abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:43:40 #1
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41391729
Dat tuig van Essent, Eneco en Delta wil de wedstrijd Nederland vs. Wit-Rusland dwarsbomen, door het stadionlicht uit te schakelen in Eindhoven. Zie daarvoor ook het topic in NWS: Energiebedrijven willen actie voeren. Als deze acties doorgaan, dan worden we misschien gediskwalificeerd voor het EK. Zelfs de meest agressieve Franse wijnboer zou het nog niet in zijn hoofd halen om zo'n naaistreek uit te halen.

We hopen natuurlijk dat de rechter deze lompe acties verbiedt, maar ik denk dat we sowieso tegenacties moeten organiseren en dat ook de KNVB een handje kan bijdragen.

Ik stel voor:

• Een levenslang stadionverbod voor alle werknemers van de betreffende bedrijven, wegens het ernstig verstoren van voetbalwedstrijden.

• Niemand betaalt komende maand zijn energierekening, maar iedereen stuurt een brief naar zijn elektriciteitsleverancier dat de rekening verrekend wordt met de schadevergoeding die de bedrijven verschuldigd zijn aan het Nederlandse volk.

• Is uw buurman werknemer bij Essent, Eneco of Delta? Laat uw kinderen dan wild voetballen in uw achtertuin, zodat de buurman steeds de bal terug moet gooien over de schutting.

Bedenk hier nog meer represailles.
  • pi_41391794
    Euhm... wat heeft dit met politiek te maken?

niet iets voor klaagbaak ofzo?

Ik stel als represaille voor dat we als volk aan de Eerste Kamer kenbaar maken dat we vooral stemmen op de partijen die de splitsingswet goedkeuren.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      vrijdag 1 september 2006 @ 12:50:45 #3
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_41391885
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 12:46 schreef Argento het volgende:
    Euhm... wat heeft dit met politiek te maken?

niet iets voor klaagbaak ofzo?

Ik stel als represaille voor dat we als volk aan de Eerste Kamer kenbaar maken dat we vooral stemmen op de partijen die de splitsingswet goedkeuren.
    De klaagbaak is er om te klagen, ik wil ACTIE!

En nee, ik ben niet eens zo'n voorstander van de splitsingswet, het gaat er meer om hoe we deze actie kunnen tegenhouden, al dan niet via politieke lobby's.
    pi_41391910
    WGR dan?
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      vrijdag 1 september 2006 @ 12:53:07 #5
    139476 Make-Yourself
    ...relative altruism...
    pi_41391931
    *zucht*.......als je niet alle feiten kent....moet je ksstt zijn.

Essent-reactie op 'Licht uit tijdens Nederland - Wit Rusland'
    1 september 2006 - 11:46
    Actie strijdig met leveringsplicht en veiligheid

Vandaag heeft het LME (Landelijk Medezeggenschapsplatform Energiedistributiebedrijven) een persbericht uitgestuurd. Hierin staat aangegeven dat het wetsvoorstel om de energiebedrijven te splitsen door Brinkhorst door de Tweede Kamer is geloodst en op 31 oktober wordt voorgelegd aan de Eerste Kamer. Nu het wetsvoorstel al richting Eerste Kamer gaat, heeft het LME het voornemen op 6 september aanstaande tijdens de interland voetbalwedstrijd Nederland - Wit Rusland de stroom af te sluiten in en rond het PSV-stadion in Eindhoven.

Essent is het hier niet mee eens en reageert als volgt:

Gezien onze leveringsplicht en de veiligheid die in het geding zou kunnen zijn, kunnen wij deze actie niet toestaan en dat zullen we dan ook niet doen. Wij snappen dat de splitsingsdreiging onze medewerkers hoog zit, maar dit is de verkeerde actie. En dus kunnen wij het niet toestaan.
    Causaliteit....dat is 't.
      vrijdag 1 september 2006 @ 12:55:21 #6
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_41391977
    Gewoon in een verdeelhuisje gooien terwijl de stroom aan staat is zeker weer iet tè? .
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
    pi_41391985
    Nou, dan richten de acties zich niet tegen Essent. Big deal. De dreiging van een donker stadion blijft bestaan.
      vrijdag 1 september 2006 @ 12:57:09 #8
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_41392016
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 12:53 schreef Make-Yourself het volgende:
    *zucht*.......als je niet alle feiten kent....moet je ksstt zijn.

