abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41516952
Ik begin WoW zat te worden, vooral omdat ik er steeds minder tijd voor krijg, en nu vroeg ik me af of GW (door veel mede-WoWers afgedaan als slecht) mijn needs zou kunnen vervullen :

1. Is GW PvP ook gebaseerd op time invested ? (dus iemand met 1000 speel uren wint hoe dan ook van iemand met 100 speeluren, omdat ie gewoon betere items heeft etc)

2. Is GW ook leuk en speelbaar als ik het misschien 1 keer in de week doe ? (of minder)

3. Het levellen naar 20 (max level toch ?), duurt dat ook 24 x 24 uur zoals op mijn WoW char ooit ?

Want van wat ik er nu van gelezen heb lijkt GW me nml. gaan om team-pvp uiteindelijk, waar skills > items/class geldt ?

Of sla ik de plank nu mis…
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_41516961
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:01 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik wil het wel kopen voor 2 platinum, Razorback.
Kheb alleen nog die furious sword hilt over voor je
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:54:31 #153
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_41517915
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:26 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik begin WoW zat te worden, vooral omdat ik er steeds minder tijd voor krijg, en nu vroeg ik me af of GW (door veel mede-WoWers afgedaan als slecht) mijn needs zou kunnen vervullen :
WoW'ers
quote:
1. Is GW PvP ook gebaseerd op time invested ? (dus iemand met 1000 speel uren wint hoe dan ook van iemand met 100 speeluren, omdat ie gewoon betere items heeft etc)
Nee, sterker nog, je kan zelfs meteen een pvp char maken.
quote:
2. Is GW ook leuk en speelbaar als ik het misschien 1 keer in de week doe ? (of minder)
GW is skill based en niet time based. Je kan het ook een maand niet spelen en nog steeds goed meekomen.
quote:
3. Het levellen naar 20 (max level toch ?), duurt dat ook 24 x 24 uur zoals op mijn WoW char ooit ?
Het kan zelfs al binnen enkele uren. Maar lvl zegt weinig, het gaat om de skills en het gebruik daarvan.
quote:
Want van wat ik er nu van gelezen heb lijkt GW me nml. gaan om team-pvp uiteindelijk, waar skills > items/class geldt ?

GW is te verdelen in PvE en PvP. Met een PvE char kan je PvP spelen, met een PvP niet PvE. Met je PvE char kan je wel skills en items unlocken die je voor je PvP char kan gebruiken. Het is zoals eerder gezegd een skillbased spel. Je krijgt maar 8 skills en als je buiten een stadje/in een missie/in een arena bent kan je niet meer wisselen. Daarom is het belangrijk dat je goed weet welke skills je moet gebruiken, zowel in PvE als PvP.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_41517946
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:26 schreef PBateman1978 het volgende:

1. Mjah wel een beetje natuurlijk. Iemand die al veel tijd heeft gestoken in PvP weet natuurlijk al veel meer dan iemand die net begonnen is.
Maar bij PvP in GW komt het echt meer op skills en samenwerken met je team aan om een match te winnen.
Zelf ben ik niet echt thuis in PvP dus misschien dat iemand dit beter kan toelichten.

2. Guildwars is als je weinig tijd hebt goed te combineren hoor. Het PvE gedeelte (quests/missies) kun je gemakkelijk voor korte tijd spelen.
De missies duren gemiddeld een half uur en de quests varieren van een paar min tot 30 minuten max.
Je kunt dus inloggen een paar quests of missies doen en weer uitloggen en weer verder spelen wanneer het jou uitkomt.

3. Het lvlen gaat heel snel in GW. Vooral in Factions (de eerste uitbreiding, eigenlijk wordt het een standalone chapter genoemd omdat je het eerste deel hiervoor niet nodig hebt om te spelen.) ben je met 1 dag lvl 20.
Dit komt vooral omdat Factions meer gericht is op de mensen die Prophecies (het eerste deel) al hebben doorgespeeld. Deze mensen willen dus niet lang bezig zijn nog eens een character tot lvl 20 te krijgen.
In het eerste deel gaat het allemaal wat langzamer om je kennis te laten maken met het systeem.
Ik raad je dus aan als je GW koopt, het eerst Prophecies te kopen.

Zelf speel ik dit spel al sinds de release (eind april 2005), natuurlijk ben ik wel tussentijds een paar keer met GW gestopt, maar ik blijf er toch steeds terugkomen.

Misschien is het voor jou ook makkelijk om te weten dat je in GW twee verschillende characters kan maken. Namelijk een PvP character of een Roleplay (PvE) character.

PvP characters zijn al direct lvl 20 en hebben standaard al het beste armor en een degelijk wapen om direct zeg maar aan PvP te beginnen.
Alleen zijn deze characters gelimiteerd tot alleen de Battle Isles ( hier zijn alle soorten pvp arena's te vinden).

Met een Roleplay character, loop je het verhaal van Prophecies of Factions door. Je begint op lvl 1 en door quests en missies te doen verdien je exp points en geld. Roleplay characters kunnen net zo goed PvP'en als een standaard PvP character alleen doen zij er natuurlijk langer over om lvl 20 te worden en armor te verzamelen. Op je account kun je 4 characters maken.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
pi_41518271
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:55 schreef torn_Machina het volgende:
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
Zeker, bedankt !

En over die skills, is het dus wel zo dat je voor alle classes een bepaalde ''skill-build'' hebt die alle andere builds overklast ?

Dus dat iedereen met cookie-cutter chars rondloopt ?

Of kun je ook goed meekomen (in pvp, waar ik t toch voornamelijk om zal doen) met afwijkende skill-builds enzo ?
pi_41518496
Er zijn natuurlijk builds die gewoon goed werken tegen bepaalde andere builds en deze zie je dan ook veel in PvP gebruikt worden.
Het wordt altijd wel gewaardeerd als jij met een zelfgemaakte build komt en dat deze dan ook nog werkt.
Cookie Cutter builds zijn er in elke MMO dus ook in GW, maar je hoeft je hier natuurlijk niet aan te houden.
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:11:31 #157
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_41518540
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zeker, bedankt !

En over die skills, is het dus wel zo dat je voor alle classes een bepaalde ''skill-build'' hebt die alle andere builds overklast ?

Of kun je ook goed meekomen (in pvp, waar ik t toch voornamelijk om zal doen) met afwijkende skill-builds enzo ?
Tja, hebt hebt wel de FotM (flavor of the month) zoals de Iway build, de Vimway build, de 55 build, de wa/ne touchy build, de trapper build, de Echonuker build, de boon-prot build etc. Veel zijn speciaal voor PvE, enkelen, zoals de Iway en touchy build zijn voor PvP. Maar het duurt nooit lang voordat daat counters voor zijn.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:12:32 #158
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41518573
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:26 schreef Razorback het volgende:

[..]

Kheb alleen nog die furious sword hilt over voor je
Wtf dude. Het leek me echt een lekkere zwaard.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:14:07 #159
27648 Weakling
available in strong mint
pi_41518625
quote:
Er zijn wel een aantal builds die favoriet zijn bij PvP en ten opzichte van andere builds een tikkeltje overpowered, maar er is geen enkele build die niet te counteren is. Dat vergt tegenover sommige builds wel hele goede samenwerking en de juiste tegenbuilds, maar er is niks in PvP echt heer en meester.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_41518743
Klinkt erg goed allemaal.

Hmm, eens kijken of ik een trial oid kan vinden voor ik het aanschaf.
pi_41518794
quote:

[..]

Zeker, bedankt !

Je moet het meer zien als een (in nerdtermen) deck van collectible cards. Je stelt een aantal skills samen voordat je iets gaat doen.

Bijvoorbeeld, ik equip altijd de 'Revive Animal' skill als ik met veel rangers ga co-oppen zodat ik tegelijk al hun animals kan reviven. Ga ik echter met een stel NPC henchman ouwe quests opvegen of zijn er geen rangers dan laat ik hem weg.

Als je je skills goed equipped dan ben je in het voordeel, ook al ben je een aantal levels lager dan je medespelers. Er zijn uiteraard wel skills die je erg vaak gebruikt.
pi_41519390
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:12 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Wtf dude. Het leek me echt een lekkere zwaard.
Iedereen zegt dat hij slecht is en beter kan verkopen, geef die mede gw's spelers maar de schuld
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:45:44 #163
65330 Ruzbeh
pi_41519674
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:37 schreef Razorback het volgende:

[..]

Iedereen zegt dat hij slecht is en beter kan verkopen, geef die mede gw's spelers maar de schuld
Ja, omdat niemand voor zulke zwaarden zoekt. Het is dus eigelijk wel wat waard, alleen gaat niemand zo lang zoeken tot ze een koper hebben gevonden.
pi_41520349
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:45 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ja, omdat niemand voor zulke zwaarden zoekt. Het is dus eigelijk wel wat waard, alleen gaat niemand zo lang zoeken tot ze een koper hebben gevonden.
dOh
Maar moet je die furios nog hebben, moet je zelf ff dat wingbalde zwaard zoeken
pi_41520803
Ik weet niet hoor maar een purple wingblade is gewoon NIETS waard.
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:13:37 #166
65330 Ruzbeh
pi_41522161
Maar damage+13^50 is wat mij betreft net zo goed als 15^50. Het scheelt maar twee %.
pi_41523171
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:10 schreef torn_Machina het volgende:
Daeri, bevalt het SS nuken een beetje in de UW?
ja hoor, maar gister zat het 3x tegen... shit happens he..
pi_41523250
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:45 schreef daeri het volgende:

[..]

ja hoor, maar gister zat het 3x tegen... shit happens he..
Had Borreke weer een mindere dag?
pi_41523883
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:48 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Had Borreke weer een mindere dag?
wij allebei....
pi_41523909
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:13 schreef daeri het volgende:

[..]

wij allebei....
Ik ga zo UW maar eens weer een keer in, ik heb net mijn warrior getrakteerd op nieuwe armor en runes.
pi_41524216
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:14 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik ga zo UW maar eens weer een keer in, ik heb net mijn warrior getrakteerd op nieuwe armor en runes.
Ok, Triangel Josti
pi_41524495
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:24 schreef daeri het volgende:

[..]

Ok, Triangel Josti
Ik ben speciaal.
pi_41524624
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:34 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik ben speciaal.
Heel speciaal lieverd.
pi_41524782
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:38 schreef daeri het volgende:

[..]

Heel speciaal lieverd.
Warriors zijn dan ook een hele speciale groep, vooral de W/Mo's.
pi_41525725
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:43 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Warriors zijn dan ook een hele speciale groep, vooral de W/Mo's.
ook wel paladins genoemd

http://www.lauschangriff.org/contentimages/paladin.jpg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')