Wij zijn onlangs op reis geweest naar Afrika. Daar hebben wij veel stammen bezocht. Ik was enorm onder de indruk van hun levenswijze en cultuur. Een stam bijvoorbeeld is wereld bekend geworden omdat er geen kanker in voorkomt. Dit zouden zij te danken hebben aan hun dieet dat vooral uit noten bestaat.
Die bevatten veel vitaminen B12 wat heel gunstig tegen kanker.
Wij hebben dus onze voedingsgewoontes al helemaal aangepast.
Maar om nu op het onderwerp te komen. Wij zijn ook een aantal volkeren tegengekomen waarbij zowel de mannen als vrouwen besneden werden. Dit doen ze voor verschillende redenen bij de verschillende geslachten.
Zo is het bij de mannen vooral om de hygiëne te doen.
Bij vrouwen zou het ook een aantal ziektes kunnen voorkomen, al waren ze daar niet echt duidelijk over.
Maar vooral esthetisch is het wel een heel stuk mooier als de huid rond de clitoris weg is, vind ik zelf dan. En de het zal de gevoeligheid ook wel bevorderen.
Nu heb ik dit ook voorgesteld aan mijn vriendin, maar ze ziet het zo direct niet zitten.
Eigenlijk vind ik dat ze het gewoon moet doen, bij mannen wordt het toch ook vaak gedaan.
Wat vinden jullie hiervan, moet ik mijn vriendin hierin pushen? Of moet ik de relatie maar stoppen, want dit is wel een breekpunt voor mij.