthouden!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:51 schreef Marsepein het volgende:
24 flesjes maal 0.3 liter = 7.2 liter. Een glas is gemiddeld 0.2 liter. 7.2 gedeeld door 0.2 = 36 glazen. Een avond duurt denk ik 1900 uur tot 0100 uur, dat zijn 6 uren. Zo kom ik op 1 glas per 10 minuten, gedurende 6 uur.
Je kunt het nog verder uit rekenen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Leuke berekening! Die moet ik zien te onthouden!
En 1 glas per 10 minuten kan wel ongeveer kloppen![]()
Tijdens een wedstrijd wilt de spanning nog weleens toenemen met als gevolg dat er wat sneller gedronken wordt!
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:46 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb nu minimaal dezelfde stand als sanger vanmorgen om 4:00 uur
Is het niet zo dat je in je slaap meer afbreekt dan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:18 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Je kunt het nog verder uit rekenen.
Je lichaam breekt ongveer 0.2 promille per half uur af dacht ik. Dat zijn 2 glazen per uur. Na 6 uur zijn er dus 12 glazen afgebroken, en een stuk of 3 a 5 nog niet opgenomen in je bloed. Effectief heb je dan om 0100 uur minimaal last van 19 bier (36-12-5). De overige 24 glazen (36-12) worden ongeveer in de volgende 12 uur afgebroken. Om 1300 uur vanmiddag was je dus nuchter (Mits verder geen alcoholische consumties genomen). Om 700 uur had je nog steeds het effect van ongeveer 12 glazen bier. Dat is grofweg tussen de 1 en 2 promille. Minimaal he dubbele, maximaal het 4-voudige van wat je had mogen hebben (Wettechnisch gezien, je bent geen beginnende bestuurder neem ik aan)
Heb je auto gereden om 700 uur?
![]()
[quotequote:Ja dan vraag je om moeilijk heden. En dat zeker ook nog aan jouw kant?
Topics over fietsen, auto's e.a. vervoermiddelen horen in PTA thuis. Ik heb je topic verplaatst naar dat subforum.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:27 schreef gablentz het volgende:
Ik plaats net een topic over mn fiets en dat is nu al niet meer terug te vinden, howcome??
Dat is een dubbele schakelaar waar de knoppen vanaf getrokken zijn, die heb ik pas ook erin geduwt nav een tof K&W topicquote:Op zondag 8 oktober 2006 15:20 schreef Marsepein het volgende:
Wat is het?
Ik verwacht dat het lichtgrijze plaatje de achterplaat klemt. Je zult dus het lichtgrijze plaatje voorzichtig moeten verwijderen.
Het was een enkele en het is geluktquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:37 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat is een dubbele schakelaar waar de knoppen vanaf getrokken zijn, die heb ik pas ook erin geduwt nav een tof K&W topic.
Al kan het ook een enkele zijn, het lijkt alsof die twee dingen niet los zitten, wat bij mij wel was, maar daar si de foto niet duidelijk genoeg voor.
Ik denk een schroevendraaier in die rechthoekige vlakjes duwen en dan loswippen, maar dat moet je wel ff voorzichtig doen, want zeker weet ik het niet.
Wat ik eik hier wou doen is ff bedankt zeggen tegen alle klussers die paar topics van me hebben geholpen!
Ik ben net een echte klusser nu.
Inbouwschakelaars en wcd's, een nieuw plafond, ik doe het allemaal!.
Tja Vonkie....waar zie je jezelf het oudtst in worden??? Ik neem aan dat beide kanten je net zo interesseren anders had je niet hoeven twijfelen!?quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Morguh!
Vandaag weer verder malen over wat voor opleiding ik nu eigenlijk wil gaan volgen![]()
Ik weet niet wat ik wil, wel dat ik door wil leren in de electrotechniek maar wat![]()
![]()
Of voor technicus sterkstroom installaties waarin je meer richting begroten, berekenen en tekenen van elektrische installaties in en om het huis gaat; meer dus een projectleider bij een bedrijf worden.
Of meer richting de industriele zijde van het verhaal en een opleiding tot monteur bedrijfsinstallaties volgen..
Ik weet het nie meer![]()
![]()
Bron: belastingdienstquote:Het schilderen, behangen en stukadoren van woningen ouder dan 15 jaar valt onder het 6%-tarief. Met de term woningen wordt aangeduid dat dit tarief alleen van toepassing is op het schilderen en stukadoren van huizen ouder dan 15 jaar die door particulieren worden bewoond. Het schilderen en stukadoren van bedrijfsgebouwen en -ruimtes, blijven belast met het 19%-tarief. Onder schilderen en stukadoren worden in dit verband verstaan het verwerken en aanbrengen van producten zoals lakverven, vernissen, beitsen en voorstrijkmiddelen, pasteuze danwel gelijmde materialen en de daaronder begrepen relevante voorbereidings- en voorbehandelingswerkzaamheden voorzover deze activiteiten betrekking hebben op de diensten die schilders of stukadoors in hun hoedanigheid van schilder of stukadoor verrichten.
Als het gaat om wat het meest verdiend is het natuurlijk niet de functie die ik op dit moment op de werkvloer doe als monteurquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Tja Vonkie....waar zie je jezelf het oudtst in worden??? Ik neem aan dat beide kanten je net zo interesseren anders had je niet hoeven twijfelen!?
Ik weet ook niet wat de saalrisperspectieven alsmede de toekomstperspectieven zijn. Allemaal dingen die je erbij moet betrekken in mijn ogen.
Ik heb het niet sec over wat het meeste verdiend. Er is in mijn ogen meer belangrijk. Bijvoorbeeld plezier in je werk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:09 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als het gaat om wat het meest verdiend is het natuurlijk niet de functie die ik op dit moment op de werkvloer doe als monteur
Technicus is eigenlijk het hoogste nivea wat bereikbaar is op het MBO, op het mbo is electrotechniek opgedeeld in 4 niveau's
Niv. 1 - Assistent monteur <------------- Nvt. is meer een vooropleiding
Niv. 2. - Monteur <----------------- Heb ik op dit moment al
Niv. 3 - Eerste monteur (Leidinggevend monteur) <---------------- Bezig met afronden
Niv. 4 - Technicus - (Leidinggevende op een project)
Alles daarna is op het HBO
Als ik monteur industriele installaties ga ik terug naar een niveau 2 opleiding.
Technicus Sterkstroominstallaties is niveau 4 en is het hoogst haalbare op het MBO met bijbehorend loon
![]()
Ik weet het niet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |