Handige links:quote:Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een rédelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.
Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.
Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.
Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:44 schreef WEST het volgende:
net op gestegen van EHAM voor een vlucht naar VHHH hij klimt goed ik zet het op de AP en kom weer is het een op hol geslagen paard.
![]()
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:55 schreef Saekerhett het volgende:
Hoeveel kts vlieg je dan?
quote:
ik zat op dat moment op 250 kts en het gebeurde bij VOR/intersection Andikquote:
ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuwquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:43 schreef WEST het volgende:
en nu heb ik geen problemen tot nu toe
Dat is zonde hoor.. Je moet het gewoon goed doenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:50 schreef WEST het volgende:
[..]
ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuw![]()
nu kan dat wel jaquote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:58 schreef uppie83 het volgende:
Zijn er onder jullie ook lui die wel eens Flightsimmen in multiplayer??? Ik heb ooit in een ver verleden dit wel eens gedaan, inclusief een pc die software draaide om als tower te fungeren. Toen was FS echter nog niet zo geavanceerd dat we elkaar konden zien vliegen, tegenwoordig schijnt dat wel te kunnen.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:06 schreef nsfw het volgende:
Ik vloog van de week de nieuwe Boeing 888 en toen wilde ik een NDB glidepath gaan Aproachen en toen deed ik dat en toen ging m'n landingsgestel niet naar buiten en toen kwam er brand in één van m'n motoren en toen moest ik de holding in van ATC omdat ik een slot had en toen waren er ook nog 40 verdachte passagiers aan boord en toen had ik ook nog een bommelding en toen kon ik eindelijk landen en toen stond er een ander vliegtuig op de baan![]()
![]()
en toen moest ik nog een keer omhoog en toen vloog ook m'n andere motor in de brand en toen raakte m'n benzine op en toen kon ik landen... maar crashte ik..
Hier een foto
[afbeelding]
The download limit has been reached for this file.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Zo'n gast op fs2004.com heeft een freeware water add-on vrijgegeven, ziet er best goed uit moet ik zeggen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier te downloaden: Klik
JAA!!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:51 schreef clowncloon het volgende:
heeft er iemand een saitek x52 joystick? is dat de moeite waard?
FSX?quote:Op zondag 3 september 2006 12:23 schreef Fillipe het volgende:
Paar screenshots van m'n approach naar St.Maarten
Nee, fs2004. Gebruik wel veel add-ons;quote:
Misschien lopen je motoren niet synchroon. Als je stilstaat even 'e' ingedrukt houden en dan op 1 en dan op 2 drukken, of op 1, 2, 3 en 4; afhankelijk van het aantal motoren.quote:Op zondag 3 september 2006 16:25 schreef GoodGawd het volgende:
Leuk zo'n 18 wieler![]()
Btw sommige vliegtuigen doen soms erg raar.
vb1) ik sta op de landingsbaan en ik 'release' the breaks en dan geef ik 'smootly' gas tot full power en dan gaat ie opeens als een gek naar links![]()
Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.quote:Op zondag 3 september 2006 17:06 schreef nubie het volgende:
Waarom is 335 kts al overspeed?
1kts = 1.8 km ?
335 x 1.8 = 600 km/h?![]()
Somebody correct me? :E : z
Ik heb net weer even gekeken, en dat is het ik heb ook een saitek en ik zag mijn rudder naar links slaan.quote:Het kan ook dat je rudder naar één kant is uitgeslagen (heb ik weleens met m'n saitek). Die zet je weer in het midden en alles is weer ok.
quote:Op zondag 3 september 2006 19:15 schreef nsfw het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.
Op de snelheidsmeter in de cockpit lees je de "Inidcated Airpseed" af (IAS).
Deze snelheid is niet de "Echte" snelheid van het vliegtuig maar de aerodynamische snelheid ten opzichte van de lucht.
De Echte snelheid ten opzichte van de lucht wordt de "True Airspeed" genoemd (TAS) en is te berekenen aan de hand van de vlieghoogte en temperatuur.
Corrigeer je deze snelheid dan weer voor meewind of tegenwind dan krijg je de "Groundspeed" (GS).
Om een lang verhaal kort te maken:
Als je op 1000 voet met 250 knopen vliegt, ga je minder snel dan wanneer je op 35.000 voet met 250 knopen vliegt.
Beetje duidelijk?
Je kan dat heel makkelijk testen op je GPS. Daar zie je de grondsnelheid in knopen.
Gaat puur om de draagkracht.quote:Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef WEST het volgende:
hoe werken de flaps eigenlijk bij het starten en landen?
quote:
goed dat ik dat nu weet, aldoende leerd menquote:Op maandag 4 september 2006 10:57 schreef nubie het volgende:
[..]
