abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41361722


MS Flight Simulator
quote:
Of je nou een beginnertje bent of een gevorderde piloot; Flight Simulator stelt iedereen in staat om binnen een rédelijke termijn goed te vertrekken en veilig te landen.

Dit topic is bedoeld om te genieten van elkaars vliegkunsten, foto's te plaatsen en elkaar te voorzien van tips and tricks om progressie te maken als virtueel piloot.

Wil je screenshots plaatsen, post dan maximaal drie foto's in één post, met een breedte van 500 pixels.

Heb je de basis van het vliegen nog niet helemaal onder de knie? Neem dan eerst even tijd voor de lessen op de CD ROM of DVD's. Schroom niet om vragen te stellen.
Handige links:
http://www.precisionmanuals.com
http://www.avsim.com/
http://www.ifdg.net/downloadmain.php
http://www.projectopensky.com/
http://ivao.aero/hq
http://www.vatsim.net/

Plaatjes (FS04)



Oude topics:
deel 2
deel 1

Laatste posts:
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:44 schreef WEST het volgende:
net op gestegen van EHAM voor een vlucht naar VHHH hij klimt goed ik zet het op de AP en kom weer is het een op hol geslagen paard.
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:55 schreef Saekerhett het volgende:
Hoeveel kts vlieg je dan?
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:09 schreef LoggedIn het volgende:
maak anders es een filmpje?


[ Bericht 3% gewijzigd door LoggedIn op 31-08-2006 14:21:21 ]
pi_41361948
tvp
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:25:23 #3
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41362043
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hoeveel kts vlieg je dan?
ik zat op dat moment op 250 kts en het gebeurde bij VOR/intersection Andik

ik heb maar een restart van de flight gedaan en nu moet ik wachten tot er een 747 van de runway af die er niet staat.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41362077
En FSX zuigt kont.
Ik post om het posten.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:41:16 #5
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41362583
Terug Vlieg Post
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:43:56 #6
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41362676
en nu heb ik geen problemen tot nu toe
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:46:05 #7
30560 2Mini
Official Logo
pi_41362748
klinkt bruut dit spel..
Camera 1... 1!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:50:17 #8
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41362896
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:43 schreef WEST het volgende:
en nu heb ik geen problemen tot nu toe
ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuw
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:51:39 #9
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_41362946
heeft er iemand een saitek x52 joystick? is dat de moeite waard?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_41362955
Ik vlieg af en toe nog wel een rondje.
pi_41363186
Bedankt voor de in info in de vorige thread .

Binnenkort zal ik de virtuele wereld onveilig maken met mijn vliegkunsten .
pi_41367828
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:50 schreef WEST het volgende:

[..]

ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuw
Dat is zonde hoor.. Je moet het gewoon goed doen Dan is het het waard
pi_41370390
Zijn er onder jullie ook lui die wel eens Flightsimmen in multiplayer??? Ik heb ooit in een ver verleden dit wel eens gedaan, inclusief een pc die software draaide om als tower te fungeren. Toen was FS echter nog niet zo geavanceerd dat we elkaar konden zien vliegen, tegenwoordig schijnt dat wel te kunnen.

Helaas ben ik echter compleet vergeten hoe ik moet vliegen en krijg ik mijn joystick ook niet meer werkend
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_41406496
Hé, een nieuw topic
pi_41409313
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:58 schreef uppie83 het volgende:
Zijn er onder jullie ook lui die wel eens Flightsimmen in multiplayer??? Ik heb ooit in een ver verleden dit wel eens gedaan, inclusief een pc die software draaide om als tower te fungeren. Toen was FS echter nog niet zo geavanceerd dat we elkaar konden zien vliegen, tegenwoordig schijnt dat wel te kunnen.
nu kan dat wel ja Er zijn verschillende organisaties die dit zeg maar op MMO niveau doen Ik zelf heb dat eigenlijk nooit echt gedaan, wel met vrienden multiplayer gevlogen.. Het is niet echt een superbijzonder systeem; de vliegtuigen vliegen alsof de verbinding enorm lagged. Een ander zn landing bewonderen zit er dus niet in
pi_41410466
Dat rare lag probleem klopt ja, ik heb zelf niet veel online gespeelt maar wat ik gehoort heb komt die lag door al die updates, patches en expension packs. Er zijn clans die ook vaak samenvliegen maar die zijn op elkaar afgesteld, hun merken die lag niet zo, echt goed gedaan is het natuurlijk niet verder
pi_41422962
tvp
How could it hurt you when it looks so good...
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:06:40 #18
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41426641
Ik vloog van de week de nieuwe Boeing 888 en toen wilde ik een NDB glidepath gaan Aproachen en toen deed ik dat en toen ging m'n landingsgestel niet naar buiten en toen kwam er brand in één van m'n motoren en toen moest ik de holding in van ATC omdat ik een slot had en toen waren er ook nog 40 verdachte passagiers aan boord en toen had ik ook nog een bommelding en toen kon ik eindelijk landen en toen stond er een ander vliegtuig op de baan en toen moest ik nog een keer omhoog en toen vloog ook m'n andere motor in de brand en toen raakte m'n benzine op en toen kon ik landen... maar crashte ik..

Hier een foto
pi_41428458
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:06 schreef nsfw het volgende:
Ik vloog van de week de nieuwe Boeing 888 en toen wilde ik een NDB glidepath gaan Aproachen en toen deed ik dat en toen ging m'n landingsgestel niet naar buiten en toen kwam er brand in één van m'n motoren en toen moest ik de holding in van ATC omdat ik een slot had en toen waren er ook nog 40 verdachte passagiers aan boord en toen had ik ook nog een bommelding en toen kon ik eindelijk landen en toen stond er een ander vliegtuig op de baan en toen moest ik nog een keer omhoog en toen vloog ook m'n andere motor in de brand en toen raakte m'n benzine op en toen kon ik landen... maar crashte ik..

Hier een foto
[afbeelding]
pi_41429420
Zo'n gast op fs2004.com heeft een freeware water add-on vrijgegeven, ziet er best goed uit moet ik zeggen:







Hier te downloaden: Klik
pi_41429658
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:42 schreef Fillipe het volgende:
Zo'n gast op fs2004.com heeft een freeware water add-on vrijgegeven, ziet er best goed uit moet ik zeggen:


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Hier te downloaden: Klik
The download limit has been reached for this file.

Op de screenshots zie ik ook niet zon groot verschil met het originele water
  zondag 3 september 2006 @ 00:49:52 #22
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41441527
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:51 schreef clowncloon het volgende:
heeft er iemand een saitek x52 joystick? is dat de moeite waard?
JAA!!

Hele goeie ik heb hem, zeker aan te raden. Ik twijfelde eerst ook door negatieve berichten op internet over dode hoek, maar dat is onzin. Ik heb er alleen maar plezier aan gehad en om het aantal knoppen hoef je je zeker geen zorgen te maken! XD

Hulde aan Saitek

X52 http://www.saitek.com/images/300dpi/joysticks/x52.jpg

X45 http://www.avsim.com/pages/1001/saitek_x45/x45pair.jpg

Dit is zijn kleinere broertje , als je er niet zoveel geld voor over hebt raad ik deze aan.
Het verschilt +/- ¤30,-
Het grootse verschil tussen de X52 en de X45 is dat de X52 een Display heeft en meer knoppen.

[ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 03-09-2006 11:56:59 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41447986
Paar screenshots van m'n approach naar St.Maarten









pi_41451300
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:23 schreef Fillipe het volgende:
Paar screenshots van m'n approach naar St.Maarten

FSX?
How could it hurt you when it looks so good...
pi_41452158
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:50 schreef Davidboaz het volgende:

[..]

FSX?
Nee, fs2004. Gebruik wel veel add-ons;

Ultimate Terrain USA
Ultimate Terrain Europe
Ground Environment Pro
AquaPro 2006 Lightened Version
PMDG

en van die kleine add-ons van avsim voor je runway textures etc.

pi_41452944




How could it hurt you when it looks so good...
  zondag 3 september 2006 @ 16:25:07 #27
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41453626
Leuk zo'n 18 wieler

Btw sommige vliegtuigen doen soms erg raar.
vb1) ik sta op de landingsbaan en ik 'release' the breaks en dan geef ik 'smootly' gas tot full power en dan gaat ie opeens als een gek naar links
vb2)Als ik vlieg dan gaat de throtle vanzelf naar achteren (vliegtuig mindert vaart)

Zijn dat een fouten in het spel of zie ik iets over het hoofd of ben ik een apart geval >_> ?

[ Bericht 75% gewijzigd door GoodGawd op 03-09-2006 18:11:00 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41454785
Waarom is 335 kts al overspeed?
1kts = 1.8 km ?
335 x 1.8 = 600 km/h?

Somebody correct me? :E : z
pi_41457777
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:25 schreef GoodGawd het volgende:
Leuk zo'n 18 wieler

Btw sommige vliegtuigen doen soms erg raar.
vb1) ik sta op de landingsbaan en ik 'release' the breaks en dan geef ik 'smootly' gas tot full power en dan gaat ie opeens als een gek naar links
Misschien lopen je motoren niet synchroon. Als je stilstaat even 'e' ingedrukt houden en dan op 1 en dan op 2 drukken, of op 1, 2, 3 en 4; afhankelijk van het aantal motoren.
Het kan ook dat je rudder naar één kant is uitgeslagen (heb ik weleens met m'n saitek). Die zet je weer in het midden en alles is weer ok.
How could it hurt you when it looks so good...
  zondag 3 september 2006 @ 19:15:40 #30
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41458185
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:06 schreef nubie het volgende:
Waarom is 335 kts al overspeed?
1kts = 1.8 km ?
335 x 1.8 = 600 km/h?

Somebody correct me? :E : z
Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.

Op de snelheidsmeter in de cockpit lees je de "Inidcated Airpseed" af (IAS).
Deze snelheid is niet de "Echte" snelheid van het vliegtuig maar de aerodynamische snelheid ten opzichte van de lucht.
De Echte snelheid ten opzichte van de lucht wordt de "True Airspeed" genoemd (TAS) en is te berekenen aan de hand van de vlieghoogte en temperatuur.
Corrigeer je deze snelheid dan weer voor meewind of tegenwind dan krijg je de "Groundspeed" (GS).

Om een lang verhaal kort te maken:
Als je op 1000 voet met 250 knopen vliegt, ga je minder snel dan wanneer je op 35.000 voet met 250 knopen vliegt.

Beetje duidelijk?

Je kan dat heel makkelijk testen op je GPS. Daar zie je de grondsnelheid in knopen.
  zondag 3 september 2006 @ 19:33:39 #31
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41458501
quote:
Het kan ook dat je rudder naar één kant is uitgeslagen (heb ik weleens met m'n saitek). Die zet je weer in het midden en alles is weer ok.
Ik heb net weer even gekeken, en dat is het ik heb ook een saitek en ik zag mijn rudder naar links slaan.
Dan moet je even naar de rudder naar rechts doen en dan is het over. Ik kan er dus niks aan doen?
En weet toevallig over de snelheid die afneemt heb je daar ook last van?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41460642
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:15 schreef nsfw het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.

Op de snelheidsmeter in de cockpit lees je de "Inidcated Airpseed" af (IAS).
Deze snelheid is niet de "Echte" snelheid van het vliegtuig maar de aerodynamische snelheid ten opzichte van de lucht.
De Echte snelheid ten opzichte van de lucht wordt de "True Airspeed" genoemd (TAS) en is te berekenen aan de hand van de vlieghoogte en temperatuur.
Corrigeer je deze snelheid dan weer voor meewind of tegenwind dan krijg je de "Groundspeed" (GS).

Om een lang verhaal kort te maken:
Als je op 1000 voet met 250 knopen vliegt, ga je minder snel dan wanneer je op 35.000 voet met 250 knopen vliegt.

Beetje duidelijk?

Je kan dat heel makkelijk testen op je GPS. Daar zie je de grondsnelheid in knopen.
  zondag 3 september 2006 @ 23:33:34 #33
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41467920
hoe werken de flaps eigenlijk bij het starten en landen?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 3 september 2006 @ 23:39:21 #34
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41468122
Flaps werken liftverhogend. Ze geven de vleugel meer draagvermogen bij een lagere snelheid. Met andere woorden, ze zorgen er dus voor dat je de lucht in komt met een lagere snelheid dan dat je nodig zou hebben zonder flaps.
Meer draagvermogen is alleen ook meer weerstand. Daarom trek je ze weer in op het moment dat je meer snelheid krijgt.

Tijdens de start word meestal nooit meer dan 50% aan flaps gegeven. tijdens de landing worden de flaps in stappen naar beneden gebracht.
pi_41468154
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef WEST het volgende:
hoe werken de flaps eigenlijk bij het starten en landen?
Gaat puur om de draagkracht.

Flaps hebben bij het opstijgen en landen als voordeel dat wanneer de draagkracht groter is, het vliegtuig met een lagere snelheid kan vliegen zonder neer te storten. Dus bij het opstijgen en landen worden de flaps uitgeschoven of omlaag gezet.

Als het vliegtuig al redelijk op snelheid is, worden de flaps weer ingeschoven of gelijk gezet met het normale vleugelprofiel. De draagkracht wordt hier dan wel weer kleiner maar de weerstand wordt juist minder.

- edit: Ah hij was me al voor
  maandag 4 september 2006 @ 10:16:11 #36
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41475449
thanks ik gebruikte nooit flaps
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41476349
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:16 schreef WEST het volgende:
thanks ik gebruikte nooit flaps


Je kunt dus veel makkelijker opstijgen en landen, dus bij lagere snelheid de lucht in en steiler klimmen (bijvoorbeeld 20 graden pitch up) zonder dat hij stallt.
  maandag 4 september 2006 @ 11:22:40 #38
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41476946
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:57 schreef nubie het volgende:

[..]



Je kunt dus veel makkelijker opstijgen en landen, dus bij lagere snelheid de lucht in en steiler klimmen (bijvoorbeeld 20 graden pitch up) zonder dat hij stallt.
goed dat ik dat nu weet, aldoende leerd men

zo nu eerst een en daarna een
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41478672
cool allemaal 747 captains hier
  maandag 4 september 2006 @ 17:27:49 #40
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41485820
Kan je eigenlijk ook online FS doen zonder een orginele versie? maar met een brand versie?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 4 september 2006 @ 19:24:00 #41
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41489518
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je eigenlijk ook online FS doen zonder een orginele versie? maar met een brand versie?
volgens mij kan dat wel. teminste tis mij wel gelukt.

maar toen ging de CD stuk en heb ik maar legaal gekocht.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 4 september 2006 @ 19:36:55 #42
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41489984
toch snap ik niet als ik op de AP vlieg dat hij na een bepaalde waypoint gewoon zijn eigen weg gaat en rondjes gaan circelen


edit: zie dat de GPS op andik stond en denk dat die daar nog niet geweest is terwijl hij al boven denenmarken zat.

edit 2: de waypoints verschuiven niet op automatisch

[ Bericht 21% gewijzigd door WEST op 04-09-2006 20:09:18 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41492311
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:23 schreef Jarold het volgende:
cool allemaal 747 captains hier
* LoggedIn is cool
pi_41493636
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:36 schreef WEST het volgende:
toch snap ik niet als ik op de AP vlieg dat hij na een bepaalde waypoint gewoon zijn eigen weg gaat en rondjes gaan circelen


edit: zie dat de GPS op andik stond en denk dat die daar nog niet geweest is terwijl hij al boven denenmarken zat.

edit 2: de waypoints verschuiven niet op automatisch
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.
pi_41494245
Ik wil al járen zo'n soort spelen, waar begin ik .
pi_41494837
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik wil al járen zo'n soort spelen, waar begin ik .
met de installatie
  maandag 4 september 2006 @ 21:40:14 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41494920
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:10 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.
Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goed
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41496361
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:38 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

met de installatie
Nog handige tips voor een beginner? .
pi_41496453
Dit spel speelde ik vroeger ook altijd, zo vet. Samen met een maatje, en dan zover mogelijk vliegen. Wat is de meest actuele Fligth Simulator? Ik wil gewoon een installatie kopen ofzo, niet al die patches . Naar Miami vliegen
pi_41496689
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:40 schreef WEST het volgende:

[..]

Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goed
Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen?

Oftewel, pak een default 737 , zoek een korte route uit en maak een flightplan in FS zelf (IFR/High Altitude) en gaan met die ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 september 2006 @ 06:47:29 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41506020
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:40 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen?

Oftewel, pak een default 737 , zoek een korte route uit en maak een flightplan in FS zelf (IFR/High Altitude) en gaan met die ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41509318
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 06:47 schreef WEST het volgende:
dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft.
waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu?
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:09:30 #54
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41509807
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:49 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu?
Hij stalled niet hij blijft gewoon keurig op FL310 maar hij gaat circels draaien om die VOR punten, directe route zonder die VOR punten blijft hij normaal die route volgen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41510256
Nieuwe download gevonden die me erg gaaf lijkt voor FS2004 Flightdeck 4...

Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:39:05 #56
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41517366

Als ik bijvoorbeeld van Parijs naar Amsterdam wil vliegen weet ik niet wat ik moet kiezen .... kan iemand me daarom duidelijk uitleggen wat de begrippen (niet de afkorting) inhouden en wat ik het beste kan kiezen om goed naar het vliegtuig geleid te worden met de luchtsverkeersleiding?

o VFR
o IFR

- Directt - GPS
- Low altitude airways
- Hight altitude airways
- VOR to VOR

Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41518942
Als je door de toren geleidt wil worden moet je altijd IFR nemen (VFR is visual, dan kan je dus zelf zien en heb je weinig/geen begeleiding nodig). Met IFR geven ze je de koers aan die je moet vliegen vanaf de start, eenmaal op koers ben je afhankelijk van flightcontrol voor welke hoogte je vliegt en wanneer je mag dalen en de aanvliegroute mag inzetten

[ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 05-09-2006 16:33:06 ]
Where facts are few, experts are many.
pi_41520127
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:39 schreef GoodGawd het volgende:

Als ik bijvoorbeeld van Parijs naar Amsterdam wil vliegen weet ik niet wat ik moet kiezen .... kan iemand me daarom duidelijk uitleggen wat de begrippen (niet de afkorting) inhouden en wat ik het beste kan kiezen om goed naar het vliegtuig geleid te worden met de luchtsverkeersleiding?

o VFR
o IFR

- Directt - GPS
- Low altitude airways
- Hight altitude airways
- VOR to VOR

Als je van Amsterdam naar Parijs wilt vliegen met bijvoorbeeld een Boeing 737/747, kies je voor IFR en dan High Altitude Airways.

Zo krijg je; IFR clearance op schiphol, taxi begeleiding naar de runway, take-off clearance, ATC begeleiding, headings toegewezen, vlieghoogtes, en last but not least approach informatie.
pi_41520323
wie weet ga ik dit ook eens proberen
pi_41520483
Hier nog wat screenshots van me:

American Airlines van Miami - Nassau, kort vluchtje

http://www.fs2004.com/forums/index.php?showtopic=88936
pi_41521355
Wat is eigenlijk de nieuwste? Want ik zie verschillende, maar als ik hem koop wil ik wel de nieuwste (tenzij een oudere versie leuker is ).
pi_41522087
Ik heb fs2004 binnen. Ik ga zo eens even lekker vliegen.

Zijn er trouwens add-ons die echt de moeite waard zijn om te downloaden. Of moet ik eerst maar eens een beetje oefenen met de gewone fs2004 .
pi_41522316
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb fs2004 binnen. Ik ga zo eens even lekker vliegen.

Zijn er trouwens add-ons die echt de moeite waard zijn om te downloaden. Of moet ik eerst maar eens een beetje oefenen met de gewone fs2004 .
als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessna als je het wat vind kan je verder gaan kijken
pi_41522379
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:18 schreef LoggedIn het volgende:
als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessna als je het wat vind kan je verder gaan kijken
Dat ga ik inderdaad maar even doen. Zojuist mijn MS joystick letterlijk onder het stof vandaan gehaald .
pi_41522636
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:44 schreef Piles het volgende:
Wat is eigenlijk de nieuwste? Want ik zie verschillende, maar als ik hem koop wil ik wel de nieuwste (tenzij een oudere versie leuker is ).
FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houden .

En qua add-ons moet je denken aan Ultimate Terrain USA + Europe en Ground Environment Pro. Dan ziet het er een stuk gelikter uit .

Mocht je trouwens een vrij redelijk systeem of hoger hebben en je wilt geen karteltjes dan raad ik aan om de Anti-Aliasing niet in FS zelf te enablen maar dit juist te enablen op je videokaart zelf.
pi_41525049
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef Fillipe het volgende:

[..]

FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houden .
Bedankt voor de tips
Toch maar eens kopen voor ¤ 20,-
pi_41525329
Ik ben nu bezig met stijgen en landen in een Cesna alleen heb ik veel moeite om mijn vliegtuig recht te houden en als ik corrigeer corrigeert hij veel te veel. Kortom het is lastig om hem horizontaal te houden. Is dat normaal of heeft mijn joystick zijn beste tijd gehad?

edit: Laat maar heb mijn joystick even goed gekalibreerd. Werkt nu een stuk beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door MrX1982 op 05-09-2006 20:08:12 ]
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:11:21 #68
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41525674
Vraagje ik probeer voor de eerste keer een klm vliegtuig te downloaden op www.fsdownload.com ik klik dan op een leuk vliegtuig en dan komt er WinZip enig idee hoe ik dat vliegtuig in FS krijg?

Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41526964
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:11 schreef GoodGawd het volgende:
Vraagje ik probeer voor de eerste keer een klm vliegtuig te downloaden op www.fsdownload.com ik klik dan op een leuk vliegtuig en dan komt er WinZip enig idee hoe ik dat vliegtuig in FS krijg?

Simpelweg in je C:/Program Files/Microsoft/Flight Simulator/Aircraft folder.

Trouwens een tip voor als je freeware vliegtuigen (bv. Boeing/Airbus) wilt downloaden. Download er een van Project Opensky. Een volledig overzicht: http://www.projectopensky.com/downloads-index.php .

Een andere goede downloadsite voor FS is http://www.avsim.com. Hier kan je echt van alles wat downloaden. Bijvoorbeeld, verbeterde vliegvelden, complete geluidspakketten voor je 747, verbeterde luchthaven lampen, panelen voor de cockpit etc. etc.

Ja, je hebt wat add-ons nodig om het nóg leuker te maken
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:06:42 #70
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41527837
Harstikke bedankt
Nog een vraagje over avsim.com daar kan je dingen onder scenery downloaden is dat voor een bepaalde plek of is dat voor het hele spel?

[ Bericht 3% gewijzigd door GoodGawd op 05-09-2006 21:13:41 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41528382
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:06 schreef GoodGawd het volgende:
Harstikke bedankt
Nog een vraagje over aviasm oid daar kan je dingen onder scenery downloaden is dat voor een bepaalde plek of is dat voor het hele spel?
Ligt er aan wat je download .

Bijvoorbeeld; Airport Environment 7 Deze download zorgt ervoor dat overal in FS je textures aanzienlijk verbeterd worden. Dit is dus te zien bij de standaard luchthavens in FS. De standaard textures van FS worden zeg maar vervangen door dit pakket. En dus zie je het overal terug.
quote:
File Description:
Airport Environment Upgrade 7.0 (AEU7) greatly enhances the Microsoft® Flight Simulator 2004 default airports throughout the world. Airport runway, taxiway, and tarmac surfaces, airport buildings, and airport lighting have all been upgraded. Special reflective windows and seasonal runway effects are included. AEU7 brings you much more detail, and even better performance than the previous version. This is the latest version of AEU as of February 15th 2005. Enjoy!
Maar stel je download een luchthaven. Bijvoorbeeld luchthaven Rotterdam, noem maar wat. Dan blijft het uiteraard beperkt bij die specifieke luchthaven alleen.

Het is dus geheel afhankelijk van wat je download. En nog een tip, já nog een. Kijk even bij avsim.com op de 'This Year Hottest Files' . Oftewel waar je een overzicht krijgt van de meest populaire/gedownloade bestanden van avsim. Daar zitten meesten erg kleine add-ons bij die FS net iets mooier maken.

En nu ga ik vliegen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:49:19 #72
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41529644
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben nu bezig met stijgen en landen in een Cesna alleen heb ik veel moeite om mijn vliegtuig recht te houden en als ik corrigeer corrigeert hij veel te veel. Kortom het is lastig om hem horizontaal te houden. Is dat normaal of heeft mijn joystick zijn beste tijd gehad?

edit: Laat maar heb mijn joystick even goed gekalibreerd. Werkt nu een stuk beter.
dat is wel belangrijk maar goed Ferrari fan he
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:29:03 #73
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41531298
Thanx again,

Maar ik heb me toch een grote ergenis!!
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !
Ik word er helemaal gek van

Kent iemand dit probleem ?

Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)

Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan )
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?

-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?

Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS

[ Bericht 42% gewijzigd door GoodGawd op 05-09-2006 22:40:56 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41532414
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,

Maar ik heb me toch een grote ergenis!!
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !
Ik word er helemaal gek van

Kent iemand dit probleem ?

Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)

Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan )
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?

-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?

Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS
Hoe bedoel je met de gemiddelde snelheid?

Ik trek meestal op met 15 flaps, als het vliegtuig helemaal vol is bij ongeveer 170 kts
Landen doe ik altijd met full flaps en ja, met een 737 is dat 160 kts

Maar dat is mijn manier
pi_41532421
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,

Maar ik heb me toch een grote ergenis!!
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !
Ik word er helemaal gek van

Kent iemand dit probleem ?

Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)
Ik heb geen Saitek dus ik heb geen idee.
quote:
Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan )
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?
Kijk als je op Ameland wilt landen, ja. Maar als je op schiphol wilt landen moet je het toch wel makkelijk redden.
quote:
-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
Rond de 165 knots trek je op, maximaal 20 degrees flaps. Meestal gebruik je 15 flaps.
quote:
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?
Landen rond de 155 knots, flaps 25+

Deze snelheden en flaps-standen zijn geheel afhankelijk van de wind, lengte van runway etc, etc. Er is geen standaard voor. Bovenstaand is dus puur indicatie.

Maar ik zou zeggen, pak eerst een cessna of heel misschien een 737 en ga daar eens mee vliegen. Niet gelijk de allergrootste kisten pakken. Gaat niet werken. Neem ook wat flightlessons en lees een paar manuals van de kisten. Hier staat vrijwel alles in. Ja, het is saai, maar zo leer je het wel.
pi_41532463
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:29 schreef GoodGawd het volgende:
Thanx again,

Maar ik heb me toch een grote ergenis!!
Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid !
Ik word er helemaal gek van

Kent iemand dit probleem ?

Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?)

Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan )
Zijn de landingsbanen tekort voor een 747?
Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747?

-Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps?
-Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps?

Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS
Joystick durf ik niet te beantwoorden, van iemand gehoord dat de Saitek soms niet precies deed wat hij wou doen. Het heeft waarschijnlijk met de kalibratie van je joystick te maken, wat ik zelf niet krijg herstelt. Als excuus meteen een nieuwe joystick aangeschaft .

Meeste landingsbanen van de grotere vliegvelden zijn geschikt voor 747's. Waarschijnlijk land jij met te veel fuel in de motoren, daar zal je op moeten letten.

De takeoff is verdeelt in 3 soorten snelheden (op hogere snelheid):

V1, De snelheid van het moment dat je de take-off niet meer mag afbreken. Daarom is dit dus een van de meest kritieke momenten van de vlucht.

VR, De snelheid van het moment wanneer je het vliegtuig 'Rotate' dus letterlijk roteert.

V2, De snelheid wanneer je van de grond afkomt.

Deze snelheden worden bepaald door het gewicht, hoe meer het gewicht hoe hoger de snelheden en flaps. Lengte van de runway heeft natuurlijk ook een grote factor .

Bij het landen heeft het meer met de payload van de mensen en baggage te maken, aangezien er extra fuel word getankt voor een eventuele uitwijking naar een ander vliegveld en daarbovenop nog eens 45 minuten extra vliegtijd. Dat zit meestal rond de 135 knots, soms iets meer en soms iets minder ligt er maar aan.

Deze snelheden worden berekent door je FMC, en dan komt het automatisch op je PFD en/of speed meter te staan.
pi_41532675
V1 Rotate
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:01:00 #78
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41532796
als iemand intresse heeft in TheFrank_O's AI pakket versie 4.3 voor Flight Simulator!

die is te vinden in A.B.warez.flightsim

Een aanrader!!
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41533314
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:01 schreef WEST het volgende:
als iemand intresse heeft in TheFrank_O's AI pakket versie 4.3 voor Flight Simulator!

die is te vinden in A.B.warez.flightsim

Een aanrader!!
Hmm, kan hem niet vinden
Hoe oud is ie?

[ Bericht 3% gewijzigd door Piles op 05-09-2006 23:18:16 ]
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:22:04 #80
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41533686
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Hmm, kan hem niet vinden
Hoe oud is ie?
van vandaag

en zo staat hij er op AI-Traffic-v4.3.part01.rar

ik zoek wel een nzbtje
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 5 september 2006 @ 23:24:56 #81
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41533810
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41536589
Opstijgen en landen met een Cessna gaat me redelijk goed af. Nu de rest nog van alle mogelijke opties zoals radio .
pi_41547286
Ik gebruik AI traffic van Flight One Software, opzich ook wel prima. Ik kwam nog wat leuke screenshots tegen:

PMDG Thai 747-400, klikbaar:











[ Bericht 2% gewijzigd door Fillipe op 06-09-2006 15:38:03 ]
pi_41550337
quote:
Nemen we mee

Filipe, werkt bij jou de 747-400 cargo versie ?
  woensdag 6 september 2006 @ 15:13:22 #86
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41550474
trouwens op die nieuws groepen staan regelmatige leuke payware dingen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41551309
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:08 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Nemen we mee

Filipe, werkt bij jou de 747-400 cargo versie ?
Ja, werkt goed, bij jou niet?
pi_41552030
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:38 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ja, werkt goed, bij jou niet?
Ik kreeg PFD error dat hij uit ging, zal hem ff opnieuw downloaden .
  woensdag 6 september 2006 @ 17:31:23 #89
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41554809
quote:
Ik heb dat gedownload wat moet ik nu met dat bestand? Waar plaats ik hem in welke map van FS?
En wat is het
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 6 september 2006 @ 18:08:59 #91
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41555983
Vandaag ben ik gekresht met flightsimulator!

Best wel darwin he?
pi_41556918
Er is niets mooiers dan landen op Hong Kong Intl.
pi_41564053
Ik heb m vanmiddag gelijk maar gekocht.
Nu heb ik net mn eerste solo-vlucht gedaan, maar dat vliegtuigje reageert heel laat (en soms erg overdreven) op het sturen naar links en naar rechts. Ligt dat aan mij?

O, en hoe werkt trim eigenlijk, want daar snap ik weinig van

[ Bericht 13% gewijzigd door Piles op 06-09-2006 22:15:37 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 23:12:44 #94
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41568013
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze vliegtuigen:

- 737 - 700
- 737 - 800
- 737 - 900
- 737 - BBJ
Etc ..

Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41568195
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:12 schreef GoodGawd het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze vliegtuigen:

- 737 - 700
- 737 - 800
- 737 - 900
- 737 - BBJ
Etc ..

Simpelweg de grootte van het vliegtuig, oftewel passagiers / cargo capiciteiten, en last but not least het vliegbereik.

Voorbeeldje van de vloot van Transavia
pi_41570930
Die Learjet is cool. Zojuist voor het eerst mee gevlogen en viel me niet tegen. Het vliegen zelf is bijna makkelijker dan met een Cessna.

Je zet gewoon alles in de Automatische Piloot. Alleen ging het landen niet voortreffelijk. Ik lande meer in het weiland dan op de runway .

Is het ergens mogelijk om de specificaties van de vliegvelden te bekijken met runways enzo anders weet je toch nooit waar je moet landen.
pi_41571082
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
Die Learjet is cool. Zojuist voor het eerst mee gevlogen en viel me niet tegen. Het vliegen zelf is bijna makkelijker dan met een Cessna.

Je zet gewoon alles in de Automatische Piloot. Alleen ging het landen niet voortreffelijk. Ik lande meer in het weiland dan op de runway .

Is het ergens mogelijk om de specificaties van de vliegvelden te bekijken met runways enzo anders weet je toch nooit waar je moet landen.
ik bekijk die specificaties altijd via de kaart
ik vlieg via de flight planner, aan het eind van de lijn (de bestemming) kan je op het vliegveld klikken en op de runway die je toegewezen hebt gekregen van de verkeersleiding
je krijgt een schermpje met daarin de radio frequenties en ook de heading van de runway
pi_41571166
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:35 schreef peacetaker het volgende:
ik bekijk die specificaties altijd via de kaart
ik vlieg via de flight planner, aan het eind van de lijn (de bestemming) kan je op het vliegveld klikken en op de runway die je toegewezen hebt gekregen van de verkeersleiding
je krijgt een schermpje met daarin de radio frequenties en ook de heading van de runway
Ah oke zover ben ik nog niet. Morgen eens even bestuderen.

Overigens heb ik hetzelfde als Piles wat betreft dat trimmen. Maar dat komt misschien omdat ik meteen wil vliegen zonder al die informatie te lezen. Beetje trial&error manier .
pi_41571269
quote:
Op donderdag 7 september 2006 00:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ah oke zover ben ik nog niet. Morgen eens even bestuderen.

Overigens heb ik hetzelfde als Piles wat betreft dat trimmen. Maar dat komt misschien omdat ik meteen wil vliegen zonder al die informatie te lezen. Beetje trial&error manier .
lezen heeft heel veel voordelen
je hebt er later veel profijt van...
ik plante ook altijd de jetliners zoals Boeing sierlijk met 250kts de grond in....tot ik begon te lezen
pi_41572194
Dit soort spellen zijn niet voor mij bestemt. Het liefst zie ik explosies, vernieling en crashes...

Zoiets kan gewoon niet goed gaan. (Ik zou dus het WTC gaan koppen ofzo )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')