abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41576125
quote:
Op donderdag 7 september 2006 02:21 schreef Ewoudus het volgende:
Een vraag:

Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant.
Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen?
Als ik jou was zal ik beginnen met simpelweg gebruik te maken van de standaard ATC in FS. Oftewel maak een vliegplan (IFR - High Alt. Airways) en luister naar de headings en clearances die de ATC je telkens geeft. In het begin is dit makkelijker. Daarna kan je wel weer aan de gang met FS Nav.

Succes.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:20:17 #104
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41576321
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer
ik heb het ook een keer gedaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41578911
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
pi_41583193
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef Koenz0r het volgende:
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
wat verwacht je te zien dan? Explosies enzow? crashen in FS stelt zeer weinig voor
pi_41583236
TVP enzo.
pi_41585581
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer
ja tuurlijk Ik deed het ook weleens, beetje tussen de gebouwen door sightsee-en, en soms ging het dus toch net niet maar nu vlieg ik serieus
pi_41586023
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
pi_41586583
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:45 schreef Piles het volgende:
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
pi_41587836
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:03 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom
  donderdag 7 september 2006 @ 16:41:46 #112
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41587941
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41588039
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
757 en de 767.
Ik post om het posten.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:58:40 #114
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41588436
en 747 en 737?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 7 september 2006 @ 16:58:51 #115
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41588441
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Nee...
pi_41588562
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:58 schreef GoodGawd het volgende:
en 747 en 737?
Nee...
  donderdag 7 september 2006 @ 17:27:55 #117
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41589190
Wat dan wel ?

Heeft iemand nog een goeie panel voor de :
737
747
757

Link plz
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41589291
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Wat dan wel ?
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:45 schreef Furious het volgende:

[..]

757 en de 767.
Ik post om het posten.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:35:09 #119
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41589385
De 757 en de 767 hebben nagenoeg dezelfde cockpit.
De Fokker 70 en Fokker 100 hebben dezelfde cockpit
De 737-300/400 en 500 hebben dezelfde cockpit
De 737-100/200 zelfde cockpit
De 737-600/700/800/900/BBJ zelfde Cockpit
De Airbussen 318/319/320/321/330/340 hebben nagenoeg dezelfde cockpit.
pi_41589728
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
pi_41590738
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.

Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen...

--edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje)
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_41591075
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom
! ik vind meer het de runway opdraaien en recht op de middellijn uitkomen soms wat lastig Gaat ie net iets te hard, sta ik teveel naar links
pi_41591104
Haha, ja Cessna staat zo stil.

Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
pi_41592561
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Haha, ja Cessna staat zo stil.

Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkg
  donderdag 7 september 2006 @ 19:49:05 #125
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41592872
HOLY! Hulde aan die piloot die die kist als een ufo kan besturen Oo!

edit: is er in zweden trouwens noorder licht (ik vlieg nu in zweden en de lucht lijkt wel noorderlicht)

[ Bericht 44% gewijzigd door GoodGawd op 07-09-2006 20:07:49 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41594781
quote:
Allejezus

Wat dacht je btw van deze, toch maar een go-around
  donderdag 7 september 2006 @ 21:07:07 #127
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41595515
http://www.youtube.com/watch?v=4AXSYmUJ-7A&mode=related&search=

Deze kan er ook wat van

Maar deze slaat toch wel alles
http://www.youtube.com/watch?v=rXOVFdjon_g&NR


Deze: XD XD
http://www.youtube.com/watch?v=IcEsvpRL_BU&mode=related&search=

[ Bericht 30% gewijzigd door GoodGawd op 07-09-2006 21:29:05 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41595772
quote:
Is dat echt
Zo land ik op het moment met de Cessna
pi_41596280
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:27 schreef Vloris het volgende:

[..]

Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.

Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen...

--edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje)
Neen, ik bedoel inverted de ILS af, dus op de kop op z'n boers.
Nou moet ik er bij zeggen dat deze Cessna 150 geen open carter had...

ow en trouwens, approaches op de A/P vliegen is
  donderdag 7 september 2006 @ 21:30:14 #130
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41596498
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:14 schreef Piles het volgende:

[..]

Is dat echt
Zo land ik op het moment met de Cessna
NEE XD lol die was fake http://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 7 september 2006 @ 21:31:02 #131
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41596530
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

NEE XD lol die was fake http://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
Dan weten we in ieder geval hoe je land XD
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41596708
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

NEE XD lol die was fake http://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
  donderdag 7 september 2006 @ 21:40:56 #133
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41596960
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
Wel met de 152 Aerobat
pi_41598214
Mooie vlucht gedaan van St. Louis naar Chicago in een Learjet. Lekker vliegtuigje .

Alleen de afwerking op het einde tijdens het landen was wat rommelig. Ik ben maar gewoon op een runway geland, moet namelijk nog een opdracht voor school afmaken .
  donderdag 7 september 2006 @ 22:15:22 #135
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41598340
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie vlucht gedaan van St. Louis naar Chicago in een Learjet. Lekker vliegtuigje .

Alleen de afwerking op het einde tijdens het landen was wat rommelig. Ik ben maar gewoon op een runway geland, moet namelijk nog een opdracht voor school afmaken .
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!

Regel eerst dat je kan landen voor je gaat vliegen!
pi_41598985
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt . Voor de rest super ding .
  donderdag 7 september 2006 @ 22:42:03 #137
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41599331
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt . Voor de rest super ding .
in het echt voel je de touchdown ook niet in je "stick" maar die voel je aan je rug/reet
  donderdag 7 september 2006 @ 23:07:46 #138
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41600334
/vuur/reddingsdiensten
FCT
  donderdag 7 september 2006 @ 23:09:03 #139
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41600372
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:07 schreef Mojave het volgende:
/vuur/reddingsdiensten
Dat heb je niet in flightsim
pi_41600442
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:15 schreef nsfw het volgende:
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!

Regel eerst dat je kan landen voor je gaat vliegen!
Ik weet het. Take-off is optional but landing is mandatory.

Mja hoe leer je het best te landen door het te oefenen .
  donderdag 7 september 2006 @ 23:11:05 #141
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41600447
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:09 schreef nsfw het volgende:

[..]

Dat heb je niet in flightsim
!!!!!!

gevoel in je reet wel? of is dat MS Gay Simulator?
FCT
pi_41600597
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
pi_41600709
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.
pi_41600724
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.
  donderdag 7 september 2006 @ 23:19:23 #145
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41600754
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:11 schreef Mojave het volgende:

[..]

!!!!!!

gevoel in je reet wel? of is dat MS Gay Simulator?
Dat heeft elke flightsim!

MOet je ook maar de legale versie kopen! dan krijg je er een soort plugje bij voor een plek waar de zon nooit zal schijnen!
pi_41600899
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef nubie het volgende:

[..]

Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.
Dan nog maar een goedkope joystick van ¤ 20,- kopen, ¤ 80,- voor alleen FS is een beetje tè.
Maar zo blijven vliegen is niet te doen
  vrijdag 8 september 2006 @ 07:31:23 #147
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41607806
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:19 schreef nsfw het volgende:

[..]

Dat heeft elke flightsim!

MOet je ook maar de legale versie kopen! dan krijg je er een soort plugje bij voor een plek waar de zon nooit zal schijnen!


Ach jongens, de goeie ouwe tijd van versie 4.0 .... toen NDB's nog hip waren en de eerste ILS nog geintroduceerd moest worden...
FCT
pi_41609346
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 07:31 schreef Mojave het volgende:

[..]



Ach jongens, de goeie ouwe tijd van versie 4.0 .... toen NDB's nog hip waren en de eerste ILS nog geintroduceerd moest worden...
Ik vloog geloof ik vanaf 1 versie voor FS95 Kan dat toen was ik nog een kind, en vloog ik gewoon puur visual met een cessnatje ging ik altijd een rondje vliegen door chicago weet je wel, dat vliegveld waar je toen default startte. Meigs field oid.. Ik kon toen al wel goed landen Of zon adventure door de grand canon etc..
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:41:10 #149
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41610686
Dit was mijn eerste flightim!

Snoopy vs the Red baron



Op de Atari
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:13:55 #150
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41611525
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt . Voor de rest super ding .
Welke heb je?

[ Bericht 10% gewijzigd door GoodGawd op 09-09-2006 07:23:30 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:14:25 #151
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41611536


[ Bericht 100% gewijzigd door GoodGawd op 08-09-2006 11:16:10 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:14:55 #152
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41611547
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:13 schreef GoodGawd het volgende:
[quote]Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt . Voor de rest super ding .


Welke heb je?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41618391
Ook een leuke: vlieg je (in een Learjet) een kort stukje om je landingstechnieken nog eens te oefenen: EHRD -> EHEH (Rotterdam -> Eindhoven dus). Gaat prima, het is alleen nogal druk in EHEH zodat je een rondje in pattern moet blijven vliegen tot je toestemming krijgt te landen.
Goed, na een rondje mag je de final leg van je pattern uitvoeren, en net nadat je aan de grond komt hoor je de ATC omroepen naar het vliegtuig achter je (een 747):
"Cleared to land"
- "Heej!" dacht ik zo, maar ik ben de runway nog niet af!
"Follow the aircraft on the runway" kwam erachteraan. Blijkbaar had ATC genoeg vertrouwen in mij dat ik netjes op tijd de runway zou verlaten zodat ik niet overreden zou worden door die 747
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')