beste TS, ik heb hetzelfde probleem...
Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn 'vrienden' onder andere een parkiet, een hamster, een slijterijbon (hoe triest
![]()
) én 20 bakken kwark die een dag houdbaar waren. In de nachtelijke uurtjes besloot men te vertrekken. Baldadig als ik ben besloot ik ze uit te zwaaien door ze hun cadeautjes toe te werpen (slechts de kwark). De bak knoflookboter die ik van een restauranthouder had gekregen belandde hierdoor via enkele omzwaaingen uiteindelijk toch op de auto van de buren. Ook was onze straat besmeurd met kwark. En precies toen, kwam de politie. Uiteraard waren het twee vrouwen. Twee vrouwen met authoriteit vonden het natuurlijk nodig mij een standje te geven en aan te bellen bij de buren (die nog wakker waren) om zijn auto aan hem te laten zien. Toen de buurman lachend de deur weer dicht deed gaven die 'vrouwen' mij bij wijze van wraak, Althans zo is mijn interpretatie, een boete voor baldadigheid. Omdat er dus kwark op straat lag. Wat ik toch wel schoon zoou maken, respect the neighbours. Maar dat ging er natuurlijk toch niet in want we waren dronken aldus de wakkere agente. Sterker nog: als iemand nog iets zou zeggen zou er een boete voor openbare dronkenschap (per persoon) bijkomen.
Mijn punt is niet dat alleen die boete onterecht is, mijn punt is vooral dat vrouwen geen authoriteit aankunnen.