abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:10:40 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41390280
quote:
Energiebedrijven zetten interland in het donker
Bron : Nu.nl

ARNHEM - Werknemers van de vier grote energiebedrijven zullen woensdag bij de voetbalinterland Nederland-Wit Rusland de stroom in en rond het PSV-stadion in Eindhoven onderbreken. Dit doen zij uit onvrede met de aanstaande splitsing van de energiebedrijven. Dat liet LME, het platform van ondernemingsraden in de energiesector, vrijdag weten.

Als de wedstrijd wordt verplaatst naar de Arena of De Kuip, zullen werknemers van de energienetbeheerders daar hetzelfde doen, zei LME-voorzitter Jan de Jong vrijdag. Het netbeheer van de Arena is in handen van de Nuon-netbeheerder Continuon, dat laat weten een dergelijke actie te zullen voorkomen.

Eneco

Eneco is netbeheerder in Rotterdam en keurt de actie af. De Jong vreest niet voor de gevolgen voor de werknemers die de knop omzetten. "We willen mensen niet brodeloos maken." Essent was niet direct bereikbaar voor commentaar.

"Tot nu toe probeerde het LME zijn argumenten tegen de splitsingswet voor het voetlicht te brengen via vriendelijke acties en een bescheiden mediacampagne. Nu het wetsvoorstel al richting Eerste Kamer wordt gestuurd, lijkt hardere actie onontkoombaar", zo schrijft het Landelijk Medezeggenschapsplatform Energiedistributiebedrijven vrijdag in een verklaring. LME vertegenwoordigt de ondernemingsraden van Essent, Nuon, Eneco en Delta.

Splitsingswet

Eind oktober buigt de Eerste Kamer zich over de splitsingswet. Als gevolg van de nieuwe wet moeten de Nederlandse energiebedrijven, zoals Essent en Nuon, worden opgesplitst in een leverings- en netwerkbedrijf. Op die manier wil het kabinet gelijke toegang tot de netten garanderen, onder meer voor nieuwe energieleveranciers. Maar de energiebedrijven vrezen na splitsing een makkelijke overnameprooi te worden van de veelal ongesplitste buitenlandse energieconcerns.

Nuon

Nuon wijst de actie van LME af. "Dit gaat veel te ver", zei een woordvoerder vrijdag. "We hebben sympathie met de actiebereidheid want we hebben ook onze zorgen over de splitsing. Maar de energievoorziening mag niet als publiek drukmiddel worden ingezet."
Mega winsten op kosten van de burger. Kartelvorming noem maar op. Nu wil de overheid alles splitsen en nu is de wereld te klein geworden. Terwijl buitenlandse energieconcerns hongerig toekijken naar al die lamgeschoten schaapjes.
Ik stopzetten van energie als drukmiddel terwijl de rekeningen betaald zijn...... dat lijkt me toch een vreemde ontwikkeling. Maar goed e.e.a. is complexe materie als je er goed over nadenkt. Maar de huidige weg van niks doen lijkt me ook niet zaligmakend. De weg van privatiseren heeft zijn beste tijd gehad.
pi_41390376
Ik vind het schandalig, splitsing is een goede zaak waarmee we in de toekomst hetzelfde gezeik als bvij de KPN voorkomen..
Nog veel erger vind ik deze actie. Wat is dit, niet stoppen met werken maar doelbewust iets saboteren. Van mij mag hier strafrechterlijk vervolgt worden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41390458

Heel goede actie van de boze werknemers
laten ze maar het hele avond de stroom uitzetten enkel in Eindhoven
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:18:16 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41390490
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:17 schreef Meki het volgende:

Heel goede actie van de boze werknemers
laten ze maar het hele avond de stroom uitzetten enkel in Eindhoven
-- offtopic --
Oi, dan kan ik ook niet meer posten.
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:22:49 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41390615
Mwah, mij lijkt het wel weer lachen als die voetballers met nachtkijkers opkomen en dat de camera's worden uitgerust met infrarood...

Gewoon bikkelhard aanpassen en doorgaan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41390754
Ik vind het erg onverantwoord om zo met het energienetwerk om te gaan. Dit lijkt mij een goed argument om energiebedrijven te splitsen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41391072
opsplitsen... non profit van maken. kijken wat dat voor de burger oplevert
pi_41391374
Belachelijke actie.
Buiten dat de kijkers van de wedstrijd gedupeerd worden, is de openbare orde (verlichting, verkeerslichten e.d.) ook de dupe.
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:03:28 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41392120
Echt een belachelijke actie. Gelukkig heeft de top van Essent al aangegeven tegen de actie te zijn. Zie hier trouwens een topic voor de represailles die we kunnen nemen als dat energietuig onze EK-kwalificatie verpest: Represailles tegen energiebedrijf-medewerkers
pi_41393554
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

-- offtopic --
Oi, dan kan ik ook niet meer posten.
Ik wel! Mijn eigen automatische noodaggregaat levert 300 kVa in geval van elektriciteitsuitval, misschien moet de KNVB er ook maar eentje huren.
pi_41395136
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:30 schreef more het volgende:

[..]

Ik wel! Mijn eigen automatische noodaggregaat levert 300 kVa in geval van elektriciteitsuitval, misschien moet de KNVB er ook maar eentje huren.
Dan moet je wel geluk hebben dat je internetprovider ook noodstroom voorzieningen heeft.

Ik ben benieuwd of ze die actie zo gaan uitvoeren. Ze hebben in ieder geval weer media aandacht.
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:02:19 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41411238
Idd een belachelijke actie.

Ga dan op een andere manier actie voeren. Zet de eerste kamer zonder stroom als ze het voorstel bespreken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')