abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41328847
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:21 schreef macondo het volgende:
Google-gebruikers zoals Jayhawk bijvoorbeeld.
Haha... ja, dat was wat toen hè..
je moeder is m'n broer
pi_41328898
Het is alweer een tijdje geleden dat deze vraag gesteld is, dacht ik. Ik heb hem 1 x eerder gezien.
Als de vraag nu heel kort geleden was gesteld dan was het wat anders geweest, na een tijdje gaat het toch niet meer lukken om telkens nieuwe te verzinnen. Niks aan te doen.
pi_41328920
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef Neleos het volgende:
Het is alweer een tijdje geleden dat deze vraag gesteld is, dacht ik. Ik heb hem 1 x eerder gezien.
Als de vraag nu heel kort geleden was gesteld dan was het wat anders geweest, na een tijdje gaat het toch niet meer lukken om telkens nieuwe te verzinnen. Niks aan te doen.
Plus dat ik hem goed had natuurlijk
pi_41328930
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:20 schreef DeSiever het volgende:
Jullie halen de 500 topics sowieso niet. Dat kan niet.
Voel je jezelf hier niet meer thuis, lieve DeSiever dat je zegt 'jullie', niet 'wij'?

En waarom zou het niet kunnen? Muziektrivia zit al bij topic 768, Filmtrivia vast veel meer dan dat. En daar wordt een stuk minder geslowchat
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_41328946
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef Neleos het volgende:
Dat is dus de laksheid en onverschilligheid die de kanker van een zuiver topic vormt. Niet persoonlijk.
je moeder is m'n broer
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:24:52 #37
52034 U
bevindt zich hier
pi_41328966
Welk experiment leidde Philip Zimbardo in 1971 en wat gebeurde er?
Wat zegt U?
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 15:24:52 #38
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_41328967
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef Asmodian het volgende:

[..]

Muziektrivia zit al bij topic 768, Filmtrivia vast veel meer dan dat. En daar wordt een stuk minder geslowchat
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_41328972
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef Asmodian het volgende:

[..]

Voel je jezelf hier niet meer thuis, lieve DeSiever dat je zegt 'jullie', niet 'wij'?

En waarom zou het niet kunnen? Muziektrivia zit al bij topic 768, Filmtrivia vast veel meer dan dat. En daar wordt een stuk minder geslowchat
Nou, ben geen insider natuurlijk, maar het 'format' heeft een bepaalde houdbaarheid.
je moeder is m'n broer
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:25:13 #40
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_41328977
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:22 schreef DeSiever het volgende:

[..]

Niet helemaal verleden tijd.
Overal verstand van.
pi_41329012
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:25 schreef macondo het volgende:

[..]

Niet helemaal verleden tijd.
Say what? Die NSB-er is toch van de aardbodem verdwenen??
je moeder is m'n broer
pi_41329021
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:22 schreef DeSiever het volgende:

[..]

Goeie oude tijd . Maar je hebt'm net gemist, hij was in topic 225 en 226 nog aan't posten
pi_41329033
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:24 schreef DeSiever het volgende:

[..]

Dat is dus de laksheid en onverschilligheid die de kanker van een zuiver topic vormt. Niet persoonlijk.
Wat een onzin
pi_41329050
Stanford Prison Experiment (Das Experiment). Het werd stopgezet omdat het er te dramatisch aan toe ging. Ik zal hieronder ff posten wat het experiment inhield, als je dat ook nodig hebt
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:27:29 #45
52034 U
bevindt zich hier
pi_41329064
Nee, ik vind het wel goed zo
Asmodian + 1
Wat zegt U?
pi_41329065
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:26 schreef Neleos het volgende:

[..]

Wat een onzin
Je bent het er niet mee eens, maar je hebt een slappe houding vind ik.
je moeder is m'n broer
pi_41329085
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:26 schreef Asmodian het volgende:

[..]

Goeie oude tijd . Maar je hebt'm net gemist, hij was in topic 225 en 226 nog aan't posten
meen je niet. Wel cool dat hij dan weer terug durft te komen.
je moeder is m'n broer
pi_41329155
In het Stanford Prison Experiment werden random 'test-subjects' onderverdeeld in gevangenen en bewakers, om te zien of mensen in die rollen ook naar die rollen zouden gaan gedragen. In het begin zagen de gevangenen het als een grapje omdat ze wisten dat het een experiment was. De bewakers gingen zich steeds harder gedragen en gingen de gevangenen 'martelen'. De gevangenen voelden zich echt van hun vrijheid beroofd en gingen zich ook heel zielig, als gevangenen, opstellen. Het liep uit de hand en werd na enkele dagen stopgezet
pi_41329184
Die film was er twee maanden geleden nog op. Met die gast van Lola Rennt. Moritz Bleibtreu.
je moeder is m'n broer
pi_41329196
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:27 schreef DeSiever het volgende:

[..]

Je bent het er niet mee eens, maar je hebt een slappe houding vind ik.
Het zal wel, ik neem dit topic wel serieus, maar jij vind dus dat er een database moet komen?
En dat terwijl je hier eigenlijk bijna nooit komt? Snap ik niet. Ik kan wel leven met een vraag die al eens eerder is gesteld.
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 15:31:31 #51
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_41329212
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:29 schreef Asmodian het volgende:
In het Stanford Prison Experiment werden random 'test-subjects' onderverdeeld in gevangenen en bewakers, om te zien of mensen in die rollen ook naar die rollen zouden gaan gedragen. In het begin zagen de gevangenen het als een grapje omdat ze wisten dat het een experiment was. De bewakers gingen zich steeds harder gedragen en gingen de gevangenen 'martelen'. De gevangenen voelden zich echt van hun vrijheid beroofd en gingen zich ook heel zielig, als gevangenen, opstellen. Het liep uit de hand en werd na enkele dagen stopgezet
Is het wat, die film bedoel ik?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_41329214
Nee, die database was een grapje.
je moeder is m'n broer
pi_41329254
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:29 schreef Asmodian het volgende:
Experiment geslaagd
pi_41329260
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:31 schreef DeSiever het volgende:
Nee, die database was een grapje.
Maar jij vindt wel dat als er een vraag eerder is gesteld, er per se een nieuwe gesteld moet worden?
pi_41329267
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:27 schreef U het volgende:
Nee, ik vind het wel goed zo
Asmodian + 1
Yay!

Ik wil natuurlijk nu een Milgram vraag stellen, maar die heb ik al in een grijs verleden gesteld . Dus maar een andere psycholoog:

Welke psycholoog onderzocht bijgeloof bij duiven door ze in een kooi te zetten, ze elke dag op normale tijden te voeren en ze te observeren?
quote:
One bird was conditioned to turn counter-clockwise about the cage, making two or three turns between reinforcements. Another repeatedly thrust its head into one of the upper corners of the cage. A third developed a 'tossing' response, as if placing its head beneath an invisible bar and lifting it repeatedly. Two birds developed a pendulum motion of the head and body, in which the head was extended forward and swung from right to left with a sharp movement followed by a somewhat slower return
pi_41329312
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:32 schreef Neleos het volgende:

[..]

Maar jij vindt wel dat als er een vraag eerder is gesteld, er per se een nieuwe gesteld moet worden?
Over nieuwe vragen gesproken, wanneer komt er een nieuwe? Ik wil namelijk de vragen proberen te beantwoorden, niet de SC

Edit:
Sorry, ik zeg voortaan wel niks meer
pi_41329353
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:32 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Experiment geslaagd
Het experiment was een daverend succes, maar wel heel schrikbarend. Door dat experiment en de experimenten van Stanley Milgram zijn mensen heel anders gaan kijken naar de ethica van psychologische onderzoeken

(lees maar eens op Wikipedia over het Stanford Prison Experiment en de experimenten van Milgram. Boeiende kost)

En Bwennie: ik heb de film niet gezien, maar wel een essay geschreven over het experiment zelf in een psychologie-college. De film staat nog altijd op mijn Must-See lijstje...
pi_41329370
Sigmund Freud? (lijkt mij niet waarschijnlijk, maar je mag gokken toch...)
pi_41329371
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:32 schreef Neleos het volgende:

[..]

In principe wel ja. Het is toch raar om een vraag te laten terugkomen?

Maar ja, ik ben maar ik.
je moeder is m'n broer
pi_41329418
nog een citaat van dezelfde psycholoog:
quote:
The experiment might be said to demonstrate a sort of superstition. The bird behaves as if there were a causal relation between its behavior and the presentation of food, although such a relation is lacking. There are many analogies in human behavior. Rituals for changing one's fortune at cards are good examples. A few accidental connections between a ritual and favorable consequences suffice to set up and maintain the behavior in spite of many unreinforced instances. The bowler who has released a ball down the alley but continues to behave as if she were controlling it by twisting and turning her arm and shoulder is another case in point. These behaviors have, of course, no real effect upon one's luck or upon a ball half way down an alley, just as in the present case the food would appear as often if the pigeon did nothing -- or, more strictly speaking, did something else.
pi_41329426
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:35 schreef DeSiever het volgende:

[..]

In principe wel ja. Het is toch raar om een vraag te laten terugkomen?

Maar ja, ik ben maar ik.
Als je dat dan weet, antwoord je hem toch niet. Hebben de newbies een extra kans om punten binnen te halen, eventueel.
pi_41329455
Skinner?
Vrienden: zij die je verleden kennen, in je toekomst geloven en je vandaag accepteren zoals je bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')