Tijdens mijn natuurkundelessen enkele decennia terug toonde de leraar een schijfje met de drie basiskleuren in spiraal die hij heel snel liet ronddraaien. Zag er aardig wit uitquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:01 schreef Zwaffel het volgende:
absoluut onjuist. Ik heb het geprobeert op verzoek van de docent. Het is niet gelukt. Je kan geen wit en zwart maken
\quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:09 schreef r_one het volgende:
Definieer eerst eens "kleur" voordat je kunt bepalen of wit wel of niet aan die definitie voldoet:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleur
Wolken zijn de laatste tijd vooral grijs, sneeuwvlokken zijn (als je ze van dichtbij bekijkt) lichtblauw/transparant en sterren zijn rood, geel, blauw etc...quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Een wolk? Een sneeuwvlok? Een ster?
Is onzin, dat is net als die mensen die zeggen dat een beeldscherm alle kleuren kan maken. Met de primaire kleuren kan je alleen kleuren binnen de kleuren driehoek maken, en niet alle kleuren in het hele spectrum. Ik heb b.v. nog niemand ultraviolet of goud kleur zien mengen ...quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Andere kleuren komen bij Rood Blauw en Geel vandaan. (de BasisKleuren)
Met die kleuren kan je alle andere kleuren maken.
Echter: Wit en Zwart kan je niet maken met deze combinatie.
Denk dat we er wel uitzijn dat zwart iig geen kleur is...quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
\
Zoals ik al zei: Vogens die Definitie zijn Wit en Zwart géén kleuren.
Welnee. De primaire additieve kleuren (van licht dus) zijn rood, groen en blauw. Wit licht is opgebouwd uit deze drie kleuren. Door één van deze kleuren uit te schakelen krijg je drie secundaire kleuren, namelijk cyaan (opgebouwd uit blauw en groen licht), magenta (rood + blauw licht) en geel (groen + rood). Als je alledrie de kleuren uitschakelt, krijg je zwart, dit is het ontbreken van licht.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Andere kleuren komen bij Rood Blauw en Geel vandaan. (de BasisKleuren)
Met die kleuren kan je alle andere kleuren maken.
Echter: Wit en Zwart kan je niet maken met deze combinatie.
Dan lees jij een andere definitie dan ik.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
\
Zoals ik al zei: Vogens die Definitie zijn Wit en Zwart géén kleuren.
Hiermee zijn zwart en wit wél kleuren.quote:De term kleur wordt ook gebruikt voor de eigenschap van voorwerpen die door een weerkaatsing van een gedeelte van het elektromagnetische spectrum deze interactie veroorzaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |