Goebbels?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:19 schreef Oxyligen het volgende:
![]()
Ik zet gewoon een vraag neer:
Na de 1e WO werd hij benoemd tot maarschalk, na de 2e WO werd hij ter dood veroordeeld.
Over wie heb ik het?
Helaas, u gaat niet door voor de Magnetronquote:
Dat is toch Noord-Europaquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:24 schreef Neleos het volgende:
Het hoofdkantoor van Ericsson in NL zit in Heerenveen toch?
Nee, fout.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nokia?
1/2 goed.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:24 schreef Neleos het volgende:
Het hoofdkantoor van Ericsson in NL zit in Heerenveen toch?
Sorry, had je reactie over t hoofd gezien.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:17 schreef Allantois het volgende:
Is het Ericsson of een dergelijk merk?
1 van die huidige grote merken bestaat toch al heel lang?
Zwolle is NIET goed.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:31 schreef Allantois het volgende:
Zwolle
edit: had niet gelezen dat er ook een hoofdkantoor bij moest![]()
Ericsson, Zweden zijn goed.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:33 schreef Allantois het volgende:
Ericsson komt uit Zweden dacht ik, zit het hoofdkantoor dan neit gewoon in Amsterdam?
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:36 schreef Allantois het volgende:
Ik ken alleen Stockholm in Zweden![]()
Ik was even rokenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:06 schreef Allantois het volgende:
Niemand een idee?
Of ligt iedereen te pitten?
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:10 schreef wimbo het volgende:
[..]
Ik was even roken![]()
Overgewichtsindex?
quote:Meneer X ontving een doctoraat in de wiskunde in 1819 van de Universiteit van Gent. Kort daarna wist hij de hoogwaardigheidsbekleders en donateurs te overtuigen een sterrenwacht te bouwen in Brussel.
De (destijds nieuwe) wetenschap van kansrekening en statistiek werd in die tijd vooral in de astronomie toegepast, om zo afwijkingsfouten te kunnen schatten. Meneer X behoorde tot de eersten die de wetenschap ook in sociale wetenschappen toepaste. Hij was zich bewust van de overweldigende complexiteit van sociale fenomenen en de vele variabelen waar metingen naar dienden te worden verricht. Zijn doel was de statistische regels te begrijpen die ten grondslag lagen aan deze fenomenen, bijvoorbeeld criminaliteitscijfers, huwelijkssluitingen en zelfmoordpercentages. Deze ideeën waren behoorlijk controversieel in die tijd. Grootste kritiek was dat het tegen het concept van vrije wil in ging.
Meneer X's meest invloedrijke boek was Sur l'homme et le développement de ses facultés, ou Essai de physique sociale, gepubliceerd in 1835. Hierin is sprake van het begrip "de gemiddelde mens" (l'homme moyen). Deze fictieve persoon wordt gekarakteriseerd door het gemiddelde waarden van alle gemeten variabelen die aan menselijk gedrag ten grondslag liggen.
Meneer X is ook bekend vanwege zijn introductie van de body mass index (ook wel MeneerX-index genoemd). Verder was meneer X een van de bezielers van de ULB, samen met Auguste Baron en Pierre-Théodore Verhaegen.
Dan heb ik geen Flauw idee.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:13 schreef Allantois het volgende:
[..]
![]()
Het klinkt wetenschappelijk en heeft de naam van de bedenker.
En ik ken niemand die meneer of mevrouw Overgewicht heet.
Goeiemorgen!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:30 schreef dartfanaat het volgende:
Ik heb geen idee.
Goedemorgen overigens
Goed plan!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:51 schreef macondo het volgende:
tvp
pyl + 1quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:55 schreef pyl het volgende:
Mell Smith & Not the nine o'clock news.
Nope.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:33 schreef dolle_hond het volgende:
dave allen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |