Als ik jou was zal ik beginnen met simpelweg gebruik te maken van de standaard ATC in FS. Oftewel maak een vliegplan (IFR - High Alt. Airways) en luister naar de headings en clearances die de ATC je telkens geeft. In het begin is dit makkelijker. Daarna kan je wel weer aan de gang met FS Nav.quote:Op donderdag 7 september 2006 02:21 schreef Ewoudus het volgende:
Een vraag:
Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant.
Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen?
quote:Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:
[..]
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer![]()
wat verwacht je te zien dan? Explosies enzow?quote:Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef Koenz0r het volgende:
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal?
ja tuurlijkquote:Op donderdag 7 september 2006 09:53 schreef nsfw het volgende:
[..]
Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer![]()
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:45 schreef Piles het volgende:
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen?
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalomquote:Op donderdag 7 september 2006 16:03 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten.
757 en de 767.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Nee...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:41 schreef GoodGawd het volgende:
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ?
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom![]()
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkgquote:Op donderdag 7 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Haha, ja Cessna staat zo stil.
Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt.
Allejezusquote:Op donderdag 7 september 2006 19:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkg
Is dat echtquote:Op donderdag 7 september 2006 21:07 schreef GoodGawd het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=4AXSYmUJ-7A&mode=related&search=
Deze kan er ook wat van![]()
Neen, ik bedoel inverted de ILS af, dus op de kop op z'n boers.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:27 schreef Vloris het volgende:
[..]
Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie.
Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen...
--edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje)
NEE XD lol die was fakequote:Op donderdag 7 september 2006 21:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Is dat echt![]()
Zo land ik op het moment met de Cessna![]()
Dan weten we in ieder geval hoe je land XDquote:Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
NEE XD lol die was fakehttp://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
quote:Op donderdag 7 september 2006 21:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
NEE XD lol die was fakehttp://www.youtube.com/watch?v=JoUvU0cGPNc
Wel met de 152 Aerobatquote:Op donderdag 7 september 2006 17:48 schreef Jarold het volgende:
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152?
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!quote:Op donderdag 7 september 2006 22:12 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie vlucht gedaan van St. Louis naar Chicago in een Learjet. Lekker vliegtuigje.
Alleen de afwerking op het einde tijdens het landen was wat rommelig. Ik ben maar gewoon op een runway geland, moet namelijk nog een opdracht voor school afmaken.
in het echt voel je de touchdown ook niet in je "stick" maar die voel je aan je rug/reetquote:Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
Dat heb je niet in flightsimquote:Op donderdag 7 september 2006 23:07 schreef Mojave het volgende:
/vuur/reddingsdiensten
Ik weet het. Take-off is optional but landing is mandatory.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:15 schreef nsfw het volgende:
Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht!
Regel eerst dat je kan landen voor je gaat vliegen!
Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:15 schreef Piles het volgende:
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen?
Dat heeft elke flightsim!quote:Op donderdag 7 september 2006 23:11 schreef Mojave het volgende:
[..]
!!!!!!
gevoel in je reet wel? of is dat MS Gay Simulator?
quote:Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef nubie het volgende:
[..]
Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen.
Dan nog maar een goedkope joystick van ¤ 20,- kopen, ¤ 80,- voor alleen FS is een beetje tè.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:18 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen.
quote:Op donderdag 7 september 2006 23:19 schreef nsfw het volgende:
[..]
Dat heeft elke flightsim!
MOet je ook maar de legale versie kopen! dan krijg je er een soort plugje bij voor een plek waar de zon nooit zal schijnen!![]()
Ik vloog geloof ik vanaf 1 versie voor FS95quote:Op vrijdag 8 september 2006 07:31 schreef Mojave het volgende:
[..]
![]()
Ach jongens, de goeie ouwe tijd van versie 4.0 .... toen NDB's nog hip waren en de eerste ILS nog geintroduceerd moest worden...![]()
Welke heb je?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:13 schreef GoodGawd het volgende:
[quote]Op donderdag 7 september 2006 22:32 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt. Voor de rest super ding
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |