quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:Thanx again,
Maar ik heb me toch een grote ergenis!!
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !
Ik word er helemaal gek van
Kent iemand dit probleem ?
Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan
![]()
)
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS
Joystick durf ik niet te beantwoorden, van iemand gehoord dat de Saitek soms niet precies deed wat hij wou doen. Het heeft waarschijnlijk met de kalibratie van je joystick te maken, wat ik zelf niet krijg herstelt. Als excuus meteen een nieuwe joystick aangeschaft
![]()
.
Meeste landingsbanen van de grotere vliegvelden zijn geschikt voor 747's. Waarschijnlijk land jij met te veel fuel in de motoren, daar zal je op moeten letten.
De takeoff is verdeelt in 3 soorten snelheden (op hogere snelheid):
V1, De snelheid van het moment dat je de take-off niet meer mag afbreken. Daarom is dit dus een van de meest kritieke momenten van de vlucht.
VR, De snelheid van het moment wanneer je het vliegtuig 'Rotate' dus letterlijk roteert.
V2, De snelheid wanneer je van de grond afkomt.
Deze snelheden worden bepaald door het gewicht, hoe meer het gewicht hoe hoger de snelheden en flaps. Lengte van de runway heeft natuurlijk ook een grote factor
![]()
.
Bij het landen heeft het meer met de payload van de mensen en baggage te maken, aangezien er extra fuel word getankt voor een eventuele uitwijking naar een ander vliegveld en daarbovenop nog eens 45 minuten extra vliegtijd. Dat zit meestal rond de 135 knots, soms iets meer en soms iets minder ligt er maar aan.
Deze snelheden worden berekent door je FMC, en dan komt het automatisch op je PFD en/of speed meter te staan.