Essent-reactie op 'Licht uit tijdens Nederland - Wit Rusland'
    1 september 2006 - 11:46
    Actie strijdig met leveringsplicht en veiligheid

Vandaag heeft het LME (Landelijk Medezeggenschapsplatform Energiedistributiebedrijven) een persbericht uitgestuurd. Hierin staat aangegeven dat het wetsvoorstel om de energiebedrijven te splitsen door Brinkhorst door de Tweede Kamer is geloodst en op 31 oktober wordt voorgelegd aan de Eerste Kamer. Nu het wetsvoorstel al richting Eerste Kamer gaat, heeft het LME het voornemen op 6 september aanstaande tijdens de interland voetbalwedstrijd Nederland - Wit Rusland de stroom af te sluiten in en rond het PSV-stadion in Eindhoven.

Essent is het hier niet mee eens en reageert als volgt:

Gezien onze leveringsplicht en de veiligheid die in het geding zou kunnen zijn, kunnen wij deze actie niet toestaan en dat zullen we dan ook niet doen. Wij snappen dat de splitsingsdreiging onze medewerkers hoog zit, maar dit is de verkeerde actie. En dus kunnen wij het niet toestaan.
    Eh, welke feiten heb ik dan onjuist weergegeven? Dat de top van Essent de acties afkeurt, neemt toch niet weg dat er Essent-medewerkers zijn die willen staken en de actie gaan doorzetten? Dat staat in elk geval in de andere nieuwsberichten momenteel, onder andere op nu.nl
      vrijdag 1 september 2006 @ 12:58:27 #9
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_41392046
    Hoe willen ze dat gaan doen dan?

Afgezien van dat het bangmakerij is geeft het wel aan op wat voor ivoren toren deze staatsbedrijven staan. Dit is overigens een gigantisch argument dat de energiemarkten NIET geprivatiseerd zijn.

Voor de zekerheid maar even een paar generators huren, ik ben benieuwd of een verhuurmaatschappij (Bo-mij ofzo) dit als pr stunt gaat gebruiken door gratis generatoren ter beschikking te stellen
      vrijdag 1 september 2006 @ 12:58:55 #10
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_41392058
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 12:55 schreef jogy het volgende:
    Gewoon in een verdeelhuisje gooien terwijl de stroom aan staat is zeker weer iet tè? .
    Nee, maar dan moet je de Parijse methode gebruiken. Die mensen opjagen tot ze zelf in een verdeelhuisje stappen.
      vrijdag 1 september 2006 @ 13:01:44 #11
    139476 Make-Yourself
    ...relative altruism...
    pi_41392101
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 12:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Eh, welke feiten heb ik dan onjuist weergegeven? Dat de top van Essent de acties afkeurt, neemt toch niet weg dat er Essent-medewerkers zijn die willen staken en de actie gaan doorzetten? Dat staat in elk geval in de andere nieuwsberichten momenteel, onder andere op nu.nl
    ..het gaat niet om dé Essent medewerkers...of dé Nuon medewerkers....'t gaat om de personen die zitting nemen in het LME en ook zij kunnen foute keuzes maken in naam van de energiebedrijfmedewerkers die zij vertegenwoordigen.
    pi_41392434
    Niet voor Pol lijkt me zo -> KLB
      vrijdag 1 september 2006 @ 14:30:24 #13
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_41393538
    Ze zitten er niet mee, Pool. KAN HET ZE NOU NIETS SCHELEN!?!? .
    Vrijheid
      vrijdag 1 september 2006 @ 15:02:13 #14
    154950 Henny_Huisman
    Mr. Surprise himself!
    pi_41394563
    bbq?
    Repre... wat?
    Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
    De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
      vrijdag 1 september 2006 @ 15:04:42 #15
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_41394639
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 14:30 schreef jogy het volgende:
    Ze zitten er niet mee, Pool. KAN HET ZE NOU NIETS SCHELEN!?!? .
    De energiemaffia slaat nu al toe. Blijkbaar is de stroom van mijn medestanders al afgesloten, zodat ze hier niet meer kunnen reageren.
      vrijdag 1 september 2006 @ 15:42:26 #16
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_41396045
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 15:04 schreef Pool het volgende:

[..]

De energiemaffia slaat nu al toe. Blijkbaar is de stroom van mijn medestanders al afgesloten, zodat ze hier niet meer kunnen reageren.
    ! ! (geen grap) De stroom van mijn pc is ook net uitgevallen! Alleen aan dit blok! . Het moet niet gekker worden .
    Vrijheid
      vrijdag 1 september 2006 @ 16:02:41 #17
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_41396816
    Puike actie van de medewerkers
      vrijdag 1 september 2006 @ 16:09:34 #18
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_41397045
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 15:42 schreef jogy het volgende:

[..]

! ! (geen grap) De stroom van mijn pc is ook net uitgevallen! Alleen aan dit blok! . Het moet niet gekker worden .
    Jezus, wat een slagkracht hebben die mensen! Ik ben bang dat ze ondersteund worden door Wit-Russische terroristen, die er uiteraard belang bij hebben dat Wit-Rusland zich voor het EK kwalificeert ten koste van Nederland.
    pi_41414774
    Een spoedprocedure uitvoeren voor de aanvaarding van de splitsingswet lijkt me wel een goede.
      zaterdag 2 september 2006 @ 02:28:22 #20
    100642 S1nn3rz
    Provocato ergo sum
    pi_41414954
    ik stel voor dat we ze lekker hungang laten gaan. voetbal kost meer dan dat het oplevert.
    From feudal serf to spender.
      maandag 4 september 2006 @ 13:04:36 #21
    139476 Make-Yourself
    ...relative altruism...
    pi_41479637
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 02:28 schreef S1nn3rz het volgende:
    .....voetbal kost meer dan dat het oplevert.
    ....ligt er aan vanuit welke hoek je dat bekijkt.

Denk dat er genoeg mensen zijn die er veel meer aan verdienen, dan ze er in investeren...
      maandag 4 september 2006 @ 13:15:06 #22
    139476 Make-Yourself
    ...relative altruism...
    pi_41479835
    Mededeling LME
    4 september 2006 - 08:17
    Actie zet splitsing weer in de spotlights

Goedemorgen collega's,

Zonder een spoor van overdrijving kunnen we stellen dat het een stormachtig weekend was. Berichten over het verstoren van de interland Nederland ¿ Wit Rusland, reacties van de KNVB, commentaar van de Minister van EZ, dreigementen met claims of disciplinaire maatregelen, redactionele commentaren en meer dan ruime aandacht in ongeveer alle nieuws- en actualiteitenprogramma¿s die ons radio- en tv-landschap biedt. Al met al een tamelijk slopend spel, dat af en toe op het scherpst van de snede wordt gespeeld.

Maar behalve om de schoonheid van het spel gaat het ook om de knikkers. En over het rendement van onze acties hebben we al met al niet te klagen. Want ondanks wat scherpe randjes hier en een verhit gesprek daar, mogen we constateren:

· dat alle relevante media (zowel landelijk als regionaal) het de laatste dagen hebben over de voorgenomen splitsingswet;

· dat de redactionele teneur in vrijwel alle bladen, onze argumenten tegen deze wet steeds sterker ondersteunt;

· dat steeds meer politici beginnen te twijfelen aan het doorvoeren van een wet waarvan de economische, politieke en werkgelegenheidsgevolgen zo slecht te overzien zijn;

· dat zelfs Minister Joop Wijn van Economische Zaken nu aangeeft de voors en tegens nog eens goed te willen afwegen en zelfs meldt in gesprek te willen met onder meer het LME.

Toch ging niet álles zoals we het gepland hadden. Zo kwam de berichtgeving in de Volkskrant (waarin werd vermeld dat wij het dreigement van stroomafsluiting niet werkelijk zouden uitvoeren) simpelweg te vroeg. Diezelfde dag stond in dezelfde krant immers onze advertentie, waarin we de zogenaamde stroomafsluiting in het PSV-stadion juist aankondigden. Dat is dus een kwestie van eventjes de regie verliezen onder de druk van over elkaar heen buitelende media.

De dreiging van het lamleggen van het PSV-stadion heeft er onontkoombaar toe geleid dat menigeen oprecht heeft gedacht dat wij als LME daadwerkelijk van plan waren dit idee ten uitvoer te brengen. Wij zijn dat echter geen seconde van plan geweest. De leveringszekerheid van onze energiebedrijven is één van onze kernwaarden. Daar zullen wij nooit mee sollen. Wél hebben we publiek en politiek de ogen willen openen voor juist het gevaar van aantasting van dit soort bedrijfskwaliteiten.

Zo terugkijkend op het gebeurde in de afgelopen week en weekend, denken wij echter dat we tevreden mogen zijn met de politieke kentering die zichtbaar plaatsvindt. De strijd die de energiebedrijven, de medewerkers en al die andere organisaties die onze opvattingen delen, de afgelopen twee jaar voerden, werpt zo langzamerhand wel degelijk vruchten af.

Op de korte termijn zijn de ogen nu eerst gericht op de Eerste Kamer. Die moet haar verantwoordelijkheid nemen en het wetsvoorstel 'terugsturen' naar het parlement. Als extra geheugensteuntje zullen wij de Eerste Kamerleden later deze week een speciaal boekje verstrekken, waarin onze belangrijkste argumenten tegen splitsing nog eens netjes op een rijtje staan. Wij houden jullie op de hoogte van de resultaten hiervan.

Met vriendelijke groeten,

Landelijk Medezeggenschapsplatform Energiedistributiebedrijven (LME),

Jan de Jong en Willem Hofman

....zoals te verwachten....een publiciteitsstuntje....
      maandag 4 september 2006 @ 13:19:03 #23
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_41479917
    Het verhaal is inmiddels van de baan, en dus is de brand geblust. Zo'n actie zou natuurlijk compleet van de zotte geweest zijn. Alhoewel, na het debacle tegen Luxemburg is het misschien iet onverstandig om in het donker te voetballen. Het was echt niet om aan te zien.
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      maandag 4 september 2006 @ 13:22:13 #24
    139476 Make-Yourself
    ...relative altruism...
    pi_41480002
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:19 schreef buzzer het volgende:
    Het verhaal is inmiddels van de baan, en dus is de brand geblust. Zo'n actie zou natuurlijk compleet van de zotte geweest zijn. Alhoewel, na het debacle tegen Luxemburg is het misschien iet onverstandig om in het donker te voetballen. Het was echt niet om aan te zien.
    ....eerder keek ik nog wel eens een interlandje....gelukkig ben ik van dat tijdverdrijf ook al zo goed als af.

maandag 4 september 2006 @ 13:50:44 #25
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_41480596
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:19 schreef buzzer het volgende:
    Die wedstrijd was zo slecht, omdat al onze jongens in onzekerheid leefden over de wedstrijd van woensdag. Waarom goed voetballen als je toch voor het EK gediskwalificeerd dreigt te worden? Ik vind dat we die energiejongens aansprakelijk moeten stellen voor de schade die de voetbalkijkers geleden hebben door naar Luxemburg - Nederland te kijken.
      maandag 4 september 2006 @ 13:52:50 #26
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_41480654
    Ik ben echter blij dat de energiejongens zijn gezwicht voor de druk die mijn medestanders en ik hebben opgebouwd in dit topic. Met de staart tussen hun benen hebben ze de actie afgeblazen. Hieruit blijkt maar weer eens de macht van fok!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')