abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41496689
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:40 schreef WEST het volgende:

[..]

Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goed
Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen?

Oftewel, pak een default 737 , zoek een korte route uit en maak een flightplan in FS zelf (IFR/High Altitude) en gaan met die ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 september 2006 @ 06:47:29 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41506020
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen?

Oftewel, pak een default 737 , zoek een korte route uit en maak een flightplan in FS zelf (IFR/High Altitude) en gaan met die ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41509318
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 06:47 schreef WEST het volgende:
dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft.
waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu?
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:09:30 #54
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41509807
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:49 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu?
Hij stalled niet hij blijft gewoon keurig op FL310 maar hij gaat circels draaien om die VOR punten, directe route zonder die VOR punten blijft hij normaal die route volgen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41510256
Nieuwe download gevonden die me erg gaaf lijkt voor FS2004 Flightdeck 4...

Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:39:05 #56
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41517366

Als ik bijvoorbeeld van Parijs naar Amsterdam wil vliegen weet ik niet wat ik moet kiezen .... kan iemand me daarom duidelijk uitleggen wat de begrippen (niet de afkorting) inhouden en wat ik het beste kan kiezen om goed naar het vliegtuig geleid te worden met de luchtsverkeersleiding?

o VFR
o IFR

- Directt - GPS
- Low altitude airways
- Hight altitude airways
- VOR to VOR

Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41518942
Als je door de toren geleidt wil worden moet je altijd IFR nemen (VFR is visual, dan kan je dus zelf zien en heb je weinig/geen begeleiding nodig). Met IFR geven ze je de koers aan die je moet vliegen vanaf de start, eenmaal op koers ben je afhankelijk van flightcontrol voor welke hoogte je vliegt en wanneer je mag dalen en de aanvliegroute mag inzetten

[ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 05-09-2006 16:33:06 ]
Where facts are few, experts are many.
pi_41520127
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:39 schreef GoodGawd het volgende:

Als ik bijvoorbeeld van Parijs naar Amsterdam wil vliegen weet ik niet wat ik moet kiezen .... kan iemand me daarom duidelijk uitleggen wat de begrippen (niet de afkorting) inhouden en wat ik het beste kan kiezen om goed naar het vliegtuig geleid te worden met de luchtsverkeersleiding?

o VFR
o IFR

- Directt - GPS
- Low altitude airways
- Hight altitude airways
- VOR to VOR

Als je van Amsterdam naar Parijs wilt vliegen met bijvoorbeeld een Boeing 737/747, kies je voor IFR en dan High Altitude Airways.

Zo krijg je; IFR clearance op schiphol, taxi begeleiding naar de runway, take-off clearance, ATC begeleiding, headings toegewezen, vlieghoogtes, en last but not least approach informatie.
pi_41520323
wie weet ga ik dit ook eens proberen
pi_41520483
Hier nog wat screenshots van me:

American Airlines van Miami - Nassau, kort vluchtje

http://www.fs2004.com/forums/index.php?showtopic=88936
pi_41521355
Wat is eigenlijk de nieuwste? Want ik zie verschillende, maar als ik hem koop wil ik wel de nieuwste (tenzij een oudere versie leuker is ).
pi_41522087
Ik heb fs2004 binnen. Ik ga zo eens even lekker vliegen.

Zijn er trouwens add-ons die echt de moeite waard zijn om te downloaden. Of moet ik eerst maar eens een beetje oefenen met de gewone fs2004 .
pi_41522316
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb fs2004 binnen. Ik ga zo eens even lekker vliegen.

Zijn er trouwens add-ons die echt de moeite waard zijn om te downloaden. Of moet ik eerst maar eens een beetje oefenen met de gewone fs2004 .
als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessna als je het wat vind kan je verder gaan kijken
pi_41522379
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:18 schreef LoggedIn het volgende:
als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessna als je het wat vind kan je verder gaan kijken
Dat ga ik inderdaad maar even doen. Zojuist mijn MS joystick letterlijk onder het stof vandaan gehaald .
pi_41522636
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:44 schreef Piles het volgende:
Wat is eigenlijk de nieuwste? Want ik zie verschillende, maar als ik hem koop wil ik wel de nieuwste (tenzij een oudere versie leuker is ).
FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houden .

En qua add-ons moet je denken aan Ultimate Terrain USA + Europe en Ground Environment Pro. Dan ziet het er een stuk gelikter uit .

Mocht je trouwens een vrij redelijk systeem of hoger hebben en je wilt geen karteltjes dan raad ik aan om de Anti-Aliasing niet in FS zelf te enablen maar dit juist te enablen op je videokaart zelf.
pi_41525049
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef Fillipe het volgende:

[..]

FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houden .
Bedankt voor de tips
Toch maar eens kopen voor ¤ 20,-
pi_41525329
Ik ben nu bezig met stijgen en landen in een Cesna alleen heb ik veel moeite om mijn vliegtuig recht te houden en als ik corrigeer corrigeert hij veel te veel. Kortom het is lastig om hem horizontaal te houden. Is dat normaal of heeft mijn joystick zijn beste tijd gehad?

edit: Laat maar heb mijn joystick even goed gekalibreerd. Werkt nu een stuk beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door MrX1982 op 05-09-2006 20:08:12 ]
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:11:21 #68
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41525674
Vraagje ik probeer voor de eerste keer een klm vliegtuig te downloaden op www.fsdownload.com ik klik dan op een leuk vliegtuig en dan komt er WinZip enig idee hoe ik dat vliegtuig in FS krijg?

Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41526964
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:11 schreef GoodGawd het volgende:
Vraagje ik probeer voor de eerste keer een klm vliegtuig te downloaden op www.fsdownload.com ik klik dan op een leuk vliegtuig en dan komt er WinZip enig idee hoe ik dat vliegtuig in FS krijg?

Simpelweg in je C:/Program Files/Microsoft/Flight Simulator/Aircraft folder.

Trouwens een tip voor als je freeware vliegtuigen (bv. Boeing/Airbus) wilt downloaden. Download er een van Project Opensky. Een volledig overzicht: http://www.projectopensky.com/downloads-index.php .

Een andere goede downloadsite voor FS is http://www.avsim.com. Hier kan je echt van alles wat downloaden. Bijvoorbeeld, verbeterde vliegvelden, complete geluidspakketten voor je 747, verbeterde luchthaven lampen, panelen voor de cockpit etc. etc.

Ja, je hebt wat add-ons nodig om het nóg leuker te maken
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:06:42 #70
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41527837
Harstikke bedankt
Nog een vraagje over avsim.com daar kan je dingen onder scenery downloaden is dat voor een bepaalde plek of is dat voor het hele spel?

[ Bericht 3% gewijzigd door GoodGawd op 05-09-2006 21:13:41 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41528382
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:06 schreef GoodGawd het volgende:
Harstikke bedankt
Nog een vraagje over aviasm oid daar kan je dingen onder scenery downloaden is dat voor een bepaalde plek of is dat voor het hele spel?
Ligt er aan wat je download .

Bijvoorbeeld; Airport Environment 7 Deze download zorgt ervoor dat overal in FS je textures aanzienlijk verbeterd worden. Dit is dus te zien bij de standaard luchthavens in FS. De standaard textures van FS worden zeg maar vervangen door dit pakket. En dus zie je het overal terug.
quote:
File Description:
Airport Environment Upgrade 7.0 (AEU7) greatly enhances the Microsoft® Flight Simulator 2004 default airports throughout the world. Airport runway, taxiway, and tarmac surfaces, airport buildings, and airport lighting have all been upgraded. Special reflective windows and seasonal runway effects are included. AEU7 brings you much more detail, and even better performance than the previous version. This is the latest version of AEU as of February 15th 2005. Enjoy!
Maar stel je download een luchthaven. Bijvoorbeeld luchthaven Rotterdam, noem maar wat. Dan blijft het uiteraard beperkt bij die specifieke luchthaven alleen.

Het is dus geheel afhankelijk van wat je download. En nog een tip, já nog een. Kijk even bij avsim.com op de 'This Year Hottest Files' . Oftewel waar je een overzicht krijgt van de meest populaire/gedownloade bestanden van avsim. Daar zitten meesten erg kleine add-ons bij die FS net iets mooier maken.

En nu ga ik vliegen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:49:19 #72
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41529644
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben nu bezig met stijgen en landen in een Cesna alleen heb ik veel moeite om mijn vliegtuig recht te houden en als ik corrigeer corrigeert hij veel te veel. Kortom het is lastig om hem horizontaal te houden. Is dat normaal of heeft mijn joystick zijn beste tijd gehad?

edit: Laat maar heb mijn joystick even goed gekalibreerd. Werkt nu een stuk beter.
dat is wel belangrijk maar goed Ferrari fan he
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:29:03 #73
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41531298
Thanx again,

Maar ik heb me toch een grote ergenis!!
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !
Ik word er helemaal gek van

Kent iemand dit probleem ?

Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)

Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan )
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?

-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?

Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS

[ Bericht 42% gewijzigd door GoodGawd op 05-09-2006 22:40:56 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41532414
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,

Maar ik heb me toch een grote ergenis!!
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !
Ik word er helemaal gek van

Kent iemand dit probleem ?

Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)

Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan )
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?

-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?

Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS
Hoe bedoel je met de gemiddelde snelheid?

Ik trek meestal op met 15 flaps, als het vliegtuig helemaal vol is bij ongeveer 170 kts
Landen doe ik altijd met full flaps en ja, met een 737 is dat 160 kts

Maar dat is mijn manier
pi_41532421
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,

Maar ik heb me toch een grote ergenis!!
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !
Ik word er helemaal gek van

Kent iemand dit probleem ?

Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Ik heb geen Saitek dus ik heb geen idee.
quote:
Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan )
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
Kijk als je op Ameland wilt landen, ja. Maar als je op schiphol wilt landen moet je het toch wel makkelijk redden.
quote:
-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
Rond de 165 knots trek je op, maximaal 20 degrees flaps. Meestal gebruik je 15 flaps.
quote:
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Landen rond de 155 knots, flaps 25+

Deze snelheden en flaps-standen zijn geheel afhankelijk van de wind, lengte van runway etc, etc. Er is geen standaard voor. Bovenstaand is dus puur indicatie.

Maar ik zou zeggen, pak eerst een cessna of heel misschien een 737 en ga daar eens mee vliegen. Niet gelijk de allergrootste kisten pakken. Gaat niet werken. Neem ook wat flightlessons en lees een paar manuals van de kisten. Hier staat vrijwel alles in. Ja, het is saai, maar zo leer je het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')