abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:23:05 #1
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_41332902
The Verve

The Verve was een britpop/space rock band uit de roerige jaren '90. Hoewel opgericht in 1989 kwam hun grote doorbraak in 1997 met het nummer Bitter Sweer Symphony. Ook de nummers Sonnet en The Drugs Don't Work klinken de meeste wel bekend in de oren. Het bijbehorende album Urban Hymns was een wereldwijd een succes. Helaas brak de band in 1999 op omdat ze moe waren van het toeren.

Waarom een topic 7 jaar na dato?
Omdat het gewoon geweldig is, en ik het pas net heb ontdekt, en ik dat met jullie allemaal wil delen

Leuk feitje #1: Over het nummer "The drugs don't work":
Friend of Richard Ashcroft Noel Gallagher of Oasis remarked on the song "I can tell you Richard that the drugs do infact work, and I suggest that you change your dealer"

Leuk feitje #2: Het nummer Bitter Sweet Symphony bevat een sample van The Rolling Stones. Hoewel dit in eerste instantie met toestemming gebeurde, zijn ze hier later voor aangeklaagd en berustten alle rechten voor het nummer bij The Stones. Alle opbrengsten gingen dus naar The Stones, en ook de credits zijn aangepast naar Mick Jagger and Keith Richards. The Stones gingen zelfs zover dat ze het nummer, zonder toestemming van The Verve, hebben verkocht voor een reclame voor Nike.

[ Bericht 34% gewijzigd door Spec87 op 30-08-2006 17:32:32 ]
pi_41335268
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:23 schreef Spec87 het volgende:
The Verve

Waarom een topic 7 jaar na dato?
Een gokje: omdat het geweldig is en je het net pas hebt ontdekt
google is your friend
pi_41335712
The Verve

Lucky Man
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:57:11 #4
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_41335942
"Urban Hymns" is een schitterende plaat. Stuk voor stuk juweeltjes op die plaat.
.
pi_41347211
Geweldige band, idd!

Die zanger is btw nog wel actief.

Hij stond vorig jaar bij Coldplay in het voorprogramma.

Mooie liedjes, maar ik ren nu niet gelijk naar de cd-winkel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:11:35 #6
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_41368980
Ja, Richard zong op Live8 een nummertje mee met Coldplay. Ik zag laatst een clip van hem van een nieuw nummer en dat was grotendeels gebaseerd op de clip van "Bittersweet Symphony". Misschien een soort van vervolg, want nu liep hij al die mensen niet om. Wel leuke clip.
.
pi_41386801
Urban Hymns is echt goed!

Triest trouwens van de Stones om zulke egoistische, krenterige eikels te zijn. Chagrijnige ouwe mannetjes.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41390159
Bittersweet Symphony, heel mooi nummer.. ken voor de rest geen nummers van ze maar ik zal eens gaan zoeken, wel een lullige actie van the stones. Eerst toestemming geven
Zo niet.. dan toch!
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:49:24 #9
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_41401488
Richard Ashcroft heeft vorig jaar in Engeland een nummer 1 hit gehad. Dear Brother Malcolm en Song for the Lovers zijn goede nummers van hem. Verder ken ik van The Verve eigenlijk alleen maar Bittersweet Symphony en de zanger
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 september 2006 @ 20:58:27 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41405428
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:50 schreef Kolkus het volgende:
The Verve

Lucky Man
helemaal mee eens
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 2 september 2006 @ 02:17:29 #11
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_41414805
quote:
The Verve

Leuk feitje #2: Het nummer Bitter Sweet Symphony bevat een sample van The Rolling Stones. Hoewel dit in eerste instantie met toestemming gebeurde, zijn ze hier later voor aangeklaagd en berustten alle rechten voor het nummer bij The Stones. Alle opbrengsten gingen dus naar The Stones, en ook de credits zijn aangepast naar Mick Jagger and Keith Richards. The Stones gingen zelfs zover dat ze het nummer, zonder toestemming van The Verve, hebben verkocht voor een reclame voor Nike.
Huh? Welke sample dan??
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_41598962
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 02:17 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Huh? Welke sample dan??
'Bitter Sweet Symphony' is het meest bekende nummer van The Verve. Het gaf de Britse formatie echter een bittere nasmaak. Het nummer bevatte namelijk een sample van de orkestversie van 'The Last Time' van The Rolling Stones. Dit was aanvankelijk met goedkeuring van de Stones zelf, maar toen het nummer uitkwam vonden de Rolling Stones dat de sample er te dik bovenop lag, en klaagde die band The Verve aan. De rechten werden toegewezen aan ABKCO Music, die de een aantal licenties van de Rolling Stones beheert. Het resultaat was dat The Verve al het geld dat het verdiend had aan de keren dat het nummer werd gedraaid moest terugbetalen.

Bron: Wikipedia
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 25 februari 2007 @ 16:45:29 #13
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_46660711
Geniale band. Ashcroft solo is ook goed, maar The Verve was toch nog van een ander kaliber.
Ik heb Storm in heaven, een verrassend album dat zelfs aan Slowdive doet denken, en Urban Hymns, een meesterwerk. Het enige album dat ik nog niet heb is A Northern soul, waarvan ik ook hoge verwachtingen heb.
The drugs don't work moet één van de beste nummers allertijden zijn.
pi_46661589
A Northern Soul is ook een sterk, psychedelisch album.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_46663360
quote:
De rechten liggen bij Allen Klein (die zowel de Rolling Stones als de Beatles gerold heeft), en nu op zijn beurt alle opbrengsten opstreek!

[ Bericht 0% gewijzigd door warpozio op 25-02-2007 17:58:43 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 17:59:36 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46663666
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

'Bitter Sweet Symphony' is het meest bekende nummer van The Verve. Het gaf de Britse formatie echter een bittere nasmaak. Het nummer bevatte namelijk een sample van de orkestversie van 'The Last Time' van The Rolling Stones. Dit was aanvankelijk met goedkeuring van de Stones zelf, maar toen het nummer uitkwam vonden de Rolling Stones dat de sample er te dik bovenop lag, en klaagde die band The Verve aan. De rechten werden toegewezen aan ABKCO Music, die de een aantal licenties van de Rolling Stones beheert. Het resultaat was dat The Verve al het geld dat het verdiend had aan de keren dat het nummer werd gedraaid moest terugbetalen.

Bron: Wikipedia
De band is mede daardoor toch ook kapot gegaan?
  zondag 25 februari 2007 @ 19:34:08 #17
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_46667312
The Verve is briljant! schandalig dat zo weinig mensen het kennen
The more debt, the better
pi_46667489
inderdaad...the verve
you might aswell do the white line
pi_46667785
Verve-liedje is 'saddest song ever'

11-12-2006 14:16

'The Drugs Don't Work' van Britse band The Verve is het zieligste nummer dat ooit is geschreven. Wetenschappelijk onderzoek heeft dat uitgewezen. Volgens dr. Harry Witchell, verantwoordelijk voor het onderzoek, maakt de hit uit 1997 meer mensen aan het huilen dan ieder ander nummer.

Testpersonen
Om tot deze conclusie te komen onderzocht de wetenschapper de hartslag, huidtemperatuur en het ademhaling van verschillende testpersonen terwijl ze naar een aantal nummers luisterden.

Prinses Diana
Het nummer 'The drugs don't work' stond op nummer 1 in de Britse hitlijsten toen prinses Diana dodelijk verongelukte. Dr. Witchell, een psychologie en muziekexpert, verrichtte het onderzoek in opdracht van Nokia.

Bron: Digital Spy

'Saddest song ever', maar wel een van de mooiere liedjes die ik ken

[ Bericht 0% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 25-02-2007 20:04:25 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 19:46:54 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46667802
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:34 schreef flyguy het volgende:
The Verve is briljant! schandalig dat zo weinig mensen het kennen
Is dat zo dan? Het is een reeds lang gevestigde band. Ik draaide het 11 jaar geleden al.
pi_46667830
quote:
Op zondag 25 februari 2007 17:59 schreef Aventura het volgende:

[..]

De band is mede daardoor toch ook kapot gegaan?
Wat ik kan vinden over The Verve is dat de zanger besloten heeft om solo te gaan.

Verder kan ik weinig vinden, iemand anders nog?
pi_46668188
solo album van Ashcroft is inderdaad puik!
  zondag 25 februari 2007 @ 19:58:51 #23
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_46668333
downe
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_46668692
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:05 schreef NrSiX het volgende:
Bittersweet Symphony, heel mooi nummer.. ken voor de rest geen nummers van ze maar ik zal eens gaan zoeken, wel een lullige actie van the stones. Eerst toestemming geven
Ik denk dat geen enkele buitenstaander echt 100% weet wat daar gebeurd is.. Ze zullen allebei wel boter op hun hoofd hebben.

Het nummer is echter dik
pi_46668766
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:58 schreef One_conundrum het volgende:
downe
kope

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')