abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 15:31:31 #51
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_41329212
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:29 schreef Asmodian het volgende:
In het Stanford Prison Experiment werden random 'test-subjects' onderverdeeld in gevangenen en bewakers, om te zien of mensen in die rollen ook naar die rollen zouden gaan gedragen. In het begin zagen de gevangenen het als een grapje omdat ze wisten dat het een experiment was. De bewakers gingen zich steeds harder gedragen en gingen de gevangenen 'martelen'. De gevangenen voelden zich echt van hun vrijheid beroofd en gingen zich ook heel zielig, als gevangenen, opstellen. Het liep uit de hand en werd na enkele dagen stopgezet
Is het wat, die film bedoel ik?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_41329214
Nee, die database was een grapje.
je moeder is m'n broer
pi_41329254
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:29 schreef Asmodian het volgende:
In het Stanford Prison Experiment werden random 'test-subjects' onderverdeeld in gevangenen en bewakers, om te zien of mensen in die rollen ook naar die rollen zouden gaan gedragen. In het begin zagen de gevangenen het als een grapje omdat ze wisten dat het een experiment was. De bewakers gingen zich steeds harder gedragen en gingen de gevangenen 'martelen'. De gevangenen voelden zich echt van hun vrijheid beroofd en gingen zich ook heel zielig, als gevangenen, opstellen. Het liep uit de hand en werd na enkele dagen stopgezet
Experiment geslaagd
pi_41329260
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:31 schreef DeSiever het volgende:
Nee, die database was een grapje.
Maar jij vindt wel dat als er een vraag eerder is gesteld, er per se een nieuwe gesteld moet worden?
pi_41329267
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:27 schreef U het volgende:
Nee, ik vind het wel goed zo
Asmodian + 1
Yay!

Ik wil natuurlijk nu een Milgram vraag stellen, maar die heb ik al in een grijs verleden gesteld . Dus maar een andere psycholoog:

Welke psycholoog onderzocht bijgeloof bij duiven door ze in een kooi te zetten, ze elke dag op normale tijden te voeren en ze te observeren?
quote:
One bird was conditioned to turn counter-clockwise about the cage, making two or three turns between reinforcements. Another repeatedly thrust its head into one of the upper corners of the cage. A third developed a 'tossing' response, as if placing its head beneath an invisible bar and lifting it repeatedly. Two birds developed a pendulum motion of the head and body, in which the head was extended forward and swung from right to left with a sharp movement followed by a somewhat slower return
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_41329312
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:32 schreef Neleos het volgende:

[..]

Maar jij vindt wel dat als er een vraag eerder is gesteld, er per se een nieuwe gesteld moet worden?
Over nieuwe vragen gesproken, wanneer komt er een nieuwe? Ik wil namelijk de vragen proberen te beantwoorden, niet de SC

Edit:
Sorry, ik zeg voortaan wel niks meer
pi_41329353
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:32 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Experiment geslaagd
Het experiment was een daverend succes, maar wel heel schrikbarend. Door dat experiment en de experimenten van Stanley Milgram zijn mensen heel anders gaan kijken naar de ethica van psychologische onderzoeken

(lees maar eens op Wikipedia over het Stanford Prison Experiment en de experimenten van Milgram. Boeiende kost)

En Bwennie: ik heb de film niet gezien, maar wel een essay geschreven over het experiment zelf in een psychologie-college. De film staat nog altijd op mijn Must-See lijstje...
pi_41329370
Sigmund Freud? (lijkt mij niet waarschijnlijk, maar je mag gokken toch...)
pi_41329371
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:32 schreef Neleos het volgende:

[..]

In principe wel ja. Het is toch raar om een vraag te laten terugkomen?

Maar ja, ik ben maar ik.
je moeder is m'n broer
pi_41329418
nog een citaat van dezelfde psycholoog:
quote:
The experiment might be said to demonstrate a sort of superstition. The bird behaves as if there were a causal relation between its behavior and the presentation of food, although such a relation is lacking. There are many analogies in human behavior. Rituals for changing one's fortune at cards are good examples. A few accidental connections between a ritual and favorable consequences suffice to set up and maintain the behavior in spite of many unreinforced instances. The bowler who has released a ball down the alley but continues to behave as if she were controlling it by twisting and turning her arm and shoulder is another case in point. These behaviors have, of course, no real effect upon one's luck or upon a ball half way down an alley, just as in the present case the food would appear as often if the pigeon did nothing -- or, more strictly speaking, did something else.
pi_41329426
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:35 schreef DeSiever het volgende:

[..]

In principe wel ja. Het is toch raar om een vraag te laten terugkomen?

Maar ja, ik ben maar ik.
Als je dat dan weet, antwoord je hem toch niet. Hebben de newbies een extra kans om punten binnen te halen, eventueel.
pi_41329455
Skinner?
Vrienden: zij die je verleden kennen, in je toekomst geloven en je vandaag accepteren zoals je bent
pi_41329470
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:37 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Als je dat dan weet, antwoord je hem toch niet. Hebben de newbies een extra kans om punten binnen te halen, eventueel.
Haha, ja maar dat is ook raar. Positieve discriminatie.

Hoi trouwens, wij kennen elkaar nog niet. Ik ben DeSiever.
je moeder is m'n broer
pi_41329496
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:37 schreef dartfanaat het volgende:
Skinner?
Burrhus Frederic Skinner inderdaad!

Dart +1
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 15:39:40 #66
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_41329520
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:35 schreef Asmodian het volgende:

[..]

En Bwennie: ik heb de film niet gezien, maar wel een essay geschreven over het experiment zelf in een psychologie-college. De film staat nog altijd op mijn Must-See lijstje...
Bij mij ook ik laat m alleen elke keer liggen omdat hij Duits gesproken is, stom he? Maar ik ga m van de week wel ff huren, want hij lijkt me wel goed
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_41329530
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:38 schreef DeSiever het volgende:

[..]

Haha, ja maar dat is ook raar. Positieve discriminatie.

Hoi trouwens, wij kennen elkaar nog niet. Ik ben DeSiever.
Hoi. Ik CiQNiZ. In algemeen verdenken ze mij van Google. (weet je dat ook meteen)
Maar ik ben verder wel OK hoor
pi_41329574
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:39 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Bij mij ook ik laat m alleen elke keer liggen omdat hij Duits gesproken is, stom he? Maar ik ga m van de week wel ff huren, want hij lijkt me wel goed
Hij is steengoed!
je moeder is m'n broer
pi_41329598
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:39 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Hoi. Ik CiQNiZ. In algemeen verdenken ze mij van Google. (weet je dat ook meteen)
Maar ik ben verder wel OK hoor
En heb je daar aanleiding toe gegeven? Ik ben daar ook vrij scherp op, maar tot nu nog niets gemerkt.
je moeder is m'n broer
pi_41329602
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:38 schreef dolle_hond het volgende:
pavlov?
Dat was ook een bekende Behavioral Psychologist. Hij deed het experiment met honden eten laten geven terwijl een belletje rinkelt en dan zien of ze het belletje aan eten gaan associeren (of ze zouden gaan klaarstaan en kwijlen als ze een belletje hoorden). Ik laat de meesterlijke Eddie Izzard het maar uitleggen:
quote:
Finally tonight, I want to talk about a guy called Pavlov, who was Eastern European, I think Russian, and did the famous experiment, “Pavlov’s Dog.” You probably heard of, ring bells and dogs eating food, response times, Pavlovian kind of response, it’s all about ice-cream and… And he wrote these experiments.

“Day One – Pavlov’s Dog – Rang bell, dog ate food, very excited…” He’s become Welsh! (Welsh accent) “Very excited… terribly excited here in Russia. Day Two – been well-accepted here in Russia… changed my name from Evans to Pavlov. I’m now called Gareth Pavlov… and fitting in well. Day two – rang bell, dog ate two loads of food, very excited. Day Three, right? (big grin, trying hard not to laugh) Day Three – rang three bells, dog ate a whole bunch of food and my leg, too. Very excited, win Nobel Dog Prize for cats.”

So he did this, he won the prize… Nobel, whatever he won, and Pavlov’s dog, we all know that, but you never heard his cat results, did you? You probably thought he was finished!

“Pavlov’s Cat Results – Day One – rang bell… cat fucked off. Damn… Day Two – rang bell, cat went and answered dog. Day Three – rang bell, cat said he’d eaten earlier. Day Four – went to ring bell on day four, but cat had stolen batteries. Final day – Day Five – went to ring bell with new batteries, but cat put his paw on bell, so it only made a ‘thunk!’ noise. Then cat rang his own bell! I ate food…”
pi_41329644
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:39 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Laat me weten wat je ervan vindt!

Wat vond je trouwens van Walk the Line?
pi_41329666
Hoet heet het politieke stelsel dat stelt dat macht moet worden verdeeld in 3 machten? Welke drie machten zijn dit? En wie bedacht het?
Vrienden: zij die je verleden kennen, in je toekomst geloven en je vandaag accepteren zoals je bent
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:44:00 #73
52034 U
bevindt zich hier
pi_41329718
Trias Politica?
- wetgevend
- uitvoerend
- controlerend

klok en klepel en meer weet ik niet
Wat zegt U?
pi_41329731
rechtsprekend