abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2006 @ 02:21:59 #101
3996 Ewoudus
doet altijd rustig aan
pi_41572919
Een vraag:

Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant.
Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen?
Maybe yes, maybe no........... you don't know.
  donderdag 7 september 2006 @ 09:53:15 #102
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41575652
quote:
Op donderdag 7 september 2006 01:28 schreef Koenz0r het volgende:
Dit soort spellen zijn niet voor mij bestemt. Het liefst zie ik explosies, vernieling en crashes...

Zoiets kan gewoon niet goed gaan. (Ik zou dus het WTC gaan koppen ofzo )
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer
pi_41576125
quote:
Op donderdag 7 september 2006 02:21 schreef Ewoudus het volgende:
Een vraag:

Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant.
Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen?
Als ik jou was zal ik beginnen met simpelweg gebruik te maken van de standaard ATC in FS. Oftewel maak een vliegplan (IFR - High Alt. Airways) en luister naar de headings en clearances die de ATC je telkens geeft. In het begin is dit makkelijker. Daarna kan je wel weer aan de gang met FS Nav.

Succes.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:20:17 #104
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41576321
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer
ik heb het ook een keer gedaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41578911
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
pi_41583193
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef Koenz0r het volgende:
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
wat verwacht je te zien dan? Explosies enzow? crashen in FS stelt zeer weinig voor
pi_41583236
TVP enzo.
pi_41585581
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer
ja tuurlijk Ik deed het ook weleens, beetje tussen de gebouwen door sightsee-en, en soms ging het dus toch net niet maar nu vlieg ik serieus
pi_41586023
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
pi_41586583
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:45 schreef Piles het volgende:
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
pi_41587836
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:03 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom
  donderdag 7 september 2006 @ 16:41:46 #112
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41587941
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41588039
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
757 en de 767.
Ik post om het posten.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:58:40 #114
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41588436
en 747 en 737?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 7 september 2006 @ 16:58:51 #115
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41588441
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Nee...
pi_41588562
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:58 schreef GoodGawd het volgende:
en 747 en 737?
Nee...
  donderdag 7 september 2006 @ 17:27:55 #117
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41589190
Wat dan wel ?

Heeft iemand nog een goeie panel voor de :
737
747
757

Link plz
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41589291
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Wat dan wel ?
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:45 schreef Furious het volgende:

[..]

757 en de 767.
Ik post om het posten.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:35:09 #119
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41589385
De 757 en de 767 hebben nagenoeg dezelfde cockpit.
De Fokker 70 en Fokker 100 hebben dezelfde cockpit
De 737-300/400 en 500 hebben dezelfde cockpit
De 737-100/200 zelfde cockpit
De 737-600/700/800/900/BBJ zelfde Cockpit
De Airbussen 318/319/320/321/330/340 hebben nagenoeg dezelfde cockpit.
pi_41589728
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
pi_41590738
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.

Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen...

--edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje)
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_41591075
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom
! ik vind meer het de runway opdraaien en recht op de middellijn uitkomen soms wat lastig Gaat ie net iets te hard, sta ik teveel naar links
pi_41591104
Haha, ja Cessna staat zo stil.

Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
pi_41592561
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Haha, ja Cessna staat zo stil.

Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkg
  donderdag 7 september 2006 @ 19:49:05 #125
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41592872
HOLY! Hulde aan die piloot die die kist als een ufo kan besturen Oo!

edit: is er in zweden trouwens noorder licht (ik vlieg nu in zweden en de lucht lijkt wel noorderlicht)

[ Bericht 44% gewijzigd door GoodGawd op 07-09-2006 20:07:49 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')