![]()
Je kunt dus veel makkelijker opstijgen en landen, dus bij lagere snelheid de lucht in en steiler klimmen (bijvoorbeeld 20 graden pitch up) zonder dat hij stallt.
volgens mij kan dat wel. teminste tis mij wel gelukt.quote:Op maandag 4 september 2006 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je eigenlijk ook online FS doen zonder een orginele versie? maar met een brand versie?
* LoggedIn is coolquote:Op maandag 4 september 2006 12:23 schreef Jarold het volgende:
cool allemaal 747 captains hier
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.quote:Op maandag 4 september 2006 19:36 schreef WEST het volgende:
toch snap ik niet als ik op de AP vlieg dat hij na een bepaalde waypoint gewoon zijn eigen weg gaat en rondjes gaan circelen
![]()
edit: zie dat de GPS op andik stond en denk dat die daar nog niet geweest is terwijl hij al boven denenmarken zat.
edit 2: de waypoints verschuiven niet op automatisch![]()
is dat fs 2000 ofzow?quote:Op zondag 3 september 2006 15:55 schreef Davidboaz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
met de installatiequote:Op maandag 4 september 2006 21:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik wil al járen zo'n soort spelen, waar begin ik.
Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goedquote:Op maandag 4 september 2006 21:10 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.
Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen?quote:Op maandag 4 september 2006 21:40 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen?
Oftewel, pak een default 737 , zoek een korte route uit en maak een flightplan in FS zelf (IFR/High Altitude) en gaan met die ...dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu?quote:Op dinsdag 5 september 2006 06:47 schreef WEST het volgende:
dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft.
Hij stalled niet hij blijft gewoon keurig op FL310 maar hij gaat circels draaien om die VOR punten, directe route zonder die VOR punten blijft hij normaal die route volgen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:49 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu?
Als je van Amsterdam naar Parijs wilt vliegen met bijvoorbeeld een Boeing 737/747, kies je voor IFR en dan High Altitude Airways.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:39 schreef GoodGawd het volgende:
![]()
Als ik bijvoorbeeld van Parijs naar Amsterdam wil vliegen weet ik niet wat ik moet kiezen .... kan iemand me daarom duidelijk uitleggen wat de begrippen (niet de afkorting) inhouden en wat ik het beste kan kiezen om goed naar het vliegtuig geleid te worden met de luchtsverkeersleiding?![]()
o VFR
o IFR
- Directt - GPS
- Low altitude airways
- Hight altitude airways
- VOR to VOR
![]()
als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessnaquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb fs2004 binnen. Ik ga zo eens even lekker vliegen.
Zijn er trouwens add-ons die echt de moeite waard zijn om te downloaden. Of moet ik eerst maar eens een beetje oefenen met de gewone fs2004.
Dat ga ik inderdaad maar even doen. Zojuist mijn MS joystick letterlijk onder het stof vandaan gehaaldquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:18 schreef LoggedIn het volgende:
als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessnaals je het wat vind kan je verder gaan kijken
FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houdenquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:44 schreef Piles het volgende:
Wat is eigenlijk de nieuwste? Want ik zie verschillende, maar als ik hem koop wil ik wel de nieuwste (tenzij een oudere versie leuker is).
Bedankt voor de tipsquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef Fillipe het volgende:
[..]
FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houden.
Simpelweg in je C:/Program Files/Microsoft/Flight Simulator/Aircraft folder.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:11 schreef GoodGawd het volgende:
Vraagje ik probeer voor de eerste keer een klm vliegtuig te downloaden op www.fsdownload.com ik klik dan op een leuk vliegtuig en dan komt er WinZip enig idee hoe ik dat vliegtuig in FS krijg?
![]()
Ligt er aan wat je downloadquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:06 schreef GoodGawd het volgende:
Harstikke bedankt![]()
![]()
Nog een vraagje over aviasm oid daar kan je dingen onder scenery downloaden is dat voor een bepaalde plek of is dat voor het hele spel?
Maar stel je download een luchthaven. Bijvoorbeeld luchthaven Rotterdam, noem maar wat. Dan blijft het uiteraard beperkt bij die specifieke luchthaven alleen.quote:File Description:
Airport Environment Upgrade 7.0 (AEU7) greatly enhances the Microsoft® Flight Simulator 2004 default airports throughout the world. Airport runway, taxiway, and tarmac surfaces, airport buildings, and airport lighting have all been upgraded. Special reflective windows and seasonal runway effects are included. AEU7 brings you much more detail, and even better performance than the previous version. This is the latest version of AEU as of February 15th 2005. Enjoy!
dat is wel belangrijkquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben nu bezig met stijgen en landen in een Cesna alleen heb ik veel moeite om mijn vliegtuig recht te houden en als ik corrigeer corrigeert hij veel te veel. Kortom het is lastig om hem horizontaal te houden. Is dat normaal of heeft mijn joystick zijn beste tijd gehad?
edit: Laat maar heb mijn joystick even goed gekalibreerd. Werkt nu een stuk beter.
Hoe bedoel je met de gemiddelde snelheid?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,
Maar ik heb me toch een grote ergenis!!![]()
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !![]()
Ik word er helemaal gek van![]()
Kent iemand dit probleem ?
Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan)
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?![]()
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS![]()
![]()
Ik heb geen Saitek dus ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,
Maar ik heb me toch een grote ergenis!!![]()
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !![]()
Ik word er helemaal gek van![]()
Kent iemand dit probleem ?
Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Kijk als je op Ameland wilt landen, ja. Maar als je op schiphol wilt landen moet je het toch wel makkelijk redden.quote:Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan)
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?![]()
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
Rond de 165 knots trek je op, maximaal 20 degrees flaps. Meestal gebruik je 15 flaps.quote:-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
Landen rond de 155 knots, flaps 25+quote:-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Joystick durf ik niet te beantwoorden, van iemand gehoord dat de Saitek soms niet precies deed wat hij wou doen. Het heeft waarschijnlijk met de kalibratie van je joystick te maken, wat ik zelf niet krijg herstelt. Als excuus meteen een nieuwe joystick aangeschaftquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,
Maar ik heb me toch een grote ergenis!!![]()
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !![]()
Ik word er helemaal gek van![]()
Kent iemand dit probleem ?
Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan)
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?![]()
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS![]()
![]()
Hmm, kan hem niet vindenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef WEST het volgende:
als iemand intresse heeft in TheFrank_O's AI pakket versie 4.3 voor Flight Simulator!
die is te vinden in A.B.warez.flightsim
Een aanrader!!
van vandaagquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, kan hem niet vinden![]()
Hoe oud is ie?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:24 schreef WEST het volgende:
http://www.binsearch.info/?q=AI-Traffic-v4.3&max=250&adv_age=7&server=
Nemen we meequote:Op dinsdag 5 september 2006 23:24 schreef WEST het volgende:
http://www.binsearch.info/?q=AI-Traffic-v4.3&max=250&adv_age=7&server=
Ja, werkt goed, bij jou niet?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:08 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Nemen we mee
Filipe, werkt bij jou de 747-400 cargo versie?
Ik heb dat gedownload wat moet ik nu met dat bestand? Waar plaats ik hem in welke map van FS?quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:24 schreef WEST het volgende:
http://www.binsearch.info/?q=AI-Traffic-v4.3&max=250&adv_age=7&server=
Simpelweg de grootte van het vliegtuig, oftewel passagiers / cargo capiciteiten, en last but not least het vliegbereik.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:12 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze vliegtuigen:
- 737 - 700
- 737 - 800
- 737 - 900
- 737 - BBJ
Etc ..
![]()
ik bekijk die specificaties altijd via de kaartquote:Op donderdag 7 september 2006 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
Die Learjet is cool. Zojuist voor het eerst mee gevlogen en viel me niet tegen. Het vliegen zelf is bijna makkelijker dan met een Cessna.
Je zet gewoon alles in de Automatische Piloot. Alleen ging het landen niet voortreffelijk. Ik lande meer in het weiland dan op de runway.
Is het ergens mogelijk om de specificaties van de vliegvelden te bekijken met runways enzo anders weet je toch nooit waar je moet landen.
Ah oke zover ben ik nog niet. Morgen eens even bestuderen.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:35 schreef peacetaker het volgende:
ik bekijk die specificaties altijd via de kaart
ik vlieg via de flight planner, aan het eind van de lijn (de bestemming) kan je op het vliegveld klikken en op de runway die je toegewezen hebt gekregen van de verkeersleiding
je krijgt een schermpje met daarin de radio frequenties en ook de heading van de runway
lezen heeft heel veel voordelenquote:Op donderdag 7 september 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah oke zover ben ik nog niet. Morgen eens even bestuderen.
Overigens heb ik hetzelfde als Piles wat betreft dat trimmen. Maar dat komt misschien omdat ik meteen wil vliegen zonder al die informatie te lezen. Beetje trial&error manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |