abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41713983
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?
Een aantal. Kijk eens bij Select a Flight in het hoofdmenu van FS2004.
pi_41716756
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?
Ja, dat kan wel, begin gewoon een vlucht en open daarna de map. Hier kun je de locatie van je vliegtuig veranderen (gewoon het vliegtuigje verslepen geloof ik). Als je ook nog een mooie hoogte instelt en voordat je 'm weer van pauze af haalt ook nog eens je throttle wat open zet (3/4 ofzo, afhankelijk van je vliegtuig) ben je meteen aan het vliegen
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_41716795
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:51 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen?
Je kunt je vlucht ook saven vlak voor de landing. Je kunt ook een flightvideo maken en dan verder gaan als je de landing inzet. Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etc
pi_41719174
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef PrinceSL het volgende:
Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etc
Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_41725308
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:08 schreef Vloris het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom.
ja, dat ja

Hier wat screens van mijn vluchtje EHAM-EGGL (Schiphol -Heathrow)


Ready for take-off


net na take-off


Climb and maintain 22.000


boven de wolken waar het zonnetje nog te zien is


Boven een agglomeratie van London


net voor de landing


En hier ook net voor de landing


Leuk vluchtje, slecht weer, maa prima omdat ik ILS aan het oefenen ben en dan kan je de runway maar beter niet zien
pi_41725911
Eigenlijk is dat hele ILS poepsimpel toch

Opdrachten van de ATC uitvoeren.
Course en ILS-frequentie van de runway in de Flight Map opzoeken. Course invullen bij CRS en frequentie bij NAV1 in de Radio Stack (wel even op active zetten). Dan knopje van NAV1 indrukken zodat die actief wordt. Vlak nadat je de laatste opdracht van de ATC (die lange van 3 regels dat je mag landen enzo) hebt gekregen, de knop APR indrukken. Zorgen dat de switch van GPS/NAV op NAV staat (paar keer vergeten, toen dook ik de zee in ).

Kind kan de was doen, je wordt automatisch op de runway gezet. Alleen effe speed en flaps in de gaten houden.

Blijft mooi, dat spul
pi_41730156
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:26 schreef Saekerhett het volgende:
Eigenlijk is dat hele ILS poepsimpel toch

Opdrachten van de ATC uitvoeren.
Course en ILS-frequentie van de runway in de Flight Map opzoeken. Course invullen bij CRS en frequentie bij NAV1 in de Radio Stack (wel even op active zetten). Dan knopje van NAV1 indrukken zodat die actief wordt. Vlak nadat je de laatste opdracht van de ATC (die lange van 3 regels dat je mag landen enzo) hebt gekregen, de knop APR indrukken. Zorgen dat de switch van GPS/NAV op NAV staat (paar keer vergeten, toen dook ik de zee in ).

Kind kan de was doen, je wordt automatisch op de runway gezet. Alleen effe speed en flaps in de gaten houden.

Blijft mooi, dat spul
Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies?
pi_41730408
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:15 schreef PrinceSL het volgende:

[..]

Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies?
Automatic Terminal Information Service

Voor de course even naar map gaan en inzoomen op de ILS-feather van de baan.
Ik post om het posten.
pi_41730689
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:28 schreef Furious het volgende:

[..]

Automatic Terminal Information Service

Voor de course even naar map gaan en inzoomen op de ILS-feather van de baan.
Ik ben er uit nu ja, en dan dus dubbelklikken. Danke!
pi_41731899
In je GPS apparaat kan je bij vliegveld info ook alle freqs opzoeken. Ook het aantal banen, ligging van de banen, welke banen ils hebben en ga zo maar door..
Where facts are few, experts are many.
pi_41736010
In de FMC van o.a. de 737 staan de ILS frequentie en de course gewoon op de INIT REF pagina met de VREF speeds, dus dat is dan veel handiger .
pi_41736650
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:21 schreef Kevin1Bravo het volgende:
In de FMC van o.a. de 737 staan de ILS frequentie en de course gewoon op de INIT REF pagina met de VREF speeds, dus dat is dan veel handiger .
Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speeds

Althans, dat gok ik.
pi_41737085
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:48 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speeds

Althans, dat gok ik.
Voor degene die wel weten wat dat betekent is het wel een goede tip .
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:38:17 #239
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41745791
Roken de banden altijd als je land? Teminste dat heb ik altijd met een boeing...
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41745893
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:38 schreef GoodGawd het volgende:
Roken de banden altijd als je land? Teminste dat heb ik altijd met een boeing...
In het echt wel toch

Mn joystick is er trouwens
Super-ding
pi_41746644
Ik moet binnenkort ook maar weer eens een nieuwe joystick kopen, gaar ding wat ik nu heb.
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:51:55 #242
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41750809
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41750928
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:51 schreef GoodGawd het volgende:
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
Ja dat is wel irritant ja, landen doe ik meestal in de VC.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:06:18 #244
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41751432
Is dat in het echt ook zo dat hun panel in de weg zit anders heb ik xtra respect voor pilots
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41751853
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:06 schreef GoodGawd het volgende:
Is dat in het echt ook zo dat hun panel in de weg zit anders heb ik xtra respect voor pilots
nee, in het echt drukken ze ook ff op W
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:16:40 #246
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41751928
XD
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:18:00 #247
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41751994
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:51 schreef GoodGawd het volgende:
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg?
Paar keer op Shift + Enter drukken

Dan zet je zogenaamd je stoel hoger
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:33:58 #248
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41752592
OK Tnx! Ik verwisselde soms de panel en visual ( Visual onder Panel boven )

Mooi om te weten

[ Bericht 14% gewijzigd door GoodGawd op 12-09-2006 22:49:50 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 13 september 2006 @ 07:54:41 #249
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_41760344
INIT REF is een page op je FMC
FCT
pi_41762130
quote:
Op woensdag 13 september 2006 07:54 schreef Mojave het volgende:
INIT REF is een page op je FMC
Mojave doet een poging niet tot de 75% van Fillipe te horen